Spørgsmål

Phishing mail

Så er der en ny phishing mail. denne gang med “YouSee” som afsender…...

Fra: YouSee A/S - Transaktionsnr. xxxxxxxxxxxxxxxxx <xxxxxxxxxxx@webmail.dk>
Til: xxxxxxxx@mail.dk
Sendt: Thu, 05 Mar 2020 16:36:01 +0100 (CET)
Emne: Transaktionsnr - xxxxxxxxxxxxxxxxx!    

Gå til min side  

YouSee  

youSee Protection systemoperatør

Abonnement på nummer xxxxxxxx

Kære kunde

Vi har modtaget en advarsel fra Nets om anmodning om en transaktion fra dit 4571-xxxx-xxxx-xxxx kreditkort med en IP-adresse uden for Danmark.

Transaktionen er allerede registreret for kortet via vores youSee-beskyttelsessystem for internet-svindel.

Transaktionsbeløbet trækkes fra din konto inden for 23 timer og 59 minutter.

*Hvis transaktionen behandles af dig, skal du ignorere denne meddelelse, og transaktionsbeløbet debiteres efter 24 timer.

Hvis transaktionen udføres af en anden person, skal du annullere den ved at sende dit mobiltelefonnummer til:

tilså hurtigt som muligt

Vores service tager ikke noget juridisk ansvar i mangel af en øjeblikkelig reaktion fra din side.

Tak for dit samarbejde i forbindelse med denne sag.

Venlig hilsen
YouSee

Transaktionsnr :xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxx

Du modtager en filmgavekode hver måned, fordi du har tilmeldt dig denne tjeneste, der er tilknyttet dit YouSee mobilabonnement. Afmeld dig tjenesten igen på 

Copyright © 2020 YouSee. Alle rettigheder forbeholdes. Hvis du ikke ønsker at få e-mails tilsendt, så 

Redigeret af Kasper 05032020: Fjernet personlige oplysninger og links

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Den er naturligvis ikke fra You See, da nummeret xxxx5436 og xxxx6436 bruges på mange mails af den type.

Redigeret af Kasper 06032020: Sløret telefonnumre

Omdømme 1
Badge +1

Prøv igen, det er naturligvis ikke fra Yousee idet emailen ikke er afsendt fra yousee.dk domænet, men deridmod webmail.dk

Jeg modtog mandag en phishingmail, der var meget farlig.

Udformet som ovenstående men med den forskel, at man i stedet for at bede om telefonnummer, skulle klikke på en loginlink. Når man ruller musen over, står der https://neefa-812.cf.  .cf er den centralafrikanske republik, og ved indsætning af denne adresse i nyt browservindue, kommer en nøjagtig kopi af Yousee loginsiden til webmail. Ved at bruge denne loginside, ville man så afgive sine webmail loginoplysninger.  I dag kommer denne loginside ikke, så der er måske allerede en ny på vej.

Vær opmærksomme.

Venlig hilsen

Otto N

Omdømme 6
Badge +5

:relaxed: Afsender er jo svaret i sig selv. https://kundeservice.yousee.dk/sikkerhed/netfarer/trusler-beskyttelse/trusler/phishing

Omdømme 1
Badge

de søgte sikkert kontanthjælp ;)

Jeg har læst den henvisning, som lordfynbo henviser til, men af og til ville det også være rart for læsere af diverse tråde, bl.a. jeg selv, at der er eksempler på de ting, der nævnes. Af det, jeg stødte på var bl.a. at min mailadresse er “udvidet”. I feltet “svar til” optræder min mailadresse hos tele.dk med tilføjelsen “.mail.dk”. Dette ville jeg gerne have mulighed for at opponere imod, da det nærmer sig identitetstyveri.

Samtidig kan folk også hurtigt få mistanke om fup, når de, der ønsker ovennævnte kontanthjælp, skriver de fire første cifre i dankortets nummer og derefter 12 krydser. Alle Visadankort har 4571 som de fire første cifre af de 16, og det er jo god viden at have med.

O.N

Modtog også denne mail den 22. marts, med overskriften: Yousee Protection Systemoperatør.

Phishing mail, klik ikke på linket.

Besvar