opkald | YouSee Community
Spørgsmål

opkald

Hej

jeg er de sidste tider blevet ringet op af personer som taler udenlandsk, det er forskellige numre både fra udland og dk nr. jeg forstår ikke noget af det de siger men er ved og være træt af de opkald som jo spiller min tid. Andre som oplever dette. Ps jeg spærrer nr på min tlf,men så bruger de bare nyt.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er mange som det sker for, og der er ikke noget der kan gøres, andet en at spærre numrene, det er sandsynligt ægte numre som bliver “lånt” til foremålet, det er også set før.

Omdømme 7
Badge +6

Gå ind på Mit YouSee og ind i indstillingerne for dit mobil abonnement og dernæst ind i indstillingerne for ekstra services. Her fravælger du at stå til offentlig skue i diverse online telefonbøger.

Med tidens løb vil du opdage at de udenlandske fup opkald bliver færre og færre, for de online telefonbøger er også et sted hvor de udenlandske scammere høster telefonnumre og det virker faktisk, for jeg gjorde det selv i Marts sidste år og over nogle måneder blev antallet kraftigt reduceret, til at jeg i dag er helt nede på 1 til 2 af den slags opkald om måneden.

Faktisk har jeg ikke særligt mange blokerede numre i min telefons blacklist, det er nærmest kun de mest ihærdige, der bla. også omfatter Danske telefonsælgere der står i den. Til gengæld bruges min blacklist mest til at blokere for opkald hvor nummeret er blevet skjult, for den metode anvender de scammere og telefonsælgere også.

Omdømme 7
Badge +7

Prøv at hente appen Truecaller. Der er en del numre blokeret og det er nemt at blokere grupper af numre. 

Omdømme 7
Badge +6

Prøv at hente appen Truecaller. Der er en del numre blokeret og det er nemt at blokere grupper af numre. 

Den har også lige som den app jeg benytter en indstilling til blokering af skjulte numre:

https://support.truecaller.com/hc/en-us/articles/212061449-How-do-I-block-Hidden-numbers-

Besvar