OBS: ​​​​​​​Falsk YouSee mail i omløb

Omdømme 7
Badge +7

⛔️Falsk YouSee mail i omløb ⛔️

Vi oplever desværre igen, at der er en falsk YouSee mail i omløb. Du kan se mailen på billedet nedenfor,  og vi anbefaler du sletter den.

I denne tråd kan du læse meget mere om, hvordan du bør forholde dig til phishing ➡️
https://forum.yousee.dk/sikkerhed-fup-og-phishing-32/saadan-beskytter-du-dig-mod-phishing-105633

13 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +5

⛔️Falsk YouSee mail i omløb ⛔️

Vi oplever desværre igen, at der er en falsk YouSee mail i omløb. Du kan se mailen på billedet nedenfor,  og vi anbefaler du sletter den.

I denne tråd kan du læse meget mere om, hvordan du bør forholde dig til phishing ➡️
https://forum.yousee.dk/sikkerhed-fup-og-phishing-32/saadan-beskytter-du-dig-mod-phishing-105633

Ja den dukker desværre jævnligt op, Slette den selv for et par uger siden.

God dag-, 

Omdømme 7
Badge +7

Godt du er opmærksom @lordfynbo :relaxed:

God dag. 

Omdømme 6
Badge +5

Godt du er opmærksom @lordfynbo :relaxed:

God dag. 

:slight_smile: Det er man nød til at være Kasper. De kan være svære at gemmeskure.

Men afsender adressen, og teksten hjælper en del på at gemmeskure den\ dem. 

Glemmer nogen ofte at holde øje med.. Og tak og God dag-   

Så er der igen gang i phishing. Bortset fra e-mailadressen “YouSee <info@xxxxxjensen.com>” så virker den desværre ganske troværdig. Det undrer mig at den ikke er blevet fanget i YouSee’s spamfilter.

/Redigeret af Forum teamet: Slørret mailadresse

Omdømme 7
Badge +7

Den har der være skrevet om på jeres FB side. Den skriger at den er falsk med det samme.

Det er pudsigt at jeg får den mail samtidig med at jeg får rigtige mails om betaling fra jer.

Omdømme 7
Badge +7

Det er et rent tilfælde, der er mange der har fået den, og lige så mange der der advarer om den, så jo det vides at den er der.

Hvorfor advarer YouSee ikke sine kunder ???

Selv relativ erfarne kunder kan have travlt og hoppe på at klikke på mailen.

YouSee har ikke problemer med at rundsende andre oplysninger, så hvorfor ikke advarsler ?

Jørgen

Omdømme 7
Badge +7

Der er advaret om det på deres FB side, lige som her på forummet.

Jeg ved ikke hvem du er, men det du svarer mig har ikke noget med det jeg bringer på banen.!!!

Jeg og mange andre kunder følger ikke FB eller dette forum, og det vigtigste er vel at kunderne bliver advaret og vejledt direkte fra YouSee. Det jeg efterlyser er at det gøres som rundsending i stil med når der rundsendes anden information.

Omdømme 7
Badge +7

Alle her på forummet er You See kunder, som skrevet så underrettes der på deres FB side og der skrives her på forummet, det vil være en større omgang hvis alle kunder skulle have direkte besked hvergang der komme en ny, det sker ofte, så det er sandsynligt derfor det ikke gøres. Det er ofte kunderne der ser dem først, jeg har aldrig fået en, får en masse skrammel, men har ikke fået nogen af de “You See" mails.

Du er åbenbart så fikseret på forummet og FB at du overser ar andre kunder blot har netopkopling og telefon..  Det er mig bekendt ikke det store problem at rundsende meddelelser,  det gøres rask væk.

Til gengæld kender jeg mange i min egen aldersgruppe, som kun har meget lidt it erfaring og er nemme ofre hvis det de modtager ligner de officielle logoer og navne. Og det gør det ofte.. Så for at beskytte dem ville det være en god ide at tilbyde dem et simpelt advarselssystem, så de får skærpet opmærksomhed på det .

Der er jo også afsendere der kan omgå spamreglerne og muligheden for at blokere afsender domænet.  De bliver ved med at dukke op i mailboksen, selvom det er blokeret. Så man kan jo ikke engang regne med blokeringsmuligheden længere. Der bliver simpelthen gjort for lidt for at lukke ned for Spam og svindel.

Lige så snart ens mail er fanget et sted, så cirkulere det lystigt rundt blandt lyssky elementer, så måske du har været heldig at undgå det.  Jeg støder på flere typer og tit fra kendte foretagender, og er opmærksom på især afsender adressen, men det er snart for meget af det gode selv at skulle slette alt det skrammel, burde det ikke fanges i mailserveren, !

Omdømme 7
Badge +7

Henvend dig til You See, og hør om hvad yderligere de har tænkt sig at gøre ved det. Hvis noget. Det nytter ikke at blokere en mail, der bruges mange adresser i diverse lande til at udsende dem.

Besvar