Svar

Hotmail hacket

Badge
  • vah
  • Udforsker
  • 48 kommentarer
Jeg har fået hacket min Hotmail via en falsk opdatering. Jeg har ændret adgangskoden. Jeg vil gerne helt af med den Hotmail, for jeg bruger faktisk kun min Windows Live Mail, oprettet via YouSee. Jeg har læst, at hvis jeg vil slette Hot Mail, så skal min Microsoft Konto lukkes. Det er ikke så heldigt, for adgangskoden til min computer er samme kode som til Microsoft Konto. Kan jeg ikke lukke eller slette min Hotmail uden at gøre dette
venlig hilsen vernerah
icon

Bedste svar af MS-ERIK 5 september 2018, 10:13

Beskrivelsen her gælder hvis PC’en har Windows 10.

Logges der på PC’en med en Microsoft-konto eller med en lokal konto?
Åbn indstillinger (i startmenuen, tandhjulet) og vælg konti. Så kan man se om der logges på med en Microsoft-konto eller med en lokal konto, samt foretage diverse ændringer. Vælg indstillinger for login for at skifte adgangskode.

Logges der på med en lokal konto kan adgangskode ændres uden problemer.
Logges der på med en Microsoft-konto er brugernavn og adgangskode til PC’en og til Microsoft-kontoen knyttet sammen, så hvis der ændres det ene sted gælder ændringen også det andet sted.

Man kan skifte fra at logge på PC’en med en Microsoft-konto til at logge på med en lokal konto. Så skal man vælge et lokalt brugernavn og en ny adgangskode. Men der kan være adskillige funktioner og programmer, der stadig kan være logget på Microsoft-kontoen, og logges de af kan det påvirke funktionaliteten. Det kan f.eks. gælde OneDrive og Microsoft Store.

Når det er sikret at der ikke er noget, der bruger Microsoft-kontoen, kan den lukkes, men læs endelig de mange advarsler, man får ved sletningen, inden der mistes noget vigtigt. Men man undgår ikke at miste muligheder. Der vil f.eks. ikke være adgang til OneDrive, man kan ikke abonnere på Office 365 og de fleste Apps fra Microsoft Store kræver en Microsoft-konto.

Overvej om der er grund til at lukke Microsoft-kontoen. Hvis Hotmail (som nu hedder Outlook.com) er hacket, men adgangskoden er ændret til en sikker adgangskode, eventuelt med totrinsgodkendelse, er der vel igen spærret for adgang fra uvedkommende. Man kan også oprette en eller flere nye mailadresser, og derefter slette den nuværende. Det kan være et middel mod spam og andet uønsket.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan da laves en ny adgangskode til din PC.
Badge
Skal jeg ændre koden til min PC, før jeg sletter min Microsoft konto med omtalte Hotmail.
Hvordan ændrer jeg min adgangskode til min PC. ?
venlig hilsen vernerah
Omdømme 7
Badge +6
Nu ved jeg ikke hvordan det er skruet sammen, normalt har det ene ikke noget at gøre med det andet.
Omdømme 7
Badge +3
Beskrivelsen her gælder hvis PC’en har Windows 10.

Logges der på PC’en med en Microsoft-konto eller med en lokal konto?
Åbn indstillinger (i startmenuen, tandhjulet) og vælg konti. Så kan man se om der logges på med en Microsoft-konto eller med en lokal konto, samt foretage diverse ændringer. Vælg indstillinger for login for at skifte adgangskode.

Logges der på med en lokal konto kan adgangskode ændres uden problemer.
Logges der på med en Microsoft-konto er brugernavn og adgangskode til PC’en og til Microsoft-kontoen knyttet sammen, så hvis der ændres det ene sted gælder ændringen også det andet sted.

Man kan skifte fra at logge på PC’en med en Microsoft-konto til at logge på med en lokal konto. Så skal man vælge et lokalt brugernavn og en ny adgangskode. Men der kan være adskillige funktioner og programmer, der stadig kan være logget på Microsoft-kontoen, og logges de af kan det påvirke funktionaliteten. Det kan f.eks. gælde OneDrive og Microsoft Store.

Når det er sikret at der ikke er noget, der bruger Microsoft-kontoen, kan den lukkes, men læs endelig de mange advarsler, man får ved sletningen, inden der mistes noget vigtigt. Men man undgår ikke at miste muligheder. Der vil f.eks. ikke være adgang til OneDrive, man kan ikke abonnere på Office 365 og de fleste Apps fra Microsoft Store kræver en Microsoft-konto.

Overvej om der er grund til at lukke Microsoft-kontoen. Hvis Hotmail (som nu hedder Outlook.com) er hacket, men adgangskoden er ændret til en sikker adgangskode, eventuelt med totrinsgodkendelse, er der vel igen spærret for adgang fra uvedkommende. Man kan også oprette en eller flere nye mailadresser, og derefter slette den nuværende. Det kan være et middel mod spam og andet uønsket.
Badge
Jeg siger mange tak for oplysningerne.
venlig hilsen vernerah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8