Spørgsmål

har Yousee frigivet deres kundedatabase?

Jeg har nu 3 gange i dag (indtil videre) modtaget fup opkald, to forklædt som danske numre og et udenlandsk nummer.

Vi er ude over at det er tilfældighedernes spil, har aldrig modtaget den slags opkald før i det hele taget. Og nu 3 gange på en dag, så er det meget målrettet.

Jeg har beskyttet/hemmelig adresse/nummer igennem YouSee, så kunne godt tænke mig at vide om der er frigivet oplysninger frivilligt eller modvilligt fra YouSee.

For det er for meget af det gode omkring de her fup opkald fra f.eks. “johnny”, som snakker engelsk på niveau med et barn fra børnehaveklassen. 

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er en del der får sådanne opkald, man finder en nummerserie og kalder op indtil der er nogen der svarer så fortsætter man på den måde, de opkald kan komme fra hvor som helst i verden.

Omdømme 7
Badge +6

Der er en del der får sådanne opkald, man finder en nummerserie og kalder op indtil der er nogen der svarer så fortsætter man på den måde, de opkald kan komme fra hvor som helst i verden.

Jep, de har deciderede call centre hvor de kan have op til 50 computere og folk siddende foran dem, der foretager sådanne tilfældige opkald gennem internettet rundt til hele Europa igennem et eller andet auto dialer program der kontinuerligt kører en kæmpe stribe numre igennem indtil der er bid.

Gøre noget ved det kan man ikke, for de call centre befinder sig i lande hvor korruption er en del af hverdagen blandt politi, domstole og lokal politikere.

Man må vel antage at Yousee, sidder med kompetencer til at spore hvor disse opkald kommer fra (alt data har jo en oprindelse).

Så det er jo ikke f​​​​ordi det er umuligt. ​​​Vel bare et spørgsmål om man gør en indsats som teleselskab, og der burde YouSee se fremad og afværge den slags.

Det er bare underligt det er kommet frem nu, og jeg har haft mit nummer i mere end 10 år, og først nu jeg oplever det, og det jo ikke fordi denne fænomen er nyt med de her fupopkald

Omdømme 7
Badge +7

Man må desværre finde sig i det. Blokering af det nummer der kaldes fra hjælper ikke, der bruges bare et andet.

Omdømme 7
Badge +7

Man må vel antage at Yousee, sidder med kompetencer til at spore hvor disse opkald kommer fra (alt data har jo en oprindelse).

Så det er jo ikke f​​​​ordi det er umuligt. ​​​Vel bare et spørgsmål om man gør en indsats som teleselskab, og der burde YouSee se fremad og afværge den slags.

Det er bare underligt det er kommet frem nu, og jeg har haft mit nummer i mere end 10 år, og først nu jeg oplever det, og det jo ikke fordi denne fænomen er nyt med de her fupopkald

Har været ude for det en gang for længe siden på Fastnet, aldrig derefter, ej heller på Mobil.

Omdømme 3
Badge

Hvis du tager telefonen kan du godt opleve at få flere opkald over de næste par dage.. 

Hvis man afviser eller bare lader den ringe ud så kommer der for det meste ikke flere opkald, i hvert fald i meget mindre omfang. 

Besvar