fupmail

Modtog den her 2 gange med samme phishinglink:

Redigeret af Kasper: Fjernet links

YouSee  

8077_streg_yousee.png  

Opdater din betalingsmetode  

Abonnement på nummer xxxx6437

Hej

Vi har for nylig ikke valideret dine betalingsoplysninger. Vi holder registreret for din konto.

Derfor er vi nødt til at bede dig om at gennemføre en kort valideringsproces for at bekræfte dine fakturerings- og betalingsoplysninger.

Din konto lukkes inden for 24 timer, hvis du ikke opdaterer dine oplysninger.

Opdater konto nu

Venlig hilsen
YouSee

Transaktionsnr.: xxxx0491
  Kontonummer:  xxxx43179

Du modtager en filmgavekode hver måned, fordi du har tilmeldt dig denne tjeneste, der er tilknyttet dit YouSee mobilabonnement. Afmeld dig tjenesten igen på Mit YouSee.

Copyright © 2015 YouSee. Alle rettigheder forbeholdes. Hvis du ikke ønsker at få e-mails tilsendt, så klik her..

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @rishi 

Der er tale om phishing/fup her, som man bestemt ikke skal klikke sig videre på. 

Det er meldt videre.

Yep - lige lovlig godt lavet … tænker den er rettet mod ældre eller andre der ikke lige læser links … Tak for hurtig respons - syns dog det var lidt kringlet at gøre opmærksom på den … andre firma sider (fx PayPal, DanskeBank etc) har en hurtig genvej, men godt at få hurtigt svar her … ;)

VH Rishi

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Hej er en Fup mails. Det første jeg hæfter mig. ved er at der stå  Copyright ©️ 2015 YouSee.

God dag,

Omdømme 7
Badge +6

Desuden indledes den også med en omgang volapyk:

Vi har for nylig ikke valideret dine betalingsoplysninger. Vi holder registreret for din konto.”

Det er tegn på at der er brugt Google Translate, for den stinker når det kommer til at oversætte komplette tekster fra et andet sprog til Dansk.

Omdømme 5
Badge +1

Utroligt, at kunder bliver ved med at falde i fælden? 😉

Hvis tvivlen er der, så kontakt den private bank, så i kan bekræfte købet. Har aldrig haft problemer. Angående. Ansvarlighed 😉

Besvar