Svar

fup telefonnummer

Jeg undrer mig over at man godt kan få lov til at melde udenlanske numre til yousee for fup og svindel, men ikke danske numre. https://kundeservice.yousee.dk/mobil/arkiv/fupopkald
Hvorfor ikke danske numre? :@

Min mand er sgu snart træt af at dette nummer ringer i tide og utide, og ved en søgning på google kan jeg se. det er et fup nummer. Han har en dora Liberto 820 smartphone, og jeg tror ikke man kan blokere numre i den telefon, eller kan man?
icon

Bedste svar af Persen M 22 august 2017, 12:59

Efter at have undersøgt hvilket OS at den telefon har, hvilket er Android, så findes der også den app som hedder Truecaller.
Det er en af de mest brugte apps af Android smartphone brugere til at blokere uønskede opkald og SMS med.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.truecaller

P.S: Den Robinson liste er en total joke, den skider de telefon sælgere højt og helligt på. Der er ikke een eneste af de danske marketing firmaer der nogensinde er blevet dømt for at ringe op til folk der faktisk befinder sig på Robinson listen.
Så den er absolut intet værd så længe at retssystemet ikke tager overtrædelse af listen alvorligt.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der står da, at din mand skal ringe til politiet.😇
ja det gør der, men det var ikke det jeg spurte om. :P

Jeg tvivler stærkt på at formodet opkald fra bl. a. indiske opkald eller andre robot opkald takseres af politiet. som værende livsnødvendige at undersøge.

ps. og ja - vi kender godt Robinsonlisten.
Omdømme 7
Badge +7
Ikke før din mand er blevet snydt. :cool:
tak - en god trøst :D

Kan man blokere telefonnumre i en dora Liberto 820 smartphone ? Hvis ja - Hvordan?

Vi har prøvet appen 180 og en mere, men det er ikke løsningen for os.
Omdømme 7
Badge +7
Kan I ikke lave en gruppe meddet pågældende nr. og så blokkere den gruppe? Under »Forstyr ikke«.
go ide - prøver i morgen - vender tilbage
Omdømme 7
Badge +1
Efter at have undersøgt hvilket OS at den telefon har, hvilket er Android, så findes der også den app som hedder Truecaller.
Det er en af de mest brugte apps af Android smartphone brugere til at blokere uønskede opkald og SMS med.

P.S: Den Robinson liste er en total joke, den skider de telefon sælgere højt og helligt på. Der er ikke een eneste af de danske marketing firmaer der nogensinde er blevet dømt for at ringe op til folk der faktisk befinder sig på Robinson listen.
Så den er absolut intet værd så længe at retssystemet ikke tager overtrædelse af listen alvorligt.
Tak for alle kommentarer. Jeg fik ikke held med at oprette en gruppe som jørn foreslog. Prøver med truecaller som per har foreslået.
Per K skrev:

Hej Per.
Jeg er tidligere telefonsælger, og grunden til telemarketingsselskaberne ikke er blevet dømt for nogen ulovligt, er fordi Robinsonlisten virker skam fint, det er pga brugeren der bliver ringet op til, har indgået i en konkurrence hvorpå brugeren har givet en hel liste af selskaber lov til at ringe brugeren op og komme med tilbud.
Det er ikke noget jeg personligt syntes godt om, da det er bygget til at snyde brugere til at give lov til noget de ikke læser igennem alligevel.
Omdømme 7
Badge +7
Ved ikke om problemet er løst, men jeg har fået sikkerhedspakken fra YouSee på min mobil. Her er der mulighed for, at blokkere for opkald fra bestemte telefonnumre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)