Spørgsmål

Fup opkald fra "danske" numre

For tiden bliver jeg konstant ringet op af fupmagere. Som oftest lægger de på, inden jeg når at tage røret(/mobilen), eller lige efter. Andre gange når de at fortælle de er fra "windows".
Det er som regel danske uregistrerede numre, men nogle af dem, kan jeg også slå op med dansk navn og adresse (personer jeg ikke kender, så jeg går ud fra nummeret er blevet misbrugt).

Jeg ringer aldrig tilbage og giver aldrig personfølsomme oplysninger videre, men er det nok? Hvis jeg fx "bliver hængende i røret", når de ringer til mig, er der så nogen risici forbundet med det? Jeg tænker, den person kan jo ikke ringe og narre oplysninger fra andre, så længe de har mig i røret, og så længe det er dem, der har ringet op, er det vel okay? Eller hvad?? :(

Før jeg begyndte at få disse ca. fem opkald hver eneste dag fra tilsyneladende danske numre, havde jeg et par få ubesvarede opkald fra udenlaske numre og et enkelt uden landekode (hvilket jo ikke burde kunne lade sig gøre, medmindre det er fupnummervisning), men nu er det konstant opkald fra danske numre, som oftest med indisk accent, men ikke altid. Den sidste indrømmede, han havde mit nummer fra nettet, så ville det hjælpe, hvis jeg fx fik hemmeligt nummer?

Selvom det er træls, kan jeg godt overleve fupopringninger, så længe jeg ved, det ikke kan "skade", men jeg er blevet i tvivl om de kan "hacke" mit nummer, hvis jeg bare bliver hængende længe nok? :?
At undlade at tage telefonen er ikke en mulighed, da jeg venter opkald fra potentielle arbejdsgivere, og deres nummer kender jeg jo ikke. Håber nogle kan berolige mig! På forhånd tak.:D

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke et problem for de "rette" at "låne" et hvilket som helst nummer også dit til brug for deres "forretning", der er mange der får den slags opkald.
Okay, men så gør det vel heller ikke hverken fra eller til, om jeg svarer på opkaldet? Jeg mener, de kan vel "låne" det, selvom de aldrig har haft ringet til mig.
Omdømme 7
Badge +6
Ring aldrig tilbage, så er man helgarderet mod ubhagelighed.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)