Fishing? | YouSee Community
Svar

Fishing?

Badge
Jeg har netop modtaget et hidtil uset vellavet forsøg på at fiske penge ud af folk. For det er da falsk, not? 🆒

Kære YouSee Kunde, Tillykke! YouSee fejrer sit jubilæum over de næste 7 dage (Juni.20 -> Juni.27) som tak for din loyalitet over for os som Internet Udbydere.

Vi vil vælge 10 heldige brugere hver dag som vindere af en eksklusiv gave fra os, blandt andet en gratis Apple iPhone Xs, Samsung Galaxy S10, og et Apple Watch som en tak for at være kunde hos os. Og din IP adresse 80.197.128.xy er blevet udtrukket. Alt du skal gøre er at svare på vores anonyme spørgeskema herunder for at vinde din præmie. Skynd dig! 8 kunder har modtaget den her invitation, og der er kun 2 præmier tilbage.

Er du tilfreds med YouSee?
Meget Tilfreds
Tilfreds
Ikke Tilfreds
icon

Bedste svar af Radiomanden 20 juni 2019, 17:11

Den er fup og den har You See kendskab til.
Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Den er fup og den har You See kendskab til.
Badge
Tak for svaret. Siden poppede op uden varsel og ser meget professionel ud, også med hensyn til grafik.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis ikke den så ægte ud, så var der jo ingen der vil gå i fælden.
Hvis den er fra You See, så vil det kunne ses på den adresse den er sendt fra, og det er den ikke. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2388940614521150&id=111063605642207
Omdømme 7
Badge +6
Det er den slags skjult scam forsøg der følger med en eller anden app som man har downloadet og installeret på telefonen.
Målet er altid det samme for de fiduser der skjuler det i deres apps og det er at fange folk i ekstremt dyre abonnement fælder der er uhyggeligt svært at komme ud af, for er man så uklog i den popup at klikke på noget som helst af de valg der er, så har man lige pludselig automatisk underskrevet en kontrakt på et skide dyrt abonnement på et eller andet billigt ragelse at de så sender en hver måned med posten til en ekstrem overpris.

Så du må igennem samtlige af de apps du har installeret fornylig og afinstallere hele pibetøjet igen, for det er den eneste metode at komme af med de scam forsøg på, for de vil blive ved med at dukke op med jævne mellemrum og det ikke kun ang. YouSee, men også en masse andet at du har givet dem lov til at overføre til din telefon, nu da du har installeret deres fup app.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har gravet lidt dybere i den her og det er en der går rent ud på at få fingrene i ens kreditkort oplysninger, for i Januar 2018 dukkede der en anden variant op, hvor det var Google de misbrugte til deres såkaldte "tilfredsheds undersøgelse", hvor de scammere forsøgte på at lokke folk i fælden med at de kunne få en gratis iPhone X.

Det scam forsøg så således ud:
https://blogs.quickheal.com/scam-alert-beware-online-surveys-promising-free-iphone-x/
Badge
Jeg forstår jo intet af, hvordan en app på min mobiltelefon kan få en hel side til at poppe op på min computer og forstår heller ikke, at det skulle være svært at finde forbryderne.

Men den eneste app, jeg har downloadet i 2019, er fra Royal Run med et billede af Kronprinsen.
Omdømme 7
Badge +6
Det er heller ikke nogen app i dette tilfælde, det er derfor at jeg senere postede en anden besked, hvor jeg linker til den pågældende artikel der beskriver hvordan at lige den scam du er rendt på fungerer.
Nogen der ved hvor den lægger sig og hvordan man får den fjernet?

Min PC er en win-10 tablet.
Omdømme 7
Badge +6
Det har ikke noget med selve folks computere, tablets eller smartphones at gøre, det er et scam forsøg der rumsterer rundt på selve Facebook og det kan den gøre til uendelig tid, for melder man et brugernavn til Facebook for scam forsøg, så står den eller de bagmænd allerede klar under et andet brugernavn til at fortsætte.
Det er også meget nemt med de gns. 80 Millioner falske Facebook profiler der altid findes og de scammere bliver dygtigere og dygtigere.

Så der er kun en ting at gøre og det er at ignorere det scam forsøg.
Måske er det begge dele, for de sidste 3 dage er den dukket op på flere forskellige sider, og har låst dem så jeg måtte lukke browseren og starte forfra?
Omdømme 7
Badge +6
Nej, det er nærmere en popup de steder der reagerer ud efter din IP adresse, der er en rigtig sladrehank om hvilken internet udbyder du benytter.
Jeg har også tidligere blevet belemret med diverse popups om falske konkurrencer og investeringer der var rettet mod danskere, grundet at de scripts der blev benyttet til de popups der reagerede ud efter min IP adresse.

Ja jeg skriver tidligere, fordi at jeg i dag har både NoScript, Popup Blocker Ultimate og uBlock Origin installeret i min Firefox.
Er der så en der er tilstrækkelig hårdnakket, så kan jeg højreklikke på den og dræbe den effektivt med uBlock Origin
Jeg har selv fået den selv samme popup imens jeg sad og skrev noget fra rejseplanen.dk, men kommer sikkert fra en anden side som inter af det med den at gøre. Møg hamrende irreterende.

Url en jeg blev redireceret til var:
eu.attractionshoustontx.top // cbfa8e05bfaecc8b22e54d92f4e20d80/index.html?ip=X.108.17X.XX&siteid=YjY0MTI5NjI3OTExOTU3MzI2MjQjMTU2MjA3MDA4MkA0ODY2QF9hMmM4NTA3N2ExZmQ0ODMzMWQxMWI2NTQ4ODk5MGMyOA&trackid=20190702122129114

inden ide hvor det kom fra og det var på Windows 10.

PS. Sat // istedet for / da jeg ikke vil have den skal lave en direkte link, da det er et scam og folk ikke skal klikke på.
Omdømme 7
Badge +6
Rejseplanen's sikkerhed stinker også og så oven i hatten overtræder de GDPR reglerne.
Den der popup kan komme hvor som helst fra grundet det.
Det ene af de sikkerhedsværktøjer jeg har installeret i min Firefox opdagede 2 tracking cookie services, som at den så blokerede lige med det samme.

Tracking cookies er også omfattet de GDPR regler at de satte i kraft for samtlige EU lande sidste år, der er til for at beskytte din sikkerhed på nettet og her er Rejseplanen's overtrædelse at de ikke advarer folk om at de benytter cookies, specifikt tracking cookies på deres site.
Det skal de gøre med en overlejring der forhindrer sitet i at loade helt, før at du har givet dit samtykke til det er i orden at de smider de cookies af på din computer eller sagt
nej tak til det.
Omdømme 7
Badge +7
Advare mod cookies. De har altid været der, og de vil altid være der, så der er ingen grund til at der skrives husk vi bruger cookies, det gør ALLE sider og hele tiden. Der er endda sider der er spærret indtil man acceptere det man ved, og det er jo at alle sider bruge cookies, der vil da være bedre at advare mod specifikke cookies og ikke cookies generelt.
Der er s!et ingen grund til at spærre siden, det er nok med en advarsel med husk for h...... at der bruges cookies, det ved man jo at der gøres.
Nu var det ikke ment til at være bashing imod cookies, hvor mange de advarseler er faktisk..... møj hamrende irriterende med de mange popups, men det er nu en anden sag og er offtype her. Denne fishing behøver hellere IKKE været kommet fra netop rejseplanen, men kunne sagtens have kommet fra en anden åbent tab. Så...
Hej Alle sammen

Super at der er folk der advarer om deres oplevelser....;-)

Jeg har lige modtaget et popUp window "Kære YouSee Kunde, Tillykke!"
Jeg har kopieret link herunder:
https://eu.globalhealthcorps.icu/fb736da4a98d8c3c36394ce0a12ca84a/index.html?ip=83.89.31.216&siteid=YjY0ODAyODk1NTExMDA3MTU4MDkjMTU2MjQ5NTc1OEA0ODc3QF85NTZlOTIwZGFiMzBiZWY0NDc1YzY3ZWZjZGRjMzI0Zg&trackid=2019070710360663

Bemærk link har ingen forbindelse til YouSee i adresselinjen, så det er det røde faresignal.
Er der ikke en youSee It kyndig der kan track tilbage til afsenderen?

Mvh Carsten
Omdømme 6
Badge +2
ICU er nyt domæne, og det tiltrækker en masse platugler, da de kan købe alle mulige navne. Ejer af domænet er (taget fra whois.nic.icu):

Registrant Organization: Clarence K. Hollman
Registrant State/Province: New York
Registrant Country: US

Har ikke prøvet skemaet, men går ud fra målet er at høste mail adresser, så de kan spammes.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tænkte det måske var en hacket server, men jeg tvivler på globalhealthcorps ville bruge icu i stedet for org.
Omdømme 6
Badge +2
Global Health Corps findes, men de bruger https://ghcorps.org/
Hej

Har også fået den her "Kære TDC kunde. tillykke" fra en icu adresse men er der dog ikke nogen der kan give et svar på hvordan man blokerer den slags ? Den kommer virkelig mange gange i løbet af dagen
Jeg bruger Windows 10 og er ikke på Facebook.
Jeg har set den et par gange indenfor de seneste par uger og kontaktede derfor YouSee kundesupport i går.
Her fik jeg efter den sædvanlige reklame for deres sikkerhedspakke at vide, at det er en virus, og at jeg skulle køre en fuld skan, hvilket ikke gav noget.
Nu kan jeg se, at det åbenbart er noget udefra kommende, som YouSee burde kunne blokere for.
Omdømme 7
Badge +6
Det er hamrende svært for internet udbydere at blokere for den slags scam sider, for de scammere har allerede de første 50-100 af dem stående parat som afløser hele tiden, fordi at de også ved at de services hvor de opretter og køber de links typisk er ret hurtige ude med at blokere for dem, når de opdager at der er blevet brugt stjålne kreditkort informationer som betaling.

Det der skal til er en total lov ændring i samtlige lande når de kommer til de registrant steder, hvor at så disse registrant steder kan holdes til ansvar for den scam der er foregået igennem de links de har registreret mod betaling og derved tillige kan tildeles nogle gevaldige bøder for det.
For desværre har vi en her i Danmark der også er blevet knaldet utallige gange i at sælge .dk adresser til udenlandske scammer, hvilket er de her DK-Hostmaster, der flere gange har fået nogle gevaldige hak over tuden i programmet Kontant for deres totalt elendige sikkerhed, hvilket er noget der også generelt er et problem hos de udenlandske registrant steder.

Kan så sådan et registrant sted så pludselig tildeles eks. en bøde der render op i en halv million Euro eller Dollars for bare een enkelt scam link, så kan man roligt regne med at de kommer op på dupperne og får forbedret deres sikkerhed.

Besvar