Spørgsmål

Er det en falsk mail?

Jeg har modtaget denne mail og kan ikke vurderer om den er ægte:
Vil du beholde din mailkonto hos os?

Vi har vigtigt nyt om din YouSee-mailkonto med mailadressen/-erne
5 mail aliasser nævnt

Snart skifter vi til en ny og forbedret mailplatform. Det betyder, at du får flere funktioner og mere lagerplads. Men det betyder også, at du fremover kun kan have mailkontoen hos os på to måder:

Har du YouSee Bredbånd, kan du knytte din mailkonto til dit abonnement. Det sker ikke automatisk, selvom du måske har haft bredbånd hos os længe.

Har du ikke bredbånd hos os, kan du oprette et mailabonnement til 59 kr./md.
Vigtigt, at du giver os besked – hvis du vil undgå at miste din mail
Vil du beholde din mailkonto, skal du give os besked via knappen herunder. Hører vi ikke fra dig senest den 31. oktober 2018, må vi desværre lukke din mailkonto og slette alle mails.

Klik her og vælg, hvad der skal ske
OBS: På svarsiden skal du bruge det login, du plejer at bruge til Mit YouSee.

Har du spørgsmål?
Langt de fleste svar kan du finde her. Du er også velkommen til at besvare denne mail. Skriv dit din adresse i mailen – så skriver vi til dig inden for 5 dage.

Vælger du at beholde din mailkonto, vil du snart modtage en introduktion til den nye YouSee Mail.

Venlig hilsen
YouSee

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
YouSee udsender mange af disse mails lige nu. Du skal bare gøre som der bliver sagt, hvis du vil beholde dine konti. Skal du være sikker den er fra YouSee, skal du ind i "mail header" og se om der kun optræder servere fra TDC/YouSee. Med YouSee webmail:
1. Marker mailen
2. Tryk Funktioner
3. Tryk Detaljer
Hmm - tror ikke, jeg vil betale så mange penge for noget, man kan få gratis alle andre steder.
Det koster naturligvis lidt benarbejde at opdatere div. kontakter, og det er trist, at sige farvel til en mailadresse jeg har haft i over 10 år...., - men "so be it".

Heldigvis, med den nye persondataforordning, er jeg sikret,
For, det er ikke lovligt for YouSee at åbne op for muligheden, at andre kan overtage/anvende min mailadresse, der har været anvendt til køb på nettet, - i hvert ikke uden at informere mig (hvad de ikke kan, når de lukker min mail)
- og hvis de gør, kan de, i flg. persondataforordningen, se frem til en ret så klækkelig bøde.
Jeg har fået den samme mail, selv om jeg har haft min bredbåndsforbindelse i masser af år hos YouSee, men det er en mobil bredbåndsforbindelse, fordi den fast blev ustabil. Alligevel vil de ikke opretholde min mailadresse. En fornuftig forklaring får man slet ikke. Totalt dårlig kundeservice.
Jeg får så blot en fejl , når jeg trykker på den grønne "knap". Og har ikke haft andre selskaber end TDC/ Yousee , så hvorfor det her nu skal foregå, ja det kan da godt undre mig noget...
Jeg har i går og idag fået modsatrettede beskeder.
Den sidste siger, at jeg kan beholde min mailadresse, som jeg har haft i mange år, og som jeg bruger rigtig mange steder.
Jeg var ellers ved at eksperimentere med at flytte over på en anden gratis mail, og der røg lige 500 mails på den konto,
Men jeg håber da, at den seneste mail fra yousee gælder.
Det er med dato den mest mærkelig mail jeg har modtaget.. Er der nogle som kan få nogle af links til at virke?.
Sidder pt. i kø til deres kundeservive :-(
Omdømme 7
Badge +3
For alle brugere med et YouSee-login kan YouSee godt fjerne tvivlen om ægtheden af de mails, der udsendes fra YouSee. De kan gøre som e-boks og netbanker m.fl., nemlig sende en mail, der som det eneste oplyser om at der ligger en besked på brugerens "Mit YouSee". Der må ikke være nogen klikbare links, da de kan forfalskes. Så er man klar over at mails, der ser ud til at komme fra YouSee, men ikke henviser til "Mit YouSee" eller som indeholder klikbare links, herunder knapper til at trykke på, er fup og skal slettes omgående.

Brugere der ikke har et YouSee-login må enten anskaffe sig ét, eller leve med fortsat usikkerhed om ægtheden af modtagne mails.

Ægtheden af mails kan også sikres ved at forsyne dem med digital signatur, men det kan være lidt for kompliceret at bruge for nogle brugere.
Kravet om at skulle betale 59 kr/md for at bibeholde en mailadresse er fuldstændig urimeligt og har ingen klangbund faktiske omkostninger. Der er rig mulighed for gratis adresser på markedet og i ift lagerplads kan man til samme pris få 2.000 GB hos apple . Yousee ved og udnytter groft,at kunderne af praktiske hensyn vil bære deres gamle mailadresser med sig. For mig eget vedkommende er jeg ekstra provokeret af, at jeg både har mobilabonnement og den store kanalpakke gennem yousee. Bredbånd har jeg hos Dansk Kabel TV, som er ejet af.....ja, TDC . Dette til trods så fastholder Yousee, at jeg fortsat skal betale og at de ikke kan flytte mailadressen internt i koncernen (dansk kabel tv) . Resultatet er endnu en utilfreds kunde, og jeg vil i den kommende tid nedlukke min services hos TDC til et absolut minimum.
Omdømme 7
Badge +6
Langt de fleste der er gamle TDC/YouSee internet kunder med kun den mail konto der automatisk følger med ens abo er jo ikke udsat for det, så ikke noget med en ekstra betaling for mail kontoen.
Vi har kun modtaget en mail om at webmailens udseende ændres og at vi får noget mere plads til mails og derved kan sende og modtage større filer.
Dem af os der så benytter et mail program vil overhovedet ikke lægge mærke til forandringen og det har jeg heller ikke mærket noget til i hverken min Mailwasher Pro eller Thunderbird.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)