ADVARSEL!! - FALSK [Faktura:Opdater din betalingsmetode]

Har lige modtaget xxxx@os.dk som vil have mig til at opdatere min yousee konto. Der henvises til dette link som så redirecter mig til  Går ikke ud fra at yousee er begyndt at sælge lagner??? 😃 Vil gå ud fra at dette er et hacked domain, det tyder det ret så meget på..

Redigeret af Kasper/Administrator: Fjernet links og redigeret mailadresse

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Den er der advaret i mod, den har være ude i et stykke tid, der er advaret om den på FB, og rigtig mange har trods det igen og igen stillet spørgsmål om den.

Omdømme 7
Badge +6

Åbenbart et fjols der bliver ved med at sende den ud.

Af sikkerhed tilgik jeg den glumin.com adresse i Tor Browser og her får jeg en Error:404, hvilket betyder at siden ikke eksisterer, der står også noget på spansk om “no existe”. Prøver jeg så direkte tilgang til deres main site, så var Tor Browser der også fluks med en besked om at stedet udgør en muglig sikkerhedstrussel.

Den link der redirectes til tyder på at de hos den online butik der benytter Amazon til at sælge deres varer, har haft fået hacket deres hjemmeside og det har så deres admin så opdaget og fjernet det, for her får man at vide:

“ It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.”

Men bare for en sikkerheds skyld, så har jeg benytte Google’s spam rapport, så at den der Glumin generelt så forhåbentlig bliver blokkeret fra deres side med en advarsel i stedet for af i de browsere der benytter deres safe browsing, for det er med garanti ikke kun YouSee kunder at det sted benyttes til at scamme folk.

https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport

har netop modtaget den samme scam mail  - 

Opdater din betalingsmetode

Abonnement på nummer 30916436

Hej.

Vi har for nylig ikke valideret dine betalingsoplysninger.
Vi holder registreret for din konto. Derfor er vi nødt til at bede dig om at gennemføre en kort valideringsproces for at bekræfte dine fakturerings- og betalingsoplysninger.

Opdater konto nu  

Din konto lukkes inden for 24 timer, hvis du ikke opdaterer dine oplysninger

“ valideret  dine betalingsoplysninger” …. 

det skal man nok ikke gøre.  Men der må jo være nogen der hopper på den , 

• selv om navnet mangler, sproget er halvdårligt  og det oplyste nummer er forkert  Find  selv flere sjove fejl 
  • mvh halvklog
Omdømme 7
Badge +7

Den er bestemt ikke ny, det er nok den der har været på spil længst, det er vel omkring 3 måneder.

efterhånden.

Besvar