Spørgsmål

nægtes adgang til net bank når jeg bruger bankbeskyttelse.


Omdømme 2
Nægtes adgang til net bank når jeg bruger bankbeskyttelse med Google chrome.
Jeg logger på med Nem-ID, men det eneste jeg får er en fejl: 102.
Når jeg bruger FireFox er der ingen problemer.
Er der en indstilling i chrome der skal / kan ændres.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Fejlen betyder vist i dag "connection refused". Det kan skyldes, at din bankbeskyttelse måske fra YouSee sikkerhedspakke fra firmaet F-Secure blokerer, men det kan også være noget banalt, som f.eks. en defekt "cookie". Prøv at slette cookies og midlertidige filer i Chrome.
Omdømme 2
Tak for svar, har forsøgt, nulstilling af chrome men det har ikkehjulpet.
Omdømme 7
Badge +9
Har du prøvet at slå bankbeskyttelse fra og prøvet din bank med Chrome?
Har du opdateret din Chrome? Fruen fik en opdatering af Chrome i dag.
Omdømme 7
Badge +2
Fandt den her om diverse browsere, hvor der bla. også står om nogle indstillinger der skal foretages i Chrome.
https://www.lederne.dk/diverse/problemer-med-at-logge-ind-med-nemid/
Omdømme 2
Yderlig oplysning: chrome kan godt åbne netbank, det er først når Bankbeskyttelse aktiveres, at problemet opstår.
Der er heller ikke problemer dersom jeg FireFox eller Obera.

Har lige haft lignende problem med Microsoft Edge og google chrome. Først blokerer sikkerhedspakken for popup med accept af cookies, så virker menuerne ikke, og til sidst en blank side med fejlmelding mens jeg var ved at betale et indbetalingskort. Måtte slå bankbeskyttelsen fra for at få det til at virke. Sikke noget bras! Har aldrig oplevet det med andre antivirus-programmer. Sådan noget skal bare fungere!! Ikke mindst i netbank. Oplever jeg det igen, afinstallerer jeg prompte sikkerhedspakken og køber et antivirusprogram som fungerer.   

Fejlkode 102  kan have med  Java at gøre. muligvis nogle sikkerhedsindstillinger som blokerer for Java. Er mit gæt. 

Besvar