Spørgsmål

FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.10 sikkerhedsproblem


Badge

Jeg landede I dag til en opdagelse.
Jeg fandt ud af at efter firmware opdateringen eksponeret min router pr. default til den åbne verden. Jeg har en fast IP. Så jeg Blev hvid I hovedet. Jeg Skriver bare for at se om Jeg er den eneste der har oplevet det.
Ellers  ved jeg om det ikke var rigtigt eller ej. Jeg ønsker ikke at andre skal kunne logge ind på min router uden mit say so. Har fixet min Port Forward så nu er jeg sikker.
 


5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @SETUPlov 

Velkommen på forum først og fremmest. 

Vi har ikke hørt om denne fejl før, men jeg har sendt dit post videre og det lyder usandsynligt, at routeren/firmwaren skulle gå ind og lave en sådan åbning i din router. 

Er du sikker på , at der har været adgang til routeren ude fra og kunne det skyldes en fejl i opsætningen?  Ellers må du endelig uddybe nærmere, hvad der evt. kunne være sket og hvilken opsætning du har lavet, uden at udlevere personlige IP-adresser mv. 

Jeg er glad for, at du fået styr på opsætningen, så der er ro på igen😊

Vi har ikke hørt om denne fejl før, men jeg har sendt dit post videre og det lyder usandsynligt, at routeren/firmwaren skulle gå ind og lave en sådan åbning i din router.

Et gæt er, at det handler om manglende filtrering af udefrakommende ip-adresser. En anden bruger efterlyser det i din firmwaretråd.

 

Den nye firmware har ikke external host-feltet.

Badge

Hej @SETUPlov 

Velkommen på forum først og fremmest. 

Vi har ikke hørt om denne fejl før, men jeg har sendt dit post videre og det lyder usandsynligt, at routeren/firmwaren skulle gå ind og lave en sådan åbning i din router. 

Er du sikker på , at der har været adgang til routeren ude fra og kunne det skyldes en fejl i opsætningen?  Ellers må du endelig uddybe nærmere, hvad der evt. kunne være sket og hvilken opsætning du har lavet, uden at udlevere personlige IP-adresser mv. 

Jeg er glad for, at du fået styr på opsætningen, så der er ro på igen😊

 

Jeg ville ønske at være forkert. Jeg oplevede bare at ved opdatering af firmwaren manglede jeg mit portward. Jeg har nu fjernet  det på https://83.93.53.109/ .  og fortæl mig om du har adgang til min router login siden.

 

Badge

Førhen, hvis der ikke var et eksplicit portward, ville bpingen bare blive blokeret.

Badge

jeg opdagede det selv på https://wannabesql.synology.me/ uden et portward.

Besvar