Spørgsmål

browserudvidelse - indstilling

• Deltager
  • 0 kommentarer

YouSee sender besked om at Browserudvidelsen Google Chrome skal indstilles til at beskytte din browserbrug 

Hvad betyder det

Hvad skal jeg gøre ???

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er det i forbindelse med sikkerhedspakken.? På PC er man beskyttet med Chrome Browser, på Tablet Telefon og Chromebook er man beskyttet når der bruges Safe Browser.

Omdømme 6
Badge +5

:relaxed: Forstå jeg tråden rigtigt at det er i din sikkerhedspakken, du bliver bedt om dette. eller er det i din Google Browser den skal tilføjes . God dag,

Omdømme 7
Badge +7

Der er sikkert kommet styr på det efter en måned, ellers ville der nok været kommet en tilbagemelding.

Når man på en Windows-PC installerer YouSee sikkerhedspakken og også når man installerer Norton 360 følger der nogle tilføjelsesprogrammer med, som det er meningen at man skal tilføje til sin browser, som f.eks. kan være Google Chrome eller Microsoft Edge. En af tilføjelserne hedder Safe Web hos Norton, har ikke lige navnet på tilsvarende browserbeskyttelse hos YouSee sikkerhedspakken. Tilføjelsen aktiveres via browserens indstillinger, eller via sikkerhedspakken selv. 

Den besked der modtages kan skyldes at browserbeskyttelsen fra YouSee sikkerhedspakken ikke er aktiveret i Google Chrome, hvilket medfører reduceret sikkerhed.

Omdømme 7
Badge +7

Bruger man You See sikkerhedspakke på PC, er man automatisk beskyttet i Chrome browseren, bruges den på tablet, mobil og i mit tilfælde på Chromebook, så skal der bruges Safe Browseren.

YouSee sikkerhedspakken er en variant af F-Secure. Læs mere her om browserbeskyttelse på en Windows-PC.

Klik her for at læse mere.

Omdømme 7
Badge +7

Har den også installeret på en PC, bruges Chrome, så er man beskyttet uden at gøre andet. På mine Android enheder skal man bruge Safe Browser, den er identisk med den normale Chrome.

Screenshot af Safe Browser. 

Man kan lave en test. På en PC med Windows 10 og Google Chrome browser, eller Microsoft Edge-browser åbnes browseren, og websiden google.dk vælges. Her søger man efter et eller andet, hvad er ikke vigtigt, f.eks kan man søge med søgeordet “chrome”.

Vises der nu grønne markeringer ud for hver enkelt fundet webside, eller gør der ikke?

Er tilføjelsesprogrammet Safe Web slået til gør der, er tilføjelsesprogrammet slået fra gør der ikke. Hvis Safe Web er slået til og der findes en mistænkelig eller farlig webside vises en orange markering ved mistænkelige sider, og rød markering ved farlige websider. Sider der ikke er undersøgt af Norton vises med grå markering. Man kan have slået tilføjelsesprogrammet til uden at være bevidst om det, eller det er gjort automatisk.

Man må naturligvis selv bestemme om man vil slå Safe Web til hvis det ikke er slået til automatisk. 

Teksten her er baseret på erfaring med Norton 360, men som det huskes virker den nuværende YouSee sikkerhedspakke på nogenlunde tilsvarende måde. Det er den pakke, der skal installeres via login med et YouSee login på “Mit YouSee”, og et link under valget “Bredbånd”.

Omdømme 6
Badge +5

Når man på en Windows-PC installerer YouSee sikkerhedspakken og også når man installerer Norton 360 følger der nogle tilføjelsesprogrammer med, som det er meningen at man skal tilføje til sin browser, som f.eks. kan være Google Chrome eller Microsoft Edge. En af tilføjelserne hedder Safe Web hos Norton, har ikke lige navnet på tilsvarende browserbeskyttelse hos YouSee sikkerhedspakken. Tilføjelsen aktiveres via browserens indstillinger, eller via sikkerhedspakken selv. 

Den besked der modtages kan skyldes at browserbeskyttelsen fra YouSee sikkerhedspakken ikke er aktiveret i Google Chrome, hvilket medfører reduceret sikkerhed.

Præcis MS- Erik I dag skal bruger, både MS Edga og Google browserudvidelser.

Den nye Microsoft Edge er jo også baseret, på Chromium der blev udgivet den 15. januar 2020. Den er kompatibel med alle understøttede versioner af Windows og macOS.

Jeg er og var blot ikke klar over om. den skulle slås til i sikkerhedspakken. 

Eller Aktiveres i Google Browseren..  

Men som Radiomanden er det muligt at dette er løst.

God Aften, 

Besvar