Spørgsmål

Advarsel om anonymitet - hvad gør jeg - kort og godt?


Omdømme 1

Er mit private Wi-Fi ikke længere sikkert? Og hvad skal jeg gøre for at det bliver det? 

Skifte udbyder? Lukke alt ned? Gå en tur i skoven? Tage et bad?

Tak for hjælp…!


26 Kommentarer

Hej :relaxed:

Er du tvivl om sikkerheden, er i orden går jeg ud fra det omhandler.

Kan du prøve følge dette link her og vælge Nustil dit modem\Router, https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/loes-problem/genstart 

Måske det er brugbart,  Ellers er der givet andre, bruger som har forslag,

Eller kontakte youSee  https://kundeservice.yousee.dk/contactus

God dag 

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan/hvorfra fås beskeden om at det ikke er sikkert.?

Omdømme 1

På min iPhone/Wi-Fi/ kan jeg vælge mellem to netværk: xxx_5GHz og xxx.

xxx_5GHz stod der Advarsel om anonymitet. Denne besked er forsvundet nu, efter jeg har slukket mobilen og genstartet den (det skulle jeg nok have gjort, inden jeg gik i panik).

xxx siger: Svag sikkerhed. WPA/WPA2 (TKIP) betragtes ikke som sikkert. Hvis det er dit WI-Fi-netværk, skal du konfigurere routeren til st bruge sikkerhedstypen WPA2 (AES) eller WPA3.

Det er lidt volapyk for mig:-)

På min iPhone/Wi-Fi/ kan jeg vælge mellem to netværk: xxx_5GHz og xxx.

xxx_5GHz stod der Advarsel om anonymitet. Denne besked er forsvundet nu, efter jeg har slukket mobilen og genstartet den (det skulle jeg nok have gjort, inden jeg gik i panik).

xxx siger: Svag sikkerhed. WPA/WPA2 (TKIP) betragtes ikke som sikkert. Hvis det er dit WI-Fi-netværk, skal du konfigurere routeren til st bruge sikkerhedstypen WPA2 (AES) eller WPA3.

Det er lidt volapyk for mig:-)

Hej :relaxed:  måske der er noget, her du kan bruge så. https://support.apple.com/da-dk/HT202068

Omdømme 1

Tak for linket.

Det er lidt langhåret for mig… 

Hvorfor sker der pludselig dette?

Der har jo ikke været problemer før nu (så vidt jeg ved).

Omdømme 7
Badge +9

WPA3 er en meget ny sikkerhed. Den kan din router og alle dine trådløse enheder sikkert ikke.  Det bedste du gøre er at sætte WPA2 og AES i din router. Før du logger ind på din router (se label i bunden af den), skal du nok bede YouSee om trådløs sikkerhed fravalgt.

 

Ellers er det en god ide at skifte kode på det trådløse netværk regelmæssigt og evt. slå et MAC filter til. 

Tak for linket.

Det er lidt langhåret for mig… 

Hvorfor sker der pludselig dette?

Der har jo ikke været problemer før nu (så vidt jeg ved).

:relaxed:  Hej ok ForumBruger5118.  Jeg kan se at Slangefar, er her og han er godt inde i de ting. God dag

Omdømme 1

Tak for konstruktive svar.

Har ikke tid til nu at dykke ned i routerkonfigurationer (hedder det sådan?).

Nu går jeg hen og stemmer.

Vender tilbage.

Omdømme 7
Badge +9

Sikkerheden på WiFi udvikles hele tiden. Der findes svagheder, som udbedres med en ny version. Nyeste version er WPA3,  som meget få routere og trådløse enheder kan bruge. AES tilbyder en bedre kryptering af data end TKIP. 

Omdømme 4
Badge +4

Der er en 2-3 former for “advarsler”… Men du ikke dårligere stillet end da du købte din telefon. 

Man kan bare vælge at tilføje ekstra sikkerhed.. 

Det kommet efter der nye iOS opdateringer… 

 

 

 

Der er en 2-3 former for “advarsler”… Men du ikke dårligere stillet end da du købte din telefon. 

Man kan bare vælge at tilføje ekstra sikkerhed.. 

Det kommet efter der nye iOS opdateringer… 

 

 

 

Hej Ved ikke om det er brugbart https://support.apple.com/da-dk/guide/iphone/iph499d287c2/ios

Omdømme 1

Hej alle, der har svaret på mit spørgsmål

Tak for jeres svar! Jeg har ikke løst problemet, dvs. det har (indtil videre?) løst sig selv, da beskeden om Advarsel om anonymitet forsvandt efter sluk/tænd for mobilen. Så jeg har ikke gjort noget. 

Måske jeg vender tilbage næste gang, jeg får en farlig besked...

Hej alle, der har svaret på mit spørgsmål

Tak for jeres svar! Jeg har ikke løst problemet, dvs. det har (indtil videre?) løst sig selv, da beskeden om Advarsel om anonymitet forsvandt efter sluk/tænd for mobilen. Så jeg har ikke gjort noget. 

Måske jeg vender tilbage næste gang, jeg får en farlig besked...

Hej :relaxed:  når ok håber du finder en løsning, Ja kig endelig forbi igen.

Forsæt en god aften, 

Omdømme 1
Badge +1

Jeg har samme problem, men kan forstå det måske hænger sammen med ny ios opdatering? Og noget som er ændret, bare sjovt jeg får kun beskeden på min mobil og ikke på min ipad. Det er den besked hvor der står “ Advarsel om annonymitet” og så står der Dette netværk blokerer krypteret DNS-trafik. Ved ikke om det betyder noget for mig ved brugen af wifi på mobilen? Har ikke oplevet noget endnu.

Jeg prøvede igår at vælge glem netværk og så logge på igen, og så var det væk, men da jeg tjekkede igen i dag var beskeden kommet tilbage. Jeg prøver lige at genstarte mobilen ligesom trådstarter havde haft held med og se om beskeden så forsvinder.

Omdømme 1
Badge +1

Kan se det forsvandt hos mig også efter jeg genstartede mobilen, prøver og tjekke igen senere om beskeden skulle være vendt tilbage eller om den bliver væk.

Omdømme 7
Badge +9

Det er et evigt ræs mellem de trådløse klienter og routeren om at være opdateret. Der kommer sikkert en opdatering til din router på et tidspunkt, så den bliver opdateret. 

Hej Tom-H er et par link her, Hvis det er brugbart. https://support.apple.com/da-dk/guide/iphone/iph499d287c2/ios 

https://support.apple.com/da-dk/HT202068

Ja ellers er det muligt at google, Jeg Er ikke lige inde i Iphone. Er der givet nogle her i Forum som har styr på det. 

God dag, 

Omdømme 1
Badge +1

Ja jeg ringede til yousee support også inden jeg skrev her men han kunne ikke hjælpe så meget og sagde jeg kunne prøve og snakke med apple. Sagde så jeg ville prøve her først på yousee forumet. Men ser ud til det hjalp efter genstart af mobilen, og så længe der ikke er problemer med sikkerheden kan man måske bare ignorere det. Sjovt nok fik jeg kun beskeden på mobilen, på ipad stod der ikke den advarsels besked. Men det passer meget godt med det er pga. ios opdatering, for tror det var kommet efter seneste opdatering som jeg hentede for et par dage siden.

Ja jeg ringede til yousee support også inden jeg skrev her men han kunne ikke hjælpe så meget og sagde jeg kunne prøve og snakke med apple. Sagde så jeg ville prøve her først på yousee forumet. Men ser ud til det hjalp efter genstart af mobilen, og så længe der ikke er problemer med sikkerheden kan man måske bare ignorere det. Sjovt nok fik jeg kun beskeden på mobilen, på ipad stod der ikke den advarsels besked. Men det passer meget godt med det er pga. ios opdatering, for tror det var kommet efter seneste opdatering som jeg hentede for et par dage siden.

Hej Ok godt du fik det løst Tom-H, men fandt ellers et link. her til Apple Hvis du ikke har det. Blot info  https://www.apple.com/dk/contact/ 

God aften,

Omdømme 1
Badge +1

Ja jeg ringede til yousee support også inden jeg skrev her men han kunne ikke hjælpe så meget og sagde jeg kunne prøve og snakke med apple. Sagde så jeg ville prøve her først på yousee forumet. Men ser ud til det hjalp efter genstart af mobilen, og så længe der ikke er problemer med sikkerheden kan man måske bare ignorere det. Sjovt nok fik jeg kun beskeden på mobilen, på ipad stod der ikke den advarsels besked. Men det passer meget godt med det er pga. ios opdatering, for tror det var kommet efter seneste opdatering som jeg hentede for et par dage siden.

Hej Ok godt du fik det løst Tom-H, men fandt ellers et link. her til Apple Hvis du ikke har det. Blot info  https://www.apple.com/dk/contact/ 

God aften,


Jeg har deres tlf nummer som jeg plejer ringe til hvis det er jeg en sjælden gang skal have support, men tak :)

Ja jeg ringede til yousee support også inden jeg skrev her men han kunne ikke hjælpe så meget og sagde jeg kunne prøve og snakke med apple. Sagde så jeg ville prøve her først på yousee forumet. Men ser ud til det hjalp efter genstart af mobilen, og så længe der ikke er problemer med sikkerheden kan man måske bare ignorere det. Sjovt nok fik jeg kun beskeden på mobilen, på ipad stod der ikke den advarsels besked. Men det passer meget godt med det er pga. ios opdatering, for tror det var kommet efter seneste opdatering som jeg hentede for et par dage siden.

Hej Ok godt du fik det løst Tom-H, men fandt ellers et link. her til Apple Hvis du ikke har det. Blot info  https://www.apple.com/dk/contact/ 

God aften,


Jeg har deres tlf nummer som jeg plejer ringe til hvis det er jeg en sjælden gang skal have support, men tak :)

Helt i orden Tom-H :relaxed:

Omdømme 1
Badge +1

Æv tjekkede lige igen  nu og kan se beskeden om annonymitet er vendt tilbage, nå håber ikke det betyder noget.

Jeg ved ikke om det hjælper at Reset Routeren.

Den gendanner jo til de oprindelige indstillinger/ fabriksindstillingerne,

Måske Slangefar ved det hvis han kommer forbi. 

God dag,

Omdømme 7
Badge +9

De trådløse enheder er ofte foran i opdatering i forhold til router. Derfor får man af og til disse "dumme" beskeder. Tag det ikke for alvorligt. 

Omdømme 1
Badge +1

De trådløse enheder er ofte foran i opdatering i forhold til router. Derfor får man af og til disse "dumme" beskeder. Tag det ikke for alvorligt. 

 

Okay tak jeg ignorerer det bare for nu :)

Besvar