Svar

Hvordan skifter jeg til en lavere pakke uden at betale for to tjenester samtidigt?

Hej!

Jeg håber der er nogen der har en idé om svaret på nogle af mine problemer, og gerne vil hjælpe.

Efter over 20 år med den største pakke (som ikke eksisterer mere), vil jeg gerne skifte til den laveste pakke, som vist hedder Grundpakken.

Men man har vist to måneders opsigelse på en TV-pakke - d.v.s. den løbende måned plus den næste måned.

Jeg har lige betalt for 3 måneder frem i tiden.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg sørger for at opsige min nuværende TV-pakke snarest muligt, men alligevel få lov at se de 3 måneders TV jeg har betalt for?

F.eks., hvis jeg opsiger min nuværende TV-pakke i dag, vil Yousee så sørge for at jeg kan se TV i de næste 3 måneder, eller lukker de for signalet 1. marts (altså resten af januar+hele februar), selv om jeg allerede HAR betalt helt til 1. april?

Er det Yousees ansvar, eller er det noget jeg altsammen selv skal få til at passe så tæt som muligt, ved først at opsige mit abonnement engang i februar, sådan at det bliver (gør det dét?) lukket 1. april?

Jeg synes jo det burde være sådan, at når man bestiller et produkt, f.eks. Grundpakken, så er det Yousee’s ansvar at sørge for at man får det produkt man allerede har betalt for, og ikke starter Grundpakken før betalingen for Fuldpakken er løbet ud, og at man ikke kommer til at betale for begge abonnementer samtidig på noget som helst tidspunkt.

Noget information fra nogen der ved noget som helst om dette område vil være så taknemmeligt modtaget!

Mvh

Isak

icon

Bedste svar af Forummanden 3 January 2022, 17:25

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Du kontakter kundeservice i morgen, så kan I tale om det, så mere besværligt er det ikke. Der er stadig både G, M og F pakken, de sælges som sådan ikke længere, nu er det bland selv, det har været sådan et pænt stykke tid.

Du ringer bare og nedgraderer til grundpakken, så vil Yousee automatisk modregne efterfølgende.

Omdømme 7
Badge +7

Ja det vil være det bedste, nu der var nogle yderlige spørgsmål i forbindelse dermed.

Du kontakter kundeservice i morgen, så kan I tale om det, så mere besværligt er det ikke. Der er stadig både G, M og F pakken, de sælges som sådan ikke længere, nu er det bland selv, det har været sådan et pænt stykke tid.

Okay, hvis du mener jeg skal gøre dét, så prøver jeg det. Tak skal du have.

Tak for jeres begges svar, for øvrigt.

Du ringer bare og nedgraderer til grundpakken, så vil Yousee automatisk modregne efterfølgende.

Nåå, mener du at hvis jeg nedgraderede til grundpakken, så ville de penge jeg allerede har indbetalt blive brugt til betaling af grundpakken, i stedet for?

Men hvad ville der ske hvis jeg bestilte Grundpakken nu? Ville Yousee så vente med at starte abonnementet på Grundpakken indtil mit nuværende abonnement udløber efter denne  måned+følgende måned, eller kan man risikere i en periode at betale for begge abonnementer samtidig?

Du må undskylde hvis jeg er lidt sløv i optrækket. Jeg har ikke helt overblik over alle de mulige situationer jeg forestiller mig der kunne opstå.

Mvh.

Omdømme 3
Badge

Umiddelbart kan de lave det om fra dagen dato +/- et par dage.. 

Det du har betalt forud, lad os sige 2000kr modregnes hvad den lille pakke koster, lad os sige 1500kr

Ergo har du 500kr tilgode efter denne periode, dem vil de så vil modregne din næste opkrævning på 1500kr så den kun bliver 1000kr. for næste periode.  

Og nej du vil aldrig blive opkrævet for 2 pakker på samme tid. :)

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Jeg har været inde og markere bedste svar:relaxed: