News

YouSee Play er landet!

YouSee Play er landet!

 

Så er YouSee Play landet og kan nu bestilles på YouSee.dk - Kom i gang fra 299 kr./md

Med YouSee Play er der massere at vælge i mellem!
Her kan du få overblik over kanaler og streamingtjenester, som du kan vælge med YouSee Play 


Se YouSee Play hvor du vil og når du vil - både på tv-boks og apps
Se hvad du får med i YouSee Play

Med YouSee Play bruger du point til at vælge dine tv-kanaler og streamingtjenester, og du bestemmer selv, hvor mange du vil have. Og du kan altid skifte abonnement, hvis du får lyst. Det koster ikke ekstra.

 

Her kan du se alle priser og pakker

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

YouSee lancerer YouSee Play og giver danskerne maksimal valgfrihed mellem tv-kanaler og streamingtjenester i en verden af uendelig underholdning

 

Udbuddet af underholdning og indhold har aldrig været større og sværere at navigere i. Samtidig ønsker de fleste danske husstande i dag at kombinere traditionelle tv-kanaler med streaming. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play – et nyt underholdningsprodukt, der samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted. YouSee Play giver danskerne maksimal valgfrihed til selv at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne indhold, så de kun betaler for det, de har lyst til at se, til en attraktiv pris.

 

Tv-vanerne har for evigt ændret sig. Danskerne efterspørger større valgfrihed i stedet for fastlåste tv-pakker og er blevet et af verdens mest streamende folkefærd med flere og flere tjenester at vælge mellem. Samtidig kombinerer over halvdelen af danske husstande tv-pakker med streamingtilbud, hvilket resulterer i underholdningsspild, hvor forbrugere betaler for både tv og streaming, de ikke ser. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play. Et nyt underholdningsprodukt, der møder danskernes stigende efterspørgsel efter et fleksibelt udbud af underholdning skræddersyet til den enkelte husstands ønsker og behov, så der altid er noget for hele familien.

 

”Som Danmarks største underholdningsudbyder vil vi levere det bedste produkt til danskerne på tværs af tv-kanaler og streamingtjenester. YouSee var de første i Danmark til at tilbyde valgfrihed med Bland Selv. Med YouSee Play tager vi det næste store skridt ind i fremtiden for danskernes underholdningsforbrug. Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt uden nogen fast grundpakke af kanaler, hvor vi samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted, som forbrugerne har maksimal valgfrihed til nemt at sammensætte og løbende udskifte alt efter, hvilket indhold de ønsker at se fra kun 299 kr. om måneden,” siger Christian Morgan, CEO for YouSee.

 

Attraktiv pris, hvor man kun betaler for det, man vil se

Omkostninger til tv-rettigheder stiger fortsat. Særligt priserne på sportsrettigheder har længe været på himmelflugt, og det kan være svært som forbruger at vide, hvad det er, man reelt betaler for. Ambitionen med YouSee Play er derfor også at bidrage til mere gennemsigtighed for den enkelte forbruger, der i højere grad vil betale specifikt for de kanaler og tjenester, der vælges. Samtidig får YouSee Play-kunder mulighed for helt at vælge tv-boksen fra, hvis de foretrækker at se tv og streaming via YouSee-appen.   

 

”Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt, der i langt højere grad afspejler den enkelte husstands behov, så medlemmer i husstanden får fuld valgfrihed til en attraktiv pris og kun betaler for det, de har lyst til at se. Hvis de f.eks. ikke er til sport, gør vi det nu muligt at slippe for at betale for dyrt sportsindhold, som de i virkeligheden ikke ser. YouSee Play er også et tilbud til dem, der vil frigøre sig af tv-boksen og have et fuldt ud digitalt forbrug gennem apps, så man kan se sit foretrukne indhold, når som helst og hvor som helst man vil,” slutter Christian Morgan. [HO1] 

 

 

Om YouSee Play:

  • Fuld fleksibilitet og valgfrihed fra 299kr. om måneden
  • Kan tilgås via tv-boks og app på et hvert af familiens enheder
  • Eneste danske udbyder med de fem mest populære streamingtjenester; Netflix, Viaplay, TV 2 PLAY, HBO Max og Disney+
  • Kan købes fra slutningen af september. Antenne- og boligforeningsforeningskunder vil få mulighed for at få YouSee Play på et lidt senere tidspunkt

 

Vi har nu forsøgt at

- bestille online hos YouSee,

derefter 

- vi har ringe  til  YouSee Kundeservice, derefter

- vi har besøg YouSee Shop i Ballerup for at bestille YouSee Play med boks.

Ingen kan hjælpe os. 
Vi har nu fuldpakke med boks og vil gerne skift til den nye.
You See har en fejl, man kan ikke YouSee Play bestille med boks… vi vil gerne have med boks. Hvad nu, ingen løsning? 

Jeg sidder med samme dårlige smag i munden over den fejl som stadig ikke er løst 1 uge efter jeg bestilte min nye løsning, det virker om 1-2 timer der er intet sket i den uge.

 

@Kevin hvad er status på den fejl?


Læs hvad @Kevin skrev i sit opslag. “Samtidig får YouSee Play-kunder mulighed for helt at vælge tv-boksen fra, hvis de foretrækker at se tv og streaming via YouSee-appen.”

Så den følger automatisk med, hvis ikke den fravælges.   


Vi har nu forsøgt at

- bestille online hos YouSee,

derefter 

- vi har ringe  til  YouSee Kundeservice, derefter

- vi har besøg YouSee Shop i Ballerup for at bestille YouSee Play med boks.

Ingen kan hjælpe os. 
Vi har nu fuldpakke med boks og vil gerne skift til den nye.
You See har en fejl, man kan ikke YouSee Play bestille med boks… vi vil gerne have med boks. Hvad nu, ingen løsning? 

Hej Jane 

Jeg sendte dig en privatbesked omkring det på daværende tidspunkt, da det lyder som en fejl i systemet. Du er fortsat meget velkommen til at vende tilbage i forhold til den, hvis du stadig har problemer med at få bestilt😊


Jeg sidder med samme dårlige smag i munden over den fejl som stadig ikke er løst 1 uge efter jeg bestilte min nye løsning, det virker om 1-2 timer der er intet sket i den uge.

 

@Kevin hvad er status på den fejl?

Hej @Domin 

Jeg er ked af at læse, at der er ventetid på udførelse af din ordre😟

Vi kan ikke drøfte specifikke bestillinger og abonnementsforhold herude på YouSee Forum, men hvis du fortsat mangler afklaring, så sender jeg dig gerne en besked her på YouSee Forum, så vi kan komme videre med sagen. 

Såfremt du har en igangværende sag, så skulle du gerne høre fra os så snart der er nyt i sagen. 

Jeg beklager ventetiden.

Ha’ en god dag.


Jeg sidder med samme dårlige smag i munden over den fejl som stadig ikke er løst 1 uge efter jeg bestilte min nye løsning, det virker om 1-2 timer der er intet sket i den uge.

 

@Kevin hvad er status på den fejl?

Hej @Domin 

Jeg er ked af at læse, at der er ventetid på udførelse af din ordre😟

Vi kan ikke drøfte specifikke bestillinger og abonnementsforhold herude på YouSee Forum, men hvis du fortsat mangler afklaring, så sender jeg dig gerne en besked her på YouSee Forum, så vi kan komme videre med sagen. 

Såfremt du har en igangværende sag, så skulle du gerne høre fra os så snart der er nyt i sagen. 

Jeg beklager ventetiden.

Ha’ en god dag.

Hej @Kasper 

Hvordan vil du hjælpe mig så sagen snart kan blive løst? 1 uges ventetid er det rimeligt? og i siger det kun er mig som har fejlen, kan se flere herinde som har lignede fejl med bestillingen?


Jeg sidder med samme dårlige smag i munden over den fejl som stadig ikke er løst 1 uge efter jeg bestilte min nye løsning, det virker om 1-2 timer der er intet sket i den uge.

 

@Kevin hvad er status på den fejl?

Hej @Domin 

Jeg er ked af at læse, at der er ventetid på udførelse af din ordre😟

Vi kan ikke drøfte specifikke bestillinger og abonnementsforhold herude på YouSee Forum, men hvis du fortsat mangler afklaring, så sender jeg dig gerne en besked her på YouSee Forum, så vi kan komme videre med sagen. 

Såfremt du har en igangværende sag, så skulle du gerne høre fra os så snart der er nyt i sagen. 

Jeg beklager ventetiden.

Ha’ en god dag.

Hej @Kasper 

Hvordan vil du hjælpe mig så sagen snart kan blive løst? 1 uges ventetid er det rimeligt? og i siger det kun er mig som har fejlen, kan se flere herinde som har lignede fejl med bestillingen?

Hej @Domin 

Jeg vil gerne tilbyde at undersøge og følge op på netop din sag, såfremt du fortsat mangler afklaring og svar på, hvorfor det trækker ud og så skal det selvfølgelig løses hurtigst muligt. 

Hvis du mangler svar og ønsker min hjælp, så vil jeg gerne kontakte dig via privatbesked herinde, så vi kan se på sagen - ønsker du dette? 

Afslutningsvis så beklager jeg selvfølgelig, at der har været ventetid på en løsning☹️

God dag.
 


Er det ikke bare en variant af Bland-selv, hvor forskellene er at man får adgang via web og app uden at man behøver at have en TV-boks. Får man adgang uden at have TV på adressen, får man adgang til et TV-arkiv, får man adgang til optagelser? Hvori adskiller det sig fra YouTv ud over at man valgfrit kan anvende TV-boks?

Hej @MS-ERIK 

YouSee Play er et nyt tv- og streamingabonnement til hele Danmark. Med YouSee Play får du fuld valgfrihed og fleksibilitet. Du kan mixe din helt egen underholdning med både tv-kanaler og streamingtjenester – og du betaler kun for dét du vil se. YouSee Play leveres via alle teknologier, dvs. fiber, coax og dsl, og den fås også som en ren app-løsning.

YouSee Play er en videreudvikling hvor vi har taget de bedste elementer fra YouTv og inkorporeret i YouSee Play, som bl.a. har et bredere udvalg af Tv-kanaler og streamingtjenester end YouTv samt adgang til TV-boks. 

Efter lanceringen så vil du kunne finde mere information på vores hjemmeside, i YouSee Butik eller ved at ringe til os.

Ha’ en god dag😊

 

Vær opmærksom  på at man ikke kan anvende flere fjernsyn med YouSee Play. Den gamle mulighed med kort i fjernsynet virker ikke mere. Man skal enten have en box, eller kunne streame


Vær opmærksom  på at man ikke kan anvende flere fjernsyn med YouSee Play. Den gamle mulighed med kort i fjernsynet virker ikke mere. Man skal enten have en box, eller kunne streame

Det kan man godt, men det kræver ekstra 99 kr. hver måned for yderligere bokse. Hvis man har et pengetræ ude i haven, så… 🙂

Alternativet er en boks, man selv køber, hvor man bruger deres app - men den er som bekendt ikke nær så pålidelig som dvb-c-signalet i antennekablet.


Der er ingen problemer med en extern medieplayer, det kører fint, der er både til Android og iOS, der er også Google TV.


Vær opmærksom  på at man ikke kan anvende flere fjernsyn med YouSee Play. Den gamle mulighed med kort i fjernsynet virker ikke mere. Man skal enten have en box, eller kunne streame

Det kan man godt, men det kræver ekstra 99 kr. hver måned for yderligere bokse. Hvis man har et pengetræ ude i haven, så… 🙂

Alternativet er en boks, man selv køber, hvor man bruger deres app - men den er som bekendt ikke nær så pålidelig som dvb-c-signalet i antennekablet.

Jeg spurgte YouSee om det var en mulighed at have flere boxe, og til det svarede de at det kunne man ikke. 🤷‍♂️
Men hvem ved, den første YouSee mand sagde også at han ville sende mig nye kort, så jeg kunne bruge ekstra TV. 


You See Play kan ikke bruges med kort i TVet, det understøttes ikke af tekniske årsager. Der skal bruges TV boks, App på TVet, fra extern enhed eller Cast/Airplay.


Jeg spurgte YouSee om det var en mulighed at have flere boxe, og til det svarede de at det kunne man ikke. 🤷‍♂️

 

Det med flere bokse fremgår her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/alt-det-med-smat-om-yousee-play?icid=tv_fp_faq_vilkaar

 

Ekstra tv-bokse kan tilvælges mod ekstra betaling.

 

2-4 ekstra bokse koster 99 kr.


You See Play kan ikke bruges med kort i TVet, det understøttes ikke af tekniske årsager. Der skal bruges TV boks, App på TVet, fra extern enhed eller Cast/Airplay.

Jeg ved godt, at Yousee selv bruger udtrykket “af tekniske årsager”, men det udtryk skal anfægtes. De understøtter det ikke, fordi det vil give en større supportbyrde, bl.a fordi ældre fjernsyn (uden UHD) ikke kan modtage alle kanaler.


Jeg har undersøgt markedet, og har fundet den bedste løsning for mig. Måske det også gælder for dig, hvis du er i tvivl om YouSee Play er det rigtige valg for dig.

Mit udgangspunkt er mest muligt sport, og primært mit favorithold i SL. Det har indtil nu været YouTv + Discovery+. Den sidste tjeneste fordi Discovery vælger kamp to i SL runden, som vises på 6’eren. Her vises mit hold ofte, hvis det ikke er hovedkampen på TV3+ eller tredjevalget på TV3 Sport.

Den bedste løsning for mig er Norlys, hvor jeg frit kan vælge otte kanaler for kr. 439. Jeg vælger 6’eren, TV2, TV2 Sport, TV2 SportX, TV2 News, TV3+, TV3 Sport og TV3 Max. Det giver næsten alle kampe i tv for PL og SL, og alt på TV2s sportskanaler. Norlys er dyrere end YouTv, men jeg sparer abonnementet på Discovery+, og så er forskellen ikke ret stor.

YouSee synes næppe dette indlæg er havnet i korrekte forum, men jeg kunne ikke være mere uenig; når YouSee varsler prisstigninger på 100%, så er det yderst relevant at foreslå bedre alternativer. 


Venter på hvornår YouTv lukkes, kan se på hjemmesiden det meldes ud i november.

Forstår ikke hvorfor det skal annonceres i god tid, hvornår den meddelelse kommer. Forventer en opsigelse efter almindelige regler, og en omtale af YouSee Play som verdens næste vidunder. 

Eller pønser YouSee på et særligt tilbud til kunder hos YouTv - det er desværre næppe sandsynligt.


Så kom opsigelsen fra YouTv, og det var med et midlertidigt tilbud i 12 måneder; kr. 100 i rabat om måneden.

Det er fint der gives et tilbud, men for mig ændrer det ikke så meget. Min nuværende pris hos YouTv på kr. 299 ændres på lang sigt til kr. 599 med samme valg, det betyder ikke ret meget at jeg kan spare kr. 100 i 12 måneder.

Tak for denne gang.


Jeg opsagde mit Youtv for en måned siden, men kender en her i tråden der har Yousee Play og er tilfreds, men han har vist ikke så mange kanaler…


En grund til at Play koster mere end You TV, er at på You TV var der ingen grundpris, Play har en grundpris på Kr. 199 som er til fordeling, vedligehold m.m


Play har en startpris/grundpris på 299 kr., som er inkl. 10 point.

YouTv havde en startpris/grundpris på 199 kr., som var inkl. 3 point. Prisen for 10 point var 299 kr.

Play pointsystem er anerledes, hvormed man ikke kan få det samme for de 299 kr.


Hvorfor denne absurde prisstigning i forhold til YouTV?

Pris i dag for 8 kanaler: 299. Ny pris for de samme 8 kanaler: 499.

Tilmed et vildt bøvlet flow.

  • Man kan ikke komme ind i et bestillingsflow uden at skulle tale med en medarbejder først.
  • Man kan ikke umiddelbart finde info om brugerfladen - kun “husk at opdatere din app”.
  • Man binder sig for seks måneder på et dyrt og ukendt produkt.
  • Centrum i produktet er tilsyneladende en tv-boks... i 2022. En tv-boks bør da kun være en særlig service for kunder uden smart-tv eller Apple tv. 

Lige så friskt det var at lancere tv som streaming med YouTV ligeså gammeldags, fodslæbende, og TDC monopol-agtigt er det her sgu da. 

 

Og skal man eller skal man ikke have en gammeldags tv-boks, hvis man har fibernet? I Q&A står der:

Skal jeg have en tv-boks i mit YouSee-abonnement for at bruge appen til Apple TV? 
Er du tv-kunde med tv gennem antennestikket, så er det ikke et krav at have en tv-boks, for at kunne bruge appen til Apple TV. Er du tv-kunde og modtager tv gennem telefonstikket eller via fiber, så følger der altid en tv-boks med i abonnementet. 

I forhold til at YouTV virker, så er I godt nok ikke særlig søde, ved Jeres kunder med den manøvre her. 

 


Her nogle oplysninger om Play

Q&A: Hvad skal mediebrugerne med YouSee Play? - FlatpanelsDK


Et godt råd til alle der overvejer YouSee Play 😊

Fik som YouTv kunde tilbudt kr. 100 i rabat det første år, men kan forstå på flere andre, at det har de også uopfordret fået tilbudt.

Med andre ord; køb ikke til fuld pris.


det er for dårligt at man skal være i binding i 6 måneder det skulle man ikke hos youtv.


Jeg så lige, at Yousee har nylanceret de klassiske faste tvpakker under Play: https://yousee.dk/tv-pakker


Dem har man hele tiden kunne købe, men de har ikke været i deres oversigt i lang tid, men hvem vil dog stadig købe faste pakker, det forstår jeg ikke, der er altid i faste pakker en masse kanaler man ikke gider se, det ser jeg ingen fremtid i.