News

YouSee Play er landet!

YouSee Play er landet!

 

Så er YouSee Play landet og kan nu bestilles på YouSee.dk - Kom i gang fra 299 kr./md

Med YouSee Play er der massere at vælge i mellem!
Her kan du få overblik over kanaler og streamingtjenester, som du kan vælge med YouSee Play 


Se YouSee Play hvor du vil og når du vil - både på tv-boks og apps
Se hvad du får med i YouSee Play

Med YouSee Play bruger du point til at vælge dine tv-kanaler og streamingtjenester, og du bestemmer selv, hvor mange du vil have. Og du kan altid skifte abonnement, hvis du får lyst. Det koster ikke ekstra.

 

Her kan du se alle priser og pakker

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

YouSee lancerer YouSee Play og giver danskerne maksimal valgfrihed mellem tv-kanaler og streamingtjenester i en verden af uendelig underholdning

 

Udbuddet af underholdning og indhold har aldrig været større og sværere at navigere i. Samtidig ønsker de fleste danske husstande i dag at kombinere traditionelle tv-kanaler med streaming. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play – et nyt underholdningsprodukt, der samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted. YouSee Play giver danskerne maksimal valgfrihed til selv at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne indhold, så de kun betaler for det, de har lyst til at se, til en attraktiv pris.

 

Tv-vanerne har for evigt ændret sig. Danskerne efterspørger større valgfrihed i stedet for fastlåste tv-pakker og er blevet et af verdens mest streamende folkefærd med flere og flere tjenester at vælge mellem. Samtidig kombinerer over halvdelen af danske husstande tv-pakker med streamingtilbud, hvilket resulterer i underholdningsspild, hvor forbrugere betaler for både tv og streaming, de ikke ser. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play. Et nyt underholdningsprodukt, der møder danskernes stigende efterspørgsel efter et fleksibelt udbud af underholdning skræddersyet til den enkelte husstands ønsker og behov, så der altid er noget for hele familien.

 

”Som Danmarks største underholdningsudbyder vil vi levere det bedste produkt til danskerne på tværs af tv-kanaler og streamingtjenester. YouSee var de første i Danmark til at tilbyde valgfrihed med Bland Selv. Med YouSee Play tager vi det næste store skridt ind i fremtiden for danskernes underholdningsforbrug. Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt uden nogen fast grundpakke af kanaler, hvor vi samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted, som forbrugerne har maksimal valgfrihed til nemt at sammensætte og løbende udskifte alt efter, hvilket indhold de ønsker at se fra kun 299 kr. om måneden,” siger Christian Morgan, CEO for YouSee.

 

Attraktiv pris, hvor man kun betaler for det, man vil se

Omkostninger til tv-rettigheder stiger fortsat. Særligt priserne på sportsrettigheder har længe været på himmelflugt, og det kan være svært som forbruger at vide, hvad det er, man reelt betaler for. Ambitionen med YouSee Play er derfor også at bidrage til mere gennemsigtighed for den enkelte forbruger, der i højere grad vil betale specifikt for de kanaler og tjenester, der vælges. Samtidig får YouSee Play-kunder mulighed for helt at vælge tv-boksen fra, hvis de foretrækker at se tv og streaming via YouSee-appen.   

 

”Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt, der i langt højere grad afspejler den enkelte husstands behov, så medlemmer i husstanden får fuld valgfrihed til en attraktiv pris og kun betaler for det, de har lyst til at se. Hvis de f.eks. ikke er til sport, gør vi det nu muligt at slippe for at betale for dyrt sportsindhold, som de i virkeligheden ikke ser. YouSee Play er også et tilbud til dem, der vil frigøre sig af tv-boksen og have et fuldt ud digitalt forbrug gennem apps, så man kan se sit foretrukne indhold, når som helst og hvor som helst man vil,” slutter Christian Morgan. [HO1] 

 

 

Om YouSee Play:

  • Fuld fleksibilitet og valgfrihed fra 299kr. om måneden
  • Kan tilgås via tv-boks og app på et hvert af familiens enheder
  • Eneste danske udbyder med de fem mest populære streamingtjenester; Netflix, Viaplay, TV 2 PLAY, HBO Max og Disney+
  • Kan købes fra slutningen af september. Antenne- og boligforeningsforeningskunder vil få mulighed for at få YouSee Play på et lidt senere tidspunkt

 

Har YouTv i dag, og det fungerer fint. YouSee Play er en kopi i pænere forklædning, og det giver god mening at prøveballonen bliver det primære produkt.

Jeg har i dag 10 point, og det giver mulighed for stort set alle sportskanaler (Discovery undtaget) til en pris på kr. 299. Med et android tv og den app der medfølger foregår alt via fjernbetjeningen til tv - det er perfekt.

I sammenligningen med YouTv er der tre ulemper:

  • Paramount+ følger ikke længere med som gratis streamingtjeneste
  • Der følger en tv-boks med abonnementet!
  • Tre point til kr. 199 er ikke længere muligt

En tv-boks er en dealbreaker for mig, har nu gennem to år kunne genstarte, spole og benytte arkiv uden en tv-boks - hvad dælen skal jeg med den dims, burde være udstillet på teknisk museum. Jeg benytter ikke Paramount+ ret meget, og tre point er ikke nok til mig. Men for andre kunder er det væsentligt.

YouSee Play har flere kanaler at vælge imellem, men de fleste er nichekanaler som ikke er interessante for mig, og nok heller ikke for de fleste andre.

Det er ikke helt godt nok, YouTv er i mine øjne stadig et bedre produkt. Men bliver jo nok tvunget til at skifte snart 😉

Hej Harder

Man behøver ikke have en TV boks man kan blot benytte vores apps, så når det bestilles kan du vælge at du ikke vil have en boks med.


@Kevin Er der kommet nye oplysninger ang. brug af kort ? På FAQ står der :

https://yousee.dk/play/?icid=fp_HB_No_Salg_Tv_YouseePlay_YouseePlay_None_u3922#forside 

 

Kan jeg se mine kanaler og tjenester på mere end ét tv?

 

Ja, det kan du sagtens. Du skal bare være opmærksom på, at du skal have en tv-boks ved hvert tv, du vil se Bland Selv-indholdet på. Hvis du benytter Bland Selv på YouSee Tv & Film-appen og ser tv via Chromecast eller Apple TV, behøver du dog ikke en tv-boks til hvert tv. Alle grundpakkens kanaler kan ses på alle tv uden tv-boks eller andet udstyr. Har du et YouSee tv-kort pr. tv, kan du se Bland Selv-kanaler men ikke streamingtjenester.

Så hvad er rigtigt ? Streaming kan jo i forvejen ikke ses via kort, så det lyder jo ikke til der er nogen ændring.


@Kevin Er der kommet nye oplysninger ang. brug af kort ? På FAQ står der :

https://yousee.dk/play/?icid=fp_HB_No_Salg_Tv_YouseePlay_YouseePlay_None_u3922#forside 

 

Kan jeg se mine kanaler og tjenester på mere end ét tv?

 

Ja, det kan du sagtens. Du skal bare være opmærksom på, at du skal have en tv-boks ved hvert tv, du vil se Bland Selv-indholdet på. Hvis du benytter Bland Selv på YouSee Tv & Film-appen og ser tv via Chromecast eller Apple TV, behøver du dog ikke en tv-boks til hvert tv. Alle grundpakkens kanaler kan ses på alle tv uden tv-boks eller andet udstyr. Har du et YouSee tv-kort pr. tv, kan du se Bland Selv-kanaler men ikke streamingtjenester.

Så hvad er rigtigt ? Streaming kan jo i forvejen ikke ses via kort, så det lyder jo ikke til der er nogen ændring.

 

Man kan ikke benytte et YouSee kort sammen med YouSee Play på grund af nogle tekniske begrænsninger. Lige nu kan der være lidt forskellig information på hjemmesien da vi er ved at opdatere den, så man kan støde på noget som er relateret til Bland Selv.


Har YouTv i dag, og det fungerer fint. YouSee Play er en kopi i pænere forklædning, og det giver god mening at prøveballonen bliver det primære produkt.

Jeg har i dag 10 point, og det giver mulighed for stort set alle sportskanaler (Discovery undtaget) til en pris på kr. 299. Med et android tv og den app der medfølger foregår alt via fjernbetjeningen til tv - det er perfekt.

I sammenligningen med YouTv er der tre ulemper:

  • Paramount+ følger ikke længere med som gratis streamingtjeneste
  • Der følger en tv-boks med abonnementet!
  • Tre point til kr. 199 er ikke længere muligt

En tv-boks er en dealbreaker for mig, har nu gennem to år kunne genstarte, spole og benytte arkiv uden en tv-boks - hvad dælen skal jeg med den dims, burde være udstillet på teknisk museum. Jeg benytter ikke Paramount+ ret meget, og tre point er ikke nok til mig. Men for andre kunder er det væsentligt.

YouSee Play har flere kanaler at vælge imellem, men de fleste er nichekanaler som ikke er interessante for mig, og nok heller ikke for de fleste andre.

Det er ikke helt godt nok, YouTv er i mine øjne stadig et bedre produkt. Men bliver jo nok tvunget til at skifte snart 😉

Hej Harder

Man behøver ikke have en TV boks man kan blot benytte vores apps, så når det bestilles kan du vælge at du ikke vil have en boks med.

Jeg synes bare frihenden forsvinder fra produktet for mit vedkommende…

Jeg kan se at 20 point koster 399kr mens 30 point koster 499kr

Jeg skal bruge 24 point på at sammen sætte min tv pakke som jeg har den nu, men jeg er tvunget til at skulle købe den pakke med 30 point for at købe tv  for 24 point, for jeg kan ikke købe løse point til 10 kr stykket, det kan man kun hvis man har pakken med 40 point.

Så jeg skal betale for 30 point selv om jeg kun burger 24 point…. synes jeg godt kunne laves om.

så jeg skal betale overpris for at bruge 24 point og er tvunget til at give 499kr så spare jeg intet i forhold til grundpakken og mine 10 point til 529kr.

At låse kanalerne i 30 dage havde jeg set blev fjernet, da det ville passe mig bedre med 10 point så kan jeg skifte mine kanaler som jeg vil alt efter om det er champions league eller europa league jeg vil se… hvad siger @Kevin til dette?


Som skrevet, for at kunne bruge streaming, skal det være via TV boks, eller App, ganske som var det bland selv, den tjeneste er udgået i nysalg, det er kun Play der fås nu. Har TVet de ønskede streaming tjenester, så kan de ses på det. Play som det er forstået kan ikke fås via kort. Bruges der TV boks, så skal den kun have en netforbindelse.


Det med kort og tekniske begrænsninger… Det er lidt noget fis. Hvis man selv kan styre de begrænsninger, der er, så kan man fint bruge kortet. Det er en dealbreaker for mig.


Når TV2 Play koster 19 point og Viaplay koster 10 point ud af de mulige 40 point er der for få point tilbage til andet, så YouSee Play er kun brugbar hvis der abonneres på TV2 Play og/eller Viaplay direkte uden om YouSee. For at få det samme i YouSee Play, som kan fås i YouSee Bland-selv + grundpakken, vil det kræve ca. 60 point i YouSee Play.


Wtf !?! Skandalen breder sig, når først der læses om produktet 🤔

Hos YouTv koster alle kanaler 1 point, også TV3+ som koster 4 point hos YouSee Play! Her koster kanaler alt fra 1-4 point. Jeg bruger i dag 27 point optalt efter YouSee Play lommeregneren, hvilket altså kun koster 10 point hos YouTv.

Prisforskel; kr. 299 hos YouTv, kr. 499 hos YouSee Play.

Venter nu kun på YouTv lukkes, og alle efter klassisk propaganda model skal lære at se fordelene ved YouSee Play. Produktet giver ingen mening, og er et kæmpe tilbageslag sammenlignet med YouTv.


Når TV2 Play koster 19 point og Viaplay koster 10 point ud af de mulige 40 point er der for få point tilbage til andet, så YouSee Play er kun brugbar hvis der abonneres på TV2 Play og/eller Viaplay direkte uden om YouSee. For at få det samme i YouSee Play, som kan fås i YouSee Bland-selv + grundpakken, vil det kræve ca. 60 point i YouSee Play.

Der skulle stå Bland-selv 36.

Kan ikke få lov til at redigere indlægget.


Som jeg skrev tidligere her i tråden, så er det for dyrt, skal betale mere for det samme som haves.


@Domin Jeg er helt enig i at det ville være fedt at have fuld valgfrihed i antallet af point man vil have, men som det er lige nu, så har vi de faste point pakker på 10, 20, 30 og  40 point, hvor man så kan tilkøbe flere point til den største pakke hvis man har behov for det.

Med hensyn til at kanalerne er låst i 30 dage, så skyldes det de aftaler og rettigheder vi har med de forskellige udbydere af kanaler og tjenester, så den del er der ikke planer om at ændre på nu og her


@Domin Jeg er helt enig i at det ville være fedt at have fuld valgfrihed i antallet af point man vil have, men som det er lige nu, så har vi de faste point pakker på 10, 20, 30 og  40 point, hvor man så kan tilkøbe flere point til den største pakke hvis man har behov for det.

Med hensyn til at kanalerne er låst i 30 dage, så skyldes det de aftaler og rettigheder vi har med de forskellige udbydere af kanaler og tjenester, så den del er der ikke planer om at ændre på nu og her

@Kevin jeg synes i skulle gøre så jeg evt kunne købe 4 point til 10 kroner stykket, så vil jeg overveje skiftet frem for at forærer jer 6 point ud fra point pakke 30… håber du forstår mit syns punkt.. at jeg forærre jer penge for noget som jeg ikke ønsker at have, også er frihede forsvundet i dette YouSee Play.


Stakkels @Kevin, trist job at skulle forsvare kæmpe prisstigninger sammenlignet med YouTv, og samtidigt ikke må fortælle at YouTv snart lukkes. 

Har slet ikke fantasi til forestille mig det møde hos YouSee, hvor kæmpe prisstigninger aftales og pakkes ind som et nyt og spændende produkt.

Hvis jeg skulle skifte til YouSee Play, og beholde de samme kanaler jeg har nu hos YouTv, stiger prisen med 67%. Fra kr. 299 til kr. 499.

Vil YouSee gerne miste alle kunder, det virker som et støt stigende ønske hver gang et nyt produkt lanceres.


Stakkels @Kevin, trist job at skulle forsvare kæmpe prisstigninger sammenlignet med YouTv, og samtidigt ikke må fortælle at YouTv snart lukkes. 

Har slet ikke fantasi til forestille mig det møde hos YouSee, hvor kæmpe prisstigninger aftales og pakkes ind som et nyt og spændende produkt.

Hvis jeg skulle skifte til YouSee Play, og beholde de samme kanaler jeg har nu hos YouTv, stiger prisen med 67%. Fra kr. 299 til kr. 499.

Vil YouSee gerne miste alle kunder, det virker som et støt stigende ønske hver gang et nyt produkt lanceres.

Du kan selv regne på hvad tv2 koster på det nye YouSee Play 30 kroner eller 3 point hvor andre tager 20 kroner for kanalen… plus der kommer stigninger til 1 januar. 

forbrugeren skal betale op til 75%* (mere for YouSee Play alt efter pakke og kanaler man havde før*)

en pakke med 25 point til 350kr kunne være en mulighed.. @Kevin 


Stakkels @Kevin, trist job at skulle forsvare kæmpe prisstigninger sammenlignet med YouTv, og samtidigt ikke må fortælle at YouTv snart lukkes. 

Har slet ikke fantasi til forestille mig det møde hos YouSee, hvor kæmpe prisstigninger aftales og pakkes ind som et nyt og spændende produkt.

Hvis jeg skulle skifte til YouSee Play, og beholde de samme kanaler jeg har nu hos YouTv, stiger prisen med 67%. Fra kr. 299 til kr. 499.

Vil YouSee gerne miste alle kunder, det virker som et støt stigende ønske hver gang et nyt produkt lanceres.

Du kan selv regne på hvad tv2 koster på det nye YouSee Play 30 kroner eller 3 point hvor andre tager 20 kroner for kanalen… plus der kommer stigninger til 1 januar. 

forbrugeren skal betale op til 75%* (mere for YouSee Play alt efter pakke og kanaler man havde før*)

en pakke med 25 point til 350kr kunne være en mulighed.. @Kevin 

Hvad med en helt fleksibel løsning, hvor man selv bestemmer hvor mange point man vil have, uden begrænsning. Har man kun brug for 5 point kan man købe det, har man brug for 90 point kan man også købe det. Prisen kan være 199 kr. + 10 kr. pr. valgt point.


Det vil stadig betyde en merpris for det der haves, da der ikke betales nogen grundpris.


Hvad med en helt fleksibel løsning, hvor man selv bestemmer hvor mange point man vil have, uden begrænsning. Har man kun brug for 5 point kan man købe det, har man brug for 90 point kan man også købe det. Prisen kan være 199 kr. + 10 kr. pr. valgt point.

Fleksibiliteten er en udfordring, men største problem er den kæmpe prisstigning der følger med YouSee Play. I forhold til pakker + bland selv er problemet ikke så stort, men YouSee Play er en kopi af YouTv, bare 50-75% dyrere.

Måske håber YouSee, at de mange pakke-kunder ikke har opdaget, at det nye produkt blot er YouTv med andet logo til en langt dyrere pris.

Undersøger man produktet, og kender YouTv, så er der desværre ingen vej udenom at advare imod produktet - som man bør gøre ved alle scams på nettet 😉


Hvis man med YouSee Play ønsker det samme som nu leveres i grundpakken, kræver det 16 point, som betyder at der skal bruges en YouSee Play-pakke på 20 point.

Grundpakken koster 319 kr., YouSee Play 20 koster 399 kr. Det er en fordyrelse på 80 kr.

Skal det, der aktuelt er tilvalgt i bland-selv 46 leveres gennem YouSee Play vil det kræve 70 point. Det kan YouSee ikke levere, men regnes med 10 kr. pr. point vil det komme til at koste 899 kr. Nu koster bland-selv 46 inkl. grundpakken 769 kr. Det er en fordyrelse på 130 kr. Men noget teoretisk da YouSee slet ikke kan levere dette med YouSee Play.

Har man bland-selv 36 skal der bruges ca. 60 point i YouSee Play for at få det samme. Det kan YouSee heller ikke levere.

Har man bland-selv 36 eller 46 kan man kun beholde sine kanaler og tjenester ved at abonnere på streamingtjenester direkte uden om YouSee. Det vil nogen gange være billigere, og nogen gange dyrere. 


Jeg har opsagt YouTV da jeg ikke brugte det, men det er vist for tidligt, hvis som nogen siger det nye Play kun er YouTV men en god pris stigning, det streaming man ikke kan få hos YouTV kan ikke betale sig at få i det nye Yousee Play…vi må vente og se…


@Kevin 

YouSee skylder et svar på hvad der sker med YouTv, og du er eneste tilgængelige repræsentant der kan spørges.

Det er åbenlyst, at begge produkter ikke kan leve samtidigt. Der er lukket for nye kunder hos YouTv, og YouSee kan ikke holde fast i YouTv til næsten halv pris af den nye satsning, YouSee Play. Forskellen kan ikke forklares, og det giver utilfredse kunder. Det gør prisstigninger også, men den vej har YouSee valgt pakket ind i et yt produkt.

Synes det er yderst rimeligt, at kunderne orienteres om fremtiden, når man har et produkt hvor udløbsdatoen er overskredet.


@Kevin

YouSee skylder et svar på hvad der sker med YouTv, og du er eneste tilgængelige repræsentant der kan spørges.

Det er åbenlyst, at begge produkter ikke kan leve samtidigt. Der er lukket for nye kunder hos YouTv, og YouSee kan ikke holde fast i YouTv til næsten halv pris af den nye satsning, YouSee Play. Forskellen kan ikke forklares, og det giver utilfredse kunder. Det gør prisstigninger også, men den vej har YouSee valgt pakket ind i et yt produkt.

Synes det er yderst rimeligt, at kunderne orienteres om fremtiden, når man har et produkt hvor udløbsdatoen er overskredet.

Hej Harder

YouSee Play er en erstatning for YouTv, og derfor er der også stoppet for at man kan oprette sig som du også skriver.

Planen er også at YouTv skal lukke, men hvornår det sker og hvad der så sker med  YouTv kunderne er noget som vil blive meldt ud til dem, så snart der er mere information omkring det.

 

 


Selv om man i dag har Bland-selv 20 samt naturligvis også grundpakken, og helt uden streamingtjenester, kan det ikke lade sig gøre at få de samme TV-kanaler i YouSee Play uden at fravælge noget, da de samme TV-kanaler fra Bland-selv 20 og grundpakken vil kræve 48 point i YouSee Play. Med det forøgede antal point, som flere kanaler kræver, er der brug for meget mere plads i YouSee Play. Både 50, 60, 70 og måske 80 point kan der være brug for. Det kan blive dyrt, prisen ser ud til at være 199 kr. + 10 kr. pr. point. Hvis man bliver nødt til at abonnere direkte uden om YouSee på TV2 Play og/eller Viaplay Total for at få adgang til ønsket materiale med sportskanaler, bliver det dyrt.


Opdatering:

Ser nu på yousee.dk at man kan købe flere points hvis man har YouSee Play 40. Oplysningen blev af en eller anden grund ikke vist i Chrome-browseren før sletning af midlertidige browserdata og cookies. Men det kan godt blive dyrt hvis der f.eks. skal købes 20 point mere.


Jeg har skrevet meget negativt om YouSee Play, og det sker primært fordi kopien af YouTv bliver væsentligt dyrere, selvom produkterne er stort set ens. Det giver ikke mening for nogen at konstatere, at prisen stiger fra kr. 299 til kr. 499, hvis jeg laver de samme valg.

Men har jeg mon overset noget, er der andre fordele eller muligheder? Jeg kan ikke se det, men forsøger en positiv vinkel, inden YouSee smides helt helt væk som leverandør af min tv-kanaler og bredbånd. 

 


At TV-kanaler med sportsindhold koster flere point end andre TV-kanaler er der en årsag til. Dyre sportsrettigheder er skyld i en del af prisstigningerne på TV fra YouSee, så det er med til at holde priserne nede på almindelige kanaler uden sport, at sportskanaler kommer til at koste flere point.