Spørgsmål

Yousee tv og film app virker ikke på wifi

Hejsa 

I ca. 1 måned har vi nu haft det problem, at YouSee TV og film appen ikke vil afspille noget, hvis den pågældende enhed er på wifi, dette gælder for både iPhone og iPad.

Vi kan i appen oprette forbindelse til vores TV, men ikke afspille noget.

Vi har efterhånden forsøgt med alle de forslag, der flyder rundt på nettet: bl.a. opdater, nulstil, slet, geninstaller. 

Er der nogen herinde, der har nogle gode forslag til, hvordan vi løser dette problem?

På forhånd tusind tak

10 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1

Hejsa 

I ca. 1 måned har vi nu haft det problem, at YouSee TV og film appen ikke vil afspille noget, hvis den pågældende enhed er på wifi, dette gælder for både iPhone og iPad.

Vi kan i appen oprette forbindelse til vores TV, men ikke afspille noget.

Vi har efterhånden forsøgt med alle de forslag, der flyder rundt på nettet: bl.a. opdater, nulstil, slet, geninstaller. 

Er der nogen herinde, der har nogle gode forslag til, hvordan vi løser dette problem?

På forhånd tusind tak

Virker til der er problemer med jeres WIFI-Forbindelsen? Frem for, at andre bruger oplever ikke det beskrevne problem, så der skal nok kontaktes. YouSee-Support, så der findes en løsning.

Omdømme 7
Badge +7

Hej 

Hvis du er på VPN-forbindelse, så vil det ikke virke. Du kan læse mere her:

Kunne det være forklaringen? :relaxed:

Omdømme 7
Badge +6

Problemer med HDCP, det er nok her man skal finde kilden.

Eks, så er det konstante problem med NVIDIA Shield TV aldrig blevet løst, et problem der nu har stået på i over et års tid med at når man prøver på at streame noget i appen, så crasher afspilningen med en besked om at der er opstået en uventet fejl og at man skal prøve igen senere.

Supporten har ikke været til nogen form for hjælp på det område, og nej jeg har ikke min VPN aktiveret på NVIDIA’en når TV og Film appen testes ca. en gang hver 2. måned for at se om YouSee endelig har fået løst problemet.

Og jeg tror faktisk godt at jeg ved hvorfor: På et eller andet tidspunkt i alt det pillearbejde de har gjort med tjenesten for at løse problemerne med diverse TV’ere, her er det gået galt for dem når det angår den HDCP der også køres med og den begyndte så at opføre sig tosset og gør det stadig væk.

Det er nemlig et fænomen der også opstod sidste år hos en anden tjeneste jeg anvender: Peacock TV

Her var der også folk der oplevede problemer med både deres smartphones, tablets, TV og selv streaming via internettet og folk gik så til tasterne om det og efter et stykke tid, der fik Peacock løst deres HDCP problem på alle de platforme at tjenesten er rettet mod.

YouSee mangler åbenbart at få anerkendt at de også kan have et problem med deres HDCP og så få det løst, så at deres TV og Film tjeneste kommer til at køre problem frit på samtlige platforme at tjenesten egentlig efter sigende skulle være rettet mod.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Persen M 

Tror du det er HDCP-problemer i trådstarters tilfælde? :relaxed: 

Grunden til at jeg spørger, er fordi der nævnes, at der bruges iPhone og iPad. 

I forhold til dit skriv med Nvidia Shield, som vel er Android TV appen, så vil jeg da gerne sende denne feedback videre til vores udviklingsteam på denne. 

Jeg er spændt på at høre dit svar på ovenstående. 

Rigtig god weekend. 

Omdømme 7
Badge +6

Det kan sagtens være emnet, da man i HDCP kan foretage ændringer i support angående WiFi og HDMI angående forskellige enheder.

Laver man så en bommert i HDCP’en, så kan man hægte nogle folk af med bestemte enheder via WiFi og tillige kan HDMI supporten kan også ryge ud af vinduet, hvilket begge var tilfælde der skete for Peacock’s vedkommende.

Det tog dem flere forskellige app releases før at de endelig ramte plet og fik det fikset angående samtlige enheder som folk ellers skulle kunne anvende til at streame deres indhold med.

HDCP bruges til at beskytte data, som overføres via HDMI (eller lignende). Det lyder ikke til at være tilfældet her, så jeg tror ikke, det er årsagen.

Men den opbrugte tålmodighed kan da lige fortælle, hvordan app og fjernsyn taler sammen. Chromecast?

Omdømme 7
Badge +7

Der kan vist også være tale om almindelige wifi problemer. Samspils problemer med router eller router med Chromecast eller Airplay.

Hvilken router bruges og hvad castes der til? 

Min svigermor har næsten samme problem, hos hende kan man ikke streame noget fra YouSee app'en til Chromecast, der mangler simpelthen afspilknappen i app'en

Vi har prøvet at genstarte / resettet routeren, en 3890v3, prøvet med flere telefoner, Netflix mm virker fint, bare ikke YouSee app'en.

Omdømme 7
Badge +7

Det kan også være, at løsningen kan findes under Indstillinger for det netværks som du er logget på, inde under indstillinger for netværket på enhederne. Det kan være, at der er en begrænsning i indstillingerne et sted. Jeg skal dog ikke kunne sige det med sikkert, bare et løst og forsigtigt input :relaxed: 

Jeg kan chromecaste fra apps som Twitch, Netflix og HBO - hver eneste gang jeg prøver.

Men Yousee-livetv kan ikke lade sig gøre mere end 1 af 10 gange.

Samlet set er det i min optik jo beviset for, at det har intet at gøre med HDCP, VPN eller Wifi-opsætninger. Det må jo være fordi Yousee-appen ganske enkelt er af betydeligt ringere kvalitet end de andre?

Hvornår får Yousee strammet sig an og laver en app der rent faktisk fungerer?

Besvar