Spørgsmål

yousee tv appen

Badge

Jeg bruger yousee tv med en apple tv boks. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor i har lavet bruger interfacet i yousee tv appen så fjentlig. Der er ikke fokus på at se tv men på alt muligt andet. Det er en rodebutik. Kunne i ikke skele lidt til pluto tv appen for at få en bedre bruger oplevels? Pluto tv virker som et langt mere helstøbt produkt. Hvor man kan “zappe” mellem “kanaler” og hvor man kan starte oversigten uden at kanalen man ser forsvinder. Det er også irreterende at man skal starte en stream før kanalernes placering er på plads. Det er bare en øv oplevelse

8 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +4

Hej @Larsmp 

Først og fremmest, så skal du have tak for dit input. 

Det er bestemt ikke meningen, at brugerfladen skal være fjendtlig. Tværtimod. 

Der er naturligvis nogle tekniske begrænsninger ifht. den platform vi benytter, men jeg vil ikke udelukke at nogle ting godt kan ændres. 

Du nævner et par forslag til ændringer - men er det manglen på disse som du mener gør brugerfladen fjendtlig og uden fokus på at se TV? Eller har du andre konkrete input? Vi tager dem naturligvis gerne med videre. 

Badge

Altså jeg vil jo mene at appen’s primære foremål er at se flow tv, så defor ville jeg jo gerne at det var hvad jeg bliver mødt med når jeg starter yousee tv appen. Og jeg ville gerne at den var tættere på jeres boks i virkemåden. Lige nu bliver jeg mødt med mest sete tv lige nu. Men jeg ville hellere blive mødt med mine kanaler placeret på den samme måde hver gang. Det er også ærgeligt at kanalen stopper med at sende hvis jeg vælger tv guiden, for at se hvad der kommer senere eller før, det burde være.muligt at vise tv guiden ovenpå den igangværende kanal. Jeg savner også en måde at kunne zappe til forige/næste kanal da det jo er noget jeg tit gør på boksen.

Omdømme 2
Badge +4

Hej @Larsmp 

Tak for din uddybning - jeg prøver at tage med videre til vores udviklere. 

Ha’ en god dag 😊

Badge

hej louise jeg har tænkt på at man måske kunne liste program oversigten vertikalt under den kanal man er ved at se lige pt. som det er lige nu så virker apple tv appen på den måde at man skal trykke på fjern betjeningen for at aktivere at kunne skifte kanal, derved kommer der en horiensotal linie med de kanaler man har tilgængelige, hvor man så skal skifte til venstre eller højre for at se kanalerne med hvad der lige pt bliver vist. her forstiller jeg mig at man i stedet for den horiensotale linie med kanaler laver en vertikal presentation af kanalerne på samme måde som i kanal oversigten, man skulle så vælge op/ned for at skifte kanal, derved opnår man at man kan se for hver kanal får en linie hvor man kan skrive havd der vises nu og hvad der kommer og måske hvad der har været vist. samtidig, slukker det ikke for det man ser lige nu, men det vil blive ved med at blive vist end til man klikker på en ny kanal linie.

det er også den måde jeres yousee boks virker på.. og det virker meget logisk..

ved ikke om det er til at forstå. jeg er selv programmør så det er noget der ligger mig på sinde, og et dårligt design ødelægger bare bruger oplevelsen..

venlig hilsen lars

Badge

Hvis i starter med at få app'en til at fungere, så kan i overveje brugervenligheden bagefter.

Det bliver lidt trættende at afinstallere og geninstallere app'en, når den fryser.

Omdømme 2
Badge +4

Hej @Larsmp 

Jeg skylder dig lige et svar her :) Tak for det brugbare input - det har jeg også sendt videre. 

@SteenH; der er umiddelbart ikke konstateret generelle problemer med appen til Apple Tv, så det lyder som noget vi skal have kigget nærmere på. 

Det er naturligvis ikke meningen at man skal geninstallere i tide og utide - men hvad sker der inden du er nødt til at geninstallere? Fryser appen eller hvad sker der mere præcist? 

Hvilken version af appen har du installeret? Og hvilket Apple Tv - samt tvOS-version - har du? 

Badge

Jeg har ikke Apple Tv.

Jeg har et Samsung QN800A Neo QLED (2021) fra juni 2022.
Jeg har installeret YouSee-app version 2.0.0. 

Tizen Smart OS. opdateres automatisk.
Softwareversion: T-05CPDEUC-2101.0, BT-S

I starten skulle jeg logge på flere gange om dagen. Det problem forsvandt for nyligt.

Nu er appen begyndt at fryse, hvilket kun kan løses med af- og geninstallation.
Problemet kan f.eks. opstå, når jeg har brugt en anden app, f.eks. Netflix, og så skifter tilbage til YouSee.

For to dage siden begyndte billedet at forsvinde ca. 15 sekunder efter start af en vilkårlig kanal. Lyden kan fortsat høres.
Stop og genstart af kanalen får billedet frem igen - i ca. 15 sekunder.
Jeg har været nødt til at installere en Cromecast, og anvende YouSee-appen på min mobiltelefon.

Netflix, Viaplay, HBO og alle øvrige apps fungerer upåklageligt.

Omdømme 2
Badge +4

Hej @SteenH 

Version 2.0.0 er ikke den nyeste version af appen til Samsung - så det lyder som om du ikke får afinstalleret appen helt. Gør du som beskrevet nedenfor? 

1. Tryk på "Huset" på fjernbetjeningen.
2. Vælg APPS i menuen
3. Vælg downloaded apps, som ligger nede i 3. række
4. Marker YouSee Play appen
5. Hold OK-knappen på fjernbetjeningen inde, indtil en lille menu kommer frem
6. Vælg "Slet". Herefter vises en pop-up, hvor du også skal vælge "Slet"
7. Så fjernes appen
8. Installér appen igen

Hvis du stadig oplever samme problemer efter du har gjort ovenstående, så skal vi naturligvis have kigget nærmere på det. 

Besvar