Spørgsmål

Yousee Musik Android Auto / Carplay fejl og mangler

Følgende er testet i en Citröen C3 med iPhone Xr og Samsung Galaxy S9+ og “fejlene” er eksakte matches på tværs af de to systemer. Kan man forestille sig at der snarest kan blive opdateret på noget af det?

1. Yousee musik på både AA og Carplay har af uforklarlige ikke mulighed for at vise mere end de første 50 numre af en playliste. (resten af sangene afspilles ikke, de er bare væk)
  2. “Bland” knappen blander ikke noget som helst - den afspiller bare de 50 sange i lineær rækkefælge. Man kan dog efterfølgende selv slå shuffle til i afspilleren.
  3. Hvis man slår shuffle til - afspilles alle numrene i en blandet rækkefølge - desværre er det ALTID præcis den samme “blandede” rækkefølge. Der er altså ikke meget tilfældighed over det...
  4. Det er ikke muligt at søge efter en sang med fx voice command. Man kan udelukkende afspille prædefinerede lister.

7 Kommentarer

Jeg kan bekræfte ovenstående og det er altså ret irriterende!

Er det noget Yousee ønsker at gøre noget ved? I givet fald hvornår kan vi se forvente et fix?

Jeg lytter til musikken i min Volkswagen Polo 2018 fra Android Auto via Samsung Galaxy S10e.

Er det her noget der bliver bragt videre til udvikling? Der har været opdatering af appen, men intet af ovenstående er blevet ændret.

I øvrigt også testet i en Seat Leon 2021 - samme fejl. Bemærk at det både gælder IOS og Android.

Savner svar fra en medarbejder...

Omdømme 7
Badge +7

Da dette er et BTB forum, må og kan det ikke foreventes at der kommer et svar fra You See.

Har lige fået Apple Carplay installeret, men er løbet ind i denne begrænsning. Yousee Musik er min primære musik afspiller og har f.eks. en playliste med 182 tilfældige numre . Jeg får kun de første 50 præsenteret som OP. Har læst mig frem til at Carplay har en begrænsning på 200 numre indbygget, så det er åbenbart et Yousee Musik problem her. Har sendt feedback via appen, det må da være et simpelt problem at løse.

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Dette er en noget ældre tråd, men den mangler faktisk et korrekt svar, så det får den lige her. 

Det er med vilje, at der ved brug af YouSee Musik og Apple Carplay “kun” kan vises 50 sange. Både Apple og Google har nogle designmæssige retningslinjer, som vi skal følge. Når det er sagt, så er det dog muligt, at skippe forbi de første 50 nummer og playlisten vil også fortsætte til nummer 51 osv. 

Ha’ en god dag. 

Hej i tråden 

Dette er en noget ældre tråd, men den mangler faktisk et korrekt svar, så det får den lige her. 

Det er med vilje, at der ved brug af YouSee Musik og Apple Carplay “kun” kan vises 50 sange. Både Apple og Google har nogle designmæssige retningslinjer, som vi skal følge. Når det er sagt, så er det dog muligt, at skippe forbi de første 50 nummer og playlisten vil også fortsætte til nummer 51 osv. 

Ha’ en god dag. 

Ærgerligt at du har markeret din kommentar som trådens bedste svar da den faktisk ikke er korrekt…

Android Auto har et “hard limit” på 100 sange, Apple Carplay på 200 sange - tag lige den med til udviklingsafdelingen (hvis i har sådan en afdeling - det er jo ikke som om appen nogensinde bliver opdateret...)

Det er i øvrigt kun delvist rigtigt at man kan skippe videre ud over de 50 sange, idet man så skal have startet playlisten fra telefonens skærm. I og med vi snakker om en bil integration, giver det jo ingen mening at man ikke kan starte playlisten fra bilens skærm uden denne absurde begrænsning.

Alt i alt - dit svar er en total ommer som kun understreger den totale mangel på afprøvning og udvikling af appen.

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Ha’ en god dag. 

Ærgerligt at du har markeret din kommentar som trådens bedste svar da den faktisk ikke er korrekt…

Android Auto har et “hard limit” på 100 sange, Apple Carplay på 200 sange - tag lige den med til udviklingsafdelingen (hvis i har sådan en afdeling - det er jo ikke som om appen nogensinde bliver opdateret...)

Det er i øvrigt kun delvist rigtigt at man kan skippe videre ud over de 50 sange, idet man så skal have startet playlisten fra telefonens skærm. I og med vi snakker om en bil integration, giver det jo ingen mening at man ikke kan starte playlisten fra bilens skærm uden denne absurde begrænsning.

Alt i alt - dit svar er en total ommer som kun understreger den totale mangel på afprøvning og udvikling af appen.

Hej @zeppo33 

Jeg fjerner bedste svar, hvis det ikke er sådan det forholder sig længere! :relaxed:

Tusind tak for at byde ind her på forum - jeg går videre med feedbacken. 

Rigtig god dag. 

Besvar