Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her


Omdømme 7
Badge +7
Har du spørgsmål i forbindelse med opgraderingen af din YouSee webmail, eller er der noget, du er i tvivl om? Så kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål i denne tråd.

(Bruger du kun din mail via mailprogrammer som fx Outlook, vil du ikke opleve ændringer)

Hvordan kan jeg ændre indstillinger på min YouSee Mail?

Hvis du fx vil lave en ny kode til dit mailprogram, oprette en ny mailboks eller slette en eksisterende, skal du tilknytte din YouSee Mail til dit login. Se her hvordan.

Jeg vil gerne skifte mellem mine afsenderadresser. Hvad gør jeg?

Du har flere muligheder:
  • Enten kan du skifte din standard afsenderadresse. Se hvordan her.
  • Vil du gerne hurtigt kunne skifte mellem flere mailadresse, kan du oprette personaer. Læs mere om personaer og hvordan du gør her.
  • Du kan også splitte dine mailadresser op. Det betyder, at hver mailadresse får sin egen, individuelle indbakke. Det betyder dog også, at den mailadresse som bliver flyttet til en ny indbakke ikke har mails, kontaktoplysninger, indstillinger som autosvar og lignende med over. Læs mere og se hvordan du gør her.

Jeg kan ikke logge ind på mit mailprogram fx Outlook

Det kan skyldes, at du skal have en ny adgangskode.
  • Har du et Mit YouSee-login, kan du lave en ny kode der. Se i denne guide, hvordan du gør.
  • Har du ikke et Mit YouSee-login, skal du skrive ind til os for at få en ny kode til dit mailprogram. Det kan du gøre ved at skrive på vores chat hverdage kl. 08:00-15:00.

Du finder chatikonet nede til højre på denne side inden for vores åbningstid.

Er det uden for vores åbningstid, kan du også sende os en mail, så svarer vi så hurtigt som muligt. Send mail til os.

Jeg kan ikke bruge de forskellige mailindstillinger på Mit YouSee. Hvad gør jeg?

Får du en fejlmeddelelse når du fx prøver at oprette en ny mailadresse? Så er det fordi, du ikke er på det Mit YouSee-login, som din mail er tilknyttet. Klik her for at få dine logins tilsendt.

Hvad gør jeg, hvis nogen af mine indstillinger er forsvundet?
Hvis nogle af dine personlige indstillinger er forsvundet, kan du nemt indstille dem igen. Se, hvordan du laver indstillingerne på ny her.

Jeg har mere end én mailkonto. Hvad gør jeg?

Tidligere var det kun muligt at have én gratis indbakke. Men fremover kan du have op til fem forskellige mailadresser med separate indbakker. Se her hvordan.

Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mailadresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i Papirkurven, bliver dog slettet permanent.

Jeg kommer ikke videre fra min mailkontooversigt. Hvad gør jeg?

Kommer du ikke videre fra din mailkontooversigt, når du prøver at komme ind på din mail, kan det være, at du har ændret din kode til dit mailprogram. Ændringen af din adgangskode har slået igennem på dit mailprogram, uden du endnu har indtastet den nye kode. Du er derfor desværre blevet spærret.

For at komme ind på din mail igen:

  1. Indtast den rigtige kode til dit mailprogram — den vil dog sige, at du stadig er spærret.
  2. Vent 10 minutter, hvor du stadig er spærret.
  3. På de 10 minutter bliver den nye adgangskode aktiveret og du får adgang til din mail igen.

Indstillinger fra Mit YouSee

Når du bliver opgraderet til den nye mailplatform, skal tre af de indstillingsmuligheder du har, tilgås fra Mit YouSee i stedet for direkte på din mail.
Det gælder:
  • Ny kode til dit mailprogram, fx Outlook eller når du læser mails på din mobil eller tablet via en app.
  • Hvis du vil slette din mailadresse.
  • Oprette flere mailadresser.

Find indstillingerne på Mit YouSee

Opdateret d. 9/5-2019

147 Kommentarer

Jeg kan ikke finde ud af adresselisten. I det hele taget er det svært at finde ud af TDC'  s nye system. Og det er ikke fordi at jeg aldrig har set en computer før.

Sorry skulle have været bragt i tråd vedr. Outlook 2007

Mistede i forbindelse med jeres migrering i efteråret alle mine mails samt adgang til mine mails via min outlook 2007. Efter en del måneders tung kommunikation (jeg henvender mig for nyt i sagen - tickets lukkes og mit problem overføres til nye tickets uden historikken (3 stks), hvilket gør det lidt tungt og mere forståeligt at servicen ikke opleves proaktiv). Ved seneste rykker for nyt i sagen oplyser en medarbejder i frontline at i ved omtalte migrering ikke længere servicerer Outlook 2007. (det havde været en smuk service, med en advarsel på forhånd om at migreringen dermed kunne afslutte ens brug af mail via nævnte OL). Imidlertid viser ordlyden i jeres "Mail Support til PC" at Windows 10 med OutLook 2007 indgår på ligefod med andre Mailsys.
Ved Mail Support-programmets test af mailkontoen får jeg følgende resultat:
Tester Internetforbindelsen: Succes
Sender testmail : Succes
Modtager test mail: FEJL - Der opstod en fejl under testen af mailkonto. 99
(Min mailkonto fungerer via web-mail.)
Nu er det jo ikke umuligt at det er korrekt at i ikke længere servicerer O.Look 2007, og at jeres web-instruks er usynkroniseret med den besked jeg fik af den sidste i rækken af 6½ måneds servicemedarbejdere.

Hvad betyder fejl 99?

Servicerer i Outlook 2007?

Med venlig hilsen

H. Raaberg
Jeg kan ikke finde ud af den nye mail. Kun nogen af mine mail adresser er syn lige og nogen kan jeg gå ind i men der er ikke længere de mails jeg havde liggende.

Syntes slet ikke om det nye.
Vedrørende kalenderen.
Det er pt kun muligt at gentage aftaler dag, uge, måned. år. Jeg kan i hvertfald ikke se andet.
Jeg har aftaler hver 14 dag og hver tredje uge fast. Kan I oprette det også?
Venlig hilsen Ulla Andersen
Omdømme 7
Badge +7
Hej @MS-ERIK

Selv tak 🙂

Du er velkommen til at vente med at kontakte os. Vi prøver løbende at optimere vores selvbetjening og sider, når det er sagt, så vil vi gerne kigge på dine loginforhold. Det kræver dog nærmere og direkte kontakt til os via f.eks. teknisk support på tlf. 70704040 eller anden indgang 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper

Tak for svaret. Inden jeg (måske) kontakter teknisk support vil jeg samle adskillige flere fejl på selvbetjeningen sammen, som ikke har med mail at gøre og derfor ikke nævnes ovenfor. Nogle af dem kan stamme fra sammenlægningen af TDC Privat og YouSee. Det undrer også at der stadig haves to logins, da det gamle fra TDC stadig er aktivt, selv om samtlige abonnementer til mobil, bredbånd og TV kan betjenes fra det nye login oprettet hos YouSee før sammenlægning med TDC. Eneste fordel af to er at der så kan logges på YouSee musik to steder på én gang med forskellige playlister og favoritter. Der tøves lidt med at ringe til YouSee på grund af den forventede meget lange svartid, og ingen af fejlene giver egentlige funktionsmæssige fejl på selve indholdet. Faktisk er der færre fejl og problemer end det, som mange brugere skriver om, så måske er det bedst slet ikke at prøve at ændre noget. Tidligere har ændringer i abonnementet (hos TDC) næsten hver eneste gang medført utilsigtede hændelser, der krævede fejlretning.
Omdømme 7
Badge +7
Hej @Kasper

Den 23. november 2018 blev der i denne tråd svaret på bl.a. dette spørgsmål fra 15. november 2018:

"En ny mailkonto blev midlertidigt oprettet i går i "Mit YouSee" men senere slettet igen da det blev muligt at oprette en konto med det ønskede navn efter at have slettet et alias med samme navn, der kom fra den gamle Webmail. Kontiene står rigtigt i "Mit YouSee" men mærkværdigvis findes den slettede konto stadig og vises i åbningsbilledet til Webmail hvor man vælger konto, og er derfor ikke slettet selv om den ikke figurerer i "Mit YouSee".

Der blev svaret:

"Når en konto slettes, er den stadig synlig i 10+45 dage, da det i denne periode er muligt at få den genetableret. I den periode vil der komme mails ind på kontoen. Det er først når mailkontoen suspenderes i systemet, at det ikke længere er muligt at se den og afsender til den, vil få besked om at mailen ikke kan leveres."

Der er nu gået over 100 dage og mailkontoen er stadig aktiv og kan vælges. Men den står ikke i selvbetjeningen, hvor den er slettet, og tæller i henhold til selvbetjeningen ikke med i de 5 mailkonti, man kan have.

Skal man gøre noget særligt for at få kontoen væk? Eller vil den aldrig gå væk hvis den åbnes med mellemrum? Eller må der i ikke være indsat automatisk viderestilling på kontoen?

Selvbetjeningens oplysninger om mail under afsnittet om bredbånd er forkerte, da der oplyses om tre mailadresser fra det gamle mailsystem, og de er for flere måneder siden udgået. De to er blevet til selvstændige nye mailkonti, den tredie er helt slettet.


Hej @MS-ERIK

Der vil jeg anbefale at kontakte teknisk support, så der kan blive fejlsøgt på problemstillingen for det enkelte abonnement. Det ikke er meningen, at slettede konti bliver ved at fremstå synlige på Mit YouSee.
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper

Den 23. november 2018 blev der i denne tråd svaret på bl.a. dette spørgsmål fra 15. november 2018:

"En ny mailkonto blev midlertidigt oprettet i går i "Mit YouSee" men senere slettet igen da det blev muligt at oprette en konto med det ønskede navn efter at have slettet et alias med samme navn, der kom fra den gamle Webmail. Kontiene står rigtigt i "Mit YouSee" men mærkværdigvis findes den slettede konto stadig og vises i åbningsbilledet til Webmail hvor man vælger konto, og er derfor ikke slettet selv om den ikke figurerer i "Mit YouSee".

Der blev svaret:

"Når en konto slettes, er den stadig synlig i 10+45 dage, da det i denne periode er muligt at få den genetableret. I den periode vil der komme mails ind på kontoen. Det er først når mailkontoen suspenderes i systemet, at det ikke længere er muligt at se den og afsender til den, vil få besked om at mailen ikke kan leveres."

Der er nu gået over 100 dage og mailkontoen er stadig aktiv og kan vælges. Men den står ikke i selvbetjeningen, hvor den er slettet, og tæller i henhold til selvbetjeningen ikke med i de 5 mailkonti, man kan have.

Skal man gøre noget særligt for at få kontoen væk? Eller vil den aldrig gå væk hvis den åbnes med mellemrum? Eller må der i ikke være indsat automatisk viderestilling på kontoen?

Selvbetjeningens oplysninger om mail under afsnittet om bredbånd er forkerte, da der oplyses om tre mailadresser fra det gamle mailsystem, og de er for flere måneder siden udgået. De to er blevet til selvstændige nye mailkonti, den tredie er helt slettet.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Kasper.

Tak for svaret. Det var faktisk det, jeg gjorde for et par måneder siden, bortset fra at alias først blev slettet, og ny konto derefter blev oprettet. Men YouSee havde på et tidspunkt skrevet noget om fejlfunktioner (måske var fejlen at ny konto kunne oprettes med samme adresse uden at slette alias først), og en bruger havde advaret om risiko for alvorlige problemer. Men fint at det nu står i hjælpeteksten, så de mange brugere der klager over forkert primær mailadresse, kan henvises hertil.

Har et spørgsmål: I den nye mail har man en plads på 2 GB. Men gælder det for hver enkelt af de 5 mailkonti, man kan have (d.v.s 10 GB i alt) eller gælder det for de 5 mailkonti tilsammen (d.v.s. 2 GB i alt)?
Hej MS-ERIK
Jeg har lige konverteret en af mine aliasadresser til separat indboks i webmail. Den nye indboks har også 2 GB . Så med mine to indboks har jeg ialt 4 GB.


Ja, der gives 2 Gb pr.mailboks 🙂
Omdømme 3
Badge
Hvad skulle YouSee hæve prisen på? Webmail går jo ind under bredbånd!
Omdømme 2
Badge
Hej MS-ERIK
Jeg har lige konverteret en af mine aliasadresser til separat indboks i webmail. Den nye indboks har også 2 GB . Så med mine to indboks har jeg ialt 4 GB.


Det var da en god nyhed. Så håber jeg bare at det ikke er en fejl, så YouSee hæver prisen igen :8
Omdømme 3
Badge
Hej MS-ERIK
Jeg har lige konverteret en af mine aliasadresser til separat indboks i webmail. Den nye indboks har også 2 GB . Så med mine to indboks har jeg ialt 4 GB.
Omdømme 7
Badge +3
Hej Kasper.

Tak for svaret. Det var faktisk det, jeg gjorde for et par måneder siden, bortset fra at alias først blev slettet, og ny konto derefter blev oprettet. Men YouSee havde på et tidspunkt skrevet noget om fejlfunktioner (måske var fejlen at ny konto kunne oprettes med samme adresse uden at slette alias først), og en bruger havde advaret om risiko for alvorlige problemer. Men fint at det nu står i hjælpeteksten, så de mange brugere der klager over forkert primær mailadresse, kan henvises hertil.

Har et spørgsmål: I den nye mail har man en plads på 2 GB. Men gælder det for hver enkelt af de 5 mailkonti, man kan have (d.v.s 10 GB i alt) eller gælder det for de 5 mailkonti tilsammen (d.v.s. 2 GB i alt)?
Omdømme 7
Badge +7
Hej MS-ERIK

Jeg tænker ikke at det er muligt, da jeg antager, at systemet vil sige, at den pågældende mailadresse (alias fra migrerede konto) allerede er i brug. Dermed vil jeg mene, at det alias skal frigøres/slettes - men jeg vil ikke hænges op på det nu.

Jeg må lige undersøge og vende tilbage, men øverst i hovedopslaget, som jeg opdaterede forleden, der skulle være en brugbar workaround til den problemstilling angående afsender adresse. Men okay jeg forstår hvad du mener - hvis man gerne vil have det alias ud og oprettet som en separat mailboks?


Hej MS-ERIK

Der er faktisk en guide her, der forklarer, hvordan du laver et alias om til en separat mailboks, her:
Få en indbakke til hver af dine mailadresser - Det kan jo løse problemet, som du rigtigt nok siger - god pointe 🙂

Når det er gjort, så kan du i YouSee Webmail eksportere (og importere) data via Indstillinger (mapper mv.) -> Import/Eksport, så generes en fil, som kan trækkes ind via samme vej i den nye mailboks, som nu er blevet separat.

Du har ret, i at der har været en fejl på det, men det er altså muligt at gøre nu via ovenfor beskrevet fremgangsmetode 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Hej MS-ERIK

Jeg tænker ikke at det er muligt, da jeg antager, at systemet vil sige, at den pågældende mailadresse (alias fra migrerede konto) allerede er i brug. Dermed vil jeg mene, at det alias skal frigøres/slettes - men jeg vil ikke hænges op på det nu.

Jeg må lige undersøge og vende tilbage, men øverst i hovedopslaget, som jeg opdaterede forleden, der skulle være en brugbar workaround til den problemstilling angående afsender adresse. Men okay jeg forstår hvad du mener - hvis man gerne vil have det alias ud og oprettet som en separat mailboks?
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper

Er det for tiden muligt i selvbetjeningen at oprette en ny separat mailkonto med samme mailadresse som har ligget som et alias på den primære mail som YouSee oprettede ved overgangen til ny mailversion, forudsat at man forinden sletter det pågældende alias?

Jeg kunne gøre det for et par måneder siden fordi YouSee havde brugt en forkert mailadresse som primær mail. Men nogle svar i andre tråde kan tyde på at det kun var muligt på grund af en fejlfunktion, således at det nu ikke længere er muligt. Man kan jo prøve sig frem, men det kan ende helt galt, da man ikke kan genoprette et slettet alias som alias, og så går pågældende mailadresse tabt hvis den ikke kan bruges som primær adresse i en nyoprettet mailkonto.

Hvis det er muligt kan det være løsningen for de brugere, der har problemer med en forkert primær mailadresse, og som ikke kan eller vil nøjes med at vælge den ønskede adresse som afsender. Man kan via en fil på computer eksportere alle mails fra den forkerte mailkonto og derefter importere dem til den rigtige mailkonto, så alle mails, både indkommende og sendte, ender det rigtige sted under den rigtige primære mailadresse.
Omdømme 1
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/afsender/standard-afsender
Hej.
Det har jeg set og det giver 0 mening. Den mailadresse som står som primær adresse er ikke den som det har været før omlægningen af webmail. Det er en mailadresse som jeg har lavet til et andet medlem i husstanden.
Mvh.
Torben
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Hovedopslaget er netop blevet opdateret 🙂
Omdømme 7
Badge +7
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/afsender/standard-afsender
Omdømme 1
Hej.
Den mailadresse som står som den primære adresse er ikke den som skal være den primære. Dette har ændret sig efter webmail er lavet om. Jeg vil gerne ændre den primære adresse. How to?
Omdømme 7
Badge +3
Endnu et problem er konstateret, nemlig at mails, der forsøges sendt fra YouSee mail (både via webmail og via mailklient) til en modtager med en mailkonto under Apples iCloud, d.v.s. med domænenavn "icloud.com" i mailadressen, bliver afvist af Apples mailsystem, da et eller andet hos YouSee åbenbart ikke overholder Apples regler, eller også er YouSee registreret hos Apple som leverandør af spam eller anden malware. Kan ikke gennemskue hvad det er.

Der kan godt sendes mails til min iCloud-mailkonto fra både Google Gmail og Microsoft Outlook mail, så det er ikke min icloud mailboks, der fejler noget.

Se tillige denne tråd: https://forum.yousee.dk/stil-dit-spoergsmaal-52/kan-ikke-sende-mails-til-aticloud-com-adresse-103615

Hvis dette problem gælder for alle er det et alvorligt problem. Brugere, der har anskaffet Apple-udstyr vil muligvis anvende den iCloud-mail m.m., som man får når Appleudstyret registreres. Disse brugere vil så ikke kunne modtage mails fra brugere, der anvender YouSees mail.
Omdømme 5
Badge +2


Husk, at du har mulighed for at sætte mailen op i telefonens mailprogram også. Få hjælp til opsætning af mail her.

Kunne I ikke sætte en medarbejder til at opdatere jeres guides, dels med tidens relevante programmer; live mail findes ikke mere, windows 10 har et simpelt program windows 10 mail, den aktuelle outlook version er 2019 etc. dels har I åbnet op for imap (windows 10 mail bruger automatisk imap ved opsætning),
Kunne I ikke få jer det nytårsfortsæt at gøre tingene ordentligt?
jeg er ligeledes lidt sur ! er nu blevet udstyret med et nyt svar fra yousee, det 3. i rækken.

først at de ville sende et nyt password i med almindelig post. da det ikke var sket efter 14 dage, fik jeg besked på at de ville sende et nyt password via sms indenfor 14 dage, det der heller ikke sket.

Nu er jeg blevet oplyst om at der slet ikke har været et problem, jeg skal blot gå ind på webmail.

problemet er blot at det har jeg aldrig brugt, mailkonto har virket upåklageligt via POP3 i mailklient siden før der var noget der hed mit-yousee eller mit-tdc, og jeg kender derfor ikke bruger navn eller password til webmail. intet virker.

"det er ikke noget problem, det kan man få tilsendt" 🙂 ... PÅ DEN MAIL MAN IKKE HAR ADGANG TIL.


Hej Kagedaasevej44

Jeg beklager generne og den dårlige oplevelse her.

Vi er nødt til at skulle kigge på det i systemet igen for at kunne yde den bedste hjælp, så derfor vil jeg bestemt anbefale dig atter at kontakte vores tekniske support.


har talt med teknisk support igen, og vi blev enige om at yousee skulle tilknytte min gamle mailkonto til mit yousee login.
og har ny fået besked på at problemet er løst. jeg skal bare gå ind på webmail.
men den er stadig ikke blevet tilknyttet min kendte yousee login. og nyt password til det login den er tilknyttet bliver stadig sendt til den mailadresse jeg stadig ikke har adgang til....

kære yousee .... come on!
Omdømme 7
Badge +3
Webmail har mere end en fejl. Er nærmest ubrugelig på tlf. da billedet ikke kan vendes.
Indstillinger er ikke tilgængelig i startbilledet og spam kan ikke fjernes.
Savner mulighed for besked, når der er mail i spamfiltret.
mvh

Hvis man åbner webmail direkte i en browser på mobilen eller iPad'en (mail.yousee.dk) kan man godt vende billedet. Det er YouSees app "Mit YouSee" der låser billedet til lodret.
Omdømme 7
Badge +3
Afprøvning af spamfilter.

Der er lavet et forsøg med mail fra en alternativ email-adresse for at afprøve om spamfilteret i webmail fungerer. Der er brugt Chrome-browser på PC med Windows 10.

1. En mail blev sendt til min YouSee mailboks. Den viste sig som ventet i indbakken.
2. Denne mail blev i webmail markeret som spam ved at klikke på knappen over mailruden.
3. Det flyttede mailen til spammappen. Om der sendes besked til YouSee vides ikke.
4. En mail blev sendt igen til min YouSee mailboks fra samme afsender. Den viste sig i indbakken, hvilket betyder at spammarkeringen i punkt 2 ovenfor ignoreres.
5. Herefter blev indstillingerne i webmail åbnet, og den pågældende mailadresse blev tilføjet i boksen "Bloker meddelelser fra". Om der sendes besked til YouSee vides ikke.
6. En mail blev sendt for tredie gang til min YouSee mailboks fra samme afsender. Nu viste den sig i spammappen, hvilket betyder at filteret virker.

Indtil YouSees spamfilter er helt funktionsdygtigt kan man blokere for fremtidigt spam ved at tilføje spamafsenderens emailadresse eller domæne i boksen "Bloker meddelelser fra" under indstillinger. Her kan man i øvrigt også gøre det modsatte, nemlig tillade mails, som af YouSees centrale spamfilter er gjort til spam, men ikke er det. For at få adgang til indstillingerne må man enten benytte en computer eller få sin mobile enhed til at vise den fulde webside.

Besvar