Spørgsmål

Start forfra app problem


Hejsa,

Jeg oplever nogle gange at når man starter et program forfra så er det som om at måske 30 minutter efter det oprindelig program slutter så går der fejl i den start forfra man igang med (det virker som om det er på lige det tidspunkt hvor prorammet går fra at være et live program til at ligge i tidligere sendte programmer). Udfordringen er så at man nu ikke længere kan se videre på det program man var igang med - eneste mulighed er at starte det nu tidligere sendte program - men her må man ikke "spole" fordi i ikke har registreret at man allerede har set det meste af programmet - muligvis fordi det nu er et nyt ID programmet ligger med. Var det ikke en ting i lige kune fixe for det rxxirriterende og man gider jo ikke se 80 minutter af en film eller en fodboldkamp igen bare for at se slutningen. Jeg bruger Android og Chromecast.

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej soederhamn

Hvor længe vil du mene at fejlen stået på?

Jeg har ikke kunne genskabe fejlen på en udsendelse på DR2. Vi holder øje med det, men hvis det bliver ved at drille dig, så vil jeg også anbefale, at du kontakter teknisk support. På den led kan vi fejlmelde det videre og analysere yderligere på det.

Jeg oplevede det igår med Danser med ulve. Det døde 15 min. efter programmet var slut.

Har ovså oplevet det tidligere. Sker ca 50% a de gange vi benytter funktionen. Det er via en Chromecast.

Endnu en pind til at overveje alternativer til YouSee

Omdømme 7
Badge +7
Hej soederhamn

Velkommen påYouSee Forum 🙂

Jeg kan se, at du mangler svar her og jeg byder gerne lige ind.

Er det en fejl som du oplever sker hver gang eller er det periodisk?
Er fejlen udtalt på specielle kanaler eller er det blandet?
Hvilken version af Chromecast har du?
Hej Kasper

Det er ikke noget jeg oplever hver gang men det er muligvis også fordi at det først sker når det program man starter forfra ikke længere findes som kørende live program. Så det er kun når jeg starter et længere program der er tæt på slutningen forfra. Giver det mening?
Jeg kan ikke sige noget om hvilke kanaler det sker på. Jeg har Chromecast 2 men jeg er nu heller ikke sikker på det er her problemet ligger.
Omdømme 5
Badge +7
Hej soederhamn

Prøv gerne at genstarte din Android enhed og geninstaller app'en. Forhåbentligt gør det en forskel.

Hvis ikke, sidder vores support klar til at hjælpe. Se mere her: https://kundeservice.yousee.dk/ContactUs

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan. Er det ikke lidt useriøst det svar der 🙂
Har i prøvet at genskabe problemet?
Jeg har oplevet problemet løbende på flere android enheder med mange versioner af jeres app.
Find et program der varer omkring 2 timer. Start det det forfra når der er en halv time tilbage og cast det(muligvis ikke nødvendigt) se hvad der sker en time senere.
Ok. Tak jeg ringer til support næste gang det sker.
Hej, jeg oplever også samme problem ofte ved brug af start forfra. 30 min efter filmen er slut, stopper streamen.
Jeg har lige haft fejlen med filmen “fire bryllupper og en begravelse”.
Jeg bruger Chromecast 2. Det må være en fejl i jeres app/streaming server.
Det er meget frustrerende og man burde som minimum kunne spole frem til det man har ser i arkiv, selvom det er set ved start forfra.
Jeg oplever det samme også med korte programmer som f.eks. Ex on the Beach på kanal 4 (her sker det ofte). Det sker både i app og på computer.

Ja, hertik aften døde det igen, ca 45 minutter efter programmets annoncerede sluttid.

Så ipraksis kan man ikke se film man starter forfra mere end 15-20 minutter inde.

Det her kan jo ikke bruges

Hej

 

Gammel tråd - men problemet er stadig ikke løst. Det sker præcis som trådstarter beskriver. Ser man et program på via Startforfra, sker det det utrolig tit at streamen afbryder netop som live-sendingen slutter.  Jeg har oplevet det utallige gange, senest for 20 min siden, da FCK - FCM sluttede kl. 22. Så afbryder Startforfra efter at jeg har set 23 min. af kampen. For dælen… . Og præcis som det beskrives ovenfor, kan man så ikke starte igen fra det tidspunkt, men må se kampen forfra (ingen mulighed for at spole). Utroligt I ikke selv kan konstatere den fejl og få det rettet efter så lang tid.

 

I øvrigt ingen Chromecast el. lign. kørende her, blot en Mac og Firefox.

 

Hos mig fungerer Startforfra i praksis ikke, for ovenstående er sket så ofte, at jeg fremover ikke orker at begynde at se et program med Startforfra. Har haft den funktion hos Telia i årevis og jeg husker ikke, at det nogensinde har fejlet.

Omdømme 5
Badge +5

Hej

 

Gammel tråd - men problemet er stadig ikke løst. Det sker præcis som trådstarter beskriver. Ser man et program på via Startforfra, sker det det utrolig tit at streamen afbryder netop som live-sendingen slutter.  Jeg har oplevet det utallige gange, senest for 20 min siden, da FCK - FCM sluttede kl. 22. Så afbryder Startforfra efter at jeg har set 23 min. af kampen. For dælen… . Og præcis som det beskrives ovenfor, kan man så ikke starte igen fra det tidspunkt, men må se kampen forfra (ingen mulighed for at spole). Utroligt I ikke selv kan konstatere den fejl og få det rettet efter så lang tid.

 

I øvrigt ingen Chromecast el. lign. kørende her, blot en Mac og Firefox.

 

Hos mig fungerer Startforfra i praksis ikke, for ovenstående er sket så ofte, at jeg fremover ikke orker at begynde at se et program med Startforfra. Har haft den funktion hos Telia i årevis og jeg husker ikke, at det nogensinde har fejlet.

:slight_smile: Hej har lige prøvet, nu at starte forfra i Tv Guiden på TV3+  på appen og oplever ingen problemer. Ligeså på Boksen og Web. Kører fint her.  Du kan prøve at at slette appen og genstarte din enhed. og installere youSee appen på ny. Måske det er brugbart.  

God aften. 

Hej

Det er ikke via appen, men i Firefox på en Mac på tv.yousee.dk. Men har oplevet det samme på boksen mange gange. Og det sker altid præcis når livesignalet slutter. Det lyder ikke som noget, der skal fikses på klientbasis, men centralt hos YS.

Omdømme 5
Badge +5

Hej

Det er ikke via appen, men i Firefox på en Mac på tv.yousee.dk. Men har oplevet det samme på boksen mange gange. Og det sker altid præcis når livesignalet slutter. Det lyder ikke som noget, der skal fikses på klientbasis, men centralt hos YS.

:slight_smile: Oplever ingen problemer her, har starte forfra på alle platforme. 

Ved at rulle tilbage i TV Guiden. 

Præcis så prøv at, kontakte youSee Kundeservice for ydereligere,

God aften, 

Og en ting mere, lordfynbo: kan være i tvivl om du forstår problemet, for det program, der pt. kører på 3+ startede før jeg skrev mit indlæg og er ikke slut endnu. Så du kan vel dårlig have testet scenariet? Men tak, anyway.

Omdømme 5
Badge +5

Og en ting mere, lordfynbo: kan være i tvivl om du forstår problemet, for det program, der pt. kører på 3+ startede før jeg skrev mit indlæg og er ikke slut endnu. Så du kan vel dårlig have testet scenariet? Men tak, anyway.

Forstå jeg rigtigt, det er Kæmpen fra 3+ Kl 20 at du ikke kunne starteforfra. 

I så fald det kunne jeg så hellere ikke. have en start funktion i mens kæmpen blev spillet.

Startforfra er så muligt her nu. Hvorfor startforfra ikke. var tilgængelig da kampen blev spillet. Ingen ide. Men Derimod var det muligt at starteforfra imens Onside kørte live.

Det Må youSee givet kunne svare på 

God aften   

Jamen Startforfra ER tilgængeligt. Man kan godt starte programmet forfra. Men problemet er, at streamen afbrydes, når live-signalet slutter. Eks.: Onside starter kl. 22 og slutter 23.30. Jeg starter det (via Startforfra) kl. 22.30. Så kan jeg se programmet frem til 23.30 - her afbryder min stream. Hvilket den selvfølgelig ikke børe gøre, da jeg kun har set 1 time af programmet og der stadig mangler 30 min.

 

Afslutningen på YouSees live-signal (deres multicast) har en eller anden indflydelse på mit tidsforskudte signal (unicast), hvilket det ikke bør have. Ligesom trådstarter tror jeg, at det på en eller anden måde har at gøre med, at programmet efter afslutningen af live-sendingen overgår til en anden status el. ID hos YouSee.

 

Desværre har jeg ikke så meget fidus til at YouSees support kan hjælpe med den type problemer.

 

 

Besvar