Spam og blokering af tilladte mails.


Omdømme 1
  • Udforsker
  • 22 kommentarer
Hej Yousee Forum.

Jeg har tidligere skrevet om spam og om, hvor meget tid/besvær jeg bruger om dagen(ca. 5 min. pr. spam af 4 stk. , 20 min.) på at blokere og redigere i Webmail efter de procedure der er stillet op. Men at Webmail automatisk blokerer for livsvigtige beskeder fra feks. E- boks er under alt kritik. (E-boks er tidligere gået igennem)
Jeg bruger Windows Live mail som min primære mail og bruger aldrig Webmail. Naiv som jeg er stoler jeg på, at de rette mails kommer igennem til min Live mail uden at jeg dagligt skal tjekke hvad Webmailen nu har blokeret.
Senest har Webmail blokeret en besked fra E-boks om behandling på OUH, en behandling jeg nu er gået glip af. Blokeringen har skabt store gener ikke blot for mig men også for hospitalet.
Hvis vi snakker om en generel blokering fra Webmailrobotten, må man gå ud fra, at der er andre der står i en ligende situation som mig.
Bare ikke godt nok.

Hilsen EBM

35 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Hej jeg vil gætte på at youSee, uden at kloge mig er ligeså træt af det Spam Filter. Og Blok Systemet for den sags skyld. Som deres Kunder er. alt andet ville være ganske underligt. Har Gmail ved siden af gemmen flere år. 

Deri kommer intet måske en Reklame i ny og nær.

Så det lyder underligt, hvis ikke de kan lave et Filter som virker. Have aldrig problemer med den gammel Mail System ude blok Systemet. så vil mene det skulle være underligt at  udviklerne skulle være blevet dårligere i 2020 som de var i førhen. 

Jeg vil fastholde det handler om hvor højt. det fra youSee prioriteres og om hvorvidt de mener de det er værd at bruge penge og ressourcer på. er vel den eneste forklaring. Bliver så et gæt. Jeg vil tro at youSee fik flere. glæde kunder i butikken. hvis de brugte mere tid på at få løst dette problem. 

God dag-

Badge

helt enig

jeg har selv oplevet at en mail fra et software slap igennem

yousee siger den mailadresse jeg blokerer i filtert ikke nødvendigvis er den rigtige

derudover tror jeg alt er sagt

 

Kan tilslutte mig kritikken af et upålideligt spamfilter hos YouSee. 

 

Jeg har i meget lang tid, både gjort opmærksom på, og kæmpet med problemet at filteret IKKE blokerer for specifikke mailadresser, som jeg har angivet i spamfiltret. Det er en falliterklæring, at blokeringsfiltrets eneste opgave, baseret på specifik mailadresse, fejler. 

Og det mig ondt at læse om andre brugeres oplevelser med vigtige mails, og ovenikøbet mailafsendere som er  er markeret som IKKE-spam, bliver hapset af filtret.

 

Jeg håber VIRKELIG det er sandt, når YouSee skriver til mig, at de arbejder på sagen. For alle kunders skyld !!!

Badge

tak for info

 

medarbejderen jeg talte med mente at teknisk support mildest talt er rådvilde.

 

man kan meget med penge, ja

men systemet bygger jo på en platform/zimbra som er open source

så der er nok grænsen for hvad de egentlig kan

ingen tvivl om at mailkontoen kan resettes

og så kan man jo starte forfra

men prisen er nok nye mailadresser og ønsker vi jo ikke

Omdømme 5
Badge +5

sidst men ikke mindst

 

jeg har talt med yousee i tlf

min fornemmelse er rigtig

! medarbejderen var enormt flink:thumbsup:

 

yousee ved ikke hvad fejlene skyldes

så lad være at forvente noget sker

 

fejlens løsning er udsat på ubestemt tid

Selvfølgeligt er youSee klar over problemet, over det nye Spam filter er knap så godt som det gammel Spam Mail system  var. Har personligt været. i dialog med Teknisk support gentagende gange. Jeg har exempelvis have, aldrig problemer med det gammel mails system .Der dukker stort set aldrig nogle op. Nu er der jo helt tosset. Kan man vil godt sige.

Og blok mails systemet, er jeg personligt langt fra tilfreds med. Og det er youSee fuldt ud klar over.. At jeg ikke er..

Det virker hellere ikke optimalt.  

Og selvfølgeligt kan de lave et Spam Filter og blok System som virker. Er blot et spørgsmål om hvor højt det prioriteres fra youSee side. Vil jeg nu mene.

God aften-,  

Omdømme 7
Badge +3

Hvis YouSees spamfilter udelukkende baserer sig på de mailadresser, der vises på de uønskede mails, er det utilstrækkeligt. Det kan være muligt at sende mails med falsk afsender, bruger man den i et spamfilter blokeres den forkerte afsender. Men der skal tages hensyn til mere end blot den umiddelbare mailadresse. Oplysninger kan findes på wikipedia.org (den engelske version). Håber så at YouSee læser dette. 

Badge

sidst men ikke mindst

 

jeg har talt med yousee i tlf

min fornemmelse er rigtig

! medarbejderen var enormt flink:thumbsup:

 

yousee ved ikke hvad fejlene skyldes

så lad være at forvente noget sker

 

fejlens løsning er udsat på ubestemt tid

Badge

nu har jeg kigget lidt mere på zimbra

mht læring

det ser faktisk ud til at denne flytning skal virke straks !

det forklarer også hvorfor spamfiltert ikke ændrer adfærd

 

det antyder igen at der er regulære FEJL i spamfiltert

disse fejl er tilsyneladende implementerent på tilfældige mailadresser

dette forklarer også hvorfor fejlene ikke bliver fundet

 

alt tyder på en stor fejl i selve mailsystemet

og det er der jo ingen som vil indrømme

 

derfor vil mine formodninger ikke blive modsagt

 

hvad skal man så buge det til ??

jo, gør som du vil, lev med det, glem troen på at det bliver bedre, lad mirakeltroen blive stående da sso stadig arbejder, 

ellers er fremtiden en mailadresse et andet sted værd at overveje

vær realistisk, ikke mere flæberi, livet går videre:slight_smile:

Badge

lordfynbo det det du forsøger her er virkelig prisvædigt.

 

personlige tilgange og erfaringer er sjælen i et forum

 

 

din tilgang er så forsigtig at jeg må læse lidt mellem linerne

så jeg vil opfordre andre til at gøre det samme

 

citat

“Nu er siden her jo et Bruger Forum, altså et Kunde til kunde Forum.”:thumbsup:

her rammer du hovedet præcist på sømmet

brugere som dig lordfynbo har jo status i kraft af jeres point

jeg mener ikke man at man SKAL forvare yousee bare fordi man har fået stjerner på skuldrene

derfor er det ekstremt vigtig at dele ud af egne erfaringer ellers kommer I til at fremstå som yousee robotter i stedet for kunde som os andre

så godt du er opmærksom på DET :thumbsup:

derfor er respons fra dem med stjernerne vigtig.

så jeg jeg bringer lige citatet igen i håb om at alle med stjerner på skuldrene læser dette :

 

“Nu er siden her jo et Bruger Forum, altså et Kunde til kunde Forum.”:thumbsup:

I fremstår som yousee medarbejdere

jeres facon har fået mig til at tro at I er yousee medarbjdere

så det håber jeg er rigtigt !

I bør fremstå som brugere/kunde ligesom jeg

nogle få yousee medarbejdere er virkelig gode og dygtige:thumbsup:

det er min erfaring med yousee medarbejdere at man skal forvente en bortforklaring som udgangspunkt når jeg henvender mig med et problem, desværre

 

derudover kan jeg KUN opfatte den manglende respons på nogle af mine synspinkter :

man ved ikke noget 

man vil ikke rode sig ud i noget og man vil ikke være kritisk overfor yousee

ingen ved om yousee officielt anbefaler at ALTID flytte forkerte mails hurtigst muligt fordi spamfiltret skal lære

INGEN har positive erfaringer med at spam filtret KAN lære  

hvorfor får vi ikke selv muligheden for at gøre noget

https://wiki.zimbra.com/wiki/Trouble_Shooting_Spam_Score_Changes

faktisk arbejder zibra med whitelist

https://wiki.zimbra.com/wiki/Improving_Anti-spam_system

 

 

 

Omdømme 5
Badge +5

et eller andet er jo gået galt med spamfiltret når det bliver aktivt ud af det blå.

odder kommune, astma-allergi danmark, coop mails som ikke har forandret sig.

jeg har været i kontakt med både odder kommune oog astma-allergi danmark og de har ikke ændret noget.

så der er altså ændret i spamfiltret. hvordan kan man så tro på at det bliver bedre lordfynbo ?

har nogen her i forum overhovedet gode erfaringer med at lære spamfiltret noget.

jeg har indtil nu KUN hørt teoretiske udtalelser. gode praktiske erfaringer er der faktisk ingen af.

så hvordan kan man håbe ? næh jeh vil håbe at yousee pratisk vil gøre noget.

spamfiltret bør som udgangs punkt kunne resettes. alt hvad yousee indtil har foretaget sig er hemmeligt. de har givet besked om at de har gjort noget 2-3 gange. og som sagt har de medarbejdere som overvågede mailen havde INGEN kommentarer til at jeg bholdt ikke spam i spamfiltret. derudeover har flere medarbejdere at når man får fortløbende nyhedsmails er det helt naturligt at de mails ryger i spam filtret og at det kan man ikke gøre noget ved. Så helt klart har selve yousee medarbejderne et problem eller en forkert attityde.

men det er vel fordi de efter et eller andet kodeks hanler sådan. så reelt set handler det ikke om at håbe. det handler om at TRO PÅ MIRAKLER. Jeg kan jo se her at alle kloge mennesker her i forum holder sig fra tråden fordi det er en øm tå. der er INTET at gøre. men selvfølegelig tror jeg mirakler. skal jeg tro på yousee skal der ligesom være lidt substans.

ingen vil kommentere zimbra, hvorfor, er det en hemmlighed. det er jo ikke en idé jeg fået ud af det blå. det var nemlig noget ipadden skrev ! så hvorfor alt det hemmlighedskræmmeri ?

er det hvad et godt forum går ud på ?

eller er det hvad yousee forum går ud på ?

i et et godt forum foholder man sig til de problemer som er. her bliver de jo nærmest ignoreret.

mht spam filtret er der jo flere aktøre :

selve filtret/softwaren

,med arjdere som overvåger

opdateringer

brugere

 

det er jo også mærkligt hvorfor det kun er spamfiltret hos MIG som fanger astma-allergi danmark

det denne tråd klart forårsager er fortvivlelse.

 

 

:slight_smile: Nu er siden her jo et Bruger Forum, altså et Kunde til kunde Forum.

Personligt vil jeg mene, at det gammel Mail System var bedre til at stoppe diveres Spam Mails og hvad kan dette Kunde Forum gavne. Det kan forhåbeligt Gavne at youSee Forum Teamet bringer problematikken videre. til rette sted vedr det nye Mail System og det som youSee givet selv er klar over ikke er optimalt. til at blokke Spam mails eller holde dem fra døren. Har selv været i kontant med. youSee kundeservice gentagende gange præcis. om emnet at det Nye Spam Filter. og ligeså Blok systemet ikke er virker efter hensigten.

Desværre uden det store held.. Så er givet ikke sikkert det Mail System har “første-prioritet hos youSee” Bliver et gæt. 

Så mit håb med at bringer, det op herinde. er at youSee Forum Team kan sende det videre til rette sted og til de udvikler  som har med Systemet at gøre.. Og det kan blive bedre.. 

God dag,,    

Badge

den primære årsag til at jeg skriver det her er ikke at få hjælp

fordi jeg HAR erkendt at der ingen hjælp er at hente i forum her ud over et par velmenende ord

mine skriverier går til alle andre i samme situation som jeg

jeg forsøger at afdække sandheden så alle kan se den

så tak til jer i samme situation som som jeg der har skrevet i denne tråd

jer som som ligger i yousee forum hierakiet kan jeg desværre ikke takke fordi I konskvent IKKE forholder jer til problemerne

jeg ser det også som en mangel fra jer at I taler uden om

det får jer ikke til at fremstå som hjælpere i mine øjne

det undrer mig også at I stiltiende aksepterer tingenes tilstand

uvidenhed er ikke godt for noget, men her i forum er uvidenhed åbenbart en nødvendighed

 

Badge

et eller andet er jo gået galt med spamfiltret når det bliver aktivt ud af det blå.

odder kommune, astma-allergi danmark, coop mails som ikke har forandret sig.

jeg har været i kontakt med både odder kommune oog astma-allergi danmark og de har ikke ændret noget.

så der er altså ændret i spamfiltret. hvordan kan man så tro på at det bliver bedre lordfynbo ?

har nogen her i forum overhovedet gode erfaringer med at lære spamfiltret noget ?

jeg har indtil nu KUN hørt teoretiske udtalelser. gode praktiske erfaringer er der faktisk ingen af.

så hvordan kan man håbe ? næh jeg vil håbe at yousee praktisk vil gøre noget.

spamfiltret bør som udgangspunkt kunne resettes, hvilket det tilsyneladende IKKE kan. Alt hvad yousee indtil har foretaget sig er hemmeligt. de har givet besked om at de har gjort noget 2-3 gange. og som sagt har de medarbejdere som overvågede mailen havde INGEN kommentarer til at jeg beholdte ikke spam i spamfiltret. derudover har flere medarbejdere sagt at når man får fortløbende nyhedsmails er det helt naturligt at de mails ryger i spam filtret og at det kan man ikke gøre noget ved. Så helt klart har selve yousee medarbejderne et problem eller en forkert attityde.

men det er vel fordi de efter et eller andet kodeks handler sådan. så reelt set handler det ikke om at håbe. det handler om at TRO PÅ MIRAKLER. Jeg kan jo se her at alle kloge mennesker her i forum holder sig fra tråden fordi det er en øm tå. der er INTET at gøre. men selvfølegelig tror jeg mirakler, det er jeg i sagens natur nødt til ! skal jeg tro på yousee skal der ligesom være lidt substans.

ingen vil kommentere zimbra, hvorfor, er det en hemmelighed. det er jo ikke en idé jeg fået ud af det blå. det var nemlig noget ipadden skrev ! så hvorfor alt det hemmelighedskræmmeri ?

er det hvad et godt forum går ud på ?

eller er det hvad yousee forum går ud på ?

i et et godt forum forholder man sig til de problemer som er. her bliver de jo nærmest ignoreret.

mht spam filtret er der jo flere aktører :

selve filtret/softwaren

,med arjdere som overvåger

opdateringer

brugere

 

det er jo også mærkligt hvorfor det kun er spamfiltret hos MIG som fanger astma-allergi danmark

det denne tråd klart forårsager er fortvivlelse pga den manglende forholdelse til problemerne

livet er ikke stjerner på skuldrene, det er reelt arbejde !

 

og hvorfor endte mit problem så som en sso sag ?

joh, tredje gang jeg talte med en yousee medarbejder sagde han : det problem skal du da have løst !

se det det var en af de virkelig gode medarjdere,. han anerkendte faktisk at der var et problem.

det at få anerkent et problem hos youse skal man virkelig ARBEJDE for:head_bandage:

 

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Man kan håber på det, Spam filter bliver. bedre med tiden.

Og kan finde ud af at, sortere de spam mails fra ville være fint. 

God aften 

Badge

det vil du heller ikke ønske hvis spammerne finder din mailadresse !!

men det som undrer mig meget er at andre spamfiltre bla arbejder efter whitelist. dvs at hvis der ingen dårlige anmeldelser er om den specifikke mailadresse så skal der mere til for at blackliste.

det giver jo absolut ingen mening at filtret kan fange : astma-allergi danmark, rejsekortet og e-boks.

den helt nærliggende forklaring er at yousee spamfilter er en discount løsning. ingen i dette forum med points interesserer sig for denne tråd. det siger vist alt ! beklager min harske tone, men ingen er interesseret i at forklare noget her. vi bliver overladt til os selv og vores spekulationer.

OK. Jeg kan faktisk ikke huske noget med pinkoder på telefonen. Min mail er bare tilgængelig, når telefonen er åben.

Bortset fra, at det spamfilter er alt for følsomt, var mit beskedne ønske egentlig bare at få lov til at koble det helt fra og så selv styre sorteringen i min Outlook på pc’en bagefter. Men det kan man tilsyneladende heller ikke :(  

Jeg lever med det, men det er godt nok ringe!

Vh. John

Badge

det med telefon er ikke en mulighed for mig af 2 grunde :

1 manglende ram

2 prøver jeg at installere appen punkes jeg til at bruge 4 cifret pinkode - det er ikke sikkert nok hos mig - så ingen mail app til mig

MIN mulighed er yousee på nettet på mobilen

og ja det kan lade sig gøre, hvis man har masser af tid

men det er ikke særlig let

derfor bruger jeg yousee på pc

jeg tror nu hemmeligheden med youseemail er ZIMBRA motoren i yousee mail.

men selv det at man hele tide selv skal flytte mails fordi Zimbra ikke kan finde ud af det  er  jo ikke officielt bekræftet. men af ovenstående kan man jo også læse at nogen har gjrt det i månedsvis uden det af den grund har afstedkommet noget som helst. så måske virker det kun på den rene zimbra platform. 

jeg troede egentlig at disse moderatorer var til for at hjælpe her i forum. men det kan selvfølgelig være at de i denne coronatid er indisbonible. 

lige nu er det jo ikke andet end et forum hvor du kan få lov at græde.

men tak for det.

 

Når nu Yousee tilsyneladende ikke kan/vil rette op på det her, har jeg fundet min egen løsning. Og den er at kigge i spammappen på min telefon, når jeg alligevel tjekker min mail der.
Der er en mappe, der hedder reklamemail og er der noget i den, er det hurtigt at slette en mail eller markere den som “ikke spam” - så flyttes den til indbakke og dukker dermed op i min Outlook på computeren.
Min mail-app på min Android-telefon hedder “Email app til Outlook og andre”

Badge

rettelse :

så det at jeg har haft liggene pollenmails i en måned uden dagligt at flytte dem, alt medens jeg har en fejlrapport hos yousee kørende. yousee har under hele forløbet og stadig fuld adgang til kontoen.

har nogen fra yousee sagt eller skrevet om vigtigheden af disse flytninger ? 

til

så det at jeg har haft liggene pollenmails i en måned uden dagligt at flytte dem er SUPER forkert, 

filtret har nu lært at disse mails ER spam og det på trods af at jeg har en fejlrapport hos yousee kørende. yousee har under hele forløbet og stadig fuld adgang til kontoen.

har nogen fra yousee sagt eller skrevet om vigtigheden af disse flytninger ?

Badge

hvorfor der ikke tales højt om det ved jeg ikke

jeg har selvfølglig også problemer osm ovenstående

men yousee mail er zimbra

altså en open source platform

det er dette:

https://wiki.xmission.com/Zimbra_Spam_Filtering

https://forums.zimbra.org/viewtopic.php?t=13073

video her

https://youtu.be/lcDwxK5hBVM

https://www.xeams.com/zimbra.htm

 

i videoen poienteres det kraftigt at denne flyning af mails er MEGET vigtig ALTID at gøre fordi filtret skal lære. 

så det at jeg har haft liggene pollenmails i en måned uden dagligt at flytte dem, alt medens jeg har en fejlrapport hos yousee kørende. yousee har under hele forløbet og stadig fuld adgang til kontoen.

har nogen fra yousee sagt eller skrevet om vigtigheden af disse flytninger ?

næh først for et par dage siden. så nu har filtret alså lært at disse mails er spam på trods af at der står de skal accperes i indstillinger. virkelig depri merende. 

 

og Kasper hvad med dig ?

Du ved heller ikke rigtig noget og forsvinder bare, meget trist når man ser på din fine profil.

Du er jo helt oppe på et 7 tal.

 

så til alle jer derude :

1 selvfølgelig skal man i indstillinger skrive om mailen skal i spam eller indbakke

2 hemmeligheden er bare at man IKKE skal forvente at filtret automatisk så gør det

3 derudover skal man så huske ALTID(om det så er på ubestemt tid) at flytte de forkerte mails til det rigtige sted, for ellers kan zimbra slet ikke finde ud af det

4 det var så det, og nu venter vi bare

 

 

Jeg oplever det samme - alt for mange “rigtige” mail går i spamfilteret og når dermed ikke frem til min Outlook på pc’en. Og så skal jeg dagligt logge på webmail for at se, om der ligger noget der….

Vejledningen på hjælpesiderne, passer ikke med det billede, jeg ser. Jeg får ikke en menu yderst til venstre og den “Indstillinger” der er øverst på siden med Webmail, har ikke mulighed for at koble spamfilteret fra.

Så: Er der nogen, der ved, hvordan man helt kobler det centrale spamfilter fra? Så skal jeg nok selv styre at få slettet dem, jeg ikke vil se.

Vh. John  

Hejsa

 

Jeg har nu også oprettet en sag.

Når Yousee får et eksempel, må det være let at se hvilken algoritme, der trigger deres filter, og fixe denne bug i deres Software..

 

Omdømme 5
Badge +5

:relaxed: Jeg sletter dagligt fra 4 og op, til når det er værst 20 måske flere jeg kunne godt melde hver enkel spam mail til youSee men så ville det givet blive en lang dag elle uge hvis jeg skulle ringe hver dag.. Ville aldrig få en ende. Jeg vil blot ønske der blev brugt mere support og flere rasurser på det spam filter,

Er dødens pølse at jeg dagligt skal slette alt dette møg.. Det må kunne løse.

Men er mig nok den største gåde, at jeg nu har prøvet blokke flere og samme mails flere gange  uden held.. er næsten det værste 

Jeg oplever samme irriterende problem, og fik oprettet en sag i fredags. Den blev afsluttet i løbet af fredagen, med besked om, at fejlen ikke kunne reproduceres. Og hvad skete der, om lørdagen røg der igen tilladte mails i spamfilteret, og igen i dag.

Hejsa

 

Det er jo netop dette, der ikke virker.

Selvom jeg lægger afsender ind i listen over accepteret, ryger mails i spam filteret alligevel.

I min seneste blog er der et eksempel, så det burde være en smal sag for Yousee  løse dette

Omdømme 2

Hej EBM

Blokeres mails fra E-boks hver gang, så vil jeg anbefale at følge denne guide punkt 5-7:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Det skulle dog være mærkeligt, hvis det skulle ske hver gang, at mails fra E-boks ryger i spamfilteret.


Sådan ser det jo ikke ud, når man logger på???

Besvar