Spørgsmål

Sende mail fra alias mailadresse

Omdømme 1

I forbindelse med opsætning af Outlook på mine nye pc kan jeg ikke få outlook til at sendes mails fra min alias YouSee mailadresse.

Er der nogen der kan hjælpe med at løse dette problem?

Jeg har i øvrigt ikke problemer med at sende eller modtage mails

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Du bør nedlægge dit alias og oprette en reel mail konto. Med den nye mail er det muligt at oprette til og med 5 mail konti. Du sletter alias og opretter en ny konto med Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Omdømme 1

Dette tror jeg desværre ikke er en brugbar løsning.

Når jeg ønsker at sende mails fra og med min alias mailadresse (….@mail.dk) som afsenderadresse skyldes det, at denne faktisk er min primære mailadresse.

Så jeg tænker, hvis jeg sletter min alias mailadresse, så kan jeg oprette en mailkonto med samme mailadresse (….@mail.dk). Når min primære mailadresse er blevet til en alias mailadresse skyldes, at YouSee i forbindelse med omlægningen/opdateringen sidste år byttede om på mine to mailadresse, så det der tidligere var min alias mailadresse (….@privat.dk) blev min mailkonto mailadresse.

På min gamle pc var det ikke noget problem. Her blev mails sendt fra og med min alias mailadresse (….@mail.dk) som afsenderadresse. Så det undre mig det ikke er det samme på min nye pc.

Hvis jeg sender en mail fra min webmail bliver mailen korrekt sendt fra og med min alias mailadresse (….@mail.dk) som afsenderadresse.

Besvar