Spørgsmål

Problemer med udgående server

Har Mac og benytter Youseemail både privat og til mit lille firma. Har Office 365 og benytter Outlook. I sidste uge begyndte jeg at få fejlmeddelelser og kunne modtage men ikke sende mails fra Outlook. Havde nogle samtaler med Yousee support og her har man den politik, at man er ligeglad med andre mailprogrammer, så længe at Yousee mail virker - og det gør min. Blev henvist til Microsoft som jeg har siddet 2x30 minutter med og forsøgt alt. De henviste til Apple support og her har jeg siddet i 1 time og 51 min med deres tekniske afdeling og forsøgt alt. Jeg kan ikke køre min lille forretning via Youseemail og kan jeg ikke få det løst, bliver jeg nødt til at nedlægge min Youseemail og kan være, at jeg ender med at opsige alle de mange Yousee-produkter jeg har derudover. Håber derfor, at enten en af Yousee-eksperterne eller en af jer andre tekniske eksterne, kan hjælpe med at løse det. Og jeg er egentlig villig til at betale en fee, hvis det er det der skal til... 

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvad får du af fejlmeddelelser? 

Det er meget sjældent, at jeg bliver hængt ud for bad behavior!

Omdømme 7
Badge +7

Har du læst om YSE_OUT_106? 

Jeg har prøvet at søge så meget jeg kunne men har ikke fundet noget der kunne hjælpe og er heller ikke teknisk vanvittig skarp. Kan du dele noget jeg kan bruge?

Omdømme 7
Badge +7

Du kan Google fejlkoden. Den indikerer nogen forsøger at gætte dit mail password. Det kan man ikke stoppe, men bare håbe på de opgir. 

Omdømme 2
Badge

Hvis du bruger VPN, så prøv at slå den fra. 

Mvh

Hej Slangefar - Skal lige forstå det helt rigtigt. Fordi at der er nogen der prøver at komme ind på min mailkonto, så kan jeg ikke selv sende mails?? Betyder det, at Yousee bevidst eller pr. automatik har lukket for min udgående server? Indbefatter det også, at Yousee ud fra en menneskelig eller automatisk vurdering åbner op for mine udgående mail, når de vurderer, at jeg ikke er så “farlig” mere? Det undrer mig at gennem de 3-4 samtaler, som jeg har haft med Yousee support, der har svaret været, at det må være en ekstern fejl - altså at den ligger hos Microsoft - og det ikke har noget med deres program at gøre. Er det ikke fair at sige, at fejlen eller “handlingen” foretages i Yousee regi? Jeg bruger min Outlook til mit firma og er derfor dybt afhængig af dette program. Ved du om TDC Erhverv tilbyder en form for (mere stabil) mailservice?

Hej Quasimodo - jeg har ikke en VPN, men tror du at det vil hjælpe at installere en?

Omdømme 7
Badge +7

Ja, YouSee blokerer din mail i 2 timer hver gang nogen forsøger at komme ind. Du kan skifte mailadresse på Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Har lidt svært ved at skifte mail, da jeg så skal opdatere alle mine kunder. Tror du at det vil hjælpe, hvis jeg skifter password nogle gange?

Omdømme 7
Badge +7

Nej, jeg tror ikke det vil hjælpe at skifte password. 

Ok - er det så bare at afvente, at Yousee på et eller andet tidspunkt lukker op igen?

Omdømme 7
Badge +7

Ja

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Sandor Neumann 

I forhold til, at du bliver lukket ude, så er det også vigtigt, at koderne i dine mailklienter er opdateret. Hvis der forsøges at hentes mail fra et mailprogram/mailklient med forkert kode, så kan det også ske, at kontoen suspenderes kortvarigt. 

Fejlkoderne kan læses her (linket i din fejlbesked):
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/kan-ikke-sende-mail-fejlbesked

Hej Kasper

Tak for dit svar. Jeg kan godt modtage mail, men jeg kan ikke sende (fra Outlook) og har nu i en uge fået fejlkode 106, der siger, at nogle andre prøver at bryde ind på min mailkonto. Jeg er jo selv herre over, om nogen prøver at ulovligt logge ind på min mail, men det virker som om, at jeg alligevel bliver straffet for det. Har prøvet at skifte adgangskode 3 gange, men det hjælper heller ikke, så jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal gøre...

Omdømme 2
Badge

@Sandor Neumann 

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg havde også lige pludselig problemer med udgående mail i Outlook. Nu kan jeg ikke lige huske fejlkoden, men da jeg tillod Outlook at forbinde uden VPN, så virkede udgående mail igen. Om det ville hjælpe dig med en VPN, ved jeg desværre ikke, men du kunne da prøve med en gratis version.

Mvh. og god aften

Besvar