Svar

Outlook vil ikke sende mail med vedhæftede filer (MAC)

Hej

Jeg er begyndt ikke at kunne sende mails med vedhæftede filer, det virker fint fra Webmail og andre enheder.

Det mærkelige er at jeg godt kan sende små word dokumenter (10kb~~) men filer på mere end 100KB.

Jeg har vedhæftet den fejl jeg får.

Hver gang jeg starter Outlook har den også problemer med at oprette en sikker forbindelse til asmtp.yousee.dk

Bruger imap(993) til indgående mails og smtp(465) til udgående.

Håber i kan hjælpe.

icon

Bedste svar af RobertKOlsen 5 maj 2021, 18:52

Så fandt jeg problemet. Det var simpelthen Norton der blokerede SMTP efter den seneste MAC opdatering. 

Det virker efter Norton blev slået fra. Jeg håber der kommer en opdatering indenfor den nærmeste fremtid til det.

Se original

7 Kommentarer

Så fandt jeg problemet. Det var simpelthen Norton der blokerede SMTP efter den seneste MAC opdatering. 

Det virker efter Norton blev slået fra. Jeg håber der kommer en opdatering indenfor den nærmeste fremtid til det.

Omdømme 7
Badge +7

Du kunne måske bruge tiden på at google fejlkoden. Der er desværre meget forskelligt om den på nettet. Jeg spurgte dig om hvor mange du sendte til, og for mange kan netop udløse fejlkoden, men der er som sagt mange grunde til den fejlkode. 

Omdømme 7
Badge +7

Lad os se om andre melder om lignende problemer. Sker det kan vi lade en YouSee medarbejder (admin) tage det videre til den rigtige afdeling. Det hjælper dig desværre ikke her og nu, men dine problemer kunne jo sagtens være kludder i din Outlook. 

Tak det har vi prøvet.Der kommer en anden fej

Omdømme 7
Badge +7

Jeg vil tro et udløbet mail certificat ville lave en storm herinde. Jeg er ikke klar over hvor mange, som bruger YouSee mail med en mail klient, men du er den første, som melder om disse problemer.

Har du prøvet at slå kryptering fra på port 465 og 587? Det kan være de også svarer ukrypteret. Du bør dog ikke køre længere tid med ukrypteret mail forbindelser. 

Hej

Det hjalp desværre ikke..

Jeg tror måske YouSee har problemer med et certifikat?

Jeg får følgende hver gang jeg starter Outlook:

Jeg har prøvet at trykke “Godkend altid” men det hjælper simpelthen ikke.

Har i flere ideer?

Omdømme 7
Badge +7

En dejlig fejlkode, som kan betyde mange ting.

Du bør bruge port 587 med TLS kryptering. YouSee (nok mere korrekt TDC) har det med at lukke port 465, da de ikke tror nogen bruger den mere. 

Hvor mange prøver du at sende til? 

Maksimal mail størrelse er mig bekendt 25 MB hos YouSee . 

Besvar