Spørgsmål

Outlook 2007 kan ikke modtage mails fra YouSee´s Webmail pga. “Error 0x800ccc1a”! Er det i orden???

Hej alle sammen.

Siden den 15. april har jeg ikke kunnet modtage nye mails i min indbakke via Outlook 2007 pga. ny krypteringsfejl: “Error 0x800ccc1a”! Denne fejl har været kendt før og drejer sig typisk om en defekt Oulook.pst data-fil eller fejl ved pop/mail-settings eller forkert krypterings-nøgle mv.?

Jeg kan stadigt godt sende mails og YouSee´s egen Webmail virker stadigt - ligesom jeg godt kan læse mine mails på en anden bærbar med Outlook 2010, som er en nyere version!

Da jeg først troede, at der var noget galt med min egen opsætning mht. POP3-konto, kryptering eller PST.fil, så prøvede jeg selv alt muligt og fik flere gange at vide af teknisk support fra YouSee, at så længe jeg godt kunne modtage nye mails via YouSee´s Webmail og deres test-mail system virkede, så kunne de ikke hjælpe mig, da jeg så måtte have et lokalt problem, der åbenbart kun var aktuelt for mig???

Senere, da jeg igen ringede til YouSee´s support for igen at få bekræftet, at der altså måtte være noget galt hos dem (?), så fik jeg faktisk bekræftet, at YouSee´s server-support-team i Indien bare havde lavet om på deres server eller krypterings-opsætning, så Outlook nu ikke længere kunne bruges, hvis man stadigt brugte version 2007 eller tidligere!

Derfor er det så åbenbart heller ikke længere muligt selv at ændre parametrene i sin egen opsætning eller bruge YouSee´s automatiske program, der normalt bruges til at sætte Outlook korrekt op med div. klient-data mv.! 

Konklusionen til mig fra YouSee var, at det åbenbart også var kommet bag på deres eget support-team, fordi de også først fik det at vide ca. 1 uges tid efter, at Outlook 2007 ikke længere kunne modtage nye mails fra YouSee´s Webmail!

Jeg fik også at vide, at jeg ikke selv kunne gøre noget eller ændre mine egne indstillinger, fordi det nu var et generelt problem, som altså kun opstår med de gamle versioner af Outlook på de mail-servere, som YouSee får support fra Indien af!

Umiddelbart var det så heller ikke noget, som YouSee kunne bede om hjælp fra ´Indien´ af for at få Outlook 2007 til at fungere igen!!!

Min pointe/spørgsmål til jer brugere og YouSee er blot, om ikke YouSee fortsat har mulighed for at hjælpe deres kunder/brugere, som stadigt ønsker at fortsætte med at bruge Outlook 2007 på en given pc/laptop, så vi ikke er tvunget til at læse mails på på Webmail, mobil eller få dem videresendt til en anden mail-konto, som bare ikke fungerer lige så godt som den originale Outlook!

Derfor kunne jeg i dette forum godt tænke mig at få feedback fra jer andre brugere, om der måske er nogen af jer, som selv har kunnet finde en konkret løsning på dette problem, som vi andre også kan bruge? Man kunne jo håbe på, at Outlook 2007 godt kan virke fortsat, hvis vi bare fandt ud af, hvilke indstillinger eller ændringer, der skal til for at fikse problemet???

Dernæst kunne jeg godt tænke mig at få tilbagemeldinger fra brugerne, om i synes det er en helt okay fremgangsmåde eller procedure, at YouSee nu bare lukker ned for brugernes mulighed for at læse mails som normalt vha. Outlook 2007 og vi så bare må acceptere, at det er nødvendigt at købe en ny office-pakke eller nøjes med YouSee´s mere tarvelige Webmail? 

Det skal dog til YouSee´s forsvar nævnes, at det ikke har været et bevidst valg fra deres side at stoppe vores brug af Outlook 2007, men det har bare været en ´uønsket´ konsekvens af nogen specifikke ændringer i deres server-opsætning! Derfor kom det åbenbart også bag på dem selv, at der nu opstod dette problem, som de så nu prøver at lægge låg på ved at sige, at vi bare skal opgradere Outlook eller bruge en anden mail-klient???

Er der så andre brugere, som er enige med mig i, at vi måske godt kunne bede/anmode YouSee om at kigge på denne problemstilling igen, så der måske kunne arbejdes videre på at få lavet en brugbar løsning?

Jeg kan simpelthen ikke leve uden min Outlook i min hverdag, for selvom den er gammel, så har den virket fint indtil nu og jeg kan ikke forstå, hvorfor YouSee absolut skal lave om på deres opsætning, så min version af Outlook ikke længere kan modtage nye mails fra YouSee´s Webmail/server??? Hvad siger i andre??? Skal man bare finde sig i det og så være tvunget til at bruge Google Mail eller lign.??? Herunder er ét typisk billede, der fremkommer, når man forsøger at sende/modtage mails:

“Error 0x800ccc1a”

Jeg ser frem til at høre fra jer og håber på at få mulige løsninger fra andre brugere eller YouSee selv?

Venlig hilsen

Flemming Lund Sørensen

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Har du prøvet at slå kryptering fra og bruge port 110 i stedet for 995?

Ja, og der var stadig ikke hul igennnem.

Omdømme 7
Badge +7

Hvilken port bruges til at sende på? 

Omdømme 7
Badge +7

Hvis port 110 uden kryptering ikke virker tror jeg du har en syg Outlook. Må jeg anbefale den gratis mail klient Thunderbird?

Har du prøvet at slå antivirus fra? 

Én YouSee supporter var så lige blevet opdateret om problemstillingen for 2-3 uger siden. 

Problemet skyldes en server/krypterings-ændring, hvor deres server support-center i Indien havde spurgt en teknisk chef hos YouSee om lov til at lave nogle ændringer eller opdateringer (?) i krypterings-opsætningen på deres servere!

Det fik de så lov til - uden, at YouSee på det tidspunkt vidste (?), at det ville betyde, at alle med Outlook 2003 eller 2007 - så ikke længere ville kunne modtage mails fra YouSee´s Webmail pga. disse såkaldte krypteríngsændringer! 

Derfor prøvede jeg også selv i ganske lang tid med alle mulige forskellige indstillinger - i håbet om netop at ramme én som virkede? 

Teknikeren fra YouSee fortalte mig så også, at vi på den baggrund ikke selv kan ændre nogen af disse parametre, fordi det simpelthen er det nye Webmail-server-setup, som ikke længere gør det muligt for Outlook 2007/2003 at modtage mails fra YouSee´s Webmail-server!

Hvis en chef fra YouSee så skulle bede deres support-center i Indien om at rette denne ´mindre´ fejl, så ville det nok blive for dyrt eller omfattende (?), så det skulle jeg så nok ikke lige regne med ville ske, når jeg stadigt godt kan læse mine mails ved at opdatere min Outlook eller bruge en anden email-klient!

Jeg håbede så på, at YouSee selv eller en anden bruger med teknisk forstand kunne finde frem til en løsning - som dit gode forslag om at bruge port 110 i stedet for - der måske kunne virke? Jeg brugte dog selv meget tid på at undersøge problemet og den omtalte fejl-melding, hvor det mest oplagte netop var at skifte til port 110 - uden kryptering! Som jeg husker det nu, så fik man vist ikke den samme fejl-melding længere, men man får stadigt ikke sine mails frem!

Det virker jo som om, at de blot har ændret nogle indstillinger, som vi selv burde kunne indstille ´korrekt´ igen? Men det kræver nok, at jeg og andre brugere lægger mere pres på YouSee - for måske at få dem til at undersøge, om ikke problemet kan løses for de brugere, som ønsker det???

Derfor tror jeg heller ikke helt så meget på nu, at vi selv kan ændre vores egne parametre eller indstillinger, før YouSee får deres server-support-team i Indien til selv at fortælle os, hvad YouSee eller vi selv kan gøre nu - for igen at kunne læse nye mails i vores gamle Outlook 8-)???

Måske kan dette server-center selv fremlægge en mulig (intern) løsning, så det hele kan virke som før igen, hvis andre brugere gør opmærksom på, at de også gerne vil kunne læse deres mail igen?

Jeg troede i første omgang, at jeg havde nogle problemer med min Outlook.pst-fil, fordi min pc ikke var lukket ordentligt ned under en opdatering og jeg derfor slet ikke kunne åbne Outlook igen bagefter??? 

Men selv efter jeg fik styr på det og fik genetableret min tidligere pst.-data fil, så virkede det stadigt ikke mht. at modtage nye mails med Outlook 2007, men fint med 2010-versionen på en anden bærbar.

Jeg har også prøvet at oprette en ny mail-konto/klient og brugt det automatiske YouSee-program til korrekt opsætning af div. Outlook indstillinger og parametre med port 995 og 587 mv., som dog allerede var korrekt sat op! 

Efter YouSee nu selv har bekræftet overfor mig, at der er sket nogle ændringer i deres server-/krypterings-opsætning, som vi ikke selv kan gøre noget ved, så  har jeg ikke forsøgt selv at lave andre ændringer såsom at deaktivere antivirus eller firewall mv.

Nu regner jeg nemlig med, at YouSee først må komme med ét udspil eller løsning???

Derfor håbede jeg på at høre og få bekræftet fra andre brugere, at de også havde den samme problemstilling som mig, så YouSee måske fik mere lyst til at få løst problemet?

Omdømme 7
Badge +7

Mulig løsning.

Hej igen.

Nu prøvede jeg så at ændre min mail-adresse til mit navn, som det blev vist og beskrevet i den ovenstående bemærkning og - Voila - så virkede min Outlook lige pludselig igen 8-).

Så gik jeg baglæns og fandt ud af, at det var lige meget, om der stod mit navn eller mailadresse som afsender - som ellers kunne være årsagen iflg. den ´gamle´ ovenstående bemærkning om Outlook 2007.

Ved igen at skifte ind-porten fra 995 til 110 - ved at klikke og fjerne fluebenet på `Brug SSL kryptering´ under fanebladet ´Avanceret´ under ´Konto-indstillinger´, så virker det hele nu fint igen under ´Test konto-indstillinger´ og igen også i min Outlook-konto, hvor jeg så lige modtog den sidste måneds mails i ét hug 8-). 

Det er jeg selvfølgeligt rigtigt glad for nu at være kommet frem til med jeres hjælp alle sammen - og det mest fede er jo så, at det heldigvis virker fint igen! Men jeg tror så også, at YouSee selv må have haft en finger med i spillet nu, fordi jeg jo netop har prøvet at køre uden kryptering med port 110 i stedet for port 995 (med kryptering) flere gange før - for 3 uger siden, hvor jeg ikke fik det til at virke, selvom dette trick jo generelt er det mest anbefalede trick at bruge ved netop disse problemer!

Nu kan vi så håbe på, at andre YouSee-brugere også kan få rigtigt meget glæde af denne ´nye´ viden/info til igen at kunne modtage nye mails i deres gamle Outlook-mail 8-).

Mange tak for jeres input og hjælp - mvh. Flemming 

Besvar