Spørgsmål

Opsigelse af abonnement


Få hjælp til opsigelse af dit abonnement.

Se vores artikel her på forum hvor vi fortæller alt om hvordan du kan opsige og hvad du skal være opmærksom på.

 

 

Da I er svære at nå pr. tlf. kan jeg måske få hjælp her til at opsige mit mangeårige abonnement ?


26 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Nej, du skal opsige per telefon på nummer 70 70 40 40. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja, brugerforummet kan ikke tage sig af oprettelser/opsigelser.

Omdømme 7
Badge +9

Yousee udøver retention. Det vil sige de forsøger at fastholde dig som kunde. 

Omdømme 7
Badge +9

Det har jeg hørt før, var dog ikke ude for det da jeg flyttede vores mobiler til anden udbyder.

Omdømme 6
Badge +1

Det er lidt surt at blive udsat for retention i disse digitale tider. Det er burde kunne klares som selvbetjening via Mit YouSee.

Omdømme 6
Badge +1

Slog lige ordet op. Det staves rentention og betyder fastholdelse.

kundeservice har følgende mail  kundeservice@yousee.dk som er ret svær at finde sjovt nok. så slipper du for telefonkøen. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der skal helst ske henvendelse telefonisk.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @bjarne linnemann 

Jeg har markeret Slangefars svar som bedste svar :)

Du kan ikke opsige på YouSee Forum, da dette er et bruger til bruger forum. 

Jeg havde ingen problemer med opsigelsen af mit youseenothing abonnement, via 70704040. Så 1. Januar er det slut.

Jeg jeg vil gerne opsige mit bredbånd så det må gerne gå kvik til 

Omdømme 7
Badge +9

Det kan du gøre på Mandag når kundeservice er der igen 70704040. Der kan jo som tidligere skrevet ikke opsiges ved at skrive her på forummet. https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/oplysninger/opsigelse-af-abonnementer

Hold k… hvor er det ringe af Yousee at drive forretning på denne her måde!! Først er kan tvunget til at sidde i kø i telefonen i utrolig lang tid, for at opsige sit abonnement!, herefter skal man så lige fortsætte med at betale til noget man ikke gider at have i 6 måneder yderligere!!! (Det er 3000,- I stjæler fra mig!) 

Det er jo helt tydeligt at I prøver at gøre det så svært som muligt for jeres kunder at flygte! FØJ FOR SATAN!

I fortjener satme det rod i har rodet jer ud I! Jeg forudser en snarlig død for jeres TV tjeneste. 

I skulle lære at se tingene fra jeres kunders side. 

:relaxed:  Er vel meget rart at vide, at ikke hvem som blot. kan opsiges ens abonnement.

Så et opkald er vel meget rimeligt.. I begges “interesse” 

:relaxed:  Er vel meget rart at vide, at ikke hvem som blot. kan opsiges ens abonnement.

Så et opkald er vel meget rimeligt.. I begges “interesse” 

Det er vel derfor at man har et login til sin egen side?

Det ville også være fint med et telefon opkald, hvis der var nogen der tog den i den anden ende!

Jeg vil gerne opsige mit abonnement  xxxxxxxxx.

 

Hilsen jeannette hansen

:relaxed: 6 Du skal nok kontakte youSee kunde service på 70704040 det her er brugerforum 

Jeg vil foreslå YouSee at få opdateret hjemmeside - og svar man kommer fremtil ved søgning på emnet “opsige abonnement” i henhold til afgørelsen af 30. oktober 2020:

 https://www.forbrugerombudsmanden.dk/nyheder/forbrugerombudsmanden/pressemeddelelser/2020/virksomheder-maa-ikke-goere-det-besvaerligt-for-kunder-at-opsige-en-aftale/

 

Kort sagt: nej, det er i strid med god skik at kræve telefonisk henvendelse for opsigelse af abonnement (konkret vurderet på YouSee).

Omdømme 7
Badge +2

Jeg vil foreslå YouSee at få opdateret hjemmeside - og svar man kommer fremtil ved søgning på emnet “opsige abonnement” i henhold til afgørelsen af 30. oktober 2020:

 https://www.forbrugerombudsmanden.dk/nyheder/forbrugerombudsmanden/pressemeddelelser/2020/virksomheder-maa-ikke-goere-det-besvaerligt-for-kunder-at-opsige-en-aftale/

 

Kort sagt: nej, det er i strid med god skik at kræve telefonisk henvendelse for opsigelse af abonnement (konkret vurderet på YouSee).

Og jeg synes at de lige hos Forbrugerombudsmanden skal huske den EU omfattende Databeskyttelsesforordningen kaldet GDPR der trådte i kraft i 2016, som Danmark også er forpligtiget til at skulle overholde.

Den omstøder en masse i den tørt sagt siden 2016 forældede lovgivning at Forbrugerombudsmanden stadig forsøger på at hægte sig til.

Kort sagt om GDPR: Personlig data, hvilket i dette tilfælde drejer sig om CPR nummer og kundenummer, hvilket er påkrævet for at Kundeservice kan finde dine kundeoplysninger, er IKKE tilladt at distribuere via nettet, altså hverken her i forummet, på Facebook, kontakt formularer, chat, via e-mail eller lignende former for kontakt via internettet.

Ergo: Det kan kun gøres telefonisk, personligt eller via almindeligt gammeldags brev og det skal Forbrugerombudsmanden altså også se at få lært, end i stedet for at forsøge på at holde sig til en lovgivning der i realiteten har været forældet siden 2016, fordi at den ikke tager forbehold for internettet, hvor at det er GDPR reglerne der gælder.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, det sker ofte at man her på forummet kommer med mange personlige oplysninger E Mail adresse, Telefon nummer, kundenummer og adresse, det går ikke. Det tager de pågældende ikke så meget hensyn til.

Nej, du skal opsige per telefon på nummer 70 70 40 40. 

Det passer ikke helt. Jf. Konkurrence- og forbrugerstyrelsen kan et selskab ikke forlange at man opsiger et abonnement per telefon. De anbefaler altid at man skriver en mail.

Omdømme 7
Badge +9

Her kan der læses om opsigelse.  https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig?icid=kontakt

Omdømme 7
Badge +2

Nej, du skal opsige per telefon på nummer 70 70 40 40. 

Det passer ikke helt. Jf. Konkurrence- og forbrugerstyrelsen kan et selskab ikke forlange at man opsiger et abonnement per telefon. De anbefaler altid at man skriver en mail.


Og som jeg skrev: Forbrugerstyrelsen hænger sig til en lovgivning der er forældet, fordi at den ikke er gearet til Databeskyttelsesforordningen (GDPR), som er en langt nyere lovgivning der trådte i kraft i 2016, som er gældende for hele EU og derfor også en lovgivning som vi her i Danmark også er forpligtiget til at leve op til og overholde til punkt og prikke.

GDPR siger i korte træk: Der må ikke spredes personlige oplysninger via internettet.

Dette inkluderer bla. også CPR og kundenumre, som er et krav for at de hos YouSee kan finde ens kundeoplysninger i deres database.

Ergo, GDPR gør at de eneste metoder der er tilbage med henvendelse til YouSee eller for den sags skyld andre firmaer i disse tilfælde er telefonisk, personlig eller henvendelse via almindeligt brev og det skal de hos Forbrugerstyrelsen også se at få lært, end i stedet for at hænge sig i en forældet lovgivning der slet ikke er gearet til GDPR lovgivningen der har været gældende siden 2016.

Jeg har fået dette link til opsigelse. I bunden er en formular man kan sende ind til YouSee vedr. opsigelse. Så vender de tilbage (forhåbentlig!)

https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig

Ja man kan skrive til youSee vedr. opsige abonnement. Mener man kan påregen et svar.

Inde for 7 Hverdage- Hvis man forventer, hurtigere svar er det bedst at Booke et opkald-

God aften,

Besvar