Spørgsmål

Hvorfor forsvinder de vedhæftede filer?

• Deltager
  • 2 kommentarer

Hvis jeg får svar tilbage på en mail, som jeg har afsendt med vedhæftede filer, bliver de vedhæftede filer  ikke sendt med retur. Hvorfor ikke? Skal jeg evt. flytte et “flueben” i mailopsætningen?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvad bruger du af mail system? 

Omdømme 7
Badge +7

Så vidt hved jeg er det normalt i f.eks. mail klienten Outlook. Outlook kan se det er svar på egen mail og fjerner attachment for at spare plads. Du har jo filerne i forvejen. 

Jeg bruger YouSee’s egen webmail. 

Omdømme 7
Badge +7

Har ikke adgang til YouSee webmail mere, da jeg ikke har YouSee bredbånd mere. Så jeg kan ikke prøve. Det kan være YouSee webmail er sat op til at spare på pladsen som Outlook. Der er jo kun 2GB til rådighed per konto. 

Omdømme 7
Badge +7

Jeg husker ikke nogen indstilling i YouSee webmail, som kan fjerne attachment. YouSee kan have gjort det på server siden. 

Omdømme 7
Badge +7

Hvis jeg får svar tilbage på en mail, som jeg har afsendt med vedhæftede filer, bliver de vedhæftede filer  ikke sendt med retur. Hvorfor ikke? Skal jeg evt. flytte et “flueben” i mailopsætningen?

Hej @Zen 

Det tror jeg umiddelbart er normal “adfærd” for et mailprogram. Hvis vedhæftet indhold skal med tilbage, så skal der vælges “Videresend”. Men jeg forstår ikke, at du gerne vil have de vedhæftede med retur i det svar du får. Du har vel filerne liggende eller har mailen liggende under sendt post. 

Misforstår jeg noget? :relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

Det er helt normalt at vedhæftede filer ikke kommer med retur, det gør de heller ikke på g mail, og andre, da det er en unødvendig funktion, da den fil der vedhæftes jo ligger på den enhed der sendes fra.

Omdømme 7
Badge +3

Hvilken årsag kan der være til at ønske at få sin vedhæftede fil tilbage når man jo har den i forvejen?

Hvis meningen er at den vedhæftede fil er et skema eller lignende, som skal udfyldes og returneres i udfyldt stand, så er det en ny ændret fil, som den der svarer skal vedhæfte sit svar.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis det er en sådan eller tilsvarende, så er det jo netop at den gemmes på enheden, udfyldes og vedhæftes en ny Mail. Der er jo ingen grund til at der ryger for meget med frem og tilbage.

Besvar