Spørgsmål

gendan mine mails

Hej. Min bærbare blev angrebet og alle filer ødelagt. kan yousee gendanne mine mails?

Det er helt forfærdeligt, da der ligger vigtigt dokumentation.

på forhånd tak

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

Der mangler nogle oplysninger for måske at kunne foreslå flere løsninger. Det antages at der ikke foretages nogen form for sikkerhedskopiering.

1. Bruges der et lokalt mailprogram, som f.eks. Microsoft Outlook, til at hente mail fra YouSees server, og hvis ja, hvilket mailprogram bruges?
  2. Er det lokale mailprogram indstillet til at slette mails fra YouSees server når de hentes?
  3. Ligger et eventuelt lokalt mailprogram på en Windows PC, og hvis ja, har den så Windows 10?
  4. Er systembeskyttelse slået til i Windows for drev C (bevirker at man i flere tilfælde kan højreklikke på en mappe i stifinder, og vælge “Gendan tidligere versioner”?
  5. Har du programmet Recuva (gratis version fås fra Piriform)? Med avancerede indstillinger kan dette program gennemsøge både normale mapper og diverse systemmapper, som normalt er skjult. Man skal logge på computeren med administratoradgang, og man bør sætte indstillingen for visning af filer i stifinder til at vise skjulte filer og også vise filtypebetegnelser. Sæt Recuva til at søge efter samtlige filtyper på drev C.

Jeg mener at Recuva kan installeres på en flytbar USB-hukommelse. Hvis man installerer noget som helst nyt på drev C formindskes chancen for at kunne redde slettede filer, da der ikke er noget, der forhindrer nye installationer i at overskrive data fra de slettede filer. Selv om de manglende filer tilsyneladende bliver fundet er der risiko for at indholdet er ubrugeligt.

Tak for svar. Jeg har købt stella recovery proffesionel, men det er ikke lykkedes at genskabe noget.

jeg vil skrive til Yousee.

Omdømme 7
Badge +6

Prøv evt. Piriform Recuva Free og sæt den til at lave en deep scan, den kan måske hjælpe hvis harddiskens fil system stadig er intakt.

Du skal bare være opmærksom på at en deep scan kan tage flere timer at gennemføre alt efter størrelsen på harddisken.

Men inden du installerer Recuva, så skal du lige afinstallere det program du havde købt, blot for at undgå evt. konflikter mellem de to programmer.

Piriform er dem der også står bag den meget kendte CCleaner.

https://www.ccleaner.com/recuva/download

PS: Det meget dyre program du har købt der til næsten 80 dollars, får i forvejen ikke særligt gode anmeldelser fra folk der faktisk har haft købt det.

Omdømme 7
Badge +6

:slight_smile: Er også en ide Persen M. Er blot i tvivl om det finder mails. 

Men Dokumenter og billeder plejer det at kunne finde. 

De nyere versioner kan sættes specifikt til at scanne efter mails fra Thunderbird, Outlook Ekspress, Windows Mail og Microsoft Outlook.

Omdømme 7
Badge +6

De nyere versioner kan sættes specifikt til at scanne efter mails fra Thunderbird, Outlook Ekspress, Windows Mail og Microsoft Outlook.

Når ok tak for info, Persen M vidste  jeg ikke lige. 

Så vil det også være muligt, at finde mail fra youSee tænker du.

Måske, hvis fil systemet på harddisken er intakt og der blot er tale om en ganske alm. sletning eller formatering som der er foregået med harddisken.

Hvis det ligefrem er en flere gange overskrivning med et decideret nuke program der er sket, ja så er der ikke meget at stille op med et hvilket som helst recovery program, fordi at alt så derved er blevet overskrevet med anden data.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg ved nu ikke med ang. kombinationen af Malwarebytes og YouSee’s sikekrhedspakke, der egentlig bare er F-Secure SAFE! i en anden indpakning, for da jeg installerede min F-Secure SAFE! for ca. 2,5 år siden, der blev jeg opfordret til at fjerne mit Malwarebytes program, fordi at der kunne opstå konflikter mellem de to, da begge programmer indeholder de samme type værktøjer og virker på samme måde.

Så det skal man bare lige være obs på, da den slags konflikter kan skabe sikkerhedshuller.

Men der kan man så hvis man har enten den YouSee versionen eller direkte F-Secure SAFE! så hente F-Secure’s gratis online scanner, som man så kan køre fra eks. en USB enhed.

https://www.f-secure.com/dk-da/home/free-tools/online-scanner

Omdømme 7
Badge +8

Har du set på webmail?

ja, jeg kan ikke se dem der

Omdømme 5
Badge +5

Du kan prøve at skrive, til youSee support på FB og høre om genskabelse er muligt. 

Link her https://www.facebook.com/youseedanmark/

Der findes et program, som DATA RECOVERY  kan muligvis.

Men hæng mig ikke op på dette. Er muligt andre Forum bruger. har gode tip eller forslag. Hos en professionel pc butik. er måske også en mulighed

Men i første omgang er det nok. en god ide at høre youSee om de kan hjælpe. 

afhænger  givet også af om C drev. er formatet eller delvis. flere faktor spiller ind.

Omdømme 5
Badge +5

Ok ukrudt øv, Er en god ide at høre youSee om de kan hjælpe.

Er muligt i en Pc butik de kan  hjælpe dig. Lykke til med det hele herfra. 

Link til kundeservice her hvis det er brugbart. http://yousee.dk/kontakt

Omdømme 5
Badge +5

Omdømme 5
Badge +5

Omdømme 5
Badge +5

Måske, hvis fil systemet på harddisken er intakt og der blot er tale om en ganske alm. sletning eller formatering som der er foregået med harddisken.

Hvis det ligefrem er en flere gange overskrivning med et decideret nuke program der er sket, ja så er der ikke meget at stille op med et hvilket som helst recovery program, fordi at alt så derved er blevet overskrevet med anden data.

Ja er netop lige dette, Persen M. Jeg håber det lykkes for ukrudt at finde det igen 

Omdømme 5
Badge +5

Kom faktisk i tanke om dette link her.  https://www.remosoftware.com/dk/remo-genvinde-windows Måske det er bruges. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej. Min bærbare blev angrebet og alle filer ødelagt. kan yousee gendanne mine mails?

Det er helt forfærdeligt, da der ligger vigtigt dokumentation.

på forhånd tak

Hej @ukrudt 

Det er jeg ærgerlig over at læse:disappointed_relieved:

Hvis de ikke ligger på webmailen, så kan YouSee desværre ikke hjælpe med at genskabe dem.

Markér gerne bedste svar i denne tråd, hvis én af svarene gav afklaring eller hjalp dig.

Omdømme 5
Badge +5

Jeg har næsten aldrig brugt gratis programmer. Men CCleaner, er jo. et donationware program udviklet af Piriform, som bruges til at rense ubrugte. filer fra en computer og dens Windows' registreringsdatabase det er også fint. Er blot ikke eget til at redde Data- 

Hvis jeg skulle bruge et gratis program som. jeg har brugt i tilfalde af en pc er ramt at Virus.

Til hjælp til andre har det været  SuperAntiSpyware Free Edition. Og det skal jo selvfølgeligt køres når pc,en startes op jo mindre skade . Mit  foretrukne er  Malwarebytes Premium og Sikkerhedepakken fra youSee. Så vil jeg mene at man er dækket godt ind.  Derud over er et program som  Heimdal security\ Thor..  

Men så længe C drevet ikke er overskrevet skulle data filer gives kunne gendannes. med et ordenligt  data recovery program. Mails er givet værre hvis de først er slette. Det vil jeg fraholde at kloge mig på. Er C drevet ikke formatet skulle Filer og under mapper muligvis kunne reddes  Er så muligt at er en Tidligere Systemgendannelse kan redde noget. Scan endeligt PC,en først for Virus osv.

Omdømme 5
Badge +5

Sikkerpakken fra youSee kender jeg ikke så meget til må jeg tilstå. Bruger den fordi den er en del af mit abonnement også som du rigtigt skriver Persen M. husker jeg de første udgaver af TDC Sikkerhedpakken antog ofte exempelvis, Spyware programmer  som en trussel. har oplevet samme for år tilbage. Tror de færreste Virus programmer fjerner malware og Anti-malware
Anti-ransomware
Anti-Exploit
Malicious website protection Osv 

Jeg synes efter flere år at Malwarebytes Anti-Malware er en hurtig og effektiv sikkerhedsløsning til fjernelse af malware og fungerer som et præventivt værn imod fremtidige infektioner på din computer. og et godt alternativ supplerende til Ens sikkerheds pakke. Men sådan er vi alle givet så  forskellige.

Besvar