Spørgsmål

Forsinket modtagelse af email på mobil

Jeg har en yousee mail-adresse (xx.mail.dk). På min stationære PC bruger jeg Thunderbird som mail-program. På min mobil (Samsung A6+) bruger jeg Samsung Email (version 6.1.42.0).

På den stationære PC (Thunderbird) ankommer mail samtidig med modtagelse på web-mail. På mobilen modtages mail normalt med en vis tidsforsinkelse. Og ankommer typisk i klumper.

Jeg har været ude for, at mails ankommer i klumper på omkring 20 med over 24 timers forsinkelse. Det normale er dog, at der kommer klumper med 4-5 timers mellemrum.

Jeg har prøvet  ”ryd data” og at geninstallere Samsung Email . Det hjælper lige i starten, men vender hurtig tilbage til forsinket modtagelse.

Er der en indstilling, der kan ændres – eller hvad?

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Bruger også selv Thunderbird. Var det ikke en idé at prøve med en anden mail klient på din mobil? Jeg har ikke nogen forklaring på dit underlige problem, men har selv en Samsung mobil og synes Samsungs apps er mindre gode. 

Omdømme 7
Badge +7

Kan du i Samsung mail regulere, hvor tit den checker for mail? 

ja - er sat til laveste interval 15 min.

Forslag til anden mail klient?

Omdømme 7
Badge +7

Nej, ikke umiddelbart. 

Omdømme 7
Badge +7

Er der prøvet at sætte den til f.eks. 20 minutter, og der efter sætte den til 15 minutter igen?

Hjalp ikke. Men jeg har gjort en meget mærkelig observation. (flere gange). Hvis jeg markerer mails i indbakken på webmail som spam overføres de umiddelbart til mobilen, mens de “normale” mails som sædvanlig først dukker op med flere timers forsinkelse. 

Omdømme 7
Badge +7

Bruger du POP3 eller IMAP til at hente mail? Det kunne være forsøget værd, at prøve et skift, hvis det er muligt i Samsung mail klienten. 

Hos yousee bruger man vist generelt POP3

Omdømme 7
Badge +7

IMAP er også blevet muligt. 

Omdømme 7
Badge +7

Checkede lige, din app kan godt bruge IMAP. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @eiver 

Fik du løst problemet evt. ved opsætning af IMAP? :relaxed:

POP3 henter kun mails ind, når du åbner din app,.Derfor kan du opleve, at dine mails kommer ind af flere omgange eller i klumper. IMAP er tilgengæld hele tiden aktiv. 

OBS: Hvis dit mailsystem ikke er sat til at tage backup af dine mails på webmail, så mister du dine mails, hvis du sletter POP3 kontoen, så det skal man lige være OBS på. Husk altid backup. 

Jeg tror ikke helt på, at det vil virke. Hvordan kan det forklare, at når jeg markerer mails i web-mailens indbakke som spam, så sendes de med det samme videre til samsung emailens indbakke, mens der kan gå mange timer før resten følger trop.

Det hjalp ikke at skifte til IMAP

Er det virkelig ikke muligt for en eller anden nørd at forklare mig, hvad det er for en indstilling, der medfører, at når jeg markerer en mail i indbakken på min yousee webmail som spam, så overføres den med det samme til min samsung email på mobilen, mens de andre mail nogle gange kommer med op til et døgns forsinkelse (visse mails kommer slet ikke).

Besvar