Mail

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)
Omdømme 7
Badge +9

YouSee Mail (tidligere TDC Mail) er et bredt emne og derfor har vi lavet en tråd her på forum, hvor du kan få hjælp og et godt overblik i forhold til YouSee Mail tjenesten.

Hvis tråden ikke indeholder det du ledte efter, så er du meget velkommen til at skrive en kommentar i kommentarfeltet, nederst på denne side. 
 

YouSee Webmail

Den første del af denne tråd, tager udgangspunkt i adgang til den webbaserede mailadgang, altså YouSee Webmail.


Hvordan opretter jeg et YouSee Login?

For at kunne bruge YouSee’s tjenester, skal du have et YouSee login. Det gælder også YouSee Webmail.
Sådan opretter du et YouSee Login

 

Hvordan opretter jeg en YouSee mail?

På Mit YouSee kan du oprette en mailkonto under Mailindstillinger.
Sådan opretter du en mailkonto

 

Hvordan logger jeg ind på YouSee webmail?

Du logger ind på YouSee webmail her

 

Jeg har en mailkonto, men jeg kan ikke se den på Mit YouSee - hvad gør jeg? 

I dette tilfælde, skal du tilknytte mailkontoen til dit YouSee login.
Sådan tilknytter du din mailkonto til dit YouSee login

 

Jeg kommer ikke videre fra mailoversigten på Mit YouSee, så jeg kan læse mine mails, hvorfor?

Dette skyldes i langt de fleste tilfælde, at du har en mailkonto sat op i et mail program (f.eks. Outlook), hvor koden ikke er opdateret. Du skal derfor have tilrettet adgangkoden i din mailkonto eller slette mailkontoen helt, hvis du ikke har brug for den. Bemærk, at når du sletter en mailkonto i dit mail program, så mister du dine mails, hvis du ikke har valgt, at mailprogrammet skal lade en kopi af mailen blive på serveren. 
Sådan skifter du adgangskode til din mailboks (POP3 koden)

 

Opsætning af YouSee Mail (i mailklient)

Den anden del af tråden, tager udgangspunkt i YouSee mail opsat i et mailprogram (mailklient)

 

Hvordan opsætter jeg min mailkonto i Outlook eller andet program? 

Du finder guides til at opsætte din mail i et program her
 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske koden, som jeg skal bruge til mit mailprogram (POP3 koden)?

Du kan ændre koden til mailboksen inde på Mit YouSee under Mailindstillinger:
Sådan ændrer du koden til dit mail program (POP3 koden)

 

Spamfilteret

YouSee mailplatform har naturligvis et spamfilter. Du har mulighed for at indstille spamfilteret manuelt, hvis du ønsker at markere nogle mails som spam, eller hvis der er mails, som lander i spammappen, men som reelt ikke er spam. 
Her findes en guide til indstilling af spamfilteret

 

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til YouSee mail, så er du meget velkommen til at skrive i kommentarsporet nedenfor:relaxed:


95 Kommentarer

:slight_smile: God og vigtigt info Kasper Tak. 

Omdømme 7
Badge +9

:slight_smile: God og vigtigt info Kasper Tak. 

Hej @lordfynbo 

Dejligt at læse, selv tak!:relaxed:

Rigtig god dag og weekend.

:slight_smile: God og vigtigt info Kasper Tak. 

Hej @lordfynbo 

Dejligt at læse, selv tak!:relaxed:

Rigtig god dag og weekend.

:slight_smile: Tak og i ligemåde 

spørger bare hvis man har 2 mail hvorfor kan jeg så ikke skifte fra den ene til den anden uden at skulle logge af og på,for atskifte

 

Omdømme 7
Badge +9

spørger bare hvis man har 2 mail hvorfor kan jeg så ikke skifte fra den ene til den anden uden at skulle logge af og på,for atskifte

 

Hej @lizard 

Det lyder ikke som om, at dine to mailadresser hos YouSee er tilknyttet samme login. For har du flere mailadresser på samme login, så burde du også på webmail.yousee.dk, kunne vælge, hvilken postkasse du vil ind. 

Tag gerne fat i vores tekniske support eller chat (nede i højre hjørne), så vi kan hjælpe dig med at løse problemet:relaxed:

Min Onkel forsøgte at fortælle om sit manglende Pop3 password til support tlf… uden held, de henvist ham bare til de online formularer hvor man jo så ikke kan løse den opgave selv…
Problemet for ham er at koden står ind i et mailprograms indstillinger på en gl. bærbar han nu har skiftet ud med en ny PC. Så han kan kun logge på mailen fra den gl. bærbar. 

Hans mailboks er ikke tilknyttet og han har kun kørt via Pop3, så nu forsøger jeg at hjælpe ham over på den nye PC.  Men vi kommer lidt til kort når tlf. sup. ikke rigtigt kan hjælpe med nyt kodeord til Pop3.
(tror ikke helt han formår at fortælle supporten at det handler om en gl. mail konto og pop3 og tlf. sup. forstår det ej heller..)

Så vil lige høre om det “kun” er Pop3 kodeordet han mangler når han får disse meddelelser når han forsøger at tilknytte sin Pop3 til det “nye” Yousee mail-system?
 

 

:slight_smile: Hej er et link her  https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/tilknyt-din-mail-til-login     Med fremgangs måde. hvis det er brugbart. 

God dag-

:slight_smile: Hej er et link her  https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/tilknyt-din-mail-til-login     Med fremgangs måde. hvis det er brugbart. 

God dag-

Tak for forslaget.
Men det netop der vi ender hvor den siger vi skal kontakt support...(som så ikke forstår ham 🙂 )

Det var mere et spørgsmål til om ovenstående billede er kodeords relateret eller noget helt andet.

 

:slight_smile: Ja ok Måske nogle, af Superbrugerne herinde har et forslag Jano59.

Eller youSee Forum Team, når de kommer forbi herinde.

God dag

@lordfynbo Det håber jeg :)

Men vi kommer nok til at ringe til supporten, hvor jeg kan overtage telefonen når han ringer op.
De ville ikke ringe mig op da han bedte dem om det.

Forhåbentligt er det “bare” password der skal resettes, vores ældste har det ikke for nemt med den “fagre nye verden”

@lordfynbo Det håber jeg :)

Men vi kommer nok til at ringe til supporten, hvor jeg kan overtage telefonen når han ringer op.
De ville ikke ringe mig op da han bedte dem om det.

Forhåbentligt er det “bare” password der skal resettes, vores ældste har det ikke for nemt med den “fagre nye verden”

:slight_smile: Ja dette her er vel hellere ikke brugbart https://id.yousee.dk/standalone/forgot/password 

Der er så selvfølgelige denne mulighed, at den Browser der har været. brugt eller bruges husker.

Brugernavn og adgangskode. Under indstillinger i Browseren.  

Ja hvis intet vil lykkes, er youSee Support en god løsning-

@lordfynbo Nej desværre så er Pop3 kodeord ikke noget der ligger i en browser (normalt).
Det vil oftest ligge inde i indstillingerne på de enkelte mail programmer. I dette tilfælde Live Mail fra Microsoft. det et Gammelt mail program, men det kan stadig kører på Win10.
Og det har intet med Windows, programmer at gøre, det er ren Pop3 konto ting eller noget helt 3de i forbindelse med at linke Pop3 til Yousee “ny” mail.

 

@lordfynbo Nej desværre så er Pop3 kodeord ikke noget der ligger i en browser (normalt).
Det vil oftest ligge inde i indstillingerne på de enkelte mail programmer. I dette tilfælde Live Mail fra Microsoft. det et Gammelt mail program, men det kan stadig kører på Win10.
Og det har intet med Windows, programmer at gøre, det er ren Pop3 konto ting eller noget helt 3de i forbindelse med at linke Pop3 til Yousee “ny” mail.

 

Nej jeg er med :slight_smile: Prøv at høre hvilket Support siger. 

Omdømme 2
Badge +1

Problemstilling: spamfilter virker ikke efter hensigten :unamused:

Problemet er, at jeg gentagne gange har markeret mails i spammappen, som ikke-spam. Men de ryger stadig i spammappen, så jeg skal ind hver dag for at kontrollere, om der er mail fra de samme afsendere.

Og det er ikke nogle med kryptiske mail-adresser, det er såmænd bare “Gør Det Selv” - “Billig Arbejdstøj”-”Harald Nyborg” osv.

Mvh.

Omdømme 7
Badge +9

Problemstilling: spamfilter virker ikke efter hensigten :unamused:

Problemet er, at jeg gentagne gange har markeret mails i spammappen, som ikke-spam. Men de ryger stadig i spammappen, så jeg skal ind hver dag for at kontrollere, om der er mail fra de samme afsendere.

Og det er ikke nogle med kryptiske mail-adresser, det er såmænd bare “Gør Det Selv” - “Billig Arbejdstøj”-”Harald Nyborg” osv.

Mvh.

Hej @Quasimodo 

Det lyder helt klart irriterende hvad du beskriver her:frowning2:

Vi er naturligvis løbende opmærksomme på spamfilteret og hvordan dette fungerer. 

Du kan prøve følgende guide, hvor du også registrerer i webmail, hvilke mailadresser, der ikke er spam - se punkt 5-7: https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Hvis dette ikke hjælper, kan du skrive til postmaster@ - skriv hvad din egen mailadresse hedder efter @’et. Postmaster skal vide, hvilke mailadresser, der lander forkert i spammappen.Så bliver der set på det:relaxed:

God dag.
 

Opdateret:
Mailadresse til postmaster: postmaster@mail.dk.

Omdømme 7
Badge +9

Blot til info, har jeg opdateret denne tråd med lidt om spamfilteret:relaxed:

 

Min Onkel forsøgte at fortælle om sit manglende Pop3 password til support tlf… uden held, de henvist ham bare til de online formularer hvor man jo så ikke kan løse den opgave selv…
Problemet for ham er at koden står ind i et mailprograms indstillinger på en gl. bærbar han nu har skiftet ud med en ny PC. Så han kan kun logge på mailen fra den gl. bærbar. 

Hans mailboks er ikke tilknyttet og han har kun kørt via Pop3, så nu forsøger jeg at hjælpe ham over på den nye PC.  Men vi kommer lidt til kort når tlf. sup. ikke rigtigt kan hjælpe med nyt kodeord til Pop3.
(tror ikke helt han formår at fortælle supporten at det handler om en gl. mail konto og pop3 og tlf. sup. forstår det ej heller..)

Så vil lige høre om det “kun” er Pop3 kodeordet han mangler når han får disse meddelelser når han forsøger at tilknytte sin Pop3 til det “nye” Yousee mail-system?

…..


Fik personlige data fra Onklen og ringe til 70704040 fik en Sammy i røret så var super kompetent og løste problemet straks.  Fik SMS dagen efter med nyt PW til Pop3 kontoen samt linket mailkontoen til webmailen.  Og på toppen så tror jeg også jeg fik løst en udfordring med ustabilt internet via vores Yousee Bredbånds router.

 

Min Onkel forsøgte at fortælle om sit manglende Pop3 password til support tlf… uden held, de henvist ham bare til de online formularer hvor man jo så ikke kan løse den opgave selv…
Problemet for ham er at koden står ind i et mailprograms indstillinger på en gl. bærbar han nu har skiftet ud med en ny PC. Så han kan kun logge på mailen fra den gl. bærbar. 

Hans mailboks er ikke tilknyttet og han har kun kørt via Pop3, så nu forsøger jeg at hjælpe ham over på den nye PC.  Men vi kommer lidt til kort når tlf. sup. ikke rigtigt kan hjælpe med nyt kodeord til Pop3.
(tror ikke helt han formår at fortælle supporten at det handler om en gl. mail konto og pop3 og tlf. sup. forstår det ej heller..)

Så vil lige høre om det “kun” er Pop3 kodeordet han mangler når han får disse meddelelser når han forsøger at tilknytte sin Pop3 til det “nye” Yousee mail-system?

…..


Fik personlige data fra Onklen og ringe til 70704040 fik en Sammy i røret så var super kompetent og løste problemet straks.  Fik SMS dagen efter med nyt PW til Pop3 kontoen samt linket mailkontoen til webmailen.  Og på toppen så tror jeg også jeg fik løst en udfordring med ustabilt internet via vores Yousee Bredbånds router.

 

:slight_smile: Hej ved  ikke det om er brugbart. https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

God dag 

Omdømme 2
Badge +1

Hej Kasper

Nu har jeg prøvet at kontakte “postmaster”, håber det afhjælper mine problemer med spammail.

Men det er lidt kryptisk, det du har skrevet:

Hvis du oplever problemer med spamfilteret trods du har fulgt guiden, så er du velkommen til at skrive direkte til YouSee Postmaster. Skriv til postmaster@ - skriv hvad din egen mailadresse hedder efter @’et. Oplys i din mail til postmaster, hvilke mailadresser, som enten ikke lander i spam mappen eller lander der ved en fejl.

Hvis min mail hedder xxx@mail.dk. Skal det så stå sådan her: postmaster@xxx@mail.dk, eller sådan her: postmaster@mail.dk :thinking:

Mvh.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Quasimodo 

Det er sidstnævnte der menes! :relaxed:
 

Tak for din feedback. 


God weekend.

Omdømme 2
Badge +1

Hej @Quasimodo 

Det er sidstnævnte der menes! :relaxed:
 

Tak for din feedback. 


God weekend.


Jo tak i lige måde Kasper :ok_hand_tone2:

I followed the procedure to set up the email in microsoft outlook exactly as you have it in the guide but it does not allow me to log in.My email address ends to mail.dk.I used this guidehttps://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail/outlook-2013

 

Thanks for any help

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Go into Outlook and give us your setup. 

step by step here

https://prnt.sc/tso8fh

https://prnt.sc/tso8rn

https://prnt.sc/tso8za

 

yousee pop3 and smtp below

https://prnt.sc/tsod7m

Omdømme 6
Badge +1

Server, ports and cryptation looks fine. Try another password with Mailindstillinger on Mit YouSee. 

Besvar