Få hjælp til YouSee Mail


Omdømme 7
Badge +7

YouSee Mail er et bredt emne og derfor vil vi gerne lave en tråd her på forum, der favner bredt, hvor du kan få hjælp og få et godt overblik i forhold til YouSee Mail:relaxed:

Forhåbentlig kan tråden hjælpe dig der kommer forbi og har brug for hjælp til YouSee Mail.

Husk, at du også kan finde hjælpe til YouSee mail på YouSee.dk:
https://kundeservice.yousee.dk/mail

Hvis du har forslag til udvidelse af denne artikel eller brug for at drøfte en problemstilling, du oplever i forbindelse med YouSee Mail, så skriv gerne i tråden nedenfor. Så kan vi sammen lave en god forumtråd omkring YouSee Mail! :muscle_tone1::raised_hands_tone1:

 

 

YouSee Webmail:

 

Den første del af denne tråd, tager udgangspunkt i adgang til den webbaserede mailadgang, altså YouSee Webmail.


Hvordan opretter jeg et YouSee Login?

For at kunne bruge YouSee’s tjenester, skal du have et YouSee login. Det gælder også YouSee Mail. Se her, hvordan du opretter et YouSee Login: 
https://kundeservice.yousee.dk/login-og-mit-yousee/login/opret-login/mit-yousee-og-tjenester

 

Hvordan opretter jeg en YouSee mail?

På Mit YouSee kan du oprette en Mailkonto under Mailindstillinger. Se her hvordan du opretter en YouSee Mailkonto:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opret-mail-adgang

 

Hvordan logger jeg ind på YouSee webmail?

Du logger ind på YouSee webmail via dette link eller inde fra Mit YouSee:
https://profil.yousee.dk/?context=mail

 

Jeg har en mailkonto, men jeg kan ikke se den på Mit YouSee - hvad gør jeg? 

I dette tilfælde, skal du tilknytte mailkontoen til dit YouSee Login. Se her, hvordan det gøres:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/tilknyt-din-mail-til-login

 

Jeg kommer ikke videre fra mailoversigten på Mit YouSee, så jeg kan læse mine mails, hvorfor?

Dette skyldes i langt de fleste tilfælde, at du har en mailkonto sat op i et mailprogram (f.eks. Outlook), hvor koden ikke er opdateret. Du skal derfor have tilrettet adgangkoden i din mailkonto eller slette mailkontoen helt, hvis du ikke har brug for den. 

Sådan skifter du adgangskode til din mailboks (POP3 koden): https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

 

 

Opsætning af YouSee Mail (i mailklient):

 

Hvordan opsætter jeg min mailkonto i Outlook eller andet program? 

Du finder guides til at opsætte din mail i et program her: 
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail
 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske koden, som jeg skal bruge til mit mailprogram?

Du kan ændre koden til mailboksen inde på Mit YouSee under Mailindstillinger:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

 

Spamfilteret:

 

YouSee mailplatform har naturligvis et spamfilter. Dette bliver løbende opdateret og forbedret, så det fungerer bedst muligt.

Du har mulighed for at indstille spamfilteret manuelt, hvis du ønsker at markere nogle mails som spam, eller hvis der er mails, som lander i spammappen, men som reelt ikke er spam. 

Her findes en guide til indstilling af spamfilteret:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

OBS: Vi ved, at der lige nu kan være udfordringer med manuel indstilling af spamfilteret:

Hvis du oplever problemer med spamfilteret trods du har fulgt guiden, så er du velkommen til at skrive direkte til YouSee Postmaster. Skriv til postmaster@ - skriv hvad din egen mailadresse hedder efter @’et. Oplys i din mail til postmaster, hvilke mailadresser, som enten ikke lander i spam mappen eller lander der ved en fejl.

 

Denne tråd opdateres løbende...


39 Kommentarer

Omdømme 2

Nej selvfølgelig sker det ikke. Jeg er ikke teknisk dum. Både mobil og tablet er sat op, til ikke slette på serveren. De når ikke engang at komme ind på Webmail. Heller ikke skal jeg  se efter dem i Spam, der er kun andre mails, der ikke er Spam.. 

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har sat den op på Thunderbird. Endvidere mobil og android 

Hej Basso 

Kunne det tænkes, at du får åbnet mail kontoen på en af disse enheder, som så trækker dine mails ud på denne og du så forventer den også kommer frem på nogle af de andre? Det vil den nemlig ikke gøre, medmindre man sætter den til at gemme en kopi på serveren/webmailen.

Du kan prøve at køre med YouSee webmail i noget tid og se om problemet stadig forekommer.

I sidste ende skal du have fat i vores tekniske support, så du kan få det fejlmeldt og undersøgt nærmere. 

Omdømme 2

Jeg har sat den op på Thunderbird. Endvidere mobil og android 

Omdømme 5
Badge +5

Hvad sker der med Yousee?

Jeg har oplevet en del mails, der bare bliver slettet og ikke kommer videre. De ryger ikke engang i Spam, men direkte slettes.. Vigtige mails. Typisk, hvis man køber varer eller lignende. Nu har det været ved at koste to klasser en lejrtyr, da vandrehjemmets svar på mail, bare ikke kom frem, men forsvandt!!!!!

Useriøst og  latterligt. Et er mine nyhedsbreve ryger direkte i Spam!!!!!!!

Længe leve Gmail

 Hvis du opdager, at mails er slettet eller oplever anden mærkelig aktivitet.

Ville jeg givet nok, kontakte youSee kundeservice.  

Omdømme 7
Badge +7

Hej Basso 

Jeg er i tvivl om hvad du mener, men hvis du ikke har sat kontoen op i en mailklient, som mailsne evt. kunne været hevet ud af serveren fra, så vil jeg anbefale at kontakte vores tekniske support på tlf. 70704040, så vi kan få det fejlmeldt. 

Omdømme 2

Det sker fra Yousee. De ligger ikke engang på webmail eller Spamboksen på webmail

Omdømme 7
Badge +7

Hej Basso 

Det lyder mærkeligt og ganske irriterende hvad du beskriver her:frowning2:

Oplever du dette på webmailen eller har du sat din mailkonto op i et mailprogram, som f.eks. Outlook? 

 

Omdømme 2

Hvad sker der med Yousee?

Jeg har oplevet en del mails, der bare bliver slettet og ikke kommer videre. De ryger ikke engang i Spam, men direkte slettes.. Vigtige mails. Typisk, hvis man køber varer eller lignende. Nu har det været ved at koste to klasser en lejrtyr, da vandrehjemmets svar på mail, bare ikke kom frem, men forsvandt!!!!!

Useriøst og  latterligt. Et er mine nyhedsbreve ryger direkte i Spam!!!!!!!

Længe leve Gmail

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper

Hej igen. Jeg har desværre stadigvæk de samme problemer med ikke-spam. Selvom jeg har mailet postmaster@mail.dk 3 gange, med de afsendere som ryger i spammappen, er der intet sket.

Første gang jeg mailede dem, var for 14 dage siden, så jeg håber på, at de snart når ned i bunken til min henvendelse. :thinking:

Mvh. Troels

Hej Troels 

Du er ikke glemt og du vil snarest modtage svar fra Postmaster:slight_smile:

Jeg beklager ventetiden. 

Omdømme 7
Badge +7

When you logon do you remember having mailadress as username? 

i tried both , username and email address . Is not working

Hi @algade5 

You can try setting up a new account, without deleting the current. In outgoing, you can try to type in the login as well (email address + password for the mailbox). 

But are you sure, that you are changing the right password? It is not the password for the Mit YouSee login, but for the mailbox. 

Here is a guide to change it:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

Hope you have solved it already:slight_smile:

Omdømme 2
Badge

@Kasper 

Hej igen. Jeg har desværre stadigvæk de samme problemer med ikke-spam. Selvom jeg har mailet postmaster@mail.dk 3 gange, med de afsendere som ryger i spammappen, er der intet sket.

Første gang jeg mailede dem, var for 14 dage siden, så jeg håber på, at de snart når ned i bunken til min henvendelse. :thinking:

Mvh. Troels

When you logon do you remember having mailadress as username? 

i tried both , username and email address . Is not working

i change the password , is not working

Omdømme 6
Badge +3

When you logon do you remember having mailadress as username? 

Omdømme 6
Badge +3

Server, ports and cryptation looks fine. Try another password with Mailindstillinger on Mit YouSee. 

step by step here

https://prnt.sc/tso8fh

https://prnt.sc/tso8rn

https://prnt.sc/tso8za

 

yousee pop3 and smtp below

https://prnt.sc/tsod7m

Omdømme 7
Badge +7

Go into Outlook and give us your setup. 

I followed the procedure to set up the email in microsoft outlook exactly as you have it in the guide but it does not allow me to log in.My email address ends to mail.dk.I used this guidehttps://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail/outlook-2013

 

Thanks for any help

 

 

 

 

Omdømme 2
Badge

Hej @Quasimodo 

Det er sidstnævnte der menes! :relaxed:
 

Tak for din feedback. 


God weekend.


Jo tak i lige måde Kasper :ok_hand_tone2:

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Quasimodo 

Det er sidstnævnte der menes! :relaxed:
 

Tak for din feedback. 


God weekend.

Omdømme 2
Badge

Hej Kasper

Nu har jeg prøvet at kontakte “postmaster”, håber det afhjælper mine problemer med spammail.

Men det er lidt kryptisk, det du har skrevet:

Hvis du oplever problemer med spamfilteret trods du har fulgt guiden, så er du velkommen til at skrive direkte til YouSee Postmaster. Skriv til postmaster@ - skriv hvad din egen mailadresse hedder efter @’et. Oplys i din mail til postmaster, hvilke mailadresser, som enten ikke lander i spam mappen eller lander der ved en fejl.

Hvis min mail hedder xxx@mail.dk. Skal det så stå sådan her: postmaster@xxx@mail.dk, eller sådan her: postmaster@mail.dk :thinking:

Mvh.

 

Omdømme 5
Badge +5

Min Onkel forsøgte at fortælle om sit manglende Pop3 password til support tlf… uden held, de henvist ham bare til de online formularer hvor man jo så ikke kan løse den opgave selv…
Problemet for ham er at koden står ind i et mailprograms indstillinger på en gl. bærbar han nu har skiftet ud med en ny PC. Så han kan kun logge på mailen fra den gl. bærbar. 

Hans mailboks er ikke tilknyttet og han har kun kørt via Pop3, så nu forsøger jeg at hjælpe ham over på den nye PC.  Men vi kommer lidt til kort når tlf. sup. ikke rigtigt kan hjælpe med nyt kodeord til Pop3.
(tror ikke helt han formår at fortælle supporten at det handler om en gl. mail konto og pop3 og tlf. sup. forstår det ej heller..)

Så vil lige høre om det “kun” er Pop3 kodeordet han mangler når han får disse meddelelser når han forsøger at tilknytte sin Pop3 til det “nye” Yousee mail-system?

…..


Fik personlige data fra Onklen og ringe til 70704040 fik en Sammy i røret så var super kompetent og løste problemet straks.  Fik SMS dagen efter med nyt PW til Pop3 kontoen samt linket mailkontoen til webmailen.  Og på toppen så tror jeg også jeg fik løst en udfordring med ustabilt internet via vores Yousee Bredbånds router.

 

:slight_smile: Hej ved  ikke det om er brugbart. https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

God dag 

Min Onkel forsøgte at fortælle om sit manglende Pop3 password til support tlf… uden held, de henvist ham bare til de online formularer hvor man jo så ikke kan løse den opgave selv…
Problemet for ham er at koden står ind i et mailprograms indstillinger på en gl. bærbar han nu har skiftet ud med en ny PC. Så han kan kun logge på mailen fra den gl. bærbar. 

Hans mailboks er ikke tilknyttet og han har kun kørt via Pop3, så nu forsøger jeg at hjælpe ham over på den nye PC.  Men vi kommer lidt til kort når tlf. sup. ikke rigtigt kan hjælpe med nyt kodeord til Pop3.
(tror ikke helt han formår at fortælle supporten at det handler om en gl. mail konto og pop3 og tlf. sup. forstår det ej heller..)

Så vil lige høre om det “kun” er Pop3 kodeordet han mangler når han får disse meddelelser når han forsøger at tilknytte sin Pop3 til det “nye” Yousee mail-system?

…..


Fik personlige data fra Onklen og ringe til 70704040 fik en Sammy i røret så var super kompetent og løste problemet straks.  Fik SMS dagen efter med nyt PW til Pop3 kontoen samt linket mailkontoen til webmailen.  Og på toppen så tror jeg også jeg fik løst en udfordring med ustabilt internet via vores Yousee Bredbånds router.

 

Omdømme 7
Badge +7

Blot til info, har jeg opdateret denne tråd med lidt om spamfilteret:relaxed:

 

Omdømme 7
Badge +7

Problemstilling: spamfilter virker ikke efter hensigten :unamused:

Problemet er, at jeg gentagne gange har markeret mails i spammappen, som ikke-spam. Men de ryger stadig i spammappen, så jeg skal ind hver dag for at kontrollere, om der er mail fra de samme afsendere.

Og det er ikke nogle med kryptiske mail-adresser, det er såmænd bare “Gør Det Selv” - “Billig Arbejdstøj”-”Harald Nyborg” osv.

Mvh.

Hej @Quasimodo 

Det lyder helt klart irriterende hvad du beskriver her:frowning2:

Vi er naturligvis løbende opmærksomme på spamfilteret og hvordan dette fungerer. 

Du kan prøve følgende guide, hvor du også registrerer i webmail, hvilke mailadresser, der ikke er spam - se punkt 5-7: https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Hvis dette ikke hjælper, kan du skrive til postmaster@ - skriv hvad din egen mailadresse hedder efter @’et. Postmaster skal vide, hvilke mailadresser, der lander forkert i spammappen.Så bliver der set på det:relaxed:

God dag.

Besvar