Mail

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)

Få hjælp til YouSee Mail (tidligere TDC Mail)
Omdømme 7
Badge +9

YouSee Mail (tidligere TDC Mail) er et bredt emne og derfor har vi lavet en tråd her på forum, hvor du kan få hjælp og et godt overblik i forhold til YouSee Mail tjenesten.

Hvis tråden ikke indeholder det du ledte efter, så er du meget velkommen til at skrive en kommentar i kommentarfeltet, nederst på denne side. 
 

YouSee Webmail

Den første del af denne tråd, tager udgangspunkt i adgang til den webbaserede mailadgang, altså YouSee Webmail.


Hvordan opretter jeg et YouSee Login?

For at kunne bruge YouSee’s tjenester, skal du have et YouSee login. Det gælder også YouSee Webmail.
Sådan opretter du et YouSee Login

 

Hvordan opretter jeg en YouSee mail?

På Mit YouSee kan du oprette en mailkonto under Mailindstillinger.
Sådan opretter du en mailkonto

 

Hvordan logger jeg ind på YouSee webmail?

Du logger ind på YouSee webmail her

 

Jeg har en mailkonto, men jeg kan ikke se den på Mit YouSee - hvad gør jeg? 

I dette tilfælde, skal du tilknytte mailkontoen til dit YouSee login.
Sådan tilknytter du din mailkonto til dit YouSee login

 

Jeg kommer ikke videre fra mailoversigten på Mit YouSee, så jeg kan læse mine mails, hvorfor?

Dette skyldes i langt de fleste tilfælde, at du har en mailkonto sat op i et mail program (f.eks. Outlook), hvor koden ikke er opdateret. Du skal derfor have tilrettet adgangkoden i din mailkonto eller slette mailkontoen helt, hvis du ikke har brug for den. Bemærk, at når du sletter en mailkonto i dit mail program, så mister du dine mails, hvis du ikke har valgt, at mailprogrammet skal lade en kopi af mailen blive på serveren. 
Sådan skifter du adgangskode til din mailboks (POP3 koden)

 

Opsætning af YouSee Mail (i mailklient)

Den anden del af tråden, tager udgangspunkt i YouSee mail opsat i et mailprogram (mailklient)

 

Hvordan opsætter jeg min mailkonto i Outlook eller andet program? 

Du finder guides til at opsætte din mail i et program her
 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske koden, som jeg skal bruge til mit mailprogram (POP3 koden)?

Du kan ændre koden til mailboksen inde på Mit YouSee under Mailindstillinger:
Sådan ændrer du koden til dit mail program (POP3 koden)

 

Spamfilteret

YouSee mailplatform har naturligvis et spamfilter. Du har mulighed for at indstille spamfilteret manuelt, hvis du ønsker at markere nogle mails som spam, eller hvis der er mails, som lander i spammappen, men som reelt ikke er spam. 
Her findes en guide til indstilling af spamfilteret

 

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til YouSee mail, så er du meget velkommen til at skrive i kommentarsporet nedenfor:relaxed:


95 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1

When you logon do you remember having mailadress as username? 

i change the password , is not working

When you logon do you remember having mailadress as username? 

i tried both , username and email address . Is not working

Omdømme 2
Badge +1

@Kasper 

Hej igen. Jeg har desværre stadigvæk de samme problemer med ikke-spam. Selvom jeg har mailet postmaster@mail.dk 3 gange, med de afsendere som ryger i spammappen, er der intet sket.

Første gang jeg mailede dem, var for 14 dage siden, så jeg håber på, at de snart når ned i bunken til min henvendelse. :thinking:

Mvh. Troels

Omdømme 7
Badge +9

When you logon do you remember having mailadress as username? 

i tried both , username and email address . Is not working

Hi @algade5 

You can try setting up a new account, without deleting the current. In outgoing, you can try to type in the login as well (email address + password for the mailbox). 

But are you sure, that you are changing the right password? It is not the password for the Mit YouSee login, but for the mailbox. 

Here is a guide to change it:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

Hope you have solved it already:slight_smile:

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

Hej igen. Jeg har desværre stadigvæk de samme problemer med ikke-spam. Selvom jeg har mailet postmaster@mail.dk 3 gange, med de afsendere som ryger i spammappen, er der intet sket.

Første gang jeg mailede dem, var for 14 dage siden, så jeg håber på, at de snart når ned i bunken til min henvendelse. :thinking:

Mvh. Troels

Hej Troels 

Du er ikke glemt og du vil snarest modtage svar fra Postmaster:slight_smile:

Jeg beklager ventetiden. 

Omdømme 2

Hvad sker der med Yousee?

Jeg har oplevet en del mails, der bare bliver slettet og ikke kommer videre. De ryger ikke engang i Spam, men direkte slettes.. Vigtige mails. Typisk, hvis man køber varer eller lignende. Nu har det været ved at koste to klasser en lejrtyr, da vandrehjemmets svar på mail, bare ikke kom frem, men forsvandt!!!!!

Useriøst og  latterligt. Et er mine nyhedsbreve ryger direkte i Spam!!!!!!!

Længe leve Gmail

Omdømme 7
Badge +9

Hej Basso 

Det lyder mærkeligt og ganske irriterende hvad du beskriver her:frowning2:

Oplever du dette på webmailen eller har du sat din mailkonto op i et mailprogram, som f.eks. Outlook? 

 

Omdømme 2

Det sker fra Yousee. De ligger ikke engang på webmail eller Spamboksen på webmail

Omdømme 7
Badge +9

Hej Basso 

Jeg er i tvivl om hvad du mener, men hvis du ikke har sat kontoen op i en mailklient, som mailsne evt. kunne været hevet ud af serveren fra, så vil jeg anbefale at kontakte vores tekniske support på tlf. 70704040, så vi kan få det fejlmeldt. 

Hvad sker der med Yousee?

Jeg har oplevet en del mails, der bare bliver slettet og ikke kommer videre. De ryger ikke engang i Spam, men direkte slettes.. Vigtige mails. Typisk, hvis man køber varer eller lignende. Nu har det været ved at koste to klasser en lejrtyr, da vandrehjemmets svar på mail, bare ikke kom frem, men forsvandt!!!!!

Useriøst og  latterligt. Et er mine nyhedsbreve ryger direkte i Spam!!!!!!!

Længe leve Gmail

 Hvis du opdager, at mails er slettet eller oplever anden mærkelig aktivitet.

Ville jeg givet nok, kontakte youSee kundeservice.  

Omdømme 2

Jeg har sat den op på Thunderbird. Endvidere mobil og android 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har sat den op på Thunderbird. Endvidere mobil og android 

Hej Basso 

Kunne det tænkes, at du får åbnet mail kontoen på en af disse enheder, som så trækker dine mails ud på denne og du så forventer den også kommer frem på nogle af de andre? Det vil den nemlig ikke gøre, medmindre man sætter den til at gemme en kopi på serveren/webmailen.

Du kan prøve at køre med YouSee webmail i noget tid og se om problemet stadig forekommer.

I sidste ende skal du have fat i vores tekniske support, så du kan få det fejlmeldt og undersøgt nærmere. 

Omdømme 2

Nej selvfølgelig sker det ikke. Jeg er ikke teknisk dum. Både mobil og tablet er sat op, til ikke slette på serveren. De når ikke engang at komme ind på Webmail. Heller ikke skal jeg  se efter dem i Spam, der er kun andre mails, der ikke er Spam.. 

Badge

Hvis man læser mail fx. på sin telefon, så undrer det mig at Yousee har implementeret en mekanisme, som fx forløber således:
1. man ændre sit pw i Mit Yousee
2. telefonen sender et gammelt pw
3. yousee lukker ned for mailkontoen (fordi Yousee tror at man bliver hacket?)
4. man kan nu ikke komme ind til sine mails fra Mit Yousee (webmail). Man får ikke engang at vide hvad der kan være galt. Man får bare samme skærmbillede tilbage - om og om igen
Hvis man ikke får den ide at telefonen er synderen, er man jo ret forvirret nu. Hvordan skal man regne ud at man først skal skifte pw på sin telefon, for at webmail virker?
Jeg vil meget gerne høre hvorfor Yousee har implementeret denne mekanisme.

mvh Keld
 

Omdømme 7
Badge +9

4. Har ikke selv oplevet problemet, men din mail konto bør kun blive blokeret i op til 2 timer. Du bør få en fejlkode, som kan googles. Her får du en nærmere beskrivelse af problemet. 

Omdømme 7
Badge +9

Her er fejlkoderne: https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/kan-ikke-sende-mail-fejlbesked

 

Omdømme 1
Badge

Hej Kasper,

 

Jeg kan se der er kommet en fin ny version af webmail. Den indeholder sørme også kalender og kontakter.

Mit spørgsmål er:

Kan jeg tilføje kalenderen og kontakterne Microsoft Outlook ligesom jeg kan tilføje e-mailen som IMAP eller POP3?

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Groundhog 


Det er da et fremragende spørgsmål - det undersøger jeg lige med vores Postmaster 😊

Jeg vender tilbage til dig når jeg har fået svar. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Groundhog 

Jeg beklager den lange ventetid, men jeg har nu fået svar. 

Det er desværre ikke muligt at hente kalender og kontakter i Outlook - men vi har meldt det videre som et ønske til vores mailleverandør. 

Ha’ en god dag. 

Trods talløse henvendelser til yousee, er de ikke i stand til at hjælpe - måske nogen her ved noget? Når jeg prøver at sende en mail fra min klient (Thunderbird), bliver den ikke sendt, men kommer med en besked om “client host rejected: service refused due to bad behavior”. Det hjælper ikke at skifte password. Sådan har det været i over et halvt år. Det har ikke hjulpet at oprette en ny emailadresse. på Outlook, får jeg slet ikke lov til at oprette min emailadresse.

Omdømme 7
Badge +9

Der er faktisk en tråd om det her.

 

Omdømme 7
Badge +9

Trods talløse henvendelser til yousee, er de ikke i stand til at hjælpe - måske nogen her ved noget? Når jeg prøver at sende en mail fra min klient (Thunderbird), bliver den ikke sendt, men kommer med en besked om “client host rejected: service refused due to bad behavior”. Det hjælper ikke at skifte password. Sådan har det været i over et halvt år. Det har ikke hjulpet at oprette en ny emailadresse. på Outlook, får jeg slet ikke lov til at oprette min emailadresse.

Hej @juleaben1 

Så du kan slette ikke sende fra nogle klienter? 

Virker webmailen fint nok?

hy

Omdømme 1
Badge +1

Så fik jeg problemer med mail, der var kommet en email om at vi skal opdatere portene til mail, dvs. til indgående og udgående, de gamle porte virker stadig men på et tidspunkt stopper de og så kan man ikke længere modtage eller sende før man har opdateret.

Det gik jeg så igang med, på min mobil lykkedes det fint med port 995 (indgående) og 465 (udgående) som er de porte der skal benyttes ifølge vejledningen her: Sådan opdaterer du din mailopsætning i Outlook (yousee.dk)

Men på min computer i mit mail program (Em Client hedder den jeg benytter) der ville den ikke godtage de nye porte, den kunne ikke få forbindelse. Ringede så til yousee support og han mente jeg skulle snakke med dem hvis mail program jeg benytter (Em Client) men ved ikke om det vil hjælpe noget da det er yousee der ændrer til nye porte, så tror ikke de kan gøre så meget ved det. Den gamle port til udgående hed 587 men den nye som står i vejledningen hedder 465, han sagde så ham ved support at 587 var den rigtige ifølge det han havde stående, så enten har han forkerte oplysninger eller også er porten i vejledningen forkert. Dog virkede begge de nye porte fint gennem min mobil, der kunne jeg fint sende og modtage. Han sagde så hvis port 465 virkede fint på mobil skulle jeg bare bruge den.

Er der nogen af jer der har opdateret til de nye porte som oplever problemer? Jeg skal have ændret hos mine forældre også på et tidspunkt så må jeg se om det virker hos dem, de benytter outlook. Virker det heller ikke hos dem må der være en fejl hos yousee.

Besvar