Svar

Android 7 virker ikke


Her slut februar 2020 kommer “afspilning er ikke understøttet på denne enhed” på en Tv box med Android 7.1.2, som ellers altid har virket med Yousee  og stadig virker med Netflix, DR og alt andet. Andet forsøg giver altid “Der opstod en intern fejl 1”.

Uden success er box factory reset, alt er geninstalleret og nyeste Yousee app er downloaded. Box har kablet internet med 100Mb hastighed iflg. speedtest.

Det må være Yousee app som er ændret, kan det passe at Android 7 nu er skippet? Der må være mange tv bokse og smart Tv der så har problemer.

TV box er w95 med quad core Cortex-A53 + Mali 450mp5 GPU med 4K hdmi.

Med venlig hilsen

 

icon

Bedste svar af Radiomanden 28 februar 2021, 13:00

 

Nougat V 7.0 - 7.1.2 er ikke længere understøttet https://en.m.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

 

Nougat V 7.0 - 7.1.2 er ikke længere understøttet https://en.m.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Omdømme 7
Badge +6

Ja man skal egentlig op på Android 9 i dag for at være helt med på dupperne ang. samtlige apps.

Det er også den der typisk vil være på alle de Android bokse der sælges i dag, nogle enkelte af den type Android bokse som W95’eren er lige frem allerede blevet opgraderet til at have Android 10 for at være helt på forkanten ang. Android.

En sådan boks der typisk kan findes med Android 10 er T95’eren.

 

Det lykkedes efter en del forsøg at finde en Android 9.0 firmware til en TX3Mini som virker i w95 boksen. Den samme hardware er solgt til en del forskellige firmaer. Upload af firmware skete med amlogic aml_burn tool med et særligt USB - USB kabel (han A til han A), det koster dog kun 20-30 kr.. Boksens reset knap holdes inde mens USB kabel sættes i midterste stik, og først når aml_burn har forbindelse sættes adapteren til w95 boksen.

Status var dog den samme - alt virkede pånær Yousee appen, enhed stadig “ikke understøttet”, hvorfor dog ikke vise en fejlårsag eller fejlkode?

Efter forsøgsvise ændringer i Android settings, herunder enabling af DRM, virkede alt!

Opdatering til Android var en god ide, så tak for den. DRM setting var ikke problemet på Android 7, det kørte fint indtil for nyligt. Jeg gætter på at Yousee har ændret ved DRM.

Lidt ressource tungt hvis alle med smart TV eller tv bokse skal skifte OK hardware ud hver andet år fordi det, i modsætning til fulde OS, ikke nemt eller overhovedet kan opdateres. Yousee skal ikke begrænse brug til de seneste versioner af sikkerhedsmæssige årsager, men selvfølgelig forståeligt at de ikke kan teste på alt.

 

Besvar