Spørgsmål

alle mine mails er forsvundet

Har lige åbnet min mail og alle mine mails i appelmail er forsvundet og har også prøvet webmail og det er samme problem. Alle mine mails er forsvundet

?

Denne tråd kan ikke kommenteres

15 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +5

Hej prøv at høre Teknisk Support på 70704040. De er til kl - 18.00                 https://kundeservice.yousee.dk/contactus?areaid=bd2bb0d1-9df6-4deb-a027-8d7250cbc5bb 

Er nogen stk herinde, som er rigtigt Skræppe til dette, Men er lige om de kommer forbi.

God dag

Omdømme 5
Badge +1

Har lige åbnet min mail og alle mine mails i appelmail er forsvundet og har også prøvet webmail og det er samme problem. Alle mine mails er forsvundet

?

Hvad mener du.. er det apple mail (icloud) eller youSee mail.

Omdømme 7
Badge +7

Dine webmails forsvinder som regel automatisk, når du henter dem ned på en mail klient. Du kan i mail klienten som regel sætte, hvor længe de gemmes på Webmail. Standard er ofte 14 dage. 

Omdømme 5
Badge +1

Dine webmails forsvinder som regel automatisk, når du henter dem ned på en mail klient. Du kan i mail klienten som regel sætte, hvor længe de gemmes på Webmail. Standard er ofte 14 dage. 

Det er så lidt afgørende om det er en IMAP eller POP konto, ved IMAP bliver de liggende på server til de slettes.

Det gør de også på min Gmail uden der er ændret noget.. den der 14 dage ved jeg ikke hvor du får den fra?

Omdømme 7
Badge +7

Mange mail klienter med POP3 lader mail ligge på serveren i f. eks. 14 dage før de slettes. 

Omdømme 5
Badge +1

Mange mail klienter med POP3 lader mail ligge på serveren i f. eks. 14 dage før de slettes. 

Det er ikke noget jeg har været ude for.. har f.eks mail på one.com, Gmail, samt youSee og det ligger der indtil jeg sletter det..

Bruger både POP3 og IMAP på forskellige konto..

Tilføjelse.. dvs. at jeg kan ikke tage 3 uger på ferie i Thailand, for så er min emails væk når jeg kommer hjem, synes du det lyder rigtigt?

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har diverse mail på G mail som har ligget i flere år, de slettes da ikke før jeg selv gør det, og hvorfor i alverden skulle de ikke det. En mailtjeneste er da intet værd hvis de forsvinder efter 2 uger.

Har også mail på en sekundær You See mail, de forsvinder da heller ikke efter en tid.

Omdømme 5
Badge +1

Jeg har diverse mail på G mail som har ligget i flere år, de slettes da ikke før jeg selv gør det, og hvorfor i alverden skulle de ikke det. En mailtjeneste er da intet værd hvis de forsvinder efter 2 uger.

Har også mail på en sekundær You See mail, de forsvinder da heller ikke efter en tid.

Det kan skabe forvirring og misledende information de indlæg der kommer nogen gange..

OG det er sagt på en pæn måde..

Omdømme 7
Badge +7

Det er ikke noget jeg har været ude for.. har f.eks mail på one.com, Gmail, samt youSee og det ligger der indtil jeg sletter det..

Tilføjelse.. dvs. at jeg kan ikke tage 3 uger på ferie i Thailand, for så er min emails væk når jeg kommer hjem, synes du det lyder rigtigt?

Du misforstår mig. Så længe du ikke bruger din POP3 mail klient slettes der ikke på serveren af mail klienten. YouSee har begrænset plads (2GB per konto). Derfor er POP3 med "kill"  efter f.eks. 14 dage en god ting. Ellers ville serveren løbe fuld. IMAP duer ikke rigtig med YouSee (selv om det virker) for de fleste på grund af den ringe plads hos YouSee. 

Omdømme 7
Badge +7

Det er derfor at YouSee mail kun bruges som en sekundær, der ligger ikke noget som er vigtigt. Dem der ligger fylder ikke meget.

Omdømme 5
Badge +1

Du misforstår mig. Så længe du ikke bruger din POP3 mail klient slettes der ikke på serveren af mail klienten. YouSee har begrænset plads (2GB per konto). Derfor er POP3 med "kill"  efter f.eks. 14 dage en god ting. Ellers ville serveren løbe fuld. IMAP duer ikke rigtig med YouSee (selv om det virker) for de fleste på grund af den ringe plads hos YouSee. 

Nu er det sådan, at jeg bruger et e-mail program som godt kan håndtere, at e-mail bliver liggende på POP3 serveren indtil jeg sletter dem (ikke youSee mail). Generelt er det sådan. at e-mails bliver liggende indtil du sletter dem, bortset fra youSee som du først omtaler nu.

Der kan også hurtig opstå misforståelse når du skriver noget som dette,

“Mange mail klienter med POP3 lader mail ligge på serveren i f. eks. 14 dage før de slettes”

Nu fremgår det så heller ikke om det var icloud mail eller youSee mail trådstarter omtaler.

”Der er tale om min YouSee-mail, som jeg har sat op med POP3 inden i min mail-klient på min iPhone. Den er sat op således at når jeg sletter mails fra telefonen, så bliver de på serveren. Så går jeg manuelt ind på webmailen og sletter det værste skrammel.

I går skulle jeg så tjekke min mail, og der var alle mails væk både i mail-klienten på telefonen OG på webmailen.

Jeg har skrevet med deres support via messenger, og de kan ikke gøre noget. De mener jeg enten selv har fået slettet dem eller at det måske er mailklienten, så jeg skal kontakte Apple. Men det giver jo ikke nogen mening, når klienten er sat op til IKKE at slette mails fra serveren. Men supporten kan ikke hjælpe. Så der er åbenbart ikke noget at gøre, eller også gider de bare ikke.”

Omdømme 7
Badge +7

You See kan ikke gendanne Mails når de er slettet på serveren.

Omdømme 6
Badge +5

Fandt dette ved ikke om det er brugbart. https://support.apple.com/da-dk/guide/iphone/iphb02be90ba/ios 

God dag

Omdømme 5
Badge +1

”Der er tale om min YouSee-mail, som jeg har sat op med POP3 inden i min mail-klient på min iPhone. Den er sat op således at når jeg sletter mails fra telefonen, så bliver de på serveren. Så går jeg manuelt ind på webmailen og sletter det værste skrammel.

I går skulle jeg så tjekke min mail, og der var alle mails væk både i mail-klienten på telefonen OG på webmailen.

Jeg har skrevet med deres support via messenger, og de kan ikke gøre noget. De mener jeg enten selv har fået slettet dem eller at det måske er mailklienten, så jeg skal kontakte Apple. Men det giver jo ikke nogen mening, når klienten er sat op til IKKE at slette mails fra serveren. Men supporten kan ikke hjælpe. Så der er åbenbart ikke noget at gøre, eller også gider de bare ikke.”

Det kunne give mening hvis din e-mail på Iphone er opsat til IMAP, for så ville e-mails være væk både på din Iphone og webmail hvis de blev slettet fra server, men idet du bruger POP3 på Iphone burde de ligge på din Iphone. Er du sikker på det er en POP3 konto du har opsat på Iphone?