Ny YouSee tv-boks


Omdømme 6
Badge +6



Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:


143 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvad sker der, hvis man har en købt boks og har et kort, så det virker på samme måde som YouSee Plus. Det koster 40 kr./md. På kortet er der gratis C More + to C More kanaler forsvinder det? Hvad med HBO Nordic via bredbåndsabonnement, som også kan ses på den gamle boks?

Omdømme 7
Badge +9
Tak for den info, da jeg tidligere i dag talte med en medarbejder i kundeservice var vedkommende ikke helt sikker på hverken hvad prisen ville være, eller om den virkelig også kommer på Mandag.

Han har dog sørget for at jeg får et nyt modem tilsendt som har 5GHz.

Får signal via Ringsted Antenneforening, hvad har de af aftaler med jer.? Der er allerede en vifte af rabatter via Foreningen på TV, Internet og Mobil Telefon, så jeg forventer ikke at det vil koste mere end de Kr.30/måned at leje den nye box.?

PS: Modem udskiftning er vel gratis.? Det fik jeg da at vide det var.

Omdømme 2
Badge
Kan dette virkelig have sin rigtighed, når man har været trofast kunde i mange herrens år?????

Eksisterende kunder fortsætter med gammel boks

Hvis du har en af de eksisterende tv-bokse fra Yousee, så skal du fortsat bruge den.

Yousee har ingen planer om at skifte boksene ud med den nye digital boks - men hvis kunderne er interesseret i den nye boks, kan de købe sig adgang til den på lige fod med nye tv-boks-kunder.
HVAD SKAL DET SIGE????

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Omdømme 2
Badge
I skriver desuden:

Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Vi er Yousee Plus-kunde......hvad abonnement er det der så skal skiftes fra og til, og hvad indebærer det af både forringelser og forbedringer??

Omdømme 7
Badge +9
Det forstår jeg ikke lige.

Nikolej skriver jo:

 Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninge

Omdømme 7
Badge +6
jeromaka skrev:
Kan dette virkelig have sin rigtighed, når man har været trofast kunde i mange herrens år?????

Eksisterende kunder fortsætter med gammel boks

Hvis du har en af de eksisterende tv-bokse fra Yousee, så skal du fortsat bruge den.

Yousee har ingen planer om at skifte boksene ud med den nye digital boks - men hvis kunderne er interesseret i den nye boks, kan de købe sig adgang til den på lige fod med nye tv-boks-kunder.
HVAD SKAL DET SIGE????

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Bestående kunder kan bestille den nye boks. Har man en gammel lejet boks, kan man returnerer den og opsige sit YouSee Plus abonnement.

Har du købt den gamle boks beholder du da den og betaler 30 kr./md. for den nye boks. Prøv at læse det første indlæg igen.

Omdømme 6
Badge +1
Hvis prisen er 30 kr. pr. måned for alm. private kunder, hvorfor har min forening så her i april fået tilbudt en ny leveringsaftale med YouSee, hvor bindingsperiode på aftalen ændres til 24 mdr.?

Den eneste ændring i forhold til eksisterende aftale er forlængelsen af bindingsperioden, og YouSee's foreningsrepræsentant har anført over for mig, at forlængelsen af bindingsperioden er et vilkår for at husstandene kan få boksen til rabatprisen 30 kr./md. Han anfører at normalprisen for leje af boksen er 99 kr./md.

Vi er netop i gang med at tage beslutning om at tiltræde den nye leveringsaftale.

Omdømme 2
Badge
Det er jeg godt klar over, men jeg synes det er mangelfuldt af Yousee ikke at informere om hvad det nye abonnement man skal tegne på den nye boks indeholder?

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
Hvis prisen er 30 kr. pr. måned for alm. private kunder, hvorfor har min forening så her i april fået tilbudt en ny leveringsaftale med YouSee, hvor bindingsperiode på aftalen ændres til 24 mdr.?

Den eneste ændring i forhold til eksisterende aftale er forlængelsen af bindingsperioden, og YouSee's foreningsrepræsentant har anført over for mig, at forlængelsen af bindingsperioden er et vilkår for at husstandene kan få boksen til rabatprisen 30 kr./md. Han anfører at normalprisen for leje af boksen er 99 kr./md.

Vi er netop i gang med at tage beslutning om at tiltræde den nye leveringsaftale.

Hvem betaler du til? Foregår alt gennem foreningen, kan det være grunden.

Min ejerforening er kunde uden yderligere binding og jeg har fået oplyst, at jeg skal betale 30 kr./md.

Da de første omtaler af boksen kom, skulle foreningen indgå aftale om en binding på 24 mdr. Det er bortfaldet.

Nu har din forening jo mulighed for at få det oplyst i morgen fredag inden lanceringen på mandag.

Omdømme 6
Badge +1
jeromaka skrev:
Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????
Du kan opsige dit YouSee Plus-abonnement og returnere den gamle YouSee Boks. Samtidig kan du leje den nye tv-boks.
Ønsker du at beholde den gamle boks, kan du overtage den for 299 kr. Så beholder du jo evt. optagelser. Streamingtjenester som Tv-arkiv og Start forfra og evt. adgang til YouSee Film og Serier samt Musik forsvinder. Jeg vil dog regne med at du kan beholde rettigheder til Film og Musik, hvis du fortsat, som Jørn og jeg, har et "On demand"-abonnement til 40 kr./md.og har programkortet siddende i boksen. Hvordan det er med adgang på ejerboksen til rettigheder til Film (herunder et evt. HBO-abn.) og Musik i henhold til bredbånds-abn. og Musik-abn. må du hellere spørge YouSee Kundeservice om - når de får tid. Regn med at de har travlt, og måske heller ikke er inde i alle detaljer lige med det samme.
Bemærk, at YouSee stopper med at give support på YouSee-boksen hvis du overtager den.
Jeg regner med at du fortsat kan bruge den overtagne boks til optagelse af de tv-udsendelser, du har rettigheder til, også kodede, hvis du har et programkort siddende i ejerboksen.
Omdømme 7
Badge +6
jeromaka skrev:
Det er jeg godt klar over, men jeg synes det er mangelfuldt af Yousee ikke at informere om hvad det nye abonnement man skal tegne på den nye boks indeholder?

Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

Hvis du læser det første indlæg, står det godt beskrevet, hvad boksen kan.

joern skrev:
Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

De skriver, at den nye boks hører under et nyt abonnement. Det gamle youse plus udgår (sammen med de tjenester, der følger med).

Omdømme 7
Badge +6
Logan skrev:
joern skrev:
Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

De skriver, at den nye boks hører under et nyt abonnement. Det gamle youse plus udgår (sammen med de tjenester, der følger med).

Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

Omdømme 6
Badge +1
joern skrev: ...
Hvem betaler du til? Foregår alt gennem foreningen, kan det være grunden.
Min ejerforening er kunde uden yderligere binding og jeg har fået oplyst, at jeg skal betale 30 kr./md.

Da de første omtaler af boksen kom, skulle foreningen indgå aftale om en binding på 24 mdr. Det er bortfaldet.

Nu har din forening jo mulighed for at få det oplyst i morgen fredag inden lanceringen på mandag.

Jeg har sendt spørgsmålet af sted til YouSee's foreningsrepræsentant.

Alle tv-pakker, inkl. Bland Selv, betales til foreningen, som afregner med YouSee og ophavsrettigheds-organisationerne.

Omdømme 6
Badge +1
oelae

Bestilling af nye tv-boks?

Tja, det kan først ske på mandag, formentlig online eller i kundeservice eller i TDC-butik, hvor du kan få præsenteret boksen.

Hjemmesiden http://yousee.dk/ er lukket lørdag-søndag, også for selvbetjening.

Desuden bedes du, orlae, undlade at ændre overskriften i tråden.

Omdømme 2
Kan man tage den nye boks med i sit sommerhus i Sverige. Det kræver selvfølgelig at man kan ændre IP adressen, men er det muligt ?.

Omdømme 7
Badge +6
leifskipper skrev:
Kan man tage den nye boks med i sit sommerhus i Sverige. Det kræver selvfølgelig at man kan ændre IP adressen, men er det muligt ?.

Ja, det kan du godt, men jeg er sikker på, at den ikke virker. :)

leifskipper skrev:
Kan man tage den nye boks med i sit sommerhus i Sverige. Det kræver selvfølgelig at man kan ændre IP adressen, men er det muligt ?.

Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Omdømme 6
Badge +1
Lunddal skrev:...
Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Lunddal, Ja, live-tv kræver kabel-tv-tilslutning. 

Men den nye YouSee-boks kan jo streame Tv-arkiv-udsendelser og film samt vise optagelser som måtte ligge på harddisken.

Det er jo også derfor at jeg spørger.

Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Tak for de mange spørgsmål. Vores produktchef, Henrik Harder, vil meget gerne besvarer dem allesammen.

Jeg indsamler naturligvis spørgsmålene her i tråden, og skulle der ske at dukke flere op, så stil dem endelig i vores nye tråd: Spørgsmål til YouSee tv-boks :)

PS: Der er kommer nogle spørgsmål til de nye løsninger - dem får I også specificeret i næste uge :)

God weekend allesammen, når i kommer der til.

Vh

Nikolaj

Omdømme 6
Badge +1
joern skrev: ...
Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

'

Opsiger du dit on demand-abn. til 40 kr./md., mister du vist C-more og film og serier på ejerbokse.

Men C-more, film og serier følger af  YouSee Bredbånd, så beholder du dem vel på andre platforme (computer og håndholdte enheder)?

Musik mister du også, men har du et YouSee Mobil-abn. hvor musik indgår, beholder du vel musik på andre platforme?

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
joern skrev: ...
Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

'

Opsiger du dit on demand-abn. til 40 kr./md., mister du vist C-more og film og serier på ejerbokse.

Men C-more, film og serier følger af  YouSee Bredbånd, så beholder du dem vel på andre platforme (computer og håndholdte enheder)?

Musik mister du også, men har du et YouSee Mobil-abn. hvor musik indgår, beholder du vel musik på andre platforme?

HBO Nordic har jeg via min bredbåndsaftale, men kan også se HBO Nordic på mine bokse.

Verdensklasse svar :-)

Omdømme 3
Badge +1
Her er der en video om den nye boks.

Besvar