YouSee Musik: Ny app og website


Omdømme 6
Badge +6
I dag lancerer vi en helt ny YouSee Musik-app samt et nyt musiksite, som skal give dig en endnu bedre oplevelse på vores musiktjeneste.

Den nye app giver dig bl.a. en lydkvalitet der er dobbelt så god som den tidligere. Derudover får du efterspurgte Chromecast Audio-understøttelse på den nye app.

Af funktionaliteter får du følgende:

  • Bedre lydkvalitet: 320 Kbit/s (tidligere 192)
  • Chromecast Audio
  • Mini-afspiller i bunden, som altid er tilgængelig
  • Et mere brugervenligt og intuitivt design.
Den nye app erstatter den gamle, og kan findes i både App Store og i Play Butik. Det er ikke en opdatering til den gamle app, så den skal hentes fra ny på App Store/Play Butik.

https://

https://

https://


40 Kommentarer

Øv, jeg troede lige jeg fik lov at høre musik uden flash installeret. Men nej. I ved godt, at flash står med det ene ben i graven?

Omdømme 6
Badge +1
I den YouSee Nyhedsmail jeg fik i går, står der  følgende:

"Der er mulighed for at streame musik fra app’en til tv’et eller anlæg via Chromecast. Det gøres enten med et NHDMI-tik i tv’et eller benytte Chromecast Audio for trådløst at streame fra app’en til et anlæg."


Hvad er NHDMI-tik? En trykfejl?


Super fedt med det nye design!

Men, hvorfor skal det hele begynde at køre super langsomt, ved afspilning af en 100+ sange playliste??

Plus at alle browsere bruger konstant omkring 30% CPU brug, ved almindelig afspilning... Ikke så godt.. :(

Men igen stor ros for det nye design.

Og please, stop med at bruge flash. :(

Chrome stopper snart med at understøtte det. 

(Er godt klar over at det er ikke jer der udvikler det, men 24-7 Entertainment, men prøv at presse dem lidt på dette problem)

:)

Omdømme 7
Badge +9
Hvis man den App, skal man så hente alt musik ind igen, det bliver ikke nemt hvis det er tilfældet.

Omdømme 6
Badge +1
Radiomanden skrev:
Hvis man den App, skal man så hente alt musik ind igen, det bliver ikke nemt hvis det er tilfældet.

YouSee har skrevet følgende i den nyhedsmail jeg fik i går:
Teknisk har det ikke været muligt at lancere den nye musik app som en opdatering til den nuværende. Derfor vil brugere af YouSee Musik app’en hen over maj og juni modtage en besked i den nuværende app, som guider dem til at hente og komme i gang med den nye app. Når de downloader den nye app eller logger ind på sitet, vil de se alle deres playlister samt alle de kunstnere, albums eller sange, de har favorit-markeret og følger.

Med sitet mener man vist http://yousee.dk/musik/overblik.aspx.

Omdømme 7
Badge +9
Har ikke favorit markeret noget, kun en hulens masse Downloades musik, og opstillet i play lister.

Har i ikke hidtil kørt med 192Kbps på mobil, og 320Kbps på fastnet/Wi-Fi? Hvor er så opgraderingen på HIFI indstillingen?

Omdømme 1
Virker den nye App med android tv (nvidia shield) eller dlna eller bluetooth?
Omdømme 1
Eller alm. Chromecast?
Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Tak for jeres gode feedback.

Vi ser i øjeblikket på CPU-forbruget som dasmikko nævner. Problemet er meldt videre til vores udviklere, som kigger på en snarlig løsning.

Ift. Flash, så holder vi naturligvis nøje øje med udviklingen og tilpasser os efter de ændringen som eventuelt skulle komme. Når så mange brugere benytter Google Chrome, så er det også naturligt at du som kunde kan benytte YouSee Musik herpå.

Den nye app understøtter desuden både Chromecast Audio og Chromecast.

Vh

Nikolaj

Omdømme 1
Fedt efter genstart af appen fandt den min chromecast. Ift. Android tv er det så med i jeres overvejelser både mht. Musik og tv App? Kan du sige noget om det.
PS rigtig godt arbejde med den nye app:)
Hejsa

Jeg brugte lige en halv time på en ny installation og opsætning af Chromecast Audio - det virker bare TAK!

Hilsen Per H

OBS. Oplysningerne her om Edge er desværre forkerte, se indlæg kl. 19:00 med rettede oplysninger.

Forsøg viser en dramatisk forskel på CPU-forbrug og hukommelsesforbrug på PC efter om man bruger Internet Explorer eller Edge-browseren.

Med Internet Explorer er der et CPU-forbrug på ca. 12 % på en hurtig maskine med Windows 10 og helt op til over 60 % på en lille maskine med Windows 8.1 med en mindre CPU. Det medfører i øvrigt nogle problemer med små kliklyde i musikken med uregelmæssige mellemrum. Hukommelsesforbruget kommer på ca. 300 MB i begge tilfælde.

Med Edge på Windows 10 er der næsten intet målbart CPU-forbrug når programmet er startet, og hukommelsesforbruget er ca. en tiendedel af det, Internet Explorer bruger.

Har prøvet både med YouSee Musik og TDC Play Musik, det giver samme resultat, nok fordi det er samme program, der anvendes, kun i andre farver.

Resultaterne er fundet ved at åbne joblisten samtidig med at musikken afspilles.

Er du sikker på du kiggede på den rigtige process med Edge?

For jeg oplever samme problem som med Chrome osv.

Og dette er på en maskine med en i5-4210U med 8GB RAM

https://

Nu har jeg også testet en ekstra gang med Internet Explorer 11, samme problem.

https://

Tak for oplysningerne.

Jeg havde på maskinen med Windows 10 ganske rigtigt overset at Edge står to steder i joblisten, både under Apps og under Baggrundsprocesser. CPU-forbruget står under Baggrundsprocesser, og her står der ca. 17 % (det veksler lidt op og ned), og hukommelsesforbruget under Baggrundsprocesser er ca. 480 MB.

Maskinen har en i7-4790 CPU og 16 GB hukommelse.

Den anden maskine som har Windows 8.1 og som bruges som mediecenter, har en Celeron 1017U CPU og 8 GB hukommelse. Det er tilstrækkeligt til webTV uden problemer, og også tilstrækkeligt til musikfiler, der ligger på harddisken, men det kniber med den nye YouSee Play Musik (og også TDC Play Musik), hvor Internet Explorer kommer op på over 60 % (alle kørende programmer kan nå op på 90 😵. Så begynder der at komme forstyrrelser i musikken.

På en af mine tablets finder app'en ikke mine chromecasts, mens TV & Film godt kan finde dem på samme tablet:( Jeg har genstartet tablet, chromecasts, netværk - hvad er der galt:@

 Hvilke genvejstaster er der i den nye app ?

 F kan bruges til at hoppe til aktuel sang og Q til at fremvise playlisten,

 men hvordan skiftes der til næste sang, i den gamle app  kunne det ske med  pil tasten, (PC, Win 10, edge)

surt at skulle bruge musen for at skifte sang i køen .

 Nogle der kender Genvejstasten for at skifte sang i køen ? 

Hej jeg har har opdaget at når jeg går ind i mine favoritter og skal spille et album, så bliver sangene ikke spillet

i den række følge de normalt ligger på albumet. Jeg har prøvet med 5-6 albums og det er det samme?

Jeg talte med jeres kundeservice i går og fik jog vide jeg selv skulle rette rækkefølgen, men det mener jeg ikke

kan være rigtig? Det fungerede fint på den gamle side.

Er det noget som andre er ramt af, og det bliver vel rettet?

Hej.

Jeg har nu prøvet den nye App (på Ipad) med Chrome Cast Audio på mit H-Fi anlæg, og på mit Sony Smart TV,  som har indbygget Chrome Cast, det hele med en rigtig god kvalitet - Tv'et er forsynet med soundbar og subwoofer.

Nu mangler jeg bare at købe en Chrome Cast  Audio mere, til mit anlæg i køkkenet - så har har jeg et billigt "Sonos" anlæg. (2x320kr.)  :-)

Hej.

Jeg vil gerne høre om der er muligheder for at lave grupper med de forskellige Crome Cast's.

Eks: Hele huset - Køkken og stue - osv.

Eller kan man kun vælge én Crome Cast ad gangen?

Mvh HP

Hej igen igen.

Understøtter Yousee siden ikke Chrome Cast fra PC?

Mvh HP

Omdømme 2
Kære YouSee

Tak for lanceringen af jeres nye "YouSee Musik" app.

Det er fornemt, at I skriver der er udviklet et bedre design - men tilgængleighed for folk md funktionsnedsættelser - det er der ikke taget særlig meget hensyn til!

Er blind, og benytter i forbindelse hermed min iPhone med en såkaldt skærmlæser - et program, som læser alt op hvad der sker på telefonen. På iPhone hedder skærmlæseren VoiceOver, og kan aktiveres via Indstillinger>Generelt>VoiceOver. Den er indbygget i alle iPhones.

I jeres nye app er VoiceOver eksempelvis tavs, når jeg har søgt efter en kunstner, og navigerer (svirper) hen over albums fra den pågældende kunstner. Mit gæt er, at de pågældende albums optræder som billeder. Ikke særlig smart, for så må blinde brugere, og dem er der trods alt nogle stykker af, også af jeres app, gætte sig til hvilken et album der vælges.

Yderligere er der nogle knapper, som er navngivet forkert, hvorved VoiceOver blot læser noget sludder op - hvad benyttes knappen "ic ctxmenu" eksempelvis til, som er ud for hvert musiknummer?

Det handler om at programmere jeres app rigtigt - også angående tilgængelighed!

I kan læse mere om at programmere apps, så alle kan benytte dem, hos Apple via hjemmesiden: https://developer.apple.com/library/ios/featuredarticles/ViewControllerPGforiPhoneOS/SupportingAccessibility.html#//apple_ref/doc/uid/TP40007457-CH12-SW1

Håber på, at I vil tage tilgængeligheden lidt mere seriøst, når I opdaterer appen næste gang!

Takker på forhånd.

/ Anders

Omdømme 6
Badge +6
  • 

    Jeg mener, at det er muligt at oprette grupper med Chromecast, se mere her. Ift. Chromecast på PC, så er det desværre kun muligt på app'en.

  • 

    Tak for din feedback, den er meget værdsat. 

    Jeg var ikke selv bekendt med problematikken, men jeg har sendt dit indlæg videre til vores ansvarlige.

    Vi tager din henvendelse meget seriøst, og vi vil derfor have din feedback med i vores "pulje" af ønsker til rettelser og features i den kommende tid. Det er vigtigt for os, at også brugere med funktionsnedsættelse kan få glæde af vores produkter og services, og derfor vil vi også tage henvendelsen med videre til vores leverandør.

    Vh

    Nikolaj

    .

  • Omdømme 2
  • 

    Tak for dine kommentarer vedrørende appen YouSee Musik og tilgængelighed for folk med funktionsnedsættelser, herunder blinde brugere.

    Jeg er rigtig glad for, at I vil bringe mine observationer videre, men vil blive endnu mere glad, hvis I kan melde noget ud omkring forbedring af appen og tilgængeligheden, når jeres udviklere/leverandør forhåbentlig har taget henvendelsen seriøst. Min begrundelse er, at sådanne nyheder tit ikke nævnes, når der, og det uanset firma, udsendes opdateringer til diverse apps. Oftest må vi selv finde ud af sådanne forbedringer.

    På forhånd tak.

    / Anders

  • App'en virker ikke og er sandsynligvis taget tilbage. Den er ikke at vise i App store mere.

    Første og hver eneste gang at jeg var inde i den og skulle afspille favoritter, (som nu er den eneste måde at få mine albums på), siger den hver gang "En sag blev sprunget over da der var problemer med afspilningen".

    Hvorfor tester man ikke så noget før man sender det ud?

    Kommer den i en forbedret udgave, eller kan jeg godt fjerne den igen?

    Johnny F.

    Besvar