YouSee lancerer nu eSim til Apple Watch


Omdømme 3
Badge
  • Tidligere moderator
  • 3 kommentarer
Hvis du hører til dem, der tålmodigt har gået og ventet på at kunne anskaffe sig et Apple Watch, så er der godt nyt!

Den 14. juni 2019 lancerer YouSee nemlig eSim til Apple Watch, så YouSee-kunder vil nu kunne foretage og modtage opkald samt læse og sende beskeder, høre musik og bruge alle urets andre smarte funktioner - selv hvis de har glemt deres iPhones derhjemme. :)



I første omgang kan Apple Watch 4 købes i alle YouSee’s butikker, men senere i juni 2019 vil det også blive muligt at kan købe Apple Watch 4 på yousee.dk.

Apple Watch 3 og 4 har indbyggede eSim, og med abonnementstilvalget Smart Wear er det muligt at dele sit mobilabonnement med urets indbyggede simkort. Et Smart Wear-abonnement hos YouSee, er i princippet en deling af det eksisterende YouSee-mobilabonnement og dit Apple Watch tilknyttes abonnementet vha. urets indbyggede simkort. Smart Wear-abonnementet kan tilkøbes via den præinstallerede Watch-app, der findes på alle kompatible iPhones fra. d. 14. juni 2019.



YouSee arbejder fortsat på udvikling og understøttelse af eSim til andre smart watches og smart devices samt mobiltelefoner, og vi kan endnu ikke give et præcist tidspunkt for, hvornår dette vil blive introduceret. I mellemtiden er vi også i fuld gang med at få gjort YouSee Musik kompatibel med Apple Watch. :)


Fakta om Apple Watch og eSim hos YouSee

- For at kunne bruge et Apple Watch kræver det en iPhone 6 eller nyere. Ældre iPhone-modeller kan desværre ikke forbinde til Apple Watch. Har man et ur i forvejen, som man gerne vil parre, skal det ligeledes være Apple Watch 3 eller 4 da tidligere modeller ikke har indbygget eSim og antenne.

- Du skal have et nyere mobilabonnement hos YouSee. Fordi det er abonnementet, der sørger for, at mobil og ur taler sammen, skal mobilabonnement og Smart Wear-abonnement være hos samme udbyder. Dertil skal mobilabonnementet være købt inden for de seneste år, da det desværre ikke er teknisk muligt at integrere Smart Wear-abonnementet med ældre mobilabonnementer.

- Du køber Smart Wear-abonnementet via appen "Watch" på din iPhone. Det er også herigennem, iPhonen forbindes til uret. De første tre måneder af tilvalgsabonnementet er gratis i 2019. Herefter koster det 30 kr./md.

Du kan læse mere på https://yousee.dk/applewatch.aspx

49 Kommentarer

Omdømme 3
Jamen Kasper, det har vi jo gjort. Nu har jeg sørme lige modtaget en SMS at jeg skal opsige mit Smart Wear indtil You see kan løse problemet, det er da ikke særlig god reklame.....Så mon ikke der kommer et nyt ur før det virker hos yousee, så jeg må heller se mig om efter noget andet.
Omdømme 7
Badge +9
Hej John

Ja, jeg kunne godt se, at du rent faktisk havde konktaktet os.

Det er helt klart beklageligt og vi arbejder på en hurtigst muligt rettelse.
Omdømme 1
Der skulle gå 2 dage med mange opkald, og 4 abonnement fornyelser, før jeg endelig blev tilsluttet e-sim, men nu spiller alt fint.
Lidt trist med disse rendom opkald, da men skal forklare sin historie fra ny hver gang, og endnu værre hvis opkaldet bliver afbrudt under henvendelsen ( 2 gange for mit vedkommende ), først ved det sidste service opkald, blev jeg ringet op for at høre om det virkede, ros til hende.
Også lidt kedeligt med bedømmelser af oplevelsen af samtalen, da man ikke kan bedømme noget før alt er i orden.
Omdømme 7
Badge +9
Hej Ryders

Tak for din feedback.

Jeg er glad for at læse at du har fået gang i Smart Wear abonnementet og jeg håber, at du bliver glad for det fremadrettet.

Jeg beklager de bump på vejen du har oplevet.
Omdømme 3
hvordan kan nogle få det til at virke og vi andre bliver bedt om at opsige til det virker ???
Omdømme 7
Badge +9
hvordan kan nogle få det til at virke og vi andre bliver bedt om at opsige til det virker ???

Hej John

Ikke alle er berørt af fejlen, men vi forsøger i samamarbejde med Apple at få løst fejlen hurtigst muligt. Indtil da er man desværre nødt til at nøjes med at have sin iPhone i nærheden af Apple Watch.

Jeg beklager generne .
Hey

Er der noget som helst status på hvornår YouSee kan understøtte E sim til iPhones?

Jeg måtte skifte til 3 da jeg allerede havde bestilt en iPhone xs og havde brug for at have 2 sim kort i den - men vil gerne retur til YouSee ligeså snart jeg kan få det samme hos jer.

Mvh Daniel
Omdømme 7
Badge +9
Herfra brugerforummet kan der ikke svares på hvornår det vil ske, da der ikke er indsigt i det.
Det vil komme, men hvornår forlyder der ikke noget om endnu.
Har netop skiftet fra 3 til Yousee da jeg så at esim nu kunne tilbydes af Yousee.

Blot for at konstatere at det ikke virker. Jeg har haft flere samtaler med second line support hos Yousee og de kan blot fortælle mig at det er et kendt problem og at de ikke har en løsning. Ej heller et tidsestimat for løsning.

Jeg har prøvet at afmelde mit smartwear abonnement samt helt nulstille applewatch med ny parring. Nyoprettelse af smartwear virker stadig ikke.

Det er absolut ikke tilfredsstillende. Hos 3 virkede det perfekt fra dag 1, og Yousee har nu flere uger efter lancering esim ikke fået det til at virke. Jeg håber dette problem tages seriøst hos Yousee.
Kan man forvente i giver besked når Apple Watch problemerne er fixet / at man ikke skal gå i måneder og bare vente og vente uden at få en opdatereing fra jer ? Talte med kundeservice mandag for en uge siden og de mente fejlene ville være rettet på et par dage - det er så 9 dage siden nu.

Har modtaget den føromtalte sms med at i anbefaler man opsiger tilmeldingen.

Har også som mange andre skiftet til Yousee da man endelig kunne få Esim med sit apple watch.........som så ikke virker alligevel - havde man nu vidst det ikke virkede kunne man have ventet med at skifte udbyder til det virkede 😞
Har forsøgt mange gange at aktivere esim. Ur og telefon nulstillet flere gange. Ur og telefon nulstillet og oprettet som nye enheder ( der er ikke brugt sikkerhedskopi )

Kontakt til YouSee. YouSee nulstiller esim abonnement og jeg forsøger at aktivere esim igen.

Det virker desværre heller ikke :-(

Har skrevet lidt frem og tilbage med YouSee og de har svaret hurtigt tilbage. Desværre er der ikke kommet svar tilbage da jeg efterspurgte en ca tid på løsning af problemet.

Det ville være god kundeservice af YouSee at svare på mail samt at melde ud, at de har problemer med aktivering af esim.

God dag til alle ....
Havde en lidt underlig oplevelse med mit esim, lige pludselig virkede det med mit AW men ak 5 min senere virkede det ikke igen og nu er der ingen hul igennem :(

Håber de fixer det snart - magter ikke at skulle tilbage til en af de andre selskaber.

Man kan sige meget om dårlig dækning hos 3, men deres esim løsning fungerer 100%

Kom nu Yousee 🙂



Har forsøgt mange gange at aktivere esim. Ur og telefon nulstillet flere gange. Ur og telefon nulstillet og oprettet som nye enheder ( der er ikke brugt sikkerhedskopi )

Kontakt til YouSee. YouSee nulstiller esim abonnement og jeg forsøger at aktivere esim igen.

Det virker desværre heller ikke :-(

Har skrevet lidt frem og tilbage med YouSee og de har svaret hurtigt tilbage. Desværre er der ikke kommet svar tilbage da jeg efterspurgte en ca tid på løsning af problemet.

Det ville være god kundeservice af YouSee at svare på mail samt at melde ud, at de har problemer med aktivering af esim.

God dag til alle ....
Det er altså for dårligt at det er over en måned siden i har lanceret Apple watch, og stadig ikke har fået det fikset at det kan bruges uden at telefonen er i nærheden (ingen tilslutning). Det kan godt være det er Apple man skal have fat i, men det er jer man har købt uret fra. Så burde man fortælle køber, at uret pt. har problemer så det kan ikke bruges foreløbig uden man har sin telefon på sig (når man køber gennem Yousee).

Produktet lever ikke op til reklamationen, når der er de her problemer. Så kan man lige så godt, bare have sin telefon uden at købe apple watch, eller skifte abonnement, da det er næsten billigere.

Det er altså ikke godt nok...
Jeg har købet et iwatch hos YouSee og måtte opgradere mit abonnement for at kunne få e-sim. Det virkede i max 2 time.
Har ringet og talt med 3 personer - sidste person oplyste at der var problemer med Appel og at YouSee forsøgte at løse problemet.
Er det DERFOR der er 3 måneders gratis smartwear ?????
Dette har jeg nu tænkt at opsige da det ikke virker til at YouSee kan få løst problemet foreløbig.

Det er MEGET irriterende og ærgerligt, at købe et iwatch OG forhøje abonnementet OG samtidig om 3 måneder skulle betale 30 kr. mdl for dette smartwear som IKKE virker.
Jeg ved godt YouSee oplyser, at man ikke komme til at betale for noget der ikke virker og at man vil få pengene tilbage til den tid......
MEN man kan jo ikke engang se i denne gratis prøveperiode OM det virker optimalt.....
Så - ja jeg udmelder mig - og ser mig om efter en anden udbyder der har den funktion som virker hvis ikke YouSee hurtigst muligt kan få fikset det med Appel som de oplyser har skylden.

Jeg kan forstå på kundeservice hos YouSee at de SLET IKKE HAR NOGEN TIDS-HORRISONT på HVORNÅR det fungerer optimalt.
Bemærkninger som: "er du sikker på din dækning er ok hvor du står"?
"vil du prøve at gå udenfor for at se om det kan få forbindelse"?

For til sidst at få bekræftet at der INTET er at gøre - udover at de vil lave en sag på min klage over manglende funktion med mobildækning UDEN min mobil er i nærheden.
Hvad er så ideen med dette ur?
Jeg havde ALDRIG købt dette ud til den dyre pris hvis jeg VIDSTE at disse mobil-dæknings-problemer ikke kunne løses her og nu.

Hvorfor sælger YouSee dette ur UDEN at orientere om disse problemer?
Jeg vil IKKE vente - du burde fungere når man går ud af butikken med uret....
Omdømme 7
Badge +9
Det er korrekt at der ikke er en tidshorisont på det, som der også skrives på spørgsmålet på FB.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2470037079744836&id=111063605642207
Det er korrekt at der ikke er en tidshorisont på det, som der også skrives på spørgsmålet på FB.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2470037079744836&id=111063605642207


Det link du henviser til kan ikke vises.
Egentlig en mærkelig oplevelse - du henviser til noget der ikke kan læses eller ses.
Omdømme 7
Badge +9
Det er så fordi at den som har skrevet opslaget har slettet det, det er der jo ingen garanti for at det ikke vil ske.
Gad vide hvor mange kunder der afmelder denne prøveperiode på smartwear?

Jeg har lige afmeldt mit - og så må vi se hvad der sker de næste måneder.
Jeg har ikke i sinde at være i denne 3 måneders gratis periode når man ikke kan afprøve det.

Jeg føler lidt at "kunderne" holdes hen i uvished.
Så for ikke at glemme at afmelde Smartwear - er det nu gjort.
Ærgerligt at købe dette ur med en funktion som ikke kan bruges og hvor YouSee ikke kan oplyse en tidshorisont for fejlen.

Det kan være man når at skifte mobilselskab inden YouSee for fikset fejlen hos Appel.
Marked skal undersøges.
Jamen Kasper, det har vi jo gjort. Nu har jeg sørme lige modtaget en SMS at jeg skal opsige mit Smart Wear indtil You see kan løse problemet, det er da ikke særlig god reklame.....Så mon ikke der kommer et nyt ur før det virker hos yousee, så jeg må heller se mig om efter noget andet.


Jeg har lige opsagt Smart Wear - vil ikke være med i denne gratis prøveperiode når det ikke kan bruges.
Jeg vil også undersøge markedet for andre muligheder så det ur jeg har købt kan bruge den funktion som jeg har betalt for.

Hvornår får i det e-sim til Samsung Galaxy Watch

eller skal man skifte udbyder eller er i så glade for Apple at i har råd til at miste kunder
Omdømme 3
Badge

Hvornår får i det e-sim til Samsung Galaxy Watch

eller skal man skifte udbyder eller er i så glade for Apple at i har råd til at miste kunder


Hej @KurtLund

Vi arbejder fortsat på udvikling og understøttelse af eSim til andre watches og smart devices samt til mobiltelefoner, men vi kan desværre endnu ikke give et præcist tidspunkt for, hvornår dette vil være klar til at blive lanceret.

Anna,
YouSee Forum Team
SÅ VIRKER DET!!!!!!!!
Yousee har opdateret til operatør indstillingerne til 8.1.1 og det virker.

mit var lidt kryptisk, men efter genstart af ur og iphone et par gange spiller det nu max 🙂
Esim og 4g tale.
Virkelig langt ude!!
købte Apple watch 4
aktiverede esim
virkede ikke og havde ikke flere kræfter til at finde ud af hvorfor.
Der går nogle uger.
Min mobil begynder at afbryde opkald. Som i at der bliver lagt på, få sekunder inde i næsten alle samtaler.
Laver 127 forskellige test, ændringer, andre mobiler, restore iPhone, nyt sim kort, sletter esim abb, opdateringer og mange yousee opkald.
Så er der en der siger jeg skal slå ‘tale’ delen fra under 4g mobil dækning.
Så er alt igen i orden med opkald på mobil.

Og nu kommer så 1000 kr spørgsmålet:
hvis jeg skal prøve esim igen, så er det vel 4g i ‘tale’ der skal slås til igen??

Det er sort snak. Og hvorfor frigive noget der ikke virker.

Hvem har erfaring med mit problem, og hvordan får jeg yousee til at tage sig af det?
Omdømme 7
Badge +9
Så vidt vides, så afventes der nogle fejlretninger fra Apple.

Besvar