Velkommen til det nye YouSee Forum!


Omdømme 6
Badge +6
Vi er utrolig glade for, at byde jer velkommen til det nye YouSee forum!

Hen over sommeren har vi knoklet på, at give forum en ordentlig overhaling og i dag kan vi endelig løfte sløret. Det kræver måske lidt tilvænning, men vi er sikre på, at det i sidste ende vil give en markant bedre oplevelse, når du som bruger besøger YouSee forum.

Ud over det nye design, så har vi også fået en række nye funktioner som skal hjælpe med at forbedre din oplevelse. I denne tråd går vi igennem nogle af ændringerne, men er du helt ny, så kig forbi vores indlæg Velkommen til YouSee Forum (link), hvor du kan blive hjulpet med at komme godt i gang.

Hvad er nyt?

- Aktivitetsstrøm: Med ét hurtigt kig kan du se, hvad der er sket på forum mens du var væk. Du kan se de seneste indlæg fra brugere du følger eller om der er et svar på et af dine indlæg. Du kan også se, om du har modtaget et badge eller om et af dine svar er markeret som en løsning.



- Populære indlæg, Ubesvarede indlæg og seneste svar: I toppen af forum kan du hurtigt få et overblik over de mest populære og aktuelle indlæg.



- Badges: Du kan nu få tildelt badges inden for bestemte områder. F.eks. hvis du er meget aktiv og laver gode svar i mobil-kategorien, så kan du få tildelt et badge.



- Afstemning: Du kan lave en afstemning og involvere andre brugere, hvis du vil høre deres mening om et specielt emne

- Privatbeskeder: Nu kan du se hele samtalen med den bruger du skriver med, så dine beskeder ikke går tabt og du slipper for at gå igennem tidligere beskeder for at finde den rigtige.

- Responsivt Design: Forum tilpasser sig nu den enhed du benytter, uanset om du er på computer, mobil eller Tablet.

Vi håber, at du blive lige så glad for forum som vi er. Vi vil meget gerne have din feedback, så skriv endelig din mening til os inde i vores feedback-indlæg.

6 Kommentarer

Hej
Jeg havde skrevet et indlæg med fjernelse af browserdata. I det indlæg ville jeg have tilføjet / redigeret et ekstra indlæg ind, med fjernelse af browserdata på en tablet.
Det kunne jeg ikke. Jeg synes derfor det er ærgerligt, hvis ikke man kan rette stavefejl og slette sludder eller tilføje rettelser efter et kort tidrum.

Hvor kan man se hvem der har liket ens kommentarer?
Kan man markere sin tråd som løst?
Angående muligheden for at rette i egne indlæg:

Der har/er diskussion i superbrugerkategorien om dette emne, og det er oplyst at man på nuværende tidspunkt har adgang til at rette inden for 1 time. Den begrænsning er naturligvis uheldig hvis man efter 1 time opdager at man har skrevet noget sludder eller er kommet til at skrive personlige oplysninger m.v.
Omdømme 7
Badge +9
Begrænsningen er lavet for, at man ikke fjerner væsentligt information i en dialog. Et tænkt eksempel: jeg bliver sur på Yousee og retter alle mine indlæg/løsninger til volapyk. Forumet kan på denne måde tabe nogle gode løsninger. Mit umiddelbare indtryk er, at en time er i underkanten.
Jeg mener ikke at 204.340 Medlemmer skal fratages mulligheden for at rette i egne indlæg, blot fordi (måske) 9 medlemmer misbruger den mulighed.
De medlemmer der misbruger den mulighed skal fratages retten, når funktionen misbruges. Forumteamet har derefter den mulighed at hente alt ind igen, som er blevet slettet, hvis forumteamet skønder det er nødvendigt for forståelsen i en tråd. Løsninger bliver derfor ikke slettet permanent, bare fordi een kunde bliver sur.

Jeg startede for år siden med at skrive at et basic abonnement kostede 29 kr. Når de tråde dukkede op året efter, synes jeg det var rart at kunne gå ind og rette til 39 kr. Ligeledes synes jeg at det er rart at kunne rette stavefejl eller link til hjælp for dem der læser tråden, uanset hvor gammel en kommentar er.

Det kan jo være Teamet ved hvor mange gange funktionen er misbrugt i det gamle tdc-forum og ligeledes i det gamle yousee-forum, og derudfra vurdere hvor stort et problem det indtil nu har været.

Vi må huske på at den funktion højst sandsynlig ikke anvendes af de brugere der lige stikker næsen ind, for at få hjælp, men mere af de brugere der bliver hængende og som yder en indsats for yousee's kunder. Derfor synes jeg at funktionen som udgangspunkt skal være aktiv.
Kan man markere sin tråd som løst?

Hvis tråden er oprettet som et spørgsmål, kan man trykke "bedste svar" ved det bedste svar. :8
Omdømme 5
Badge +2
Wuhoo! Det er jo blevet helt flot og moderne 😃

Besvar