Nu kan du vælge Viasat Ultra HD i din tv-pakke med Bland Selv


Omdømme 7
Badge +9
Hvis du godt kan lide Premier League, UEFA Champions League og gerne vil se det i Ultra HD, så vil du formentlig kunne lide denne nyhed!

YouSee tilbyder nemlig nu Viasat Ultra HD, som en del af Bland Selv universet. Kanalen byder bl.a. på udvalgte fodboldkampe fra Premier League, Champions League samt Superligaen. Du vil også kunne se Formel 1 på kanalen – Alt sammen i den højeste billedkvalitet. Ligesom alle andre tv-kanaler i Bland Selv, koster kanalen 1 point.

Har du spørgsmål angående kanalen, så er du meget velkommen til at stille det i kommentarfeltet, nedenfor 😊



Spørgsmål og svar:

Hvilke udstyr kræver det for at se Viasat Ultra HD?
-Du skal enten have en YouSee tv-boks der understøtter Ultra HD eller et YouSee Kort. Desuden skal dit tv understøtte Ultra HD/4K.

Hvilken bitrate sendes kanalen med?
-Viasat Ultra HD sendes med en bitrate på 25 Mbit.

Kan jeg tilvælge Viasat Ultra HD som Ekstrakanal?
-Det er ikke muligt at tilkøbe kanalen. Kanalen kan kun vælges i tv-pakker med Bland Selv.

Hvis jeg får signal via telefonstikket eller fiber – kan jeg så vælge Viasat Ultra HD i Bland Selv?
-Desværre ikke. I øjeblikket har vi ikke en tv-boks der understøtter Ultra HD hvis du får leveret tv gennem dit telefonstik eller via fiber.

Kan jeg pause, spole, starte forfra og optage på kanalen?
-Nej, disse On-demand rettigheder kan ikke bruges på kanalen. Her skal du over på de andre Viasat tv-kanaler, som viser det samme indhold.

Kan jeg se kanalen på web-tv og på farten i ’YouSee Tv & Film’ appen?
-Nej, kanalen er ikke tilgængelig via web-tv og vores app.

12 Kommentarer

Nu har jeg brugt 2 dage på at finde Viasat ultra HD, jeg har et Phillips Oled Pos 9002 købt i 2019 med kort til bland selv.

jeg har fået kortet opdateret fra jer og har lavet flere kanalsøgning på både netværkssid 100 og 111, jeg kan slet ikke se den pågældende kanal på kanaloversigten, nogen ideer til hvad der kan være galt ??

Omdømme 7
Badge +9

Billedet er ikke et Philips, men der er en der har fundet kanalen der hvor der ligger radio.

 

:relaxed:Nnhansen på TVet uden bland selv er Netværks-id: (00) 100 .

Tv-pakke med Bland Selv og Grundpakken kombineret. med Ekstrakanaler eller Ekstrapakker er  Netværks-id: (00)111. 

youSee har lagt  Viasat ultra HD i mellem og fuldpakken på kanalplads 17.                                    Er link her til YouSee kortet også hvis det er brugbart. 

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/yousee-kort

Jeg har prøvet begge netværksid og får de andre selvvalgte kanaler, men ikke Viasat ultra HD i oversigten, jeg har løbet oversigten igennem flere gang og kanalen er der ikke. Kortet er endda blevet opdateret fra Yousee, for at vi ikke kunne finde den, men lige lidt hjælper det.

:relaxed:  Altså er dit 4K UHD OLED Android TV. eller hvorledes  .                                              Men dit Tv er sæt til, Kable (DVB-C) i din opsætning,  Nnhansen,                                             @Er rigtigt Radiomanden jeg beklager :relaxed:

Omdømme 7
Badge +9

Den er ikke på extra kanalen, det er Sport X.

@lordfynbo Ja det er et Android 4K UHD

Det er et Phillips Oled Pos 9002 købt i 2019 .

Ja det er sat til kabel (DVB-C), jeg får også alle de andre kanaler jeg har tilvalgt, det er kun den ene, jeg ikke kan finde.

 

:relaxed: Ok lyder underligt,jeg har ingen ide ud kanallisten. på mit Sony ligger nogle højt op husker ikke hvor højt da jeg har boksen.. 

Understøtter dit TV “HEVC”?…. 
 

Her virker det på ungernes billig TV som fx Prosonic og LG, men ikke på vores 13 år gamle Loewe (hvilket er forståelige af det kun er et HDTV), men det virker ej heller på vores knap 4 år gamle BeoVision 4K…. (hvilket er lidt øv).

Omdømme 7
Badge +2

Understøtter dit TV “HEVC”?…. 
 

Iflg. det tekniske specifikationer fra Philips, så understøtter tuneren i POS9002 HEVC.

Så fejlen må ligget et andet steds, med mindre han i mellemtiden har fundet kanalen.

Mit eget TV understøtter ikke HEVC, men på min Vu+ Uno 4K PVR havde den også forputtet sig lidt til at man godt kunne overse kanalen. Et tip er at prøve og se om kanal listen på det Philips TV evt. har mugligheden for at vise kanalerne i alfabetisk rækkefølge, så er den nok nemmere at finde, fordi at den så vil kunne ses ligge imellem alle de andre kanaler der hedder noget med Viasat.

Jeg har lige tilvalgt kanalen som bland selv. Vi har 2 TV i huset, et nyere Samsung 7000 serie og et ældre Samsung ES8005. Det er dog kun det nyeste der viser kanalen på plads 2000 efter radiokanalerne. Det gamle henter 121 kanaler ind mod 122 på det nye, så det er lige præcis Ultra HD kanalen der mangler. Er det fordi det gamle TV ikke er kompatibelt med den nye kanal?

Omdømme 7
Badge +2

Jeps, Samsung ES8005 understytter ikke HEVC eller UHD, det er det alt for gammelt til.

Så derfor dukker Viasat UltraHD heller ikke op i kanal listen.

Besvar