HBO Nordic til YouSee


Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Som nævnt i pressemeddelelsen i dag, så har vi indgået et partnerskab med HBO Nordic, der vil bringe streaming af premium TV-serier, film og dokumentarfilm ud til vores TV-kunder med YouSee Plus. Tjenesten kan nu findes og tilkøbes på HBO hos YouSee

For dem der ikke kender HBO, så har de produceret nogle af de største og mest populære tv-serier til dato, f.eks. Game of Thrones, True Detective og Sex and the City. Mediedirektør, Christian Philip Morgan forklarer hvorfor integration af HBO Nordic er et vigtigt skridt for TDC Group:

"Vi er meget begejstrede for vores partnerskab med HBO Nordic, da det er med til at manifestere TDC Groups position som den foretrukne leverandør af underholdning. Vi skal tilbyde vores kunder alt det indhold, de ønsker, samlet ét sted. HBO Nordic leverer netop det kunderne efterspørger; film, dokumentarer og især tv-serier af høj kvalitet."

Gør streaming mainstream

Det er let at antage, at streaming er nået alle danske hjem, men dette er langt fra tilfældet. Ifølge den seneste Medieanalyse fra DR anslås det, at streaming blot udgør 17 % af den samlede TV-sening.

"Vi mener, det er vigtigt at anerkende, at streaming af underholdning på den store skærm stadig ikke er "mainstream". Den fagre nye og digitale verden skal ikke kun være for de få, og det er vores opgave som markedsleder at sikre, at forbrugerne kommer godt i gang at streame deres yndlingsserier", siger Christian Philip Morgan.

Med HBO Nordic giver vi nu mulighed for streaming direkte via settop-boksen, men I får også adgang til HBO’s serier og film på mobil, pc og tablet via YouSee Play-appen. 

Spørgsmål og Svar:

Hvornår bliver tjenesten lanceret?
  • 14. juli
Hvordan tilkøber jeg tjenesten?
  • Ved at kontakte kundeservice på 70 70 40 40 eller på vores hjemmeside: https://yousee.dk/hbo
Hvem kan få det?
  • Alle med YouSee tv-boks.
Hvad kommer det til at koste?
  • Første måned er gratis, herefter 69,-
Hvor finder jeg HBO-tjenesten?
  • Den vil fremgå under YouSee Play – både på TV, Web og Mobil-app.
Kan jeg bruge HBO's egen app med mit YouSee Login?
  • Nej. Du skal benytte YouSee Play-universet.
Opsiger YouSee mit HBO abonnement?
  • Nej. Vi må ikke udveksle kundeinformationer med HBO Nordic, så du skal selv opsige dit HBO abonnement.
Er indholdet det samme?
  • Ja, samme indhold er til rådighed
Kommer de nye afsnit samtidig hos YouSee, som på HBO Nordic?
  • Der vil typisk gå et par timer fra det er på HBO Nordic til det også er på YouSee Play
Hvor mange brugere kan se HBO Nordic ad gangen?
  • Her gælder de samme regler som på YouSee Play indholdet.
Kan jeg tilgå indholdet fra udlandet?
  • Nej, dette er ikke muligt.
Fakta om HBO Nordic:
  • 150 af verdens bedste tv-serier. Komplette sæsoner
  • Mere end 400 prisbelønnede dokumentarfilm og film
  • Adgang på tværs af alle skærme
Spørgsmål? Så skyd løs! 🙂

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Kommer der en ny boks eller er det Samsung boksene, der kan bruges?

Omdømme 5
Badge +2
joern Siden at der ikke står andet, går jeg da udfra at HBO blver integreret i de nuværende bokse.

Omdømme 7
Badge +6
Emil skrev:
@joern Siden at der ikke står andet, går jeg da udfra at HBO blver integreret i de nuværende bokse.

Det kan du også godt gøre. Har lige fået det bekræftet af udviklingsafdelingen. :) 

Omdømme 6
Badge +1
Nu er det jo sådan at mange forskellige kundegrupper hos YouSee har adgang til YouSee Play TV & Film uden at have en YouSee Boks.

De vil vel også kunne tegne et HBO-abonnement til 79 kr./md. og have det integreret i YouSee Play-universet?

Omdømme 6
Badge +1
Jeg har takket være et on demand-abonnement til 40 kr./md. adgang til YouSee Play Tv & Film-universet på computer og mobil. Jeg har ikke YouSee Boks, men caster til stor skærm fra mobil via Chromecast.

Nu er HBO Nordic lanceret den 14. juli, men jeg kan ikke se noget som helst til HBO Nordic eller mulighed for at tegne et HBO Nordic-abonnement på yousee.dk, youseeplay.dk eller i app'en, heller ikke når jeg er logget ind med mit YouSee Login.

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
Jeg har takket være et on demand-abonnement til 40 kr./md. adgang til YouSee Play Tv & Film-universet på computer og mobil. Jeg har ikke YouSee Boks, men caster til stor skærm fra mobil via Chromecast.

Nu er HBO Nordic lanceret den 14. juli, men jeg kan ikke se noget som helst til HBO Nordic eller mulighed for at tegne et HBO Nordic-abonnement på yousee.dk, youseeplay.dk eller i app'en, heller ikke når jeg er logget ind med mit YouSee Login.

Jeg har YouSee Plus abonnement og kan se HBO Nordic som en mulighed på min PC. Ikke på andre medier. Kan heller ikke se HBO Nordic på mine bokse fra YouSee.

Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:
Vilhelm skrev:
Jeg har takket være et on demand-abonnement til 40 kr./md. adgang til YouSee Play Tv & Film-universet på computer og mobil. Jeg har ikke YouSee Boks, men caster til stor skærm fra mobil via Chromecast.

Nu er HBO Nordic lanceret den 14. juli, men jeg kan ikke se noget som helst til HBO Nordic eller mulighed for at tegne et HBO Nordic-abonnement på yousee.dk, youseeplay.dk eller i app'en, heller ikke når jeg er logget ind med mit YouSee Login.

Jeg har YouSee Plus abonnement og kan se HBO Nordic som en mulighed på min PC. Ikke på andre medier. Kan heller ikke se HBO Nordic på mine bokse fra YouSee.

Tilføjelse:

Se her.

Omdømme 6
Badge +1
Hej Jørn

Tak for svar.

Når jeg nu logger ind i "Mit YouSee" og åbner http://film.youseeplay.dk/ , kan jeg se et link til HBO Nordic.

Klikker jeg på det og vælger en film, får jeg denne besked:

Du har ikke adgang til indholdetVil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

 

 

Alt er altså for så vidt i orden. Blot synes jeg at YouSee på yousee.dk skulle skrive mere om den nye mulighed med HBO Nordic.

 

 

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
Hej Jørn

Tak for svar.

Når jeg nu logger ind i "Mit YouSee" og åbner http://film.youseeplay.dk/ , kan jeg se et link til HBO Nordic.

Klikker jeg på det og vælger en film, får jeg denne besked:

Du har ikke adgang til indholdetVil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

 

 

Alt er altså for så vidt i orden. Blot synes jeg at YouSee på yousee.dk skulle skrive mere om den nye mulighed med HBO Nordic.

 

 

 

 

 

 

Jeg får kun meddelelse om: Du har ikke adgang til indholdet.

Skrev tidligere, at jeg havde YouSee Plus. Det har jeg ikke, da jeg har købte bokse. Jeg giver 99 kr. for YouBio Plus og har som du kort til 40 kr. pr. md.

Omdømme 1
Badge +1
Jeg kan se at HBO Nordic nu er at finde på http://film.youseeplay.dk/ .
Hvornår dukker det op på Samsung Boksen?

Omdømme 6
Badge +1
joern skrev:
Vilhelm skrev:
Hej Jørn

Tak for svar.

Når jeg nu logger ind i "Mit YouSee" og åbner http://film.youseeplay.dk/ , kan jeg se et link til HBO Nordic.

Klikker jeg på det og vælger en film, får jeg denne besked:

Du har ikke adgang til indholdetVil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

 

Alt er altså for så vidt i orden. Blot synes jeg at YouSee på yousee.dk skulle skrive mere om den nye mulighed med HBO Nordic.

 

Jeg får kun meddelelse om: Du har ikke adgang til indholdet.

Skrev tidligere, at jeg havde YouSee Plus. Det har jeg ikke, da jeg har købte bokse. Jeg giver 99 kr. for YouBio Plus og har som du kort til 40 kr. pr. md.

Hej Jørn. Hvis jeg åbner http://film.youseeplay.dk/hbo og klikkker på en film (og logger ind på Mit YouSee, hvis det ikke allerede er sket), kommer meddelelsen:

Du har ikke adgang til indholdet

Vil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
joern skrev:
Vilhelm skrev:
Hej Jørn

Tak for svar.

Når jeg nu logger ind i "Mit YouSee" og åbner http://film.youseeplay.dk/ , kan jeg se et link til HBO Nordic.

Klikker jeg på det og vælger en film, får jeg denne besked:

Du har ikke adgang til indholdetVil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

 

Alt er altså for så vidt i orden. Blot synes jeg at YouSee på yousee.dk skulle skrive mere om den nye mulighed med HBO Nordic.

 

Jeg får kun meddelelse om: Du har ikke adgang til indholdet.

Skrev tidligere, at jeg havde YouSee Plus. Det har jeg ikke, da jeg har købte bokse. Jeg giver 99 kr. for YouBio Plus og har som du kort til 40 kr. pr. md.

Hej Jørn. Hvis jeg åbner http://film.youseeplay.dk/hbo og klikkker på en film (og logger ind på Mit YouSee, hvis det ikke allerede er sket), kommer meddelelsen:

Du har ikke adgang til indholdet

Vil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

Det kan meget vel være, at sidste par linjer også er hos mig, men jeg kan bare ikke se dem.

Der står

Du har ikke adgang til indholdet

Under det står: purchase_string.[object Object]

Omdømme 6
Badge +1
Vilhelm skrev:
Nu er det jo sådan at mange forskellige kundegrupper hos YouSee har adgang til YouSee Play TV & Film uden at have en YouSee Boks.

De vil vel også kunne tegne et HBO-abonnement til 79 kr./md. og have det integreret i YouSee Play-universet?

Allerede den 25. juni stillede jeg ovenstående spørgsmål i denne tråd. Men jer er stadig uden svar.

Når YouSee omtaler HBO Nordic, gøres det til et tilbud til YouSee Plus-kunder. Men mange forskellige kundegrupper hos YouSee har adgang til YouSee Play TV & Film uden nødvendigvis at have en YouSee Boks med kort med on demand-rettigheder.


Adgang til YouSee Play har fx alle kunder med en tv-pakke over Grundpakken. Grundpakkekunder kan få adgang med et on demand-abonnement til 40 kr./md.
De fleste YouSee bredbåndskunder kan også have eller få adgang til YouSee Play.

 

Vil disse kundegrupper også kunne tegne et HBO Nordic-abonnement hos YouSee Kundeservice til 79 kr./md. og have det integreret i YouSee Play-universet?

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
Vilhelm skrev:
Nu er det jo sådan at mange forskellige kundegrupper hos YouSee har adgang til YouSee Play TV & Film uden at have en YouSee Boks.

De vil vel også kunne tegne et HBO-abonnement til 79 kr./md. og have det integreret i YouSee Play-universet?

Allerede den 25. juni stillede jeg ovenstående spørgsmål i denne tråd. Men jer er stadig uden svar.

Når YouSee omtaler HBO Nordic, gøres det til et tilbud til YouSee Plus-kunder. Men mange forskellige kundegrupper hos YouSee har adgang til YouSee Play TV & Film uden nødvendigvis at have en YouSee Boks med kort med on demand-rettigheder.


Adgang til YouSee Play har fx alle kunder med en tv-pakke over Grundpakken. Grundpakkekunder kan få adgang med et on demand-abonnement til 40 kr./md.
De fleste YouSee bredbåndskunder kan også have eller få adgang til YouSee Play.

 

Vil disse kundegrupper også kunne tegne et HBO Nordic-abonnement hos YouSee Kundeservice til 79 kr./md. og have det integreret i YouSee Play-universet?

Det vil vel ikke være nogen speciel fordel. Det koster jo også 79 kr. pr. md. ved abonnement direkte hos HBO Nordic.

Fordelen for kunder med en samsungboks er, at de ikke skal foretages sig andet, end vælge film på samme måde, som de plejer, hvis de vil se en film via VOD.

Omdømme 6
Badge +1
Det er selvfølgelig en afgørende fordel, at man kan se et eventuelt HBO Nordic-abonnement via sin YouSee Boks.

Men YouSee-kunder uden YouSee Boks vil måske foretrække at have et HBO-abonnement i ét og samme kundeforhold (til YouSee), ligesom man kan nøjes med én app i stedet for to. Man kan  inden for YouSee Play-universet let skifte mellem indhold fra YouSee og HBO Nordic. På computer kan man tilgå hele indholdet fra samme websted ved ét login.

I øvrigt kan man bruge en eventuel YouBio Boks til at tilgå HBO Nordic-indholdet.

Jeg spørger for at afklare mulighederne. Så er det op til kunderne at vælge hvad de foretrækker.

Omdømme 1
Badge +1
   Jeg kan se at HBO Nordic nu er at finde på http://film.youseeplay.dk/ .
Hvornår dukker det op på Samsung Boksen?

svarer lige selv :-)

Hbo Nordic menu-punktet dukker først op på samsungboksen når man har tegnet abonnementet.

Omdømme 7
Badge +6
Set på YouSee under TV/YouSee Plus:

HBO NordicSe de bedste serier fra HBO Nordic
med YouSee Plus  

Med YouSee Plus får du nu mulighed for at tilkøbe adgang til alle film og serier fra HBO Nordic.

Du kan se timevis af imponerende underholdning, der har fået anmeldere til at beskrive de seneste år som tv-seriens guldalder.

Se blandt andet de populære serier Game of Thrones, Girls, Black Sails og den nyeste sæson af True Detective.  


Med YouSee Plus kan du få adgang til film og serier fra HBO Nordic for 79 kr./md. Lige nu får du første måned til 0 kr.


Bliv ringet op og hør mere om, hvordan du med YouSee Plus kan se underholdning fra HBO Nordic.

Er det kun folk der lejer en boks der har mulighed for HBO muligheden ?

jeg kan nemlig ikke se det fremgår af min nye samsung boks jeg købte i forrige måned.

Omdømme 7
Badge +6
Michael_Eriksen skrev:
Er det kun folk der lejer en boks der har mulighed for HBO muligheden ?

jeg kan nemlig ikke se det fremgår af min nye samsung boks jeg købte i forrige måned.

Prøv at se her.

Synes ikke det link giver svar.

Er der forskel på om man har købt sin yousee boks eller lejer den i forhold til at få adgang til HBO nordic. Muligheden fremgår nemlig ikke af min menu på købt boks.

Omdømme 7
Badge +6
Michael_Eriksen skrev:
Synes ikke det link giver svar.

Er der forskel på om man har købt sin yousee boks eller lejer den i forhold til at få adgang til HBO nordic. Muligheden fremgår nemlig ikke af min menu på købt boks.

Ikke uenig, men den giver det svar, at du skal ringe til YouSee på 8080 4040. HBO kan ikke bestilles uden, at man ringer. Hvorfor vides ikke.

Omdømme 1
Badge +1
Michael_Eriksen skrev:
Er det kun folk der lejer en boks der har mulighed for HBO muligheden ?

jeg kan nemlig ikke se det fremgår af min nye samsung boks jeg købte i forrige måned.

Jeg vil tro det foregår på samme måde som på de lejede bokse, hvor HBO Nordic-menupunktet først dukker op efter man har tegnet abonnementet.

Omdømme 7
Badge +6
movern skrev:
Michael_Eriksen skrev:
Er det kun folk der lejer en boks der har mulighed for HBO muligheden ?

jeg kan nemlig ikke se det fremgår af min nye samsung boks jeg købte i forrige måned.

Jeg vil tro det foregår på samme måde som på de lejede bokse, hvor HBO Nordic-menupunktet først dukker op efter man har tegnet abonnementet.

Du har forhåbentlig ret, men ringede du til YouSee for at bestille?

har snakket med yousee nu, og beskeden er at dem som har købt en boks ikke pt kan bruge hbo nordic, kun hvis du har lejet en.

Omdømme 1
Badge +1
joern skrev:
movern skrev:
Michael_Eriksen skrev:
Er det kun folk der lejer en boks der har mulighed for HBO muligheden ?

jeg kan nemlig ikke se det fremgår af min nye samsung boks jeg købte i forrige måned.

Jeg vil tro det foregår på samme måde som på de lejede bokse, hvor HBO Nordic-menupunktet først dukker op efter man har tegnet abonnementet.

Du har forhåbentlig ret, men ringede du til YouSee for at bestille?

:-) Ja jeg ringede på  70704040.

Det viste sig så, at jeg desværre fik fat i en supporter der ikke var helt opdateret. Han udmeldte ret skråsikkert at det skulle jeg selv ordne via Yousee's hjemmeside - hvilket man pt ikke kan.

Jeg henvendte mig så  istedet på yousee's facebookside - de beklagede og ordnede  så i øvrigt sagen for mig.

Men den KORREKTE måde er altså at kontakte 70704040 :-)

Besvar