App til Android TV


Omdømme 6
Badge +6
Er du YouSee Kunde med TV-boks og har du fjernsyn med Android-styresystem, så har vi gode nyheder til dig!

Fra i dag kan du hente vores spritnye app til Android TV, så du kan se TV på alle skærme i huset med Android-styresystem.



Android TV er et styresystem ligesom Android til mobiltelefoner. App'en kan derfor installeres på fjernsyn med Android, hvilket f.eks. er nyere fjernsyn fra Philips, Sony, Sharp og B & O. Derudover findes der en række enheder som F.eks. Nvidia Shield og Nexus Player som du også kan benytte App'en med.

Med App'en får du adgang til tjenester som Live TV, Arkiv, Filmpakken samt lejefilm, og den ligner præcis de App's du allerede kender fra YouSee, så du nemt kan navigere rundt.

Det kræver en TV-boks fra YouSee samt et tv med Android 5.0 eller nyere for at hente App'en.

App'en kan hentes i Google Play-store på Android Tv.

Nyhed d. 27/11:

Tv-guide er nu tilgængelig i YouSee Tv & Film på Android TV

Sådan finder du tv-guiden:

1 Start en kanal med live-tv
2. Tryk pil ned / swip ned og vælge tv-guiden til højre



Har du spørgsmål? Så sig endelig til! 🙂

128 Kommentarer

Omdømme 3
Undskyld mig her.
Først er det super fedt, at I endelig har lavet en App til Android Tv.
Men syntes godt nok, at det er latterligt, at det kræver en tv-boks. Er hele pointen ikke, at man kunne blive fri for alle de bokse man har i dag?

Bliver det muligt, at få denne app uden en boks?

Men igen. Os ros for, at i har lavet den.

Rigtig god weekend.
Omdømme 7
Badge +9
Den nye boks bliver endnu mere spændende, så det er slet ikke slut med dem.

Ny 4K tv-boks med optagelse i skyen på vej

I løbet af efteråret introducerer vi en helt ny version af vores populære YouSee Tv-boks. Den nye 4K tv-boks byder på flere spændende nyheder, men den mest banebrydende er, at du med den nye tv-boks gemmer dine optagelser i skyen.

Det betyder, at du kan se det, du har optaget, på din mobil, tablet og pc. Og at du nemt kan planlægge optagelser via YouSee Tv & Film-appen, mens du er på farten.

Optagefunktionen er allerede den mest populære funktion på tv-boksen, og den vil uden tvivl blive brugt endnu mere, nu hvor vi gør vi det nemmere for dig at se tv, når og hvor det passer dig.

250 timers optagelser
Med den nye tv-boks kan du gemme 250 timers optagelser i skyen, og der er ingen begrænsninger på antal samtidige optagelser. Optagelserne kan gemmes i op til to år, og du kan altid se på de enkelte optagelser, hvornår de udløber. Der kan ikke optages fra C More-kanalerne, da alt indholdet allerede ligger tilgængeligt under Film, Serier og Børn.

Knivskarp billedkvalitet med 4K Ultra HD
Den nye tv-boks er desuden en 4K-boks, der gør det muligt for dig at se tv i superhøj Ultra HD-kvalitet. Lige nu er det kun Netflix, du kan se i 4K, men fremover vil der komme endnu mere indhold med denne fantastiske billedkvalitet. For at se Netflix i 4K skal du have et Netflix Premium-abonnement, en bredbåndshastighed på minimum 25 Mbit og så selvfølgelig et Ultra HD tv.

En meget hurtigere og lidt mindre tv-boks
Den nye tv-boks er fire gange hurtigere end dens forgænger, og tv-boksens indbyggede wi-fi-netværk er også blevet bedre. Udseendemæssigt er den nye tv-boks en smule mindre end den nuværende, men fjernbetjeningen og brugergrænsefladen er den samme, så det er ikke noget nyt, du skal forholde dig til.

Den nuværende tv-boks med indbygget harddisk vil fremover blive brugt som ekstra boks til kunder, som har brug for mere end én tv-boks.

Fakta
Med den nye 4K tv-boks kan du:
• Få adgang til dine optagelser på mobil, tablet og pc
• Planlægge optagelser via YouSee Tv & Film appen og tv.yousee.dk
• Gemme 250 timers optagelser i skyen
• Optage fra lige så mange kanaler du vil på én gang
• Se tv i 4K-kvalitet

Omdømme 1
Kære yousee
Det giver jo ingen mening at jeg ikke kan logge på yousee app på mit Android tv fordi jeg ikke har valgt at have jeres boks ?
Jeg abonnerer på tv, internet, musik og film og har adgang til jeres udemærkede app på min telefon og min tablet og min pc ... og det er super godt. Hvorfor kan jeg så ikke også logge på mit tv og slippe for at kører igennem apple tv eller Chrome cast som jeg gør idag? Hvad skal jeg bruge den app til hvis jeg har boksen ? ?
Er oplysningerne om en ny TV-boks en officiel melding fra YouSee?
Så vil det slet ikke være aktuelt for nuværende YouSee Plus-kunder at skifte til den nuværende Humax-boks, så enhver plan om dette er lagt i bero.
Omdømme 7
Badge +9
Her fra Recordere.dk

http://www.recordere.dk/2017/09/yousee-ny-tv-boks-4k-uhd-hdr/
Omdømme 1
Det er jo fuldstændig til grin at jeg skal investere i jeres boks for at appen til mit android tv. Hvad tænker i på?
Omdømme 1
Enig!
Blev glad da jeg så der kom en app til Android TV, men som andre siger, giver det ingen mening at man skal have TV boksen. Hvorfor?
Omdømme 7
Badge +9
En teori kunne være at den ikke skal kunne bruges i husstande der ikke har YS TV, og derfor på en måde skal være parret med en YS boks.
Jeg har ingen box, men et smart-tv fra 2013.
Kan boxen tages med på Camping og tilsluttes via mobil-wifi ?
Omdømme 7
Badge +9
Til det bruges der Chromecast og App på en Mobil eller Tablet. Inden længe kan der også bruges en ATV.
Her fra Recordere.dk

http://www.recordere.dk/2017/09/yousee-ny-tv-boks-4k-uhd-hdr/

Hej.

Tak for svaret. Der er i øvrigt i dag mere nyt om YouSee på Recordere.dk.

Det ser dog ud til at der stadig vil være behov for en PC (f.eks. en mini-PC), der fungerer som en ekstra TV-boks til streamingtjenester som ikke har aftale med YouSee (f.eks. Dansk Filmskat), til medieafspilning af egne mediefiler (musik, billeder, videoer), visse websteder (f.eks. Google Street View), m.v., i hvert fald i det omfang man ikke har et smart-TV med disse muligheder.
Omdømme 1
Inden længe kan der også bruges en ATV.

Hvornår kommer jeres app til ATV i AppStore ?
Smart app, alting virker tilsyneladende, lige bortset fra, at der desværre ikke kommer noget billede på mit Philips smart-tv, hverken f.s.v.
angår live-tv eller film???????
Omdømme 5
Badge +2
En teori kunne være at den ikke skal kunne bruges i husstande der ikke har YS TV, og derfor på en måde skal være parret med en YS boks.

@Radiomanden
Er lidt usikker på om du er en alm. brugere/YS-kunde eller ansat af YS (tidligere ansat?), men fandt din kommentar/teori ganske interessant. Har fuldt ud forståelse for at, YS må sikre sig at man er YS-kunde, for at kunne benytte sig af den ny Android-app.

Man kan også opfatte kravet om en TV-boks som et skjult gebyr, for at benytte sig af "tilbudet". Moderne/fremadrettede virksomheder, vil gerne understøtte den aktuelle tendens til at frit vælge devices - ikke styre, eller sætte en dagsorden, til forbrugerne.

Som gamle kunder, har vi valgt at, ikke betale for en boks, og får internet/TV via kabel med digital kortlæser og betaler det pebrede pris (til noget der fejler tit = "kan ikke finde kanaler/indlæse kanaler" og er trætte på at ligge i telefon-kø til kundeservice, men har accepteret betingelsen med daglige genstarter).

Men YS vælger at kræve at, man udover det, skal betale for en boks for at kunne benytte App'en - på trods af at man er fuldt betalende kunde - én boks, vi ikke finder brugbar. Nogle kunder vil gerne kunne optage udsendelser, andre har ikke det behov.

Hvis din (radiomanden's) teori om at, YS-boksen skal synkroniseres med Android-TV i hjemmet er rigtigt, vil det vel også betyde, at man ikke kan bruge App'en på Android-fjernsyn/Android TV-bokse i f.eks. sommerhuset uden en TV-boks?

Vil YS også lukke ned for brugen af AirPlay/Chromcast, hvis man ikke har den ny, omtalte 4K-TVboks, til en fast ekstra-afgift pr. måned?

Har læst, og glædet mig til at, YS ville skabe en større fleksibilitet til fuldt betalende kunder på forskellige platforme, men hvis virksomheden vælger at begrænse adgangen, vil jeg mene at, det ikke er "vejen frem". Konkurrerende virksomheder har for langst udviklet apps til forskellige styresystemer, uden krav om "egen-udviklede" bokse.

Mvh
Omdømme 7
Badge +9
Det var som sagt en teori, men hvad der faktisk ligger til grund for at App kun kan bruges hvis der haves en YS boks er der ikke kommet nogen oplysninger om for nuværende.
Omdømme 5
Badge +2
Det var som sagt en teori, men hvad der faktisk ligger til grund for at App kun kan bruges hvis der haves en YS boks er der ikke kommet nogen oplysninger om for nuværende.

Synes, som sagt/skrevet at, din teori er værd at notere og reflektere over.

Bliver interesant at følge YS's fremtid med de aktuelle tilbud.
Omdømme 5
Badge +2
.. og , så skal jeg selvfølgelig ikke spørge igen, om du er YS-ansat/tidligere ansat, da du vælger at, ikke svare på det spørgsmål?
Det oplyses ikke om det skal være den nye Humax-boks, eller om det også virker hvis man har en YouSee Plus-boks eller en DSL-boks. Skal boksen være tilsluttet og tændt, eller er det nok at man har et abonnement med en boks?

"YouSee TV & Film" fungerer uafhængigt af en boks på både computer, tablet og smartphome. Det virker derfor underligt at den nye app kræver en boks.
Det er underligt, men grunden er nok ikke teknisk, men en administrativ beslutning. Yousee er nok ikke klar til at tage skridtet fuldt ud og tilbyde det hele uden en tv-boks.
Omdømme 7
Badge +9
.. og , så skal jeg selvfølgelig ikke spørge igen, om du er YS-ansat/tidligere ansat, da du vælger at, ikke svare på det spørgsmål?

Dette er er brugerforum, det er det vi alle er. Der er YS personale på forummet, men primært brugere.
Omdømme 5
Badge +2
@MS-ERIK
Vidste ikke at der er forskellige bokse - det er jo yderligere noget man skal forholde sig til?

Undrer bare, hvorfor en digital kortlæser, ikke kvalificerer YS-kunder til at bruge Android-appen?

@Logan, forstår ikke helt, hvorfor YS ikke skulle være klar til at tage.... "skridtet"? Hvad mener du?
Omdømme 7
Badge +9
Igen kun et gæt, men mon ikke at CA moduler og kort snart vil være fortid.
Mon 4K boksen er til andet end Kabel TV.? Der satses ikke meget på de andre platforme.
Omdømme 5
Badge +2
.. og , så skal jeg selvfølgelig ikke spørge igen, om du er YS-ansat/tidligere ansat, da du vælger at, ikke svare på det spørgsmål?

Dette er er brugerforum, det er det vi alle er. Der er YS personale på forummet, men primært brugere.


Se tidligere posts fra dig i denne tråd, der omtaler "vi"...med start: Den nye boks.....
Det sætter din troværdighed som "brugere... det er vi alle" i spil? Kan selvfølgelig være en copy/paste, men det står under dit brugernavn... vi? Hvem er det?
Omdømme 7
Badge +9
Vi.? Det er jo alle dem er er brugere på forummet, dem der har skrevet i denne tråd og alle andre der skriver på forummet, inklusiv dig selv.
Der er ingen forskel på dette forum og andre forums, som f.eks Recordere, Flatpanels, Digitalt TV og andre, andet end dette er et forum specifikt om You See. Du kan næppe have undgået at støde på diverse forums på nettet, dem er der godt nok mange af, omhandlende alt muligt.
Omdømme 5
Badge +2
Vi.? Det er jo alle dem er er brugere på forummet, dem der har skrevet i denne tråd og alle andre der skriver på forummet, inklusiv dig selv.
Der er ingen forskel på dette forum og andre forums, som f.eks Recordere, Flatpanels, Digitalt TV og andre, andet end dette er et forum specifikt om You See. Du kan næppe have undgået at støde på diverse forums på nettet, dem er der godt nok mange af, omhandlende alt muligt.


Hm, jeg henviser til din tidligere post i denne tråd, citat:
"
Den nye boks bliver endnu mere spændende, så det er slet ikke slut med dem.

Ny 4K tv-boks med optagelse i skyen på vej

I løbet af efteråret introducerer [b]vi[b]en helt ny version af [b]vores[b] populære YouSee Tv-boks. Den nye 4K tv-boks byder på flere spændende nyheder, men den mest banebrydende er, at du med den nye tv-boks gemmer dine optagelser i skyen."

Her omtales "vi" og "vores"!


Mvh

Besvar