YouSee Tv & Film app til LG tv WebOS 2.0 eller nyere


Omdømme 7
Badge +7
  • Administrator
  • 2946 kommentarer
Hvis du har et LG SmartTv med styresystemet WebOS 2.0 eller nyere, kan du fra i dag se dine Tv-kanaler og film mm. i den helt nye YouSee Tv & Film-app på dit Tv.

Det eneste, det kræver udover styresystemet, er en Tv-pakke fra YouSee og en internetforbindelse på minimum 20Mbit.


Se her, hvordan du kommer i gang med YouSee Tv & Film appen på dit LG TV.

På nogle modeller vil fremgangsmåden være en anden og i så fald kan du finde hjælp til hvordan du installerer apps på dit LG SmartTv i manualen og på lg.com/dk.

Appen giver i dag adgang til følgende tjenester:
- Live-Tv
- Start forfra
- Tv-arkiv
- Bland Selv-indhold (men ikke funktion)
- Film & serier
- Lejefilm
- Børneunivers


Menuen ligner til forveksling den ældre opbygning på vores Tv-boks, men vil senere blive opdateret til at matche vores andre menuer ligesom der fortsat bliver arbejdet på appen. Derfor er det også vigtigt at huske, at opdatere den jævnligt.

Nyhed d. 27/11
Der kommer et nyt menupunkt, som vi kalder Kanaler.

Menuen opdateres i YouSee Tv & Film på LG, så den følger på Humax, iOS og Android.
  • Kanaler samler indgangen til alle tjenester: streamingtjenester, tv-kanaler med arkiv og Lejefilm, i én enkel oversigt.
  • Lejefilm er flyttet ind under Kanaler og ændre navn til Lejefilm Blockbuster. Film lejet hos YouSee kan kun ses på YouSee’s platforme.
  • Tv-kanaler med arkiv findes nu kun under Kanaler.


Vil du have den fulde Tv-oplevelse og endnu flere muligheder, såsom mulighed for at blande dine kanaler, Tv-guide samt pause på live-tv, så anbefaler vi vores Tv-bokse.

Har du lyst til at dele dine erfaringer med appen eller dukker der spørgsmål op, så skriv endelig en kommentar nedenfor :)

God fornøjelse!

26 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
App'en til Shield TV (Android) må da også gerne snart få et nyt Design, så den svarer til det der er på Boks/Tablet.
Ligeledes nu det drejer sig om App's, hvad med Panasonic.?
Er der problemer med appen? Når jeg prøver at logge ind på mit lg tv så siger den mit brugernavn og adgangskode er forkert, men når jeg logger ind her på siden eller på tv.yousee.dk så er der slet ingen problemer?
Omdømme 4
Badge +6
Radiomanden skrev:

App'en til Shield TV (Android) må da også gerne snart få et nyt Design, så den svarer til det der er på Boks/Tablet.
Ligeledes nu det drejer sig om App's, hvad med Panasonic.?



Tak for din feedback.

Hvad angår en app til yderligere tv'er, må vi vente og se.

bjarne9595 skrev:

Er der problemer med appen? Når jeg prøver at logge ind på mit lg tv så siger den mit brugernavn og adgangskode er forkert, men når jeg logger ind her på siden eller på tv.yousee.dk så er der slet ingen problemer?



Det skulle meget gerne være det samme. Jeg ved ikke, om det kan være det, men det kan være lidt drilsk med store og små bogstaver på en tv-fjernbetjening - det er dog vigtigt, at der bliver taget højde for det. Umiddelbart er det mit bedste bud.

Stefan, YouSee Forum Team
YouSee Tv & Film-app virker ikke særlig godt på mit LG OLED TV (model 2017). Sidste gang jeg så en film var der 7 afbrydelser (cirkel der bliver ved med at køre rundt), hvor jeg måtte genstarte filmen og spole frem til, hvor jeg var kommet til. Jeg har tidligere brugt min iPhone til at streame YouSee Tv & Film til Apple TV, og den metode har stort set aldrig fejlet. Er det app'en til WebOS, som skal gøres bedre (mere buffer eller ...?), eller kan det ikke blive bedre. Jeg havde glædet mig til, at der kom en app til WebOS, men som den virker nu, så er den ubrugelig og et meget skuffende bekendskab.
Jeg glemte lige at skrive, at jeg har 100/20 Mbit YouSee internetforbindelse, så problemet med afbrydelser bør ikke skyldes lav internet hastighed. Er der andre, der har erfaringer med den nye YouSee Tv & Film-app til LG (OLED)?
Omdømme 4
Badge +6
Perjen skrev:

Jeg glemte lige at skrive, at jeg har 100/20 Mbit YouSee internetforbindelse, så problemet med afbrydelser bør ikke skyldes lav internet hastighed. Er der andre, der har erfaringer med den nye YouSee Tv & Film-app til LG (OLED)?



Hvordan er tv'et koblet til nettet? Hvis det er trådløst, kan det evt. være interessant at høre, om det er anderledes med en kablet forbindelse.

Stefan, YouSee Forum Team
Jeg kan ikke logge på den nye LG WebOS app - den siger, at mit brugernavn og adgangskode er forkert. Det er det ikke; der er styr på store og små bogstaver osv. Har prøvet med to forskellige brugerkonti - samme problem. Trådet 500/500 forbindelse.
Omdømme 7
Badge +7
Det tyder på at du skal kontakte teknisk support, da det ikke er noget der kan gøres ved her på brugerforummet, med hensyn til fejlretning på konti.
Jeg har haft fat i YouSee support. De kunne ikke hjælpe, men bad mig vente. Jeg fik at vide, at næste version måske ville virke. Ikke at de kendte årsagen, men måske ville den næste version (tilfældigvis) også løse login-problemet.
Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke til hvad der måtte være af problemer på LG, bruger den på Shield TV. (Android).
Dejligt med appen til WebOS, selvom den virker mere ustabil end fx den til Apple TV. Den har i al fald genstartet mit tv et par gange nu.

Her er et dog et forslag til næste opdatering: Nyeste afsnit af tv-programmer bør vel stå øverst i listen?
Er der en chance for, at YouSee læser med herinde, eller skal man via Facebook for at få respons?
Omdømme 7
Badge +7
Perjen skrev:

YouSee Tv & Film-app virker ikke særlig godt på mit LG OLED TV (model 2017). Sidste gang jeg så en film var der 7 afbrydelser (cirkel der bliver ved med at køre rundt), hvor jeg måtte genstarte filmen og spole frem til, hvor jeg var kommet til. Jeg har tidligere brugt min iPhone til at streame YouSee Tv & Film til Apple TV, og den metode har stort set aldrig fejlet. Er det app'en til WebOS, som skal gøres bedre (mere buffer eller ...?), eller kan det ikke blive bedre. Jeg havde glædet mig til, at der kom en app til WebOS, men som den virker nu, så er den ubrugelig og et meget skuffende bekendskab.



Perjen skrev:

Jeg glemte lige at skrive, at jeg har 100/20 Mbit YouSee internetforbindelse, så problemet med afbrydelser bør ikke skyldes lav internet hastighed. Er der andre, der har erfaringer med den nye YouSee Tv & Film-app til LG (OLED)?



Hej Perjen

Jeg er ked af at læse, at du har oplevet problemer med afspille i appen.

Det er ikke umiddelbart et kendt problem og selvom du har en høj hastighed, så kan du godt opleve problemer, hvis den trådløse forbindelse ikke er stærkt nok.

Nu ved jeg naturligvis ikke om du kører trådløst eller med kabel, men jeg ville nok teste med netværkskabel hvis det var muligt :)
Omdømme 7
Badge +7
R1C skrev:

Jeg kan ikke logge på den nye LG WebOS app - den siger, at mit brugernavn og adgangskode er forkert. Det er det ikke; der er styr på store og små bogstaver osv. Har prøvet med to forskellige brugerkonti - samme problem. Trådet 500/500 forbindelse.

R1C skrev:

Jeg har haft fat i YouSee support. De kunne ikke hjælpe, men bad mig vente. Jeg fik at vide, at næste version måske ville virke. Ikke at de kendte årsagen, men måske ville den næste version (tilfældigvis) også løse login-problemet.

R1C skrev:

Er der en chance for, at YouSee læser med herinde, eller skal man via Facebook for at få respons?



Hej RC1

Det lyder da noget irriterende, at du ikke kan komme ind i vores app, hvis du har et funktionelt login - altså et login, der virker på alle andre platforme.

Min anbefaling er sørge for, at du opdaterer alt der kan opdateres, dvs. tjekker om der er en softwareopdatering på tv'et og af- og geninstallerer YouSee Tv & Film appen på dit tv.
Omdømme 7
Badge +7
Martinriis skrev:

Dejligt med appen til WebOS, selvom den virker mere ustabil end fx den til Apple TV. Den har i al fald genstartet mit tv et par gange nu.

Her er et dog et forslag til næste opdatering: Nyeste afsnit af tv-programmer bør vel stå øverst i listen?



Hej Martinriis

Øv, det er da irriterende :/

Du kan starte med at af- og geninstallere appen på dit tv, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Tjek også gerne om softwaren på tv'et er up-to-date. Det er 2 gode steder at starte tænker jeg.
Kasper skrev:

Hej RC1

Det lyder da noget irriterende, at du ikke kan komme ind i vores app, hvis du har et funktionelt login - altså et login, der virker på alle andre platforme.

Min anbefaling er sørge for, at du opdaterer alt der kan opdateres, dvs. tjekker om der er en softwareopdatering på tv'et og af- og geninstallerer YouSee Tv & Film appen på dit tv.



Jeg har installeret appen tre gange og sikrer mig løbende, at TV’et opdateret. Lige lidt hjælper det. Det er et LG E7 TV.
Omdømme 7
Badge +7
Hej RC1

Prøv eventuelt at ændre adgangskode inde på Mit YouSee under Indstillinger, således at du får opdateret loginet og prøv igen.
Omdømme 7
Badge +7
Martinriis skrev:

Dejligt med appen til WebOS, selvom den virker mere ustabil end fx den til Apple TV. Den har i al fald genstartet mit tv et par gange nu.

Her er et dog et forslag til næste opdatering: Nyeste afsnit af tv-programmer bør vel stå øverst i listen?



Hej Martinriis

Kan du være lidt mere specifik i forhold til, hvor i menusystemet du mener, der bør optimeres? :)
Kasper skrev:

Hej RC1

Prøv eventuelt at ændre adgangskode inde på Mit YouSee under Indstillinger, således at du får opdateret loginet og prøv igen.



That did the trick. (-:
Omdømme 7
Badge +7
R1C skrev:

Kasper skrev:

Hej RC1

Prøv eventuelt at ændre adgangskode inde på Mit YouSee under Indstillinger, således at du får opdateret loginet og prøv igen.



That did the trick. (-:



Det var godt :)
Hej. Jeg syntes det er rigtig fedt at der i oktober udkom en app, YouuSee Tv & Film, til LG fjernsyn således at man nyde de serie og film i har, men det er for at sige det lige ud, så er det pisse irriterende at den kun virker 2 ud af 5 gange.
Den starter ikke op når man vil åbne app'en, og det er meget øv.
Andre der har det samme problem
Omdømme 4
Badge +1
Lykkehave skrev:

Hej. Jeg syntes det er rigtig fedt at der i oktober udkom en app, YouuSee Tv & Film, til LG fjernsyn således at man nyde de serie og film i har, men det er for at sige det lige ud, så er det pisse irriterende at den kun virker 2 ud af 5 gange.
Den starter ikke op når man vil åbne app'en, og det er meget øv.
Andre der har det samme problem



Jeg har ikke haft problemer med den. Har webOS 2.0.
Omdømme 7
Badge +7
Lykkehave skrev:

Hej. Jeg syntes det er rigtig fedt at der i oktober udkom en app, YouuSee Tv & Film, til LG fjernsyn således at man nyde de serie og film i har, men det er for at sige det lige ud, så er det pisse irriterende at den kun virker 2 ud af 5 gange.
Den starter ikke op når man vil åbne app'en, og det er meget øv.
Andre der har det samme problem



Hej Lykkehave

Kommer der en fejlbesked eller? Hvad med netforbindelsen, er dit tv trådløst eller kablet tilsluttet?
har kørt fint på mit lg 2018 tv, siden den udkom, over wifi forbindelse. Dog savner jeg VIRKELIG meget automatisk afspilning af næste afsnit, når man ser serier eller tv afsnit fra arkiv. Er det noget der måske snart kommer Kasper?

hilsen Michael
Er der nogen der har fundet en løsning på problemet med ikke at kunne logge ind?

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)