YouSee skruer massivt op for hastigheden

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 331 kommentarer
Er du YouSee-kunde med bredbånd, så har vi i dag en god nyhed til dig!

Mere end 400.000 bredbåndskunder får i løbet af de kommende uger øget deres internethastighed til minimum 50 Mbit/s, hvoraf 4 ud af 10 løftes til 100 Mbit/s.

Alle hastigheder under 50 Mbit/s bliver fortid hos YouSee. Og allerede senere i år vil vi tilbyde hastigheder på 300 Mbit/s til halvdelen af alle danske husstande med YouSee.

Dette betyder desuden at YouSee nu bliver Danmarks suverænt største udbyder af superbredbånd.

Vi har samlet en liste af spørgsmål og svar som du forhåbentlig kan få gavn af :)

Spørgsmål og Svar

Skal jeg selv gøre noget for at blive opgraderet?

- Nej, vi skal nok sørge for at det sker. Når turen kommer til din forbindelse, sender vi dig en mail.

Hvornår modtager jeg en informations-mail?

- Vi udsender mails fra 19. maj og indtil 10. juni med information til de kunder som dette vedrører.

Jeg har ikke modtaget information?

Dette kan skyldes at dit produkt ikke ændres. Du kan dog altid ringe til os for at høre om vi har produkter/kampagner  som passer bedre til dit behov.

Hvornår sker opgraderingen?

- Opgraderingen starter fra 19. maj og slutter primo juni 2015

Hvad skal jeg foretage mig?

- Opgraderingen sker helt automatisk, men hvis du har et ældre modem af mærket "docsis 2", så vil det være nødvendigt at udskifte for at få en optimal oplevelse - du vil modtage en mail med yderligere oplysninger om, hvordan du let skifter.

Sker der en prisændring?

- Nej, opgraderingen ændrer ikke på din pris :)

Hvad er Fair Use grænsen?

- Vi har fjernet grænsen for Fair Use, så ingen kunder behøver at bekymre sig om forbruget.

Ændrer dette på indholdet af tjenester på mit nuværende abonnement?

Nej - dette er udelukkende en hastighedsopgradering.

Hvad med mig som har en 100/20 Mbit til 399 kr om måneden?

- Du vil automatisk blive opdateret til 300 Mbit når det kommer til dit område.

Tilmeld dig her og få besked når vi er klar i dit område!

Kan mit modem klare den nye hastighed?
- Du vil få personlig besked om opgraderingen og om dit modem skal opraderes. 

Står der "Docsis 3.0" i bunden af dit modem, så kan det med sikkerhed trække op til 100 Mbit. 
300 Mbit forbindelsen skal bruge dette modem.

Hvilket modem får jeg?
-
Alt efter hvilken hastighed du opgraderes til, vil du få den model som vi har på lager.

Følgende modems er der tale om:

- Op til 100 Mbit = Netgear CG3000, Netgear CG3700, CISCO EPC 3925
- 300 Mbit = Netgear C6250

Jeg har allerede 300 Mbit - hvad får jeg?
Vi er opmærksomme på denne udfordring og er igang med at kigge på en løsning for alle dem der allerede har en 300 mbit i dag.

Jeg har en 40/8 Mbit der på kampagne lige nu kører 80/30 Mbit - hvad sker der med denne hastighed?
- Du vil få besked om, at du forbliver på en 80/30 Mbit i forbindelse med denne store opgradering af vores kunder. 

Jeg har stadig ikke fået opgraderet min hastighed? 
- Opgraderingen sker  løbende til og med 12. juni 2015. Du vil høre fra os senest 10. juni hvis din hastighed opgraderes

Flere spørgsmål? Skyd løs! :)

God fornøjelse!

115 Kommentarer

Hvad kommer der til at ske med 40/8 mbit til 269 om måneden ? Bliver den opgraderet til 100/20 til 269 om måneden ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du er for langsom :D

Vi har allerede skrevet om det: https://forum.yousee.dk/t5/Pauseskærmen/Sidste-nye-Pressemeddelelse/m-p/3384#M378

Jeg kopierer lige lidt fra den tråd. Svar stammer fra ^PO fra YouSee's Twitter.

Opgraderes specielle foreningshastigheder også til 50 Mbit/s?

Disse vil ikke blive opgraderet, da de beholder deres specielle hastigheder og priser.

Har man 80/30 hvad får man så - en lang næse?

Du bliver opgraderet til en 100/30 forbindelse.

Angående 300 Mbit/s

Som der også er en hel tråd til: https://forum.yousee.dk/t5/Bredbånd/Oversigt-over-udrulning-af-300-Mbit/m-p/619#M110

Jeg kopierer også lige lidt af det seneste lidt fra den tråd.

TDC investerer i 2015 cirka 165 millioner kroner på udbygning af coax nettet, som blandt andet muliggør lanceringen af 300/60 Mbit/s bredbånd.

Udrulningen i resten af første halvår omfatter følgende områder.

Udrulningen i resten af første halvår omfatter følgende områder

Kilde: TDC Wholesale

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

levring skrev:

Hvad kommer der til at ske med 40/8 mbit til 269 om måneden ? Bliver den opgraderet til 100/20 til 269 om måneden ?

Hej levring

Den bliver opgraderet til 100/10 Mbit :D

/Kasper 

Betyder det også at i for styr på kapacitet problemer, så det ikke bliver endnu mere sløvt når hastigheden sættes i vejret.

Har nu ventet i 2 år på den hastighed jeg betaler for

Hej..

Jeg har pt. 30/3 til 259,- hvad sker der med den? Bliver det til 50/10 til 249,-??

Mvh. Klaus

Hvad med os der har f.ek 100/20 bland selv, får vi bare lov til at beholde det til den gamle pris. Måske ingen bonus til os ? :manhappy:

Så må 50/10 til 249kr som jeg giver jo falde til 229 Kr eller opdatere i efter 10 år som kunde hos jer til 100/20 uden stigning. Det ville jo være kunde service af første klasse. Hilsen Brian B.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Fjummer skrev:

Betyder det også at i for styr på kapacitet problemer, så det ikke bliver endnu mere sløvt når hastigheden sættes i vejret.

Har nu ventet i 2 år på den hastighed jeg betaler for

Hej Fjummer

Vi udbygger løbende kapaciteten, så at vi opgraderer hastigheden betyder ikke, at vi går på kompromis med kvaliteten.:D

Du må meget gerne kontakte os via følgende kontaktside, så vi kan se nærmere på din forbindelse! 

/Kasper 

Hej Kasper,

Yousee har fuldt styr på kapacitets problemerne, der sker bare ikke noget.

Seneste melding hedder uge 36 i år, uden grund til hvad der ventes på denne gang, ellers bliver datoerne gerne skubbet et kvartal frem hvergang en deadline overskrides.

Yousee melder INTET aktivt ud, hverken via driftsinfo eller direkte mail, så jeg ringer troligt hver uge

Hej, jeg har idag en 40/6 mbit, som er sådan en speciel hastighed, fordi den er blevet opgraderet gennem iden, dvs. den har ikke været at finde på jeres hjemmeside. Bliver jeg så opgraderet til 50 eller 100 mbit?

Mvh. Morten

Kan se at I udruller 300 Mbit i Korsør i Maj måned.

Men hvad betyder det for Os der får leveret gennem Korsør antenneforening??

Bliver Vi også opgraderet?? Og hvad med Vores udstyr?? Kommer det til at koste noget at få det udskiftet til udstyrder kan klare de nys hastigheer??

Kasper skrev:

Hej levring

Den bliver opgraderet til 100/10 Mbit :D

/Kasper 

Hej Kasper,

Jeg har 40/8, men får en lille rabat gennem en antenneforening (mener det er omkring 20kr pr. måned) - Betyder det at min linje ikke bliver opgraderet, og kan man eventuelt slippe for rabatten og så få de 100mbit alligevel?

Omdømme 2

Badge
Hej Ambrosius

259 eller 269? :D

Du må meget gerne kontakte os via denne side, så vi lige kan tjekke op hvad der sker med netop denne forbindelse.

/Kasper 

Omdømme 2

Badge +3

kasper_j skrev:

Jeg har 40/8, men får en lille rabat gennem en antenneforening (mener det er omkring 20kr pr. måned) - Betyder det at min linje ikke bliver opgraderet, og kan man eventuelt slippe for rabatten og så få de 100mbit alligevel?

Opgraderes specielle foreningshastigheder også til 50 Mbit/s?

YouSee Svar: Disse vil ikke blive opgraderet, da de beholder deres specielle hastigheder og priser.

Jeg er sikker på at du sagtens kan få 100 Mbit/s til normalpris hvis de kan levere den til dig 

Omdømme 2

Badge

wolf skrev:

Hvad med os der har f.ek 100/20 bland selv, får vi bare lov til at beholde det til den gamle pris. Måske ingen bonus til os ? :manhappy:

Hej wolf 

Lige med denne må du også meget gerne kontakte os via følgende side, så vi kan oplyse dig om den eksakte opgradering :D

/Kasper 

Omdømme 2

Badge

BB87 skrev:

Så må 50/10 til 249kr som jeg giver jo falde til 229 Kr eller opdatere i efter 10 år som kunde hos jer til 100/20 uden stigning. Det ville jo være kunde service af første klasse. Hilsen Brian B.

Hej Brian 

Der ændres ikke på priserne i forbindelse med opgraderingen :D

Umiddelbart så skulle der ikke ske noget med din forbindelse, da den svarer til vores nyeste, laveste forbindelse. Altså de 50/10 Mbit til 249 kr. 

/Kasper 

Hvad med os der har 300 bliver vi bare snydt eller får vi 350
Fjummer Du skal bare kræve kreditering for dit produkt, så får de fingeren ud ;-)

basil68 skrev:
Fjummer Du skal bare kræve kreditering for dit produkt, så får de fingeren ud ;-)

Har jeg prøvet, men ligeså mange man snakker med lige så mange forskellige svar for man. Overvejende er det et nej, når de hører perioden de skal kreditere

Omdømme 2

Badge +3
Har man 100/20 til 299 kr. sker der ikke noget med ens hastighed eller pris.

Hejsa.

Hvad med dem som har en lavere hastighed end 40/6 stiger de også til 50/10 og til samme pris som de giver nu.

Dette er måske ikke helt fair for dem som betaler for en hastighed som hedder 40/6.

På Facebook svarede en yousee medarbejder der hedder Jeppe, at folk som har gennem antenneforening bliver opgraderet - må vist vente og se:)
Gælder dette også fibernettet?

Svar til Emil ang 100 Mbit/s. Jeg ringede til yousee og spurgte da jeg havde samme spørgsmål. De svarede at den bliver opgraderet til 300 Mbit/s når det bliver muligt ca. 12 Juni og vi beholder den gamle pris på 400 kr om måneden.

Jeg har dog 40/8 til 269,- fiber

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P