YouSee Musik: Ny app og website


Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 266 kommentarer
I dag lancerer vi en helt ny YouSee Musik-app samt et nyt musiksite, som skal give dig en endnu bedre oplevelse på vores musiktjeneste.

Den nye app giver dig bl.a. en lydkvalitet der er dobbelt så god som den tidligere. Derudover får du efterspurgte Chromecast Audio-understøttelse på den nye app.

Af funktionaliteter får du følgende:

  • Bedre lydkvalitet: 320 Kbit/s (tidligere 192)
  • Chromecast Audio
  • Mini-afspiller i bunden, som altid er tilgængelig
  • Et mere brugervenligt og intuitivt design.
Den nye app erstatter den gamle, og kan findes i både App Store og i Play Butik. Det er ikke en opdatering til den gamle app, så den skal hentes fra ny på App Store/Play Butik.







35 Kommentarer

Hej igen, og tak for svaret.

Hvornår sker der noget angående tilgængeligheden i jeres YouSee Musik-app til iPhone, når det kommer til bedre support for VoiceOver (skærmlæser til blinde), samt korrekt programmering så også svagtseende kan få glæde af appen?

Siden, at jeg skrev sidst, er der udsendt nogle opdateringer til jeres app - men der er absolut intet sket angående tilgængeligheden!

Det er, for at sige det, temmelig irriterende, at Danmarks største underholdningsunivers, nemlig YouSee, ikke tager det her en skid seriøst!

Svar ønskes.

På forhånd tak.

/ Anders
Nogen hjælp her
Jeg kan ikke få appen til at virke med chromecast og s7 edge. Mine andre enheder er fint på. Hvordan får jeg det til at virke
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Hdmusik skrev:
Virker den nye app på Sonos og Bluesound?

Med hvilken bitrate kommer den ny YouSee musik streaming?

1. spørgsmål: Ja

2. spørgsmål: 320 kbps i Hi-Fi Dolby Pulse lydkvalitet.

Virker den nye app på Sonos og Bluesound?

Med hvilken bitrate kommer den ny YouSee musik streaming?

Vilhelm skrev:

Djanko skrev:
App'en virker ikke og er sandsynligvis taget tilbage. Den er ikke at vise i App store mere.

Første og hver eneste gang at jeg var inde i den og skulle afspille favoritter, (som nu er den eneste måde at få mine albums på), siger den hver gang "En sag blev sprunget over da der var problemer med afspilningen".

Hvorfor tester man ikke så noget før man sender det ud?

Kommer den i en forbedret udgave, eller kan jeg godt fjerne den igen?

Johnny F.

YouSee  Musik-app findes da stadig i App store og i Google Play.

Undersøg selv om du har seneste version.

Ja den gamle findes, men ikke den nye App...

Den nye hedder Yousee Music...

Ja den gamle findes, men ikke den nye App...

Den nye hedder Yousee Music...

Kan det virkelig være rigtigt den ikke downloader ens favoritter/dine playlister uden man lytter til dem ?

Det virker lidt uoverskueligt at skulle lytte til samtlige sange inde jeg forlader WiFi...

Opdatering: De bliver downloaded, det er bare ufattelig langsomt..

Hej Casper.

Tak for info jeg vil prøve at "lege" med det.

mvh HP

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Djanko skrev:
App'en virker ikke og er sandsynligvis taget tilbage. Den er ikke at vise i App store mere.

Første og hver eneste gang at jeg var inde i den og skulle afspille favoritter, (som nu er den eneste måde at få mine albums på), siger den hver gang "En sag blev sprunget over da der var problemer med afspilningen".

Hvorfor tester man ikke så noget før man sender det ud?

Kommer den i en forbedret udgave, eller kan jeg godt fjerne den igen?

Johnny F.

YouSee  Musik-app findes da stadig i App store og i Google Play.

Undersøg selv om du har seneste version.

App'en virker ikke og er sandsynligvis taget tilbage. Den er ikke at vise i App store mere.

Første og hver eneste gang at jeg var inde i den og skulle afspille favoritter, (som nu er den eneste måde at få mine albums på), siger den hver gang "En sag blev sprunget over da der var problemer med afspilningen".

Hvorfor tester man ikke så noget før man sender det ud?

Kommer den i en forbedret udgave, eller kan jeg godt fjerne den igen?

Johnny F.

  • 

    Tak for dine kommentarer vedrørende appen YouSee Musik og tilgængelighed for folk med funktionsnedsættelser, herunder blinde brugere.

    Jeg er rigtig glad for, at I vil bringe mine observationer videre, men vil blive endnu mere glad, hvis I kan melde noget ud omkring forbedring af appen og tilgængeligheden, når jeres udviklere/leverandør forhåbentlig har taget henvendelsen seriøst. Min begrundelse er, at sådanne nyheder tit ikke nævnes, når der, og det uanset firma, udsendes opdateringer til diverse apps. Oftest må vi selv finde ud af sådanne forbedringer.

    På forhånd tak.

    / Anders

  • Omdømme 3

    Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

    Badge +1
  • 

    Jeg mener, at det er muligt at oprette grupper med Chromecast, se mere her. Ift. Chromecast på PC, så er det desværre kun muligt på app'en.

  • 

    Tak for din feedback, den er meget værdsat. 

    Jeg var ikke selv bekendt med problematikken, men jeg har sendt dit indlæg videre til vores ansvarlige.

    Vi tager din henvendelse meget seriøst, og vi vil derfor have din feedback med i vores "pulje" af ønsker til rettelser og features i den kommende tid. Det er vigtigt for os, at også brugere med funktionsnedsættelse kan få glæde af vores produkter og services, og derfor vil vi også tage henvendelsen med videre til vores leverandør.

    Vh

    Nikolaj

    .

  • Kære YouSee

    Tak for lanceringen af jeres nye "YouSee Musik" app.

    Det er fornemt, at I skriver der er udviklet et bedre design - men tilgængleighed for folk md funktionsnedsættelser - det er der ikke taget særlig meget hensyn til!

    Er blind, og benytter i forbindelse hermed min iPhone med en såkaldt skærmlæser - et program, som læser alt op hvad der sker på telefonen. På iPhone hedder skærmlæseren VoiceOver, og kan aktiveres via Indstillinger>Generelt>VoiceOver. Den er indbygget i alle iPhones.

    I jeres nye app er VoiceOver eksempelvis tavs, når jeg har søgt efter en kunstner, og navigerer (svirper) hen over albums fra den pågældende kunstner. Mit gæt er, at de pågældende albums optræder som billeder. Ikke særlig smart, for så må blinde brugere, og dem er der trods alt nogle stykker af, også af jeres app, gætte sig til hvilken et album der vælges.

    Yderligere er der nogle knapper, som er navngivet forkert, hvorved VoiceOver blot læser noget sludder op - hvad benyttes knappen "ic ctxmenu" eksempelvis til, som er ud for hvert musiknummer?

    Det handler om at programmere jeres app rigtigt - også angående tilgængelighed!

    I kan læse mere om at programmere apps, så alle kan benytte dem, hos Apple via hjemmesiden: https://developer.apple.com/library/ios/featuredarticles/ViewControllerPGforiPhoneOS/SupportingAccessibility.html#//apple_ref/doc/uid/TP40007457-CH12-SW1

    Håber på, at I vil tage tilgængeligheden lidt mere seriøst, når I opdaterer appen næste gang!

    Takker på forhånd.

    / Anders

    Hej igen igen.

    Understøtter Yousee siden ikke Chrome Cast fra PC?

    Mvh HP

    Hej.

    Jeg vil gerne høre om der er muligheder for at lave grupper med de forskellige Crome Cast's.

    Eks: Hele huset - Køkken og stue - osv.

    Eller kan man kun vælge én Crome Cast ad gangen?

    Mvh HP

    Hej.

    Jeg har nu prøvet den nye App (på Ipad) med Chrome Cast Audio på mit H-Fi anlæg, og på mit Sony Smart TV,  som har indbygget Chrome Cast, det hele med en rigtig god kvalitet - Tv'et er forsynet med soundbar og subwoofer.

    Nu mangler jeg bare at købe en Chrome Cast  Audio mere, til mit anlæg i køkkenet - så har har jeg et billigt "Sonos" anlæg. (2x320kr.)  :-)

    Hej jeg har har opdaget at når jeg går ind i mine favoritter og skal spille et album, så bliver sangene ikke spillet

    i den række følge de normalt ligger på albumet. Jeg har prøvet med 5-6 albums og det er det samme?

    Jeg talte med jeres kundeservice i går og fik jog vide jeg selv skulle rette rækkefølgen, men det mener jeg ikke

    kan være rigtig? Det fungerede fint på den gamle side.

    Er det noget som andre er ramt af, og det bliver vel rettet?

     Hvilke genvejstaster er der i den nye app ?

     F kan bruges til at hoppe til aktuel sang og Q til at fremvise playlisten,

     men hvordan skiftes der til næste sang, i den gamle app  kunne det ske med  pil tasten, (PC, Win 10, edge)

    surt at skulle bruge musen for at skifte sang i køen .

     Nogle der kender Genvejstasten for at skifte sang i køen ? 

    På en af mine tablets finder app'en ikke mine chromecasts, mens TV & Film godt kan finde dem på samme tablet:( Jeg har genstartet tablet, chromecasts, netværk - hvad er der galt:@

    Omdømme 2

    Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

    Badge
    Tak for oplysningerne.

    Jeg havde på maskinen med Windows 10 ganske rigtigt overset at Edge står to steder i joblisten, både under Apps og under Baggrundsprocesser. CPU-forbruget står under Baggrundsprocesser, og her står der ca. 17 % (det veksler lidt op og ned), og hukommelsesforbruget under Baggrundsprocesser er ca. 480 MB.

    Maskinen har en i7-4790 CPU og 16 GB hukommelse.

    Den anden maskine som har Windows 8.1 og som bruges som mediecenter, har en Celeron 1017U CPU og 8 GB hukommelse. Det er tilstrækkeligt til webTV uden problemer, og også tilstrækkeligt til musikfiler, der ligger på harddisken, men det kniber med den nye YouSee Play Musik (og også TDC Play Musik), hvor Internet Explorer kommer op på over 60 % (alle kørende programmer kan nå op på 90 %). Så begynder der at komme forstyrrelser i musikken.

    Er du sikker på du kiggede på den rigtige process med Edge?

    For jeg oplever samme problem som med Chrome osv.

    Og dette er på en maskine med en i5-4210U med 8GB RAM



    Nu har jeg også testet en ekstra gang med Internet Explorer 11, samme problem.



    Omdømme 2

    Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

    Badge
    OBS. Oplysningerne her om Edge er desværre forkerte, se indlæg kl. 19:00 med rettede oplysninger.

    Forsøg viser en dramatisk forskel på CPU-forbrug og hukommelsesforbrug på PC efter om man bruger Internet Explorer eller Edge-browseren.

    Med Internet Explorer er der et CPU-forbrug på ca. 12 % på en hurtig maskine med Windows 10 og helt op til over 60 % på en lille maskine med Windows 8.1 med en mindre CPU. Det medfører i øvrigt nogle problemer med små kliklyde i musikken med uregelmæssige mellemrum. Hukommelsesforbruget kommer på ca. 300 MB i begge tilfælde.

    Med Edge på Windows 10 er der næsten intet målbart CPU-forbrug når programmet er startet, og hukommelsesforbruget er ca. en tiendedel af det, Internet Explorer bruger.

    Har prøvet både med YouSee Musik og TDC Play Musik, det giver samme resultat, nok fordi det er samme program, der anvendes, kun i andre farver.

    Resultaterne er fundet ved at åbne joblisten samtidig med at musikken afspilles.

    Hejsa

    Jeg brugte lige en halv time på en ny installation og opsætning af Chromecast Audio - det virker bare TAK!

    Hilsen Per H

    Fedt efter genstart af appen fandt den min chromecast. Ift. Android tv er det så med i jeres overvejelser både mht. Musik og tv App? Kan du sige noget om det.
    PS rigtig godt arbejde med den nye app:)

    Besvar

      • :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)