Omlægning af tv-kanaler i løbet af januar og februar

Omdømme 2
Badge +2
  • YouSee Forum Team
  • 226 kommentarer
Der kommer til at ske nogle ændringer i kabelnettet i løbet af januar og februar, som blandt andet betyder, at nogle af dine kanaler skifter plads, men det betyder også at du har fået mere indhold.

Du kan læse mere om hvad du har fået af indhold, som blandt andet byder på flere film og serier fra SBS Discovery, Viasat og BBC på yousee.dk/fremtidenstv

Omlægning af tv-kanalerne

Ændringerne vil som nævnt også betyde, at nogle kanaler skifter plads, men det vil vi selvfølgelig hjælpe dig med her.

Hvis du ikke bruger en tv-boks og mangler dine kanaler, så er det en god idé at genindlæse dine dem.

Du kan se hvordan i vejledningen nedenunder

1. Tryk på "Menu" på din fjernbetjening
2. Vælg "Indstillinger" eller "Konfigurationer"
3. Vælg "Digital" eller "Opsætning"
4. Vælg nu YouSee som operatør, hvis du bliver bedt om det (dette sker ikke altid)
5. Indtast netværks-id 100. Har du valgfrie kanaler i din tv-pakke, skal du indtaste netværks-id 111
6. Indtast 450 MHz eller 450000 KHz under "Frekvens"
7. Vælg "Indlæsning af kanaler"

Du kan også se hvordan man gør det på specifikke tv-modeller på følgende link: https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/indlaes-tvkanaler/samsung

Så skulle du gerne have kanalerne tilbage igen, blot på andre pladser end før.

Hvis du har en tv-boks via kabel-tv stikket og mangler dine kanaler, er det en god idé at genstarte tv-boksen, så vil kanalerne automatisk blive opdateret på deres nye pladser.

Hvis du får tv via telefonstikket og mangler dine kanaler, er det en god idé at genstarte dit udstyr, så vil kanalerne automatisk blive opdateret på deres nye pladser.

Hvis du har en favoritliste/kanalsortering, så skal du nulstille den og lave den på ny.

Du kan læse mere om hvad du kan gøre på følgende link yousee.dk/kanalplads

31 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Er der nogen der har fået omlægningen og kan bekræfte, om DR1 og DR3 er ændret fra 720p til 1080i ? ligesom resten af DR kanalerne.
Om BBC World News er i HD (ligesom TDC TV) ?
Omdømme 6
Badge +2
Der var en ny Update da jeg tændte for Boksen i dag, men den eneste evt. ændring jeg kan se, er at Comedy Central er flyttet ned til kanal 24...
Omdømme 7
Badge +4
Jorn-Hansen skrev:

Der var en ny Update da jeg tændte for Boksen i dag, men den eneste evt. ændring jeg kan se, er at Comedy Central er flyttet ned til kanal 24...

Men du kan ikke se, om det er 720p eller 1080i eller HD på Humax TV boksen, det kan kun ses på et almindeligt TV / HDD optager m.m.. Under informationer
Omdømme 6
Badge +2
Vedr, DR 1 og DR 3, ser DR 1 ud til at være i ringe kvalitet, i sammen lignet med andre kanaler... men måske er det bare en ringe/gammel film de viser nu...

edit: jeg tænder lige for Boksen, jeg så det lige på TVet...
Omdømme 6
Badge +2
DR 3 ser ud til at være i HD kvalitet, men ved ikke med DR 1, men det er i ret ringe kvalitet, men nu ser jeg mest sport på DR 1 syntes der kvaliteten er bedre.
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

Jorn-Hansen skrev:

Men du kan ikke se, om det er 720p eller 1080i eller HD på Humax TV boksen, det kan kun ses på et almindeligt TV / HDD optager m.m.. Under informationer

På Panasonic TV'ere vises det automatisk oppe i hjørnet hvad opløsningen er hvis kanalen sendes i HD. Det er kun hvis kanalerne er i SD at der ikke står noget.
DR1 og DR3 er stadig i 720p.

Men i store træk, så er det allerede en lidt tør omgang med det 1080i, når det passende lydformat ikke leveres med også, nemlig Dolby Digital lyd, så man kan få 5.1 lyden på alt det der er produceret med det eller transmitteres direkte med den lyd.
Film og serier er eks. ikke noget jeg orker at spilde tiden på når det drejer sig om DR's kanaler, når de kun vises med sølle MPEG Stereo.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis jeg går ind på https://kundeservice.yousee.dk/fremtidens-tv/fp-m-boks#fave så står der, at jeg med Fuldpakken på boks (Humax 2000 & 4000) kan se mange af kanalerne nu, men jeg kan ikke finde Viasat Film m. m.
Hvor ligger de? Hvis de først kommer efter en omlægning, skal der da ikke stå, at jeg kan se den/dem nu.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg skal i følge den pakke der haves, også have Viasat film, kan heller ikke se dem, der haves Paramount+ som også skal være med.
Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:

Jeg skal i følge den pakke der haves, også have Viasat film, kan heller ikke se dem, der haves Paramount+ som også skal være med.

Paramount+ har jeg også.
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

Hvis jeg går ind på https://kundeservice.yousee.dk/fremtidens-tv/fp-m-boks#fave så står der, at jeg med Fuldpakken på boks (Humax 2000 & 4000) kan se mange af kanalerne nu, men jeg kan ikke finde Viasat Film m. m.
Hvor ligger de? Hvis de først kommer efter en omlægning, skal der da ikke stå, at jeg kan se den/dem nu.

Den der med Viasats film favoritter med de 225 titler er ikke en decideret TV kanal, det tyder på at der skulle dukke en app op på de to Humax bokse, så man kan streame filmene individuelt som det eks. kendes til hos Viaplay og Viafree.
Det samme tyder på for alt det andet de skriver om, at det også kun er streaming.

De eneste to der er deciderede TV kanaler er Nick Jr. som er en ny TV kanal og så lige den Comedy Central der bare har flyttet sin programplads til Grundpakken.
Men ny er den Nick Jr. nu ikke, for den kan jeg huske at Yousee faktisk havde for flere år siden, dengang de hed TDC Kabel TV.
Der kommer en syn-kanal mere. DR K Syn er dukket op hos mig.
Omdømme 7
Badge +7
Per K skrev:

joern skrev:

Den der med Viasats film favoritter med de 225 titler er ikke en decideret TV kanal, det tyder på at der skulle dukke en app op på de to Humax bokse, så man kan streame filmene individuelt som det eks. kendes til hos Viaplay og Viafree.
Det samme tyder på for alt det andet de skriver om, at det også kun er streaming.

De eneste to der er deciderede TV kanaler er Nick Jr. som er en ny TV kanal og så lige den Comedy Central der bare har flyttet sin programplads til Grundpakken.
Men ny er den Nick Jr. nu ikke, for den kan jeg huske at Yousee faktisk havde for flere år siden, dengang de hed TDC Kabel TV.

Det med boksen var selvfølgelig forstået. Det fremgår tydeligt af mit indlæg.
Omdømme 6
Badge +2
mich skrev:

Er der nogen der har fået omlægningen og kan bekræfte, om DR1 og DR3 er ændret fra 720p til 1080i ? ligesom resten af DR kanalerne.
Om BBC World News er i HD (ligesom TDC TV) ?

På mit TV kan jeg nu se de 2 DR kanaler er stadig i 720p, det er vel ikke anderledes på Humax boksen? Men der kan jeg ikke se det info...
Omdømme 7
Badge +4
Nej, det lyder som om det er uændret. Man kan IKKE se, om det er 720p eller 1080i i humax boksen
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Nej, det lyder som om det er uændret. Man kan se, om det er 720p eller 1080i i humax boksen

Hvordan kan man det?
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

mich skrev:

Nej, det lyder som om det er uændret. Man kan se, om det er 720p eller 1080i i humax boksen

Hvordan kan man det?

Tilføjet IKKE, tak Jørn
Omdømme 7
Badge +7
@Ozcan kom nu på banen. :?
Omdømme 7
Badge +4
Gad vide om der så følger flere omlægninger i 2018, nu da Yousee så at sige er blevet medejer af TV3 kanalerne.
Eks. flyt af alle TV3 kanalerne til grundpakken og nedlæggelse af dem som tilvalgskanaler.
Sådan ser det jo ud hos Viasat selv med TV3, 3+ og 3 Puls, at de følger med automatisk når man hos dem køber deres grundpakke.
Omdømme 6
Badge +2
Hej, vedr. omlægning af kanaler, fik jeg en sms fra Yousee om at en ny kanal nick jr ville blive addet.

Her i går lavede jeg en ny kanal søgning på TV'et og Nick jr var med nu i kanal Listen, men hvornår mon de kanaler bliver opdateret til Humax 2000 boksen? Jeg har prøvet med en restart med der kom ingen nye kanaler...
Omdømme 7
Badge +7
Per K skrev:

Gad vide om der så følger flere omlægninger i 2018, nu da Yousee så at sige er blevet medejer af TV3 kanalerne.
Eks. flyt af alle TV3 kanalerne til grundpakken og nedlæggelse af dem som tilvalgskanaler.
Sådan ser det jo ud hos Viasat selv med TV3, 3+ og 3 Puls, at de følger med automatisk når man hos dem køber deres grundpakke.

Nu skal man jo ikke forledes til at tro, at kanalerne bliver gratis, når og hvis skiftet sker. Jo flere betalingskanaler, der er i Grundpakken, jo dyrere bliver den.
Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:

Nu skal man jo ikke forledes til at tro, at kanalerne bliver gratis, når og hvis skiftet sker. Jo flere betalingskanaler, der er i Grundpakken, jo dyrere bliver den.

Ikke nødvendig vis når det drejer sig om netop Viasat kanaler, på dem er man lige nød til ikke at tænke gammeldags på, nu da Yousee bliver medejere af dem.
Fusionen er for begge parter et mål om at kunne holde fast på de eksisterende kunder og lokke nye til, ikke at skræmmer kunder væk med flere pris stigninger på deres grundprodukter.

Den fusion mellem dem er en direkte redningsaktion af 2 patienter der er døende og skal stabiliseres hurtigst mugligt.
En pris stigning kan kun anses som værende tilføjelse af mere gift til den langsomt døende patient.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har lige opdateret kanal listerne på min Dreambox.
Dem der ved lidt om PVR's, ved at de søger efter kanaler ved at scanne hele frekvensbåndet igennem og lister alt op hvad de finder at TV og radio kanaler.

Her fandt min Dreambox i dag to der kræver en lidt nærmere forklaring:
Dansk Filmskat TV
HBO Nordic TV

Er Yousee ved at indgå aftaler med de to om TV kanaler til kunderne?
De listes op af min Dreambox som værende to ganske alm. TV kanaler der er kodet.
Omdømme 7
Badge +6
Et gæt er at det vil være trailer kanaler, som den der er til Lejefilm.
Mon ikke det er streaming-tjenesterne i en særlig flow-tv-udgave?
Omdømme 7
Badge +6
Det har jeg svært ved at se en grund til, da det er On Demand tjenester.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)