Nyt Tv og Film website

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 264 kommentarer
Vi har i dag en glædelig nyhed:

Bruger du YouSee Tv og Film, så vil du fra i dag opleve et helt nyt og forbedret website, som i høj grad vil forbedre brugeroplevelsen.

Formålet med de nye ændringer er, at gøre Tv og Film mere sammenhængene på tværs af alle platforme og samtidig mindske de begrænsninger der har været i forhold til afspilning via f.eks. Google Chrome og Microsoft Edge.

Med det nye website vil du opleve:

• Bedre samspil og synkronisering mellem App- og Web-versionen (dine indstillinger og historik som f.eks. afspilninger, favoritter og filmleje vises begge steder)
  • Login huskes, så man ikke behøver at logge ind hver gang, man vil bruge YouSee underholdning på sin computer.
  • En langt hurtigere platform.
  • En samlet søgefunktion på tværs af live-tv, Tv-arkiv, film og serier.
  • Understøttelse af de mest brugte browsere (Chrome, Internet Explorer, Edge osv.)

Vi håber, at vi med disse ændringer kan give dig en langt bedre oplevelse i Danmarks største underholdningsunivers.

Se det hele på tv.yousee.dk

Har du spørgsmål eller oplever du problemer med den nye platform, så smid endelig en kommentar her i tråden.

22 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Jeg har store problemer med det nye website.

Både Internet Explorer i både Windows 8.1 og Windows 10, samt Edge i Windows 10 har problemer med at starte op på siden. Faktisk fryser browserne de fleste gange, CPU-forbruget for browserne viser ca. 95-100 %. Nogen gange kommer der billede med kanalerne, andre gange må man lukke browseren på den brutale måde ved at klikke på luk i proceslinien. Men det sker også at webstedet fungere så der kan ses TV.

TV-guiden er mangelfuld, der mangler oplysninger for en mængde kanaler. Som andre også har nævnt er teksten i TV-guiden og i beskrivelserne alt for stor. Den passer hvis computerbilledet skal vises på en TV-skærm, men vil man se kanalerne på en TV-skærm vil man vel normalt se TV på normal måde og ikke gennem en computer, medmindre kabelTV er nede og internet ikke er det, eller YouSee-boksen eller TV-udstyret er defekt. Eller tænker man på brug af en storskærm uden TV-tuner, som skal betragtes på stor afstand?

Det ville være ønskeligt om man kunne vise TV i sit eget fritstående og frit skalérbare vindue.

I et andet indlæg i denne tråd skriver Kasper noget om at afinstallere og geninstallere ViewRight. Men skal den bruges mere - den kan ikke bruges i Edge eller visse andre browsere.

Der er problemer med login og logud. Login på YouSee Forum virker ikke som login på TV & Film, men man skal logge ind igen.

Et problem, der også var der tidligere, og som i øvrigt også gælder på TDC's websider er at man kan logge ind på usikre http-sider, ikke https-sider. Det vides derfor ikke om brugernavn og navnlig adgangskoden sendes krypteret til YouSee. Gør den ikke det kan koderne opsnappes hvis man er tilsluttet et offentligt tilgængeligt netværk.

Hej

Jeg er glad for at det hele nu virker i Chrome, men syntes at selve den visuelle interface er bliver mindre pæn og mindre brugervenlig. Den virker stor og klodset som om den er "blæst" alt for stort op på en pc skærm og er mere tiltænkt en touch skærm der er mindre. tror det ville være en god ide at skrue den lidt ned så man ikke skal side 2 meter fra skærmen.

Med hensyn til brugervenlighed syntes jeg det var rigtig skønt i den gamle udgave man kunne minimere tv billedet ned til hjørnet og så se den lange tværgående tvoversigt på alle kanaler for hele dagen ved at trække lindt rundt. Syntes det med man nu kun kan se kanalen med nu og næste i højre side er en stor tilbage gang på pc.

Jeg har valgt at vedhæfte et screen shoot da et billed jo viser mere end jeg kan beskrive det. 

Håber det noget i evt kan rette lidt til :)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej 
  • 

Velkommen på YouSee Forum!:D

Jeg har netop testet i Firefox version 41.0.2 her, uden problemer. Har du prøvet at opdatere siden og eventuelt af- og geninstalleret Viewright pluginet? 

Husk også at der skal være tillades til at køre pluginet i browseren.

• Det er godt nok tungt i Edge. Det er lykkes mig én gang at starte en udsendelse. Ellers fryser Edge bare (højt cpuforbrug).

MS-ERIK skrev:
    I et andet indlæg i denne tråd skriver Kasper noget om at afinstallere og geninstallere ViewRight. Men skal den bruges mere - den kan ikke bruges i Edge eller visse andre browsere.

De har åbenbart lavet en opdeling. Hvis man bruger en browser, som stadig understøtter deres plugin, så er det plugin-udgaven af hjemmesiden man får serveret. Jeg får i hvert fald "du mangler et plugin" i firefox (jeg ønsker ikke at have det installeret).

Cirklen i toppen har jeg også prøvet (firefox)... eller rettere, jeg kunne kun se bunden af cirklen. Der blev siden så hængende.

Jeg undres (igen). På tv.yousee.dk kan man vælge "Musik". Hvordan adskiller det sig fra musik.yousee.dk?

Jeg får nemlig beskeden "Dit YouSee Login giver desværre ikke adgang til YouSee Musik". Samme login kan afspille musik på musik.yousee.dk.

Udstyr: En pc + browser. Mit abonnement er af den gamle type, hvor der følger musik med.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Nu har jeg prøvet i Edge, Chrome og Firefox. Chrome og Firefox er fine, men Edge tager sin tid. Bruger Windows 10.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

joern skrev:
    Nu har jeg prøvet i Edge, Chrome og Firefox. Chrome og Firefox er fine, men Edge tager sin tid. Bruger Windows 10.

Tilføjelse: Edge er blevet betydeligt bedre end første gang, jeg brugte browseren

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
    Jeg har lige prøvet at afspille YouSee Live- tv i Firefox, Edge, Internet Explorer og Google Chrome på min Windows 10-pc. Det var helt uden problemer og uden stort cpu-forbrug.

Men hvad er egentlig forklaringen på at Verimatrix plugin fortsat er nødvendig i Firefox? Er det Firefox-browserens skyld?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Logan skrev:
    Jeg undres (igen). På tv.yousee.dk kan man vælge "Musik". Hvordan adskiller det sig fra musik.yousee.dk?

Jeg får nemlig beskeden "Dit YouSee Login giver desværre ikke adgang til YouSee Musik". Samme login kan afspille musik på musik.yousee.dk.

Når jeg på min pc med Win 10 går til tv.yousee.dk og logger ind, kan jeg afspille alt, også YouSee Musik uden yderligere login.

Hvilket udstyr bruger du?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Logan skrev:

MS-ERIK skrev:

De har åbenbart lavet en opdeling. Hvis man bruger en browser, som stadig understøtter deres plugin, så er det plugin-udgaven af hjemmesiden man får serveret. Jeg får i hvert fald "du mangler et plugin" i firefox (jeg ønsker ikke at have det installeret).

Et forsøg viser, at Firefox i Windows skal bruge ViewRight, Firefox i Linux spørger forgæves efter ViewRight og virker derfor ikke, Internet Explorer bruger ikke ViewRight hverken i Windows 8.1 eller 10, Edge i Windows 10 vil overhovedet ikke vise siden, den fryser med næsten 100 % CPU-brug.

Brug af Internet Explorer medførte i øvrigt at der blev installeret noget, der hører til Microsofts PlayReady.

Omdømme 2

Badge
    Nu virker YouSee Tv & Film også i Linux, i hvert fald i Ubuntu Linux hvor det er prøvet. Man kan ikke bruge Firefox (som følger med når Ubuntu Linux installeres) men man kan installere Google Chrome på Linux, og så virker YouSee Tv & Film.

Årsagen er at Firefox anvender ViewRight, men det gør Google Chrome ikke.

MAC-brugere er sikkert også interesserede i om YouSee Tv & Film virker, men da jeg ikke har en MAC må andre bidrage med eventuelle oplysninger herom.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Det kunne være rart at slippe helt af med det plugin, ærgeligt at Firefox stadigvæk skal have det. Nyeste Firefox udgaver understøtter HTML5 DRM løsninger, så det burde være muligt, men rart at der er en HTML5 afspiller for Chrome brugere.

Siden kører dog af H til i Internet Explorer 11 på Win 8.1, hænger i indlæsning og får IE til at fryse. Der skal vist lige testes noget om. I Firefox får jeg pt. bare en grøn side med en indlæsnings cirkel i toppen og så kommer den aldrig videre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Hvorfor skal man bruge pluginnet i Safari? Fordi den ikke undersøtter den HTML5 player I bruger?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

MS-ERIK skrev:MAC-brugere er sikkert også interesserede i om YouSee Tv & Film virker, men da jeg ikke har en MAC må andre bidrage med eventuelle oplysninger herom.

Safari kræver ViewRight, men den kører helt fint og hurtig, uden problemer i Chrome :D

Jeg kan læse at Yousef tv app har fået pip picture in picture hvor man kan trykke på et lille ikon i højre hjørne

men jeg har kun mit AirPlay ikon jeg køre vis6.0.2 og iOS 9.3.2

Sorry, glemte Citering.. se næste

Erroneus skrev:Siden kører dog af H til i Internet Explorer 11 på Win 8.1, hænger i indlæsning og får IE til at fryse. Der skal vist lige testes noget om. I Firefox får jeg pt. bare en grøn side med en indlæsnings cirkel i toppen og så kommer den aldrig videre.

Opdagede det samme i min win 8.1 og MS IE 11.

Har du tjekket og sat yousee på Compatibility listen ?
    Som jeg tippede om her:

http://forum.yousee.dk/t5/YouSee-Underholdning/YouSee-Play-TV-virker-ikke-efter-opdatering/td-p/5175...

Prøvede lige i morges og det virker IKKE i min Firefox 41.0.2 (nyeste).

Jeg ville se God Aften Danmark fra i går aftes fra arkivet, men fik et ikke-funktionelt vindue op. Dette kunne vises i fuldskærm eller normalt men der blev ikke vist noget (sort skærm) og klikkede jeg play så stoppede afspilning med det samme uden noget blev vist (konstant sort skærm).

Samme afspilning virkede tilsyneladende fint i både Chrome og Opera.

Hvornår kommer App'en til Windows Phone?

Det er jo ved at være en af de store spillere på mobilmarkedet, så det burde I da tage hensyn til.

YouSee Musik Android App'en kan indlæses på Windows Mobile 10 udvikler og kører uden problemer.

YouSee Tv kræver dog google services, så kan derfor ikke.. :(

Der er mange i DK der venter på at YouSee også tilbyder deres services til Windows brugere.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)