Ny YouSee tv-boks | YouSee Community

Ny YouSee tv-boks


Omdømme 6
Badge +4
  • Tidligere administrator
  • 628 kommentarer



Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:


143 Kommentarer

Omdømme 2
Kan dette virkelig have sin rigtighed, når man har været trofast kunde i mange herrens år?????

Eksisterende kunder fortsætter med gammel boks

Hvis du har en af de eksisterende tv-bokse fra Yousee, så skal du fortsat bruge den.

Yousee har ingen planer om at skifte boksene ud med den nye digital boks - men hvis kunderne er interesseret i den nye boks, kan de købe sig adgang til den på lige fod med nye tv-boks-kunder.
HVAD SKAL DET SIGE????

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Omdømme 7
Badge +7
Hvad sker der, hvis man har en købt boks og har et kort, så det virker på samme måde som YouSee Plus. Det koster 40 kr./md. På kortet er der gratis C More + to C More kanaler forsvinder det? Hvad med HBO Nordic via bredbåndsabonnement, som også kan ses på den gamle boks?

Omdømme 2
I skriver desuden:

Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Vi er Yousee Plus-kunde......hvad abonnement er det der så skal skiftes fra og til, og hvad indebærer det af både forringelser og forbedringer??

Omdømme 6
Badge +2
jeromaka skrev:
Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????
Du kan opsige dit YouSee Plus-abonnement og returnere den gamle YouSee Boks. Samtidig kan du leje den nye tv-boks.
Ønsker du at beholde den gamle boks, kan du overtage den for 299 kr. Så beholder du jo evt. optagelser. Streamingtjenester som Tv-arkiv og Start forfra og evt. adgang til YouSee Film og Serier samt Musik forsvinder. Jeg vil dog regne med at du kan beholde rettigheder til Film og Musik, hvis du fortsat, som Jørn og jeg, har et "On demand"-abonnement til 40 kr./md.og har programkortet siddende i boksen. Hvordan det er med adgang på ejerboksen til rettigheder til Film (herunder et evt. HBO-abn.) og Musik i henhold til bredbånds-abn. og Musik-abn. må du hellere spørge YouSee Kundeservice om - når de får tid. Regn med at de har travlt, og måske heller ikke er inde i alle detaljer lige med det samme.
Bemærk, at YouSee stopper med at give support på YouSee-boksen hvis du overtager den.
Jeg regner med at du fortsat kan bruge den overtagne boks til optagelse af de tv-udsendelser, du har rettigheder til, også kodede, hvis du har et programkort siddende i ejerboksen.
Omdømme 6
Badge +2
joern skrev: ...
Hvem betaler du til? Foregår alt gennem foreningen, kan det være grunden.
Min ejerforening er kunde uden yderligere binding og jeg har fået oplyst, at jeg skal betale 30 kr./md.

Da de første omtaler af boksen kom, skulle foreningen indgå aftale om en binding på 24 mdr. Det er bortfaldet.

Nu har din forening jo mulighed for at få det oplyst i morgen fredag inden lanceringen på mandag.

Jeg har sendt spørgsmålet af sted til YouSee's foreningsrepræsentant.

Alle tv-pakker, inkl. Bland Selv, betales til foreningen, som afregner med YouSee og ophavsrettigheds-organisationerne.

Omdømme 6
Badge +2
oelae

Bestilling af nye tv-boks?

Tja, det kan først ske på mandag, formentlig online eller i kundeservice eller i TDC-butik, hvor du kan få præsenteret boksen.

Hjemmesiden http://yousee.dk/ er lukket lørdag-søndag, også for selvbetjening.

Desuden bedes du, orlae, undlade at ændre overskriften i tråden.

Omdømme 6
Badge +2
Lunddal skrev:...
Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Lunddal, Ja, live-tv kræver kabel-tv-tilslutning. 

Men den nye YouSee-boks kan jo streame Tv-arkiv-udsendelser og film samt vise optagelser som måtte ligge på harddisken.

Omdømme 6
Badge +2
joern skrev: ...
Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

'

Opsiger du dit on demand-abn. til 40 kr./md., mister du vist C-more og film og serier på ejerbokse.

Men C-more, film og serier følger af  YouSee Bredbånd, så beholder du dem vel på andre platforme (computer og håndholdte enheder)?

Musik mister du også, men har du et YouSee Mobil-abn. hvor musik indgår, beholder du vel musik på andre platforme?

Omdømme 7
Badge +7
Du skal have et signal til slingboxen, den nye box har ikke Component Out, og slingboxen har ikke HDMI In, så der skal tages signal fra Scart på boxen, og det er enten Composite eller RGB, og det vil nok betyde at der må nøjes med Composite, og derved ingen HD.

Det er muligt at overtage Samsung boxen for et beløb, det er vist omkring Kr. 300, og så leje den nye.

Omdømme 6
Badge +2
Vilhelm skrev:
Lunddal skrev:...
Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Lunddal, Ja, live-tv kræver kabel-tv-tilslutning. 

Men den nye YouSee-boks kan jo streame Tv-arkiv-udsendelser og film samt vise optagelser som måtte ligge på harddisken.

Jeg har undersøgt mulighederne på den nye boks, hvis den ikke er tilsluttet med antennekabel, men tilsluttet et bredbåndsnet, i mit tilfælde trådløst via min egen 5 GHz-router.

Via Menuen kan jeg streame Tv-arkiv-udsendelser og Film & Serier. (Knappen Tv-guide fører ikke til noget).

Igangværende udsendelser kan vises ved at vælge Start Forfra. (Endog den aktuelle udsendelse på TV 2 kunne jeg starte forfra, selv om jeg ikke er på YouSee Bredbånd og ikke betaler 5 kr. for at se TV 2 ude).

Omdømme 6
Badge +2
Er der nogen der har brugt den 5 GHz tv-sender som YouSee anbefaler til kunder, hvis modem eller router ikke sender på 5 GHz-båndet? Hvad koster denne sender? Kan den løse det problem, at kundens eget modem sender på 5 Hz, men med for lav styrke?

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/opsaet-yousee-tv-boksen/opsaet-tv-boks-wifi

Omdømme 6
Badge +2
Radiomanden skrev:

 Har du YS Bredbånd.? Så få udskiftet modemmet, har selv et nyt klar til det.

Næh, i min forening har vi ikke YS Bredbånd. Men jeg kan forudse, at jeg skal hjælpe nogle beboere hvis router kun sender på 2,4 GHz.

Omdømme 6
Badge +2
joern skrev: ...
Fik så en ordrebekræftelse og prisen blev - ikke som lovet af 3 medarbejdere - 30 kr./md., men 99 kr./md. Returlabel er bestilt.

Jørn, sikke noget rod. Alt ved lanceringen af denne tv-boks synes at være gået galt. Dog fik jeg min boks i den nærliggende TDC-butik, som scannede serie-nummer, og boksen fungerede med det samme i mandags. Men jeg har mærkeligt nok endnu ingen ordrebekræftelse. Ikke et papir. Ikke en mail.

For at få boksen til 30 kr./md. bliver din forening ligesom min nok nødt til at indgå en ny leverings-aftale med 24 mdr. bindingsperiode ( hvortil skal lægges den eksisterende opsigelsesfrist på 1 år). Det har jeg anbefalet min bestyrelse, men afgørelsen træffes først  2. maj. Det er tids nok for mig til at få boksen for 30 kr. inden den gratis måned er gået.

I min forening har vi gode rabatter på tv-pakkerne, og jeg ser ingen grund til at afvise kravet om binding på 24 mdr. Der er reelt ingen alternativ leverandør til vores antenneanlæg, og inden vi evt. fik taget os sammen til at finde en ny leverandør og beslutte os for at skifte leverandør, vil 1-2 år af bindingsperioden nemt været gået.

Hvis en forening vil afvise kravet om en ny aftale med 24 mdr. bindingsperioden, synes jeg at den skal være parat til at gå i gang med et finde en ny leverandør.

P.S.  . Der er ca. 30 husstande i min forening der lejer Plus-boksen. Hver  husstand vil spare 828 kr. om året, hvis den opsiger YouSee Plus og i stedet lejer den nye boks.

Omdømme 6
Badge +2
Djanko skrev:
Fjernbetjeningen skulle egentlig have funktionen at kunne tænde for Tv'et. Men begge knapper øverst tænder for boksen.

Er det en fejl der bliver rettet?

Ligeledes mangler der en knap til tekst TV.

Det er muligt at programmere din fjernbetjening til at tænde for dit tv.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/opsaet-fjernbetjening  Der er dog visse tv der ikke tænder på HDMI-indgangen, men på antenne-indgangen.

Tekst-tv fungerer endnu ikke, men YouSee vil gøre det muligt i en kommende opdatering af bokse. Tasten til tekst-tv findes lige under 9-tasten. 

Omdømme 7
Badge +7
En opdatering af boksen er blevet forsinket. Der er håb om, at denne opdatering fjerner en del af problemerne.
Omdømme 7
Badge +7
Vi har både den gamle boks (Samsung) og den ny (Humax) tilsluttet hver sit tv. Desuden et tv uden boks. Ved kanalændringer i YouSee's udbud lægger kanalændringer sig under samme programpladser på den gamle boks og på tv'et uden boks. Derimod ligger kanalerne under helt andre programpladser på den ny boks. Er det ikke muligt fremover fra YouSee's side at lægge kanalerne på samme programpladser på alt udstyr? - Jeg har forsøgt at omplacere kanalerne på den ny box, men det lykkes ikke, da boxen ikke vil acceptere "tomme kanalpladser" mellem kanalerne. Uanset den udmærkede guidefunktion på den ny boks, er det noget generende, at man er nødt til at huske forskellige programpladser for samme kanal afhængigt af, hvilket tv man ser på.
Jeg er helt enig med dig. Med Fuldpakken, som jeg har, er der programmer, jeg aldrig eller næsten aldrig ser, hvorfor jeg har lagt dem ind på de såkaldte tomme pladser.
En boks er virkelig old school, husker det var smart for 30 år siden da Kanal 2 gik i luften. I dag bør det løses via apps på digitale enheder som tv, telefon, tablet osv.

Bare tanken om en boks til hver fjernsyn og flere fjernbetjeninger gør det til en fjollet løsning. Har endnu ikke set en opgave boksen løser, som ikke kunne integreres i en app.

Og så koster den et fast månedligt beløb - det er simpelthen dumpet!
Omdømme 7
Badge +7
jeromaka skrev:
Kan dette virkelig have sin rigtighed, når man har været trofast kunde i mange herrens år?????

Eksisterende kunder fortsætter med gammel boks

Hvis du har en af de eksisterende tv-bokse fra Yousee, så skal du fortsat bruge den.

Yousee har ingen planer om at skifte boksene ud med den nye digital boks - men hvis kunderne er interesseret i den nye boks, kan de købe sig adgang til den på lige fod med nye tv-boks-kunder.
HVAD SKAL DET SIGE????

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Bestående kunder kan bestille den nye boks. Har man en gammel lejet boks, kan man returnerer den og opsige sit YouSee Plus abonnement.

Har du købt den gamle boks beholder du da den og betaler 30 kr./md. for den nye boks. Prøv at læse det første indlæg igen.

Omdømme 6
Badge +2
Hvis prisen er 30 kr. pr. måned for alm. private kunder, hvorfor har min forening så her i april fået tilbudt en ny leveringsaftale med YouSee, hvor bindingsperiode på aftalen ændres til 24 mdr.?

Den eneste ændring i forhold til eksisterende aftale er forlængelsen af bindingsperioden, og YouSee's foreningsrepræsentant har anført over for mig, at forlængelsen af bindingsperioden er et vilkår for at husstandene kan få boksen til rabatprisen 30 kr./md. Han anfører at normalprisen for leje af boksen er 99 kr./md.

Vi er netop i gang med at tage beslutning om at tiltræde den nye leveringsaftale.

Omdømme 2
Det er jeg godt klar over, men jeg synes det er mangelfuldt af Yousee ikke at informere om hvad det nye abonnement man skal tegne på den nye boks indeholder?

Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:
Hvis prisen er 30 kr. pr. måned for alm. private kunder, hvorfor har min forening så her i april fået tilbudt en ny leveringsaftale med YouSee, hvor bindingsperiode på aftalen ændres til 24 mdr.?

Den eneste ændring i forhold til eksisterende aftale er forlængelsen af bindingsperioden, og YouSee's foreningsrepræsentant har anført over for mig, at forlængelsen af bindingsperioden er et vilkår for at husstandene kan få boksen til rabatprisen 30 kr./md. Han anfører at normalprisen for leje af boksen er 99 kr./md.

Vi er netop i gang med at tage beslutning om at tiltræde den nye leveringsaftale.

Hvem betaler du til? Foregår alt gennem foreningen, kan det være grunden.

Min ejerforening er kunde uden yderligere binding og jeg har fået oplyst, at jeg skal betale 30 kr./md.

Da de første omtaler af boksen kom, skulle foreningen indgå aftale om en binding på 24 mdr. Det er bortfaldet.

Nu har din forening jo mulighed for at få det oplyst i morgen fredag inden lanceringen på mandag.

Omdømme 7
Badge +7
jeromaka skrev:
Det er jeg godt klar over, men jeg synes det er mangelfuldt af Yousee ikke at informere om hvad det nye abonnement man skal tegne på den nye boks indeholder?

Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

Hvis du læser det første indlæg, står det godt beskrevet, hvad boksen kan.

joern skrev:
Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

De skriver, at den nye boks hører under et nyt abonnement. Det gamle youse plus udgår (sammen med de tjenester, der følger med).

Omdømme 7
Badge +7
Logan skrev:
joern skrev:
Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

De skriver, at den nye boks hører under et nyt abonnement. Det gamle youse plus udgår (sammen med de tjenester, der følger med).

Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

Omdømme 7
Badge +7
leifskipper skrev:
Kan man tage den nye boks med i sit sommerhus i Sverige. Det kræver selvfølgelig at man kan ændre IP adressen, men er det muligt ?.

Ja, det kan du godt, men jeg er sikker på, at den ikke virker. :)

Besvar