Ny YouSee tv-boks


Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 277 kommentarer


Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:



133 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeromaka har modtaget fra andre medlemmer.

Kan dette virkelig have sin rigtighed, når man har været trofast kunde i mange herrens år?????

Eksisterende kunder fortsætter med gammel boks

Hvis du har en af de eksisterende tv-bokse fra Yousee, så skal du fortsat bruge den.

Yousee har ingen planer om at skifte boksene ud med den nye digital boks - men hvis kunderne er interesseret i den nye boks, kan de købe sig adgang til den på lige fod med nye tv-boks-kunder.
HVAD SKAL DET SIGE????

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvad sker der, hvis man har en købt boks og har et kort, så det virker på samme måde som YouSee Plus. Det koster 40 kr./md. På kortet er der gratis C More + to C More kanaler forsvinder det? Hvad med HBO Nordic via bredbåndsabonnement, som også kan ses på den gamle boks?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du skal have et signal til slingboxen, den nye box har ikke Component Out, og slingboxen har ikke HDMI In, så der skal tages signal fra Scart på boxen, og det er enten Composite eller RGB, og det vil nok betyde at der må nøjes med Composite, og derved ingen HD.

Det er muligt at overtage Samsung boxen for et beløb, det er vist omkring Kr. 300, og så leje den nye.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeromaka har modtaget fra andre medlemmer.

I skriver desuden:

Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Vi er Yousee Plus-kunde......hvad abonnement er det der så skal skiftes fra og til, og hvad indebærer det af både forringelser og forbedringer??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

jeromaka skrev:
Kan dette virkelig have sin rigtighed, når man har været trofast kunde i mange herrens år?????

Eksisterende kunder fortsætter med gammel boks

Hvis du har en af de eksisterende tv-bokse fra Yousee, så skal du fortsat bruge den.

Yousee har ingen planer om at skifte boksene ud med den nye digital boks - men hvis kunderne er interesseret i den nye boks, kan de købe sig adgang til den på lige fod med nye tv-boks-kunder.
HVAD SKAL DET SIGE????

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Bestående kunder kan bestille den nye boks. Har man en gammel lejet boks, kan man returnerer den og opsige sit YouSee Plus abonnement.

Har du købt den gamle boks beholder du da den og betaler 30 kr./md. for den nye boks. Prøv at læse det første indlæg igen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vilhelm skrev:
Hvis prisen er 30 kr. pr. måned for alm. private kunder, hvorfor har min forening så her i april fået tilbudt en ny leveringsaftale med YouSee, hvor bindingsperiode på aftalen ændres til 24 mdr.?

Den eneste ændring i forhold til eksisterende aftale er forlængelsen af bindingsperioden, og YouSee's foreningsrepræsentant har anført over for mig, at forlængelsen af bindingsperioden er et vilkår for at husstandene kan få boksen til rabatprisen 30 kr./md. Han anfører at normalprisen for leje af boksen er 99 kr./md.

Vi er netop i gang med at tage beslutning om at tiltræde den nye leveringsaftale.

Hvem betaler du til? Foregår alt gennem foreningen, kan det være grunden.

Min ejerforening er kunde uden yderligere binding og jeg har fået oplyst, at jeg skal betale 30 kr./md.

Da de første omtaler af boksen kom, skulle foreningen indgå aftale om en binding på 24 mdr. Det er bortfaldet.

Nu har din forening jo mulighed for at få det oplyst i morgen fredag inden lanceringen på mandag.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

jeromaka skrev:
Det er jeg godt klar over, men jeg synes det er mangelfuldt af Yousee ikke at informere om hvad det nye abonnement man skal tegne på den nye boks indeholder?

Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

Hvis du læser det første indlæg, står det godt beskrevet, hvad boksen kan.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Logan skrev:

joern skrev:
Den nye boks er ikke et nyt abonnement i forhold til TV. Du kan selvfølgelig se kanalerne i din TV pakke. Har du ekstrakanaler kan du ågså se dem.

De skriver, at den nye boks hører under et nyt abonnement. Det gamle youse plus udgår (sammen med de tjenester, der følger med).

Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

leifskipper skrev:
Kan man tage den nye boks med i sit sommerhus i Sverige. Det kræver selvfølgelig at man kan ændre IP adressen, men er det muligt ?.

Ja, det kan du godt, men jeg er sikker på, at den ikke virker. :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vilhelm skrev:

joern skrev: ...
Har man et YouSee Plus abonnement med en ejet boks, beholder man bare sit kort til 40 kr./md. og så fortsætter rettighederne. Os med ejet boks, skal altså ikke opsige noget. ;)

'

Opsiger du dit on demand-abn. til 40 kr./md., mister du vist C-more og film og serier på ejerbokse.

Men C-more, film og serier følger af  YouSee Bredbånd, så beholder du dem vel på andre platforme (computer og håndholdte enheder)?

Musik mister du også, men har du et YouSee Mobil-abn. hvor musik indgår, beholder du vel musik på andre platforme?

HBO Nordic har jeg via min bredbåndsaftale, men kan også se HBO Nordic på mine bokse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan det ikke tænkes, at det hænger sammen med, at "Mit YouSee" ikke virker p. t.

Da der ikke længere skal sættes kort i boksen, må det være ens rettigheder, der er registreret på boksens nummer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vierning skrev:
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Samme her. Der kan gå to dage, før boksen er på.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Jeg sagde også om de ville have serie nummeret, med fik den besked at det ikke var nødvendigt, gider ikke lige mere i dag at rode med den, får lige fat på support i morgen og håber på at det bliver løst.

I går oplyste jeg om det meeeeget lange serienummer. Virker stadig ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Her til morgen torsdag virker min boks stadig ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Har lige talt med teknisk support, på ordre bekræftelsen står en dato hvornår ordren effektureres på min står der 26 April, og det er den dato hvor boxen vil komme online. Dem der har fået den op at køre, blev der sagt at det er fordi den er afhentet i en TDC butik, og serie nummeret er registreret.

Jeg talte med teknisk support her til morgen og fik oplyst, at han kunne se, at min boks ville være registreret mellem kl. 11.00 - 12.00 i dag. Bestilte mandag morgen, fik boksen tirsdag, men jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

joern skrev:

Radiomanden skrev:
 Har lige talt med teknisk support, på ordre bekræftelsen står en dato hvornår ordren effektureres på min står der 26 April, og det er den dato hvor boxen vil komme online. Dem der har fået den op at køre, blev der sagt at det er fordi den er afhentet i en TDC butik, og serie nummeret er registreret.

Jeg talte med teknisk support her til morgen og fik oplyst, at han kunne se, at min boks ville være registreret mellem kl. 11.00 - 12.00 i dag. Bestilte mandag morgen, fik boksen tirsdag, men jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse.

Fik så en ordrebekræftelse og prisen blev - ikke som lovet af 3 medarbejdere - 30 kr./md., men 99 kr./md. Returlabel er bestilt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
3 år er den nuværende opsigelsesperiode + 24 mdr. Som de har lovet.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nej, 3 år er det samme som de nuværende 12 mdr. plus 24 mdr.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

olp_46 skrev:
Hmm.. Fik den nye yousee boks for snart et måned siden  efter ordrebrekræftelsen skulle den så virke den 04-05 Men ak nej den kunne ikke finde serie nr. efter adskellige tlf. samtaler med diverse supportér og vi så endeligt fandt ud af, at den nu var sat til den 12-05 .. så oprandt den store dag ( læs idag )  hvor det hele ville falde i hak.. Men ak nej samme problem INGEN SERIE NR. fundet !! Har så indtil nu været stillet igennem til 5/6 forskellige supporter uden nogen kunne HJÆLPE " hva banan sker der lige med YOUSEE "

Tænk at man nu igennem 17år har været plus kunde hos Yousee og dermed betalt flere 1000 kr. om året for at kunne se tv og være på nettet !!

Og så få sådan en ELENDIG behandling :@

Mvh  Leif P

Du skal ringe igen. Det gjorde jeg og fik et sagsnr. og en video tilsendt med en mail. I mailen stod et direkte telefonnummer, hvor man kunne få hjælp. Det kræver, at man kan oplyse sit sagsnummer.

Altså prøv igen og hold fast på, at du gerne vil ha' en mail, som jeg fik.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Soeren42 skrev:

Vi har både den gamle boks (Samsung) og den ny (Humax) tilsluttet hver sit tv. Desuden et tv uden boks. Ved kanalændringer i YouSee's udbud lægger kanalændringer sig under samme programpladser på den gamle boks og på tv'et uden boks. Derimod ligger kanalerne under helt andre programpladser på den ny boks. Er det ikke muligt fremover fra YouSee's side at lægge kanalerne på samme programpladser på alt udstyr? - Jeg har forsøgt at omplacere kanalerne på den ny box, men det lykkes ikke, da boxen ikke vil acceptere "tomme kanalpladser" mellem kanalerne. Uanset den udmærkede guidefunktion på den ny boks, er det noget generende, at man er nødt til at huske forskellige programpladser for samme kanal afhængigt af, hvilket tv man ser på.


Jeg er helt enig med dig. Med Fuldpakken, som jeg har, er der programmer, jeg aldrig eller næsten aldrig ser, hvorfor jeg har lagt dem ind på de såkaldte tomme pladser.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvis prisen er 30 kr. pr. måned for alm. private kunder, hvorfor har min forening så her i april fået tilbudt en ny leveringsaftale med YouSee, hvor bindingsperiode på aftalen ændres til 24 mdr.?

Den eneste ændring i forhold til eksisterende aftale er forlængelsen af bindingsperioden, og YouSee's foreningsrepræsentant har anført over for mig, at forlængelsen af bindingsperioden er et vilkår for at husstandene kan få boksen til rabatprisen 30 kr./md. Han anfører at normalprisen for leje af boksen er 99 kr./md.

Vi er netop i gang med at tage beslutning om at tiltræde den nye leveringsaftale.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

jeromaka skrev:

Får vi eksisterende kunder ikke ombyttet vores boks til en ny????

Du kan opsige dit YouSee Plus-abonnement og returnere den gamle YouSee Boks. Samtidig kan du leje den nye tv-boks.

Ønsker du at beholde den gamle boks, kan du overtage den for 299 kr. Så beholder du jo evt. optagelser. Streamingtjenester som Tv-arkiv og Start forfra og evt. adgang til YouSee Film og Serier samt Musik forsvinder. Jeg vil dog regne med at du kan beholde rettigheder til Film og Musik, hvis du fortsat, som Jørn og jeg, har et "On demand"-abonnement til 40 kr./md.og har programkortet siddende i boksen. Hvordan det er med adgang på ejerboksen til rettigheder til Film (herunder et evt. HBO-abn.) og Musik i henhold til bredbånds-abn. og Musik-abn. må du hellere spørge YouSee Kundeservice om - når de får tid. Regn med at de har travlt, og måske heller ikke er inde i alle detaljer lige med det samme.

Bemærk, at YouSee stopper med at give support på YouSee-boksen hvis du overtager den.

Jeg regner med at du fortsat kan bruge den overtagne boks til optagelse af de tv-udsendelser, du har rettigheder til, også kodede, hvis du har et programkort siddende i ejerboksen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

joern skrev: ...

Hvem betaler du til? Foregår alt gennem foreningen, kan det være grunden.

Min ejerforening er kunde uden yderligere binding og jeg har fået oplyst, at jeg skal betale 30 kr./md.

Da de første omtaler af boksen kom, skulle foreningen indgå aftale om en binding på 24 mdr. Det er bortfaldet.

Nu har din forening jo mulighed for at få det oplyst i morgen fredag inden lanceringen på mandag.

Jeg har sendt spørgsmålet af sted til YouSee's foreningsrepræsentant.

Alle tv-pakker, inkl. Bland Selv, betales til foreningen, som afregner med YouSee og ophavsrettigheds-organisationerne.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
oelae

Bestilling af nye tv-boks?

Tja, det kan først ske på mandag, formentlig online eller i kundeservice eller i TDC-butik, hvor du kan få præsenteret boksen.

Hjemmesiden http://yousee.dk/ er lukket lørdag-søndag, også for selvbetjening.

Desuden bedes du, orlae, undlade at ændre overskriften i tråden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Lunddal skrev:...

Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Lunddal, Ja, live-tv kræver kabel-tv-tilslutning. 

Men den nye YouSee-boks kan jo streame Tv-arkiv-udsendelser og film samt vise optagelser som måtte ligge på harddisken.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)